שמן קיק לשיער – השמן שמגן על השיער שלכם ומטפל בו

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

שמן הקיק הפך בשנים האחרונות מוכר לשימושים שונים בעולם הקוסמטיקה ומעבר לו. בזכות היתרונות הרבים שהוא מציע, שמן הקיק המופק מזרעי צמח הקיקיון המצוי שמקורו באזורים טרופיים באפריקה ובאסיה, הוא תורם לצמיחת השיער, לבריאות הקרקפת ולאיכות השיער באופן כללי. כמו כן, שמן הקיק הוא מקור טוב ללחות לעור ולריפוי פצעים וחתכים, ואפילו לשיכוך כאבים ולטיפול בדלקות שונות. במאמר זה נרחיב על יתרונות אלה, ובייחוד על תועלת השימוש בשמן הקיק לשיער. נוסף לכך, נרחיב על אופן השימוש בשמן הקיק כך שיביא לתוצאות הטובות ביותר בעת השימוש, ונענה על השאלה החשובה ביותר כאשר זה מגיע ליתרונות השימוש בשמן הקיק – כמה זמן לוקח לשמן הקיק להשפיע.

שמן קיק לשיער – כל היתרונות

אחד הדברים שהפכו את שמן הקיק למוכר ופופולרי ביותר הוא ההשפעה העצומה שלו על השיער שלנו בדרכים שונות. בשמן הקיק השתמשו כבר במשך שנים בתור מחזק שיער למטרות רפואיות וקוסמטיות כטיפול טבעי ויעיל. ואלו הם השימושים השונים לשיער לשמן שמן הקיק נועד:

מסייע בהצמחת שיער

אחד מהשימושים שבזכותם הפך שמן הקיק לפופולרי בכל רחבי העולם הוא היכולת שלו לעורר את צמיחת השיער ולהגביר אותה. הרכיבים האחראיים על כך בשמן הם החומצות הריצינולאיות. חומצה זו היא חומצת שומן חד בלתי רוויה הגורמת לו להיות חדיר לעור דרך השכבה החיצונית והנוקשה שלו, מה שהופך אותו לחומר פעיל גם להצמחת שיער. לכן, כאשר מעסים את השמן אל תוך הקרקפת הוא עוזר מאוד בהזרמת הדם אל זקיקי השיער ולהגביר צמיחת שיער בריאה.

מסייע בהצמחת שיער אצל גברים

נשירת שיער והתקרחות היא דאגה מוכרת אצל גברים רבים, ושמן הקיק יכול להיות יעיל מאוד לטיפול בבעיה ואפילו במניעתה. נשירת שיער יכולה להיגרם אצל גברים בגלל סיבות וגורמים שונים כמו פעילות הורמונלית שמשתנה באופן טבעי עם הגיל או בעיות בריאותיות מסוימות וגנטיקה. שמן הקיק מבחינה זו יכול לתרום לטיפול בבעיית הנשירה משום שהוא אנטי דלקתי ולכן יכול לעזור במניעת איבוד השיער על ידי הפחתת הדלקתיות של אזור הקרקפת ולתרום רבות בכך לבריאות של זקיקי השיערה.

מונע נשירת שיער

לא רק ששמן הקיק מסייע מאוד בהליך צמיחת השיער, הוא גם יכול להיות מעולה לשימוש לצורך מניעת נשירת שיער. התכונות השונות של השמן כגון היותו מזין ומעניק לחות, עוזרות מאוד לחזק את השיער ואת סיבי השיערה, למנוע את הישברותו וכמו כן למנוע את דילול השיער. שימוש קבוע בשמן הקיק יכול לתרום רבות לצמיחת שיער עבה ובריא.

מסייע בטיפול בבעיות עור הקרקפת

קרקפת בריאה היא חלק חשוב וקריטי משיער בריא מאחר שהשיער צומח מתוכה. לעיתים רבות אנחנו שוכחים זאת ונוטים לטפל אך ורק בשיער, אך עלינו לטפל גם בקרקפת עצמה. לכן, שימוש בשמן הקיק יכול לתרום לבריאות הקרקפת מכיוון שיש לו תכונות אנטי דלקתיות רבות, התורמות גם לשמירה על הלחות של עור הקרקפת וכמו כן למניעת ההתייבשות שלה, ולעזור בפתרון בעיות כמו קשקשים או גרד שנוצר מפטרת. לשמן הקיק יש גם תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי פטרייתיות אשר עוזרות מאוד במניעת התפשטות זיהומים שונים.

מגן על השיער ומזין אותו

שמן הקיק כשמו כן הוא, שמן. זהו חומר עשיר בטריגליצרידים ומי שנגע בו לפחות פעם אחת, נוכח לדעת שמרקמו סמיך ומעט דחוס יותר משמן רגיל. דבר זה נגרם כתוצאה מהרכיבים החומציים השונים שלו שהופכים אותו לחומר מזין ביותר לשיער שלנו. שמן הקיק יוצר שכבת הגנה על השערה המגינה עליה מפני נזק סביבתי, כמו זיהומים שונים וקרינת UV של השמש. כמו כן, שמן הקיק מספק לשיער את ההזנה שלה הוא זקוק שגורמת לו להיות חלק וזוהר, וכמו כן הרבה יותר נעים וקל לסידור ולסירוק.

מסייע בשיקום שיער פגום

אם השיער שלכם פגום או שברירי, עבר הרבה צביעות ושימוש רב במוצרי עיצוב שונים או עיצוב בחום ואתם לא מרוצים מהצורה שבה הוא נראה, עליכם לפנות לעזרת שמן הקיק. הוא יכול להיות תרופה מצוינת לשיער שיעזור לשקם אותו מהיסוד. בגלל הרכיבים השומניים הרבים הקיימים בשמן הקיק ונוגדי החמצון השונים שהוא מכיל, הוא תורם מאוד לשיקום השיער ולחיזוק שלו בצורה טבעית, מה שיגרום לשיער שלכם לשוב להיות זוהר ומלא חיים.

מהם המרכיבים של שמן קיק לשיער?

כדי להבין מדוע שמן הקיק הוא חומר כל כך יעיל לשימוש בשיער, עלינו להבין מה הם הרכיבים שלו שהופכים אותו לכזה. בין רכיבי צמח הקיקיון ובפרט זרעי הקיקיון שמהם מפיקים את השמן, יש חומרים המועילים מאוד לגופנו ולשערנו ואפילו משתמשים בהם בעולם הרפואה לתרופות ולצרכים נוספים שונים. אך יש גם נוסף לאלו רכיבים שעלולים להיות רעילים לאדם ומסכני חיים ולמזלנו השמן אינו מופק מהם. הרכיב העיקרי שבגללו, ובזכותו, שמן הקיק הפך לנודע ולפופולרי בכל רחבי העולם הוא החומצה הריצינולאית. חומצה זו מכילה בתוכה 18 פחמנים אשר הופכת את השמן לקוטבי מבחינה חשמלית, מה שגורם לו להיות ורסטילי ואפשרי לשימוש בתעשיות שונות לצרכים שונים. כמו כן, שמן הקיק מכיל בתוכו חומצות חיוניות נוספות כגון חומצה אולאית ולינולאית המסייעות גם הן לבריאות הגוף והשיער, ובייחוד החומצה הלינולאית, אשר מחסור בה יכול לגרום לשיער יבש, לנשירת שיער ולעיכוב גדול בריפוי פצעים. לכן, שמן הקיק שעשיר בחומצות השומן הללו הוא שמן פלא המספק לגוף ולשיער שלנו כמות נכבדת של רכיבים חיוניים התורמים לנו רבות.

שמן קיק לצמיחת שיער – כל השיטות למריחת השמן על השיער

אפשר להשתמש בשמן הקיק על הקרקפת ועל השיער במגוון צורות ודרכים, כאשר כל דרך תעניק לכם יתרונות שונים. אלו הן הדרכים שיכולות להיות יעילות ביותר לשימוש של שמן הקיק בשיער ובקרקפת, לשיפור המראה של השיער, בריאותו וחיזוקו וכמובן גם לצורך יצירת גירוי של זקיקי השערה במקרים של טיפול בנשירת שיער או בצמיחת שיער:

טיפול בקרקפת

כדי לתמוך בצמיחת שיער תקינה, בריאה ומלאה עליכם להניח שמן קיק ישירות על הקרקפת שלכם ולעסות אותה בעדינות בתנועות סיבוביות ישירות אל תוך הקרקפת שלכם. בצורה זו תוכלו להיות בטוחים כי שמן הקיק מגיע ישירות עד לזקיקי השערה שלכם ולשורשים של השיער. עליכם להשאיר את השמן על הקרקפת בצורה זו למשך כמה שעות ועדיף אפילו להשאיר אותו ככה ללילה מבלי לשטוף את הקרקפת. בשיטה זו תוכלו להגביר את זרימת הדם בקרקפת אל תוך זקיקי השערה, להזין ולהעשיר אותם ולקדם צמיחת שיער בריאה. תוכלו לחזור על התענוג הזה במשך פעמיים או אפילו שלוש בשבוע, כדי לראות תוצאות בהקדם האפשרי.

מריחה לפני חפיפה

שימוש בשמן הקיק לפני החפיפה יכול לעזור להזין את השיער ברכיבים תזונתיים שונים שלהם הוא זקוק כדי להישאר חזק וזוהר. עליכם למרוח את השמן על שיערכם ולהתמקד דווקא בקצוות השיער. השתדלו להשאיר את השמן על שיערכם למשך 30 דקות לכל הפחות לפני שתחפפו את שיערכם בשמפו ובמים. בצורה זו תוכלו להפחית את איבוד הלחות של השיער במהלך השטיפה ולשמור על שיערכם בריא ומחוזק ופחות נוטה לפגמים. חשוב לציין כי בשיטה זו אין צורך להשתמש גם במרכך, מפני שהשימוש בשמן הקיק יעניק לשערכם את כל הלחות שלה הוא זקוק.

אישה מורחת על השיער שמן קיק

שמן קיק לריסים

יתרונות השימוש בשמן הקיק נוגעים לא רק לשיער עצמו ולא רק לקרקפת, אלא גם לריסים עצמם. זאת מכיוון שגם הריסים שלנו הם שיערות קטנות. לכן, אם אנחנו רוצים לעבות מעט את הריסים ומעוניינים לעשות זאת בצורה טבעית שלא מערבת שימוש בתכשירים קוסמטיים שונים, נוכל להשתמש בשמן הקיק. חשוב להניח מעט מאוד שמן על הריסים וכדאי לעשות זאת לפני השינה ולחזור על כך כמה שיותר כדי לראות את האפקט. שמן הקיק יכול לעזור לחזק את שיערות הריסים, לעבות אותן מעט ולעזור להן לצמחו ארוכות ויפות יותר. בעת שימוש מבוקר ורציף בשמן הקיק נוכל לראות כי הריסים נשברות ונושרות פחות גם הן. גם בריסים, שמן הקיק חודר לזקיקי השיער ומעשיר אותם ברכיבים תזונתיים אשר חשובים לבריאות העור והשיער שלנו.

כמה זמן לוקח לתכשיר להשפיע?

השימוש בשמן הקיק אומנם מעניק המון יתרונות לגופנו, ובעיקר לשיער שלנו, אך חשוב לזכור שמדובר בסך הכול במוצר טבעי וצמחי ולא בקסם. לכן זמן ההשפעה של שמן הקיק על העור שלנו ועל השיער שלנו יכול לקחת לא מעט זמן, וכמו כן ההשפעה שלו תלויה מאוד באופן שבו נשתמש בשמן, בכמות השמן שנשתמש בה בכל פעם וכמובן בעקביות שלנו בעת השימוש. חשוב מאוד לוודא גם כי שמן הקיק שלנו הוא שמן קיק טהור שעשוי בכבישה קרה, וכי לא מוספים לו שמנים נוספים שמדללים את תכולת הרכיבים החשובים בו – חומצה רצינולאית, חומצה אולאית ולינולאית. כאשר מדובר בצמיחת שיער, יהיה אפשר לראות את השפעות שמן הקיק במסגרת זמן של שלושה חודשים לכל הפחות. זאת משום שצמיחה חדשה של שיער מתרחשת בקצב ממוצע של חצי סנטימטר בכל חודש, אם השיער שלכם בריא ואין לכם מחלות רקע שעלולות להשפיע על צמיחת השיער שלכם. לכן, השתדלו להיות עקביים במריחת שמן הקיק על הקרקפת, עסו אותו היטב בכל פעם ותנו לו לפחות חצי שעה לחדור אל תוך שכבת העור החיצונית, או ללחח את השיער לפני שתשטפו אותו, פעם עד שלוש פעמים בשבוע, והיו סובלניים התוצאות יגיעו.

לסיכום

שמן הקיק הוא ללא ספק אחד המוצרים הטבעיים המעולים ביותר שקיימים בשוק המוצרים לשיער. יש לו הרבה יתרונות הגורמים לו להיות משומש בתעשיות רבות כולל תעשיית התרופות, התחבורה, המזון וגם בקוסמטיקה. אחד השימושים העיקריים בשמן הקיק הם לטיפוח השיער, להצמחת השיער וגם להצמחת הריסים. שמן הקיק יכול להיות חומר מצוין לשימוש גם בגברים המתמודדים עם התקרחות או עם נשירת שיער. שמן הקיק הוא שמן בעל גוון שקוף או צהבהב מעט, מרקמו מעט סמיך יותר משמנים אחרים והוא גם מעט דביק יותר. לכן לעיתים מומלץ להשתמש בו יחד עם שמנים מדללים אחרים כמו שמן קוקוס או שמן זית. תוכלו להשתמש בשמן הקיק גם כדי להוסיף לחות לשיער שלכם ולטפל בשיער יבש. נהוג להשתמש בשמן הקיק גם לצורך הארכת ריסים ולעיבוי שלהם, אך יש להשתמש בו בזהירות לצורך זה משום שלא כדאי להשתמש בשמן הקיק בעיניים. 

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo