השתלת שיער בטורקיה: כל המידע העדכני והמפורט ביותר לשנת 2024

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

המדריך הזה נועד לכל מי שמתעניין בהשתלת שיער בטורקיה בשיטות FUE ו-DHI ויש לו שאלות והתלבטויות בנושא. חשוב שאנשים יקבלו מידע אמיתי ואיכותי בנושא ההשתלות, והמאמר רלוונטי לכל מי שנמצא לפני ההשתלה או אפילו אחריה. קריאת המאמר תסייע לכם להחליט בעניין ההליך והיכן כדאי לעבור אותו, וגם תעשיר אתכם במידע רב שבדרך כלל לא מקבלים במקום אחר, לכן שווה להשקיע זמן ולקרוא בעיון.

יתרונות וחסרונות

להשתלת שיער בטורקיה יש כמה יתרונות וחסרונות שצריך לשקול בתחילת הדרך:

יתרונות

היתרון המרכזי של השתלות שיער הוא שזהו פתרון קבוע ולטווח ארוך לבעיית ההתקרחות. בשיטה זו אתם מקבלים פיזור של זקיקי השיער שעדיין קיימים על הראש בכל שטח הקרקפת, וזהו פתרון שאף תרופה או תוסף תזונה אינו מסוגל לספק לכם. מי שעובר השתלת שיער ומחזיר לעצמו את המראה של שיער טבעי ושופע על הראש בדרך כלל מרגיש טוב יותר עם עצמו והביטחון העצמי שלו עולה.

חסרונות

החיסרון העיקרי של השתלות שיער הוא שהטיפול אינו זול והביטוח הפרטי בדרך כלל אינו מכסה את העלויות. כמו כן, משום שמדובר בהליך כירורגי עדין, אתם תצטרכו בימים הראשונים שאחרי הטיפול לדאוג בזהירות לקרקפת שלכם ולהתנהל בעדינות בהתחלה, וזה אומר גם שתצטרכו לקחת כמה ימי חופש כדי לתת לאזור להחלים. יתר על כן, כמו לכל הליך כירורגי גם להשתלות שיער יש תופעות לוואי וסיבוכים אפשריים (אומנם בסיכוי נמוך, אך עדיין קיימים).

כמה זה עולה?

השתלת שיער בטורקיה בדרך כלל זולה יותר מזו המוצעת בישראל, ולא בגלל האיכות. יוקר המחייה בטורקיה נמוך יותר מבישראל, ולכן הרופאים והמרפאות שבטורקיה יכולים להציע טיפול איכותי ומוצלח במחיר שנראה אטרקטיבי. 

מחירון:

  • מחיר השתלת שיער ממוצע: $5,975
  • המחיר הנמוך ביותר: $2,400
  • המחיר הגבוה ביותר: $4,000

חשוב לציין שהמחיר תלוי בכמה גורמים כמו כמות הזקיקים שיועברו בטיפול, שיטת ההשתלה שהרופא ישתמש בה (ובעקבות כך תשלמו למעשה גם על הידע ועל הציוד), המוניטין של הרופא או המרפאה ועוד גורמים המשתנים בין מטופל למטופל. אל תשכחו שצריך להביא בחשבון גם את העלויות שמסביב – כרטיס טיסה הלוך ושוב, לינה במלון ועוד.

למי מתאימה השתלת שיער בטורקיה?

השתלת שיער בטורקיה מתאימה בדרך כלל לכל מי שסובל מהתקרחות גברית טיפוסית, או שיש לו צלקות על הראש שהוא מעוניין להסתיר. ההשתלה אינה אפקטיבית במיוחד למי שסובל מנשירות זמניות או מנשירות הורמונליות, אך יש גם נשים העוברות השתלות שיער. בכל מקרה, כל מטופל צריך לעבור בדיקה של רופא מומחה להשתלת שיער – יכול להיות שעל הנייר אתם מתאימים לטיפול אך למעשה יש בעיה כלשהי שתמנע מההליך להצליח.

מהו הגיל הכי מתאים בשביל השתלת שיער בטורקיה?

בגדול מומלץ לחכות עד לסוף גיל ההתבגרות כדי לעבור השתלת שיער, אבל מעבר לכך אין גיל ספציפי שבו עדיף לעבור את ההליך. יש אנשים הפונים לטיפול הזה כבר בגיל 25, ויש מי שבגיל 70 מחליט שזהו הזמן לחדש את קו השיער. ההליך אומנם פולשני מעט ודורש ציוד כירורגי והתמחות מתאימה, אך הוא אינו כולל הרדמה כללית או התוויות נגד קריטיות המונעות מאנשים לעבור את ההשתלה גם בגיל מאוחר יותר. כמובן, לכל אדם עלולות להיות התוויות נגד אישיות כמו סוכרת, מחלות כרוניות אחרות או אורח חיים העלול לפגוע בסיכויי ההצלחה של ההשתלה, אבל כל מקרה לגופו.

אלטרנטיבות להשתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער היא פתרון המוכח כיעיל פעמים רבות לטיפול בהתקרחות. יש מי שמעדיף לא לעבור הליך כירורגי ולנסות למצוא פתרונות שאינם פולשניים לטיפול במצב. חשוב לציין שכל תרופה או תוסף תזונה שתיקחו יכולים לעזור בהיקף מצומצם, ואי אפשר להבטיח שבאמצעותם השיער שלכם יחזור להיות כפי שהיה, בייחוד אם כבר איבדתם הרבה זקיקים (עדיין לא נמצאה תרופה המצמיחה זקיקים חדשים).

אנשים רבים משתמשים במגוון תוספים טבעיים כמו HR Growth – אלו הם מוצרים המכילים כל מיני ויטמינים ומינרלים חשובים שהגוף שלנו צריך כדי לזרז את תהליך צמיחת השיער כמו אבץ, מגנזיום, ויטמין E, מגוון סוגי ויטמין B ועוד חומרים טבעיים העוזרים לשמור על הזקיקים הקיימים, מחזקים את השערות הקיימות ומעכבות את תהליך נשירת השיער. עוד מוצרים שיכולים לעזור הם שמן מנטה לשיער, דקל ננסי, שמן רוזמרין, מינוקסי – תכשיר לטיפול חיצוני בקרקפת, או פרופסיה – תרופה במרשם רופא המגבירה את צמיחת השערות ומעכבת את נשירתן. מומלץ גם לשמור על תזונה מאוזנת המכילה את כל הוויטמינים והמינרלים שהגוף צריך משום שחוסר בהם, ובעיקר בברזל ובאבץ, עלול להגביר את נשירת השיער.

תכנון

תכנון ההשתלה בטורקיה הוא שלב קריטי בייעוץ שלפני ההליך, משום שהרופא המטפל צריך להתאים את ההשתלה למצב האישי שלכם. יש הרבה פרמטרים להביא בחשבון בעת תכנון השיער, כמו התאמת השרטוט של קו השיער למבנה הפנים (שלא יהיה גבוה או נמוך מדי), בדיקת כמות הזקיקים שאפשר להעביר, התאמת זוויות ההשתלה של הזקיקים למראה הטבעי של השיער שעדיין נמצא על הראש, שילוב צבעי השיער בטבעיות בכל אזורי הראש ועוד. השלב הזה צריך להיות יסודי כדי שהרופא יוכל להמחיש לעצמו וגם לכם איך השיער שלכם ייראה אחרי הטיפול.

תכנון קו שיער טבעי

אחד העקרונות החשובים של השתלה מוצלחת הוא עיקרון המראה הטבעי – השתלה מוצלחת היא השתלה שאי אפשר להבחין בה. ייתכן שנתקלתם בחברים או במכרים שעברו השתלת שיער ומשהו במראה שלהם תפס את תשומת ליבכם (לרעה). משהו נראה מלאכותי מאוד, משהו הרגיש לא נכון. רוב הסיכויים שההשתלה שראיתם לא נראתה לכם טבעית, וזה דווקא משום שהשתלות מקצועיות פחות הן מדויקות מדי. מי שעשה את ההשתלה שראיתם כנראה לא ידע (או שכח) שמראה של קו שיער טבעי הוא ממש לא מסודר, ואם הוא מושלם למראה אז הוא בולט מהסיבות הלא נכונות. הרי הפנים שלנו אינן סימטריות או מושלמות, וכך גם בעניין כל האיברים בגוף שלנו, וזה נכון גם לקו השיער. הזקיקים בשיער אינם מסודרים בטבעיות בשורות ובמרחקים זהים זה מזה. בניגוד להיגיון הבריא, כדי להגיע לקו שיער מושלם צריך שהוא יהיה לא מושלם.

הסוד הוא לנקוט שלוש פעולות שייצרו קו שיער בעל מראה טבעי:

ראשית יש לשרטט קו שנקרא Main hair line. הקו הזה הוא הקו הראשי של השיער, המסמן את החיבור בין המצח לשיער. גם הקו הזה לא אמור להיות ישר, מדויק או סימטרי. זו הסיבה שרופאים טובים מאוד מעדיפים לשרטט אותו מבלי להשתמש בכלי מדידה מדויקים.

הפעולה השנייה היא ליצור Macro irregularity. זהו סוג של הפרעה לקו הראשון או חריגות קטנות שייצרו מעין זיגזג של זקיקים. השיבוש הזה של קו השיער הראשי הוא הפטנט ליצירת מראה טבעי של השיער.

הפעולה השלישית היא ליצור Micro irregularity. זהו שיער חלש ופלומתי יותר המושתל מתחת כדי ליצור עוד חריגות קטנטנות של שיער שנראה כאילו ברח קצת למטה מקו השיער.

אם תסתכלו מקרוב מאוד על אדם שאינו סובל מהתקרחות, תוכלו לראות את שלושת הקווים האלו – קו ראשי, קו חריגות מאקרו, קו חריגות מיקרו. שילוב של שלושת הקווים הללו יוצר את המראה הטבעי שכאמור אסור שיהיה מושלם מדי או מדויק מדי כדי לא לבלוט במלאכותיות שלו.

מה עושים אחרי ההשתלה?

אחרי שעברנו השתלה, שבה לקחו זקיקים מהאזור התורם ו"העבירו אותם דירה" לאזור הדליל בשיער, אם התהליך נעשה במקצועיות, סיכוי רב שהזקיקים ייקלטו היטב ולא ינשרו. עם זאת, אנחנו שומעים על טיפול לשימור השיער ועולה השאלה – למה צריך לטפל בזקיקים שלא אמורים לנשור? 

השיער המושתל כנראה לא ינשור אך בלי קשר אליו, ברוב המקרים למטופל יש עוד זקיקי שיער על הראש שאינם שייכים להשתלה, והם זקיקים העלולים לנשור בשלב כלשהו בהמשך. המסקנה היא ששיער שהושתל כבר לא ינשור, אבל שיער שהיה קיים שם מלכתחילה עלול להמשיך לנשור במוקדם או במאוחר.

אנשים שלא משתמשים בטיפולי שימור לשיער הקיים עלולים להצטרך עוד השתלה, וזו בתנאי שבכלל נשאר אזור תורם מספק לעבור אותה. הנוסחה לפתרון היא די פשוטה ולא צריך לעשות מהמצב ביג דיל. יש שני תכשירים וטיפול מיוחד שיכולים לעזור (שאין לי בהם מניות וחבל, אבל בכל זאת אני חושב ששווה לדבר עליהם):

הראשון הוא פינסטריד או פרופסיה (שיש לו גם תחליפים בשוק). פינסטריד הוא כדור במינון 1 מ"ג הנלקח מדי יום, והוא למעשה עוזר למנוע המשך נשירה. המשוואה פשוטה: תיקח = לא תהיה נשירה, תפסיק = הנשירה תמשיך. לכדור הזה יש שם רע בארץ בשל העובדה שכ-3% מהמשתמשים בו נוטים לסבול מתופעת לוואי של ירידה בחשק המיני או פגיעה באיכות הזרע, אך המצב הזה אינו בלתי הפיך. זה אומר ש-97% מהמטופלים ייקחו את התרופה ללא כל תופעת לוואי ויהיו מרוצים עד הגג.

המוצר השני הוא מינוקסידיל 5%, או בשמו האמריקאי המסחרי רוגיין. בתכשיר הזה, המגיע בצורת קצף או ספריי בדרך כלל, משתמשים מדי בוקר וערב על שיער יבש, והוא עוזר לשיער לצמוח מהר יותר, חזק יותר, צפוף יותר ועבה יותר. כמו כן, התכשיר יעיל גם בהאטה ואף עצירה של הנשירה. ועכשיו תבוא השאלה: "ומה עם העובדה שצריך להשתעבד לשימוש בו?" – התשובה שלי היא שאנחנו משועבדים לכל כך הרבה עניינים בחיים הקשורים למראה, לתחושה ולבריאות שלנו. למשל, האם אנחנו משועבדים לצחצוח שיניים? לכאורה כן, אבל אם לא נצחצח מדי יום השיניים שלנו יירקבו וייפלו. האם אנחנו משועבדים לדאודורנט? כן, אחרת נסריח כמו בואשים. האם אנחנו משועבדים לבושם? לשמפו? לסירוק השיער, לסיבון הגוף, לתספורת? כן כן כן וכן. ואם רוצים לשמור על שיער הראש, צריך להשתמש בתכשיר כל יום, זהו תהליך הנמשך 20 שניות סך הכול, בבוקר ובערב. ולכמה שנים? כל עוד רוצים שהשיער יישאר על הראש, ההחלטה היא שלכם. מינוקסידיל הוא תכשיר לשנים רבות, והפסקת השימוש בו באופן חד ומהיר אינה רעיון טוב. אם החלטתם להפסיק את השימוש מכל סיבה שהיא, מומלץ מאוד להתייעץ עם רופא עור איך להפסיק בהדרגה מבלי לגרום לנשירה מוגברת.

יש גם טיפול מוצלח בתחום ששמו טיפול PRP לשיער (אני לא עוסק ב-IPRF, משום שלטעמי יעילותו אינה מוכחת כפי שהיעילות של PRP מוכחת בהחלט) – זהו תהליך של הזרקת פלזמה לקרקפת. בטיפול הזה מתחילים בלקיחת דם מהמטופל בערכה תקינה וסרכוז שלו בצנטריפוגה, ממשיכים בהפרדת הכדוריות האדומות מהפלזמה שצבעה צהוב, ולקיחה של אחוז קטן מהנוזל, העשיר בטסיות. את הנוזל מחדירים לקרקפת באמצעות אקדח מיוחד או בהזרקה ידנית. אחרי השתלה מומלץ להתחיל בטיפול PRP כ-3 פעמים בשנה כדי לספק תמיכה עקבית לתהליך הצמיחה, לסייע בעיבוי וחיזוק השיער וצפיפותו, והאטת נשירה של השיער הקיים ואף הפסקתה. לאחר שנתיים שבהם נעשו כשישה טיפולים, יש לבחון שוב עם הרופא כיצד להמשיך ובאיזו תדירות. הטיפול אינו זול אבל כאמור יעיל מאוד, וטובי המומחים בהשתלות שיער ממליצים עליו בחום.

השתלת שיער דק וחלק

שיער דק וחלק מושפע הרבה יותר מזוויות הצמיחה ומכמות זקיקים הדרושה. בשונה משיער עבה, גלי, מתולתל או מקורזל, השיער הדק והחלק דורש תכנון מדויק מאוד של ההשתלה כדי שהיא תהיה מוצלחת. במקרה של השתלת שיער דק וחלק, יש צורך בכמות גדולה יותר של זקיקים כדי לקבל מראה טבעי ומלא, והזקיקים חייבים להיות בחלק הקדמי של הראש בצפיפות הגבוהה ביותר כדי להימנע ממראה דליל. כמו כן, יש צורך במיומנות גבוהה ובדיוק מקסימלי בזוויות ההשתלה. הנטייה של שיער חלק היא "לשכב" על הראש והוא אינו חזק דיו כדי להזדקף.

FUE ו-DHI

שיטת ההשתלה החדשנית והמתקדמת ביותר הקיימת היום היא שיטת ה-Follicular Unit Extraction, או FUE בראשי תיבות. כיום שיטת Micro FUE המשתמשת בלהבים עשויים אבן ספיר היא המתקדמת ביותר בשוק, ולצידה שיטת DHI שעוקפת את שלב פתיחת הערוצים ומשתילה השתלה ישירה באמצעות מכשיר מיוחד דמוי עט, היוצר חריץ ייעודי בקרקפת ומשתיל את הזקיק בו בעת. בשיטות האלו מוציאים את הזקיקים החזקים באזור התורם (החלק האחורי של הראש, העורף והצדדים) במהירות ובלי צלקות, תפרים או כאב מיותר, ומשתילים אותם באזור בקרקפת שבו יש צפיפות דלה של זקיקים.

מהם ההבדלים בין שיטות ההשתלה?

שיטות DHI ו-FUE להשתלת שיער פועלות די דומה – בכל אחת מהן הרופא מוציא זקיק אחד מהקרקפת בכל פעם, ולאחר מכן משתיל אותו במקום אחר בקרקפת. בשיטת FUE, לפני שהרופא משתיל את הזקיק שהוצא הוא "מכין" את הקרקע וחורץ חריצים בקרקפת שאליהם יושתל כל זקיק. לעומת זאת, בשיטת DHI הכנת הקרקפת להשתלה והכנסת הזקיק נעשות בתנועה אחת, ולכן DHI היא שיטת טיפול מהירה יותר. שתי השיטות הן גם בעלות תקופת החלמה קצרה יותר משום שהחיתוכים הנעשים בקרקפת הם קטנים ומקומיים, ובדרך כלל הצלקות מטיפולים אלו הן קטנות מאוד ומחלימות מהר. כמו כן, בשיטת FUE המטופל נדרש לגלח את הראש כדי שהרופא יוכל לקצור את הזקיקים ולשתול אותם במקום היעד, לעומת שיטת DHI שלפעמים אינה דורשת קיצור של השיער. זוהי אחת הסיבות שבגללן נשים העוברות השתלת שיער בוחרות לרוב בשיטת DHI.

איך לזהות נוכלים בתחום?

במדינה קטנה שבה כולם מכירים את כולם ויש מערכת תקשורת ופרסום המונעת רבות מיחסי ציבור ממומנים, לא בטוח שהתמונה המצטיירת בתחום השתלת השיער בטורקיה היא התמונה האמיתית. בהרבה מקרים אנחנו מתמקדים במשהו שראינו בטלוויזיה או מכירים מאיזושהי כתבה לעוסה, ובשל כך הראש לא פנוי לחקור באמת ולבדוק מה הכי נכון לנו.

הינה כמה כללים שיכולים לעזור לכם להימנע מנוכלים וממרפאות לא מקצועיות כשאתם בודקים את האפשרויות שלכם להשתלת שיער בטורקיה:

1.אחד הסטנדרטים בעולם לרופאים המתעסקים בהשתלות שיער הוא ה-ISHRS – האיגוד העולמי להשתלות שיער, המנהל גם רשימה של רופאים ומרפאות בתחום. אם אתם מגיעים למרפאה או לרופא שאינם מומלצים באגודה – פשוט תתרחקו. אין רופא שלא היה מעוניין להיות רשום שם, יש רופאים שרצו אך קיבלו סירוב מסיבה כלשהי.

2. מי שמשלם מקבל פרסום. לראות כתבה בחדשות על רופא בעל שם שעושה ניסים ופלאים לכל גבר עלול לשכנע אתכם שזה נכון, אבל כדאי לכם לפקפק תמיד בכל מה שרואים בפלטפורמות המפרסמות תוכן שיווקי, ולחפש בעצמכם את התוצאות ואת העבודה שלו.

3. מחקר מקיף ויסודי בכל מקום. מומלץ לחפש באינטרנט בפורומים ובקבוצות ייעודיות להשתלת שיער בטורקיה ולראות ביקורות, סיפורים והמלצות (או המלצות נגד), ולא להסתפק בביקורת אחת או שתיים. השתלת שיער היא לא סתם עוד תהליך אסתטי, וכדי להימנע ככל האפשר מאנשי מקצוע שלא יספקו לכם את הסחורה אתם צריכים לחקור הרבה.

4. המחירים של טורקיה בהחלט אטרקטיביים בזכות יוקר המחייה הנמוך, אבל כדאי להיזהר ממחירים נמוכים מדי ומשוק שחור. כמו כן, רופאים המבטיחים לכם עולמות שלמים ומספר זקיקים גדול ממש מבלי לבדוק אתכם אפילו הם כנראה לא כאלו שיעמדו בהבטחות שלכם ויספקו לכם את התוצאה שאתם רוצים.

5. אין שיטה שהיא אובייקטיבית טובה יותר מהאחרת. יש אנשים ששיטת DHI תתאים להם יותר ויש מי שדווקא יטופל בשיטת FUE, ואת ההחלטה הזאת יחליט אך ורק הרופא שבוחן את מצב השיער שלכם. למי שאומר לכם אחרת יש אינטרסים נסתרים העלולים לפעול שלא לטובתכם.

6. בהסתובבות בפורומים הרלוונטיים אתם תוכלו לראות פרסים ואותות לרופאים ולמרפאות שדורגו גבוה, כמו התואר Top Doctor בפורום הטיפולים האסתטיים העולמי Real Self. אלו הם אותות אמינים ואפשר להסתמך עליהם. כמובן מומלץ לקרוא עוד ביקורות ועדויות של מטופלים.

7. חפשו מגמות בביקורות – אין ספק שמישהו יהיה מרוצה מההשתלה שלו, אך מישהו אחר יחליט שהיא לא טובה עבורו. שביעות הרצון היא בעיני המתבונן, ולכן ביקורת אחת שלילית לפה או לשם לא בהכרח אומרת שהרופא או המרפאה אינם מקצועיים. המגמות בביקורות (שלילית או חיובית) הן דווקא אלו שיעזרו לכם לגבש דעה אובייקטיבית ומדויקת יותר באשר ליכולות של הרופא או המרפאה שאתם בוחנים.

8. תסתכלו בעבודות של הרופאים והמטפלים. המרפאה יכולה לדבר המון על הרופאים הטובים שלה, אבל אם אין תוצאות בשטח המצולמות היטב מכל הזוויות – לא כדאי לסמוך עליה.

9. פאר והדר הם לא העיקר – המרפאה יכולה להיראות הכי מפוארת ומושקעת שיש, אבל אתם מחפשים רופא טוב שיוכל להשיג לכם את התוצאות שאתם רוצים.

10. אולי הכלל הכי חשוב – אם אתם לא בטוחים בידע שלכם או שאתם בטוחים שאתם לא יודעים כלום, לכו להתייעץ עם מי שכבר יודע. אנשים שעברו השתלות, אנשים שבדקו הרבה מרפאות לפני שבחרו באחת, כל מי שעשה כבר את מה שאתם עוד לא עברתם. אין חכם כבעל ניסיון, ולמידה מניסיון של אחרים היא מועילה מאוד.

מה נחשב להשתלת שיער מוצלחת?

השתלה מוצלחת היא כזו שאי אפשר להבחין בה, כלומר מי שיסתכל על השיער שלכם יחשוב שככה הוא באמת ושלא הייתה התערבות כירורגית כלשהי. חשוב לציין שהתוצאות של השתלת שיער אינן נראות מייד – לפעמים לוקחים כמה חודשים או אפילו שנה עד שאפשר לראות שינוי של ממש. כמו כן, גם הצלקות, הנפיחות בקרקפת והאדמומיות ייעלמו בהדרגה, וסבלנות היא שם המשחק.

סיכום

השתלת שיער בטורקיה היא פתרון פופולרי לבעיית ההתקרחות. עם זאת, מדובר בהליך כירורגי הדורש רופא שיש לו ידע וניסיון בתחום, וחשוב שתבדקו היטב את המוניטין של הרופאים והמרפאות השונים המציעים טיפולים כאלו. באמצעות תכנון נכון של קו השיער החדש שלכם, תוכלו להחזיר לעצמכם מראה שיער טבעי כפי שהיה בעבר, אך חשוב לעשות סקר שוק מקיף ולבדוק מי באמת יכול לספק לכם את התוצאה שאתם רוצים, ומי מדבר לשווא ומשלם על פרסום.

שחר סידס
שחר סידס

שחר סידס הוא מנכ"ל אמריקן לייזר לשעבר, יזם ויועץ עסקי, בעל 20 שנות ניסיון בתחומי האסתטיקה, והמומחה המוביל בארץ בתחום של השתלות השיער בטורקיה.

24 תגובות
  1. היי רציתי לשאול מהו מקסימום כמות הזקיקים שאפשר לקצור לאדם בהשתלה שיער?

    • היי דקל,
      סשן של יום אחד ואני מדגיש יום אחד בלבד, כשש עד שמונה שעות פרוצדורה, באיזור תורם בעל שטח גדול עם צפיפות גבוהה ופוטנציאל קצירה עשיר, ההמלצה הינה לא לעבור 5,000 זקיקים.
      ניתן במקרים כמו שתיארתי, איזור תורם עשיר לבצע מגה סשן עד 6,000 – לא מומלץ מעבר.
      כאשר ביום הראשון קוצרים כ-3,000 זקיקים ומשתילים אותם ויום למחרת קוצרים 3,000 ומשתילים אותם.
      במידה והאיזור התורם הוא בינוני בצפיפותו , אך שטחו גדול סשן אחד יכול להיות בעל פוטנציאל לכ4,000 אולי מעט יותר.
      במידה והאיזור התורם צפיפותו בינונית אך שטחו צר, משהו סביבות 3,000-3,700.
      איזור תורם עני, לדוגמה סשן שני אחרי FUE גדול בעבר, כ-2000-2500.
      אבל באמת שכל מקרה לגופו, ואכן מספרים של 8,000 ו 10,000 זה או שקר במקרה הטוב או פשע רפואי במקרה הרע.

  2. הגב
    איציק וייס 25 בדצמבר 2019 ב18:13

    שלום שחר
    האם רופא טוב אמור לעשות הבחנה בין זקיק שערה לבנה לבין זקיק שערה רגילה?
    הכוונה היא האם כשהרופא מוציא שורש שממנו צומחת שערה לבנה, הוא משתיל את השורש הזה באזור החדש?

    • היי איציק,
      לדעתי השתלה טובה היא השתלה טבעית ובלתי ניתנת לגילוי, מה שנקראבשפה המקצועית: “Undetectable Hair Transplantation".
      הכוונה היא שהחלק התורם ישתלב בהרמוניה מושלמת עם החלק המושתל, מה שיעניק לשיער מראה אחיד וטבעי לחלוטין.
      לכן אם רופא טוביזהה שהאיזור התורם מורכב משיערות שחורות שמשולבות בהן גם שיערות לבנות, הוא יבצע בדיוק את אותו השילוב ובאותו המינון גם בחלק המושתל.
      בקיצור, אם האיזור התורם מכיל שיער שחור ולבן – מאפיר, אז גם האיזור הנתרם צריך להראות כך.

  3. היי
    האם השיער מהאזור התורם יתמלא שוב אחרי ההשתלה? ז"א האם יצמח שם שיער חדש במקום השיער שלקחו?

    • היי אייל,
      לא, ממש לא.
      לא נלקח רק שיער אלא כל הרקמה שעוטפת אותו והיא: "מועברת דירה" לאיזור המקריח.
      לכן, מה שנלקח לא יצמח שוב. זו הסיבה שהכמות היא מוגבלת וניתן לקחת רק כמות מסויימת של זקיקים מבלי לפגוע באיזור התורם.

  4. הגב
    שי אבוחצירה 1 בינואר 2020 ב11:33

    היי שחר
    מה הזמן המומלץ לפי ההיכרות שלך, להתחיל להשתמש בפרופסיה ומינוקסידיל? וכל כמה זמן צריך לעשות PRP אחרי ההשתלה?

    • היי שי,
      במידה ויש שיער קיים על הראש הדורש שימור, אפשר להתחיל לקחת פרופסיה כעשרה ימים אחרי ההשתלה ומינוקסידיל כחודש לאחר ההשתלה. לגבי PRP לשיער, אפשר כל ארבעה חודשים במשך שנתיים. לאחר מכן ובהתאם למצב, תחזוק של אחת לשנה או שנתיים.

  5. הגב
    דויד בן-עטר 4 בינואר 2020 ב10:49

    שחר שלום. מאמר מאלף, מפורט, עשיר במידע נכון ומדוייק וכתוב היטב. יישר כוח. שאלה: האם בחודשים/שנים שלאחר ההשתלה, שערות תצמחנה גם בין השערות שהושתלו? זאת אומרת במקומות שהמטפל לא פתח בהם פתחים״?

    • תודה רבה איש יקר.
      אני לא בטוח שהבנתי כל כך את השאלה.
      אם יש לו שיער קיים, אז כן.

  6. הגב
    דימה איגולינסקי 7 בינואר 2020 ב15:37

    אהלן שחר
    שאלה..
    איך אפשר לדעת בוודאות שההשתלה תצליח כמו שצריך?
    מישהו נותן אחריות על זה?
    כי שמעתי על מלא אנשים שלא הצליח להם וכיער אותם עוד יותר..
    ומה ניתן לעשות במצב שזה לא יוצא מוצלח?

    • אהלן דימה,
      באופן עקרוני האחריות שתינתן היא כי הזקיקים ייקלטו ויהיו פרמננטיים, קרי לא ינשרו.
      אכן אין 100%, אבל הסיכויים שאכן הזקיקים ייקלטו ויהיו פרמננטיים היא כ-95%. לכן קליניקות בעלות שם יציעו סיבוב נוסף על חשבונן במקרים בהם הייתה אי הצלחה.
      זה סיכון מחושב כמו כל דבר הקשור ברפואה, בטח ברפואה הלא דחופה והכרחית, עם זאת, סיכויי ההצלחה מאוד גבוהים ביחס לטיפולים דומים ברמת המורכבות.

  7. תודה רבה על המאמר המקיף שחר! שאלה… מה קורה לאזור התורם, לאחר הוצאת זקיקי שיער? האם האזור שמימנו נלקחו שערות ישאר ריק או שיצמח שיער בהמשך כפי שליפני לקיחת זקיקי השיער?

    • היי נמרוד, ותודה רבה.
      כאשר אנחנו מוציאים את זקיקי השיער, אנחנו בעצם מחלצים את הרקמה שמצמיחה את השיער ועוטפת אותו באמצעות מחט חלולה ומעבירים אותה לחלק המקריח.
      זאת אומרת שזקיק שהוצא מהחלק האחורי אינו צומח שוב.
      זאת הסיבה שכל שיטת ה-FUE מתבססת על לקיחת הזקיקים באופן מוגבל כמותית ובתפזורת קבועה, כך שלאחר הטיפול, האיזור התורם לא ייפגע ולמרות הוצאת השיער הוא לא ייראה חסר.

  8. היי שחר,
    כתבה מאוד מקיפה ומעניינת.
    אני תוהה, יש לא מעט נשים עם דלילות והתקרחות. האם לא מומלץ לנשים לעבור השתלה? האם יש תמונות של לפני ואחרי גם של נשים?
    איך מגיעים לפגישת ייעוץ?

    • היי מיכל,
      תודה רבה, נעים לשמוע.
      את בהחלט צודקת, יש לא מעט נשים עם דלילות והתקרחות, ובהחלט מומלץ לנשים מתאימות לעבור השתלה.
      תשאירי את הפרטים שלך כולל מספר טלפון בעמוד צור קשר, ואדאג שיחזרו אלייך לגבי פגישת ייעוץ ותמונות של לפני ואחרי של נשים שעברו השתלת שיער.
      שבת שלום,
      שחר

  9. שלום שחר,
    האם תוכל להסביר בקצרה מה ההבדל בין השתלת גברים ונשים.
    וכן כיוון שלנשים לא מומלץ ליטול פרופסיה, מהו הטיפול המונע לאחר השתלה והאם יש בי"ח או רופא מומלץ המתמחה בהשתלה לנשים?

    תודה רבה ושבת שלום,
    דונה

    • שלום דונה, תודה על שאלתך.

      תבנית ההקרחה הנשית והסיבות לה שונות בדרך כלל מההקרחה הגברית.

      הקרחה גברית בדרך כלל מתחילה בנסיגת הקו הקדמי והעמקה של המפרצים ובאיזור הכיפה וממשיכה להתרחב.

      ההקרחה הנשית בדרך כלל היא מפושטת ויוצרת דלילות בכל הראש ובעיקר בחלק העליון, מרכז מעל המצח והלאה. בהתקרחות הנשית מעורבים גם צידי הראש והחלק האחורי בין הקודקוד לעורף.

      לגבי הגורמים להקרחה נשית, יתכן והם גנטיים, או נובעים משינויים הורמונליים או גם מחוסרים מסויימים של ברזל ומינרלים אחרים.

      השתלת שיער לנשים, היא פתרון של מוצא אחרון משום שאם המצב הוא דליל אך עדיין לא דליל מספיק עבור השתלה, עדיף לבחור בטיפולים כגון טיפול PRP לשיער או מזוטרפיה ע"פ פרוטוקול תדירות של שנה או שנתיים, תלוי במצב.

      בגלל שהאיזור התורם אצל נשים בניגוד לגברים, סובל גם הוא מנשירת שיער, בהרבה מקרים יכולת הקליטה של הזקיקים פחותה מאצל הגברים. אחוזי הקליטה ינועו בין 50% ל90% ולכן אם נקצור כ2,000 זקיקים, יקלטו ככל הנראה מינימום של אלף אבל מה מעבר לא ניתן להתחייב.

      השתלה נשית מחייבת עבודה בין לבין שיער קיים ולמעט האיזור התורם, לא מגלחים את הראש ברוב המקרים ועדיף לעבוד בשיטת DHI. הטיפול בנשים דורש אבחון נכון, מומחיות גבוהה ומיומנות טכנית ברמה הכי גבוהה.

      אכן לנשים לא מומלצת פרופסיה, ולפחות לא במקרים מאוד קשים ובטח לא לפני הפסקת המחזור. תרופה זו מיועדת לגברים.

      הדרך של נשים לנסות ולשמר את השיער, היא באמצעות ויטמינים, ביוטין, טיפולי פלזמה, מזוטרפיה.

      ההמלצה שלי היא על הרופא עימו אני משתף פעולה זה שנים, אשר מטפל דרך קבע גם בנשים. מדובר בד"ר לבנט אקאר.

      אפשרי לבצע אבחון בתמונות ולתת תשובה לגבי התאמה ומה אפשרי או לא אפשרי לעשות בכל מקרה ספציפי.

      אני מזמין אותך להשאיר פרטים בעמוד הצור קשר, או בטופס השארת הפרטים שבתחתית המאמר, כדי לבצע בדיקת התאמה חינמית.

  10. אולי הכתבה הטובה והמקיפה ביותר שקראתי בנושא השתלת שיער.
    כמה שאלות:
    1)אתה ציינת שכיום שימוש בפאנץ קטן יותר נחשב לטוב יותר או נכון יותר אם הבנתי נכון. אבל רציתי להבין, אם משתמשים בפאנץ קטן זה לא יגביל את הוצאת הזקיקים רק לכאלה עם שיער אחד ויגרום לפיצול של הזוגות , שלשות ורביעיות? ואם כן , זה לא אומר שצריך לעשות יותר פאנצים כדי להגיע לכמות הרצויה של השיערות?
    2) שמעתי שבטורקיה הרבה פעמים משתמשים בטכנאים לביצוע ההשתלה. האם זה בסדר ?האם יש שלב מההשתלה שהוא יותר קריטי שהרופא יבצע אותו? מה צריכה להיות ההגבלה של הטכנאי מבחינת ביצוע ?

    • היי נתי, תודה רבה לך.

      התשובות לשאלותייך:
      1. לעניין גודל הפאנץ', אני לא אומר שכמה שיותר קטן יותר טוב אלא שישנה היכולת להתאים את הגודל המדוייק לאופי השיער של כל מטופל ושהרופא בבואו לתכנן את ההשתלה, צריך לבחון את איכות ואופי השיער באופן אינדיוידואלי ולהחליט. כאשר קוצרים גם בפאנץ' שהוא קטן, עדיין קוצרים רקמה שהיא בעצם מוגדרת יחידה פוליקולרית שיכולה להצמיח בין 1 ל4-5 שיערות. אין צורך להפרידם מאוחר יותר.

      2. השאלה החשובה היא לא: "האם מי שעושה את ההשתלה הוא טכנאי?" או: "האם זה בסדר שטכנאי עושה את ההשתלה?", אלא: "מה ההכשרה של הטכנאי?", "מה הניסיון של הטכנאי?", "האם הטכנאי עובד תחת פיקוח והוראות הרופא?" ומי בעצם מתכנן את ההשתלה – שזה החלק הכי קריטי. בקליניקות טובות ומנוסות, הרופא מתכנן את כל ההשתלה מא' ועד ת' והצוות הרפואי מבצע את העבודה הטכנית. לדוגמא בקליניקה שאני משתף פעולה עמה זה שלוש שנים גם את שלב פתיחת הערוצים עושה רק ראש צוות בכיר עם ניסיון של מעל עשור בהשתלות. מדובר באנשים שזאת ההכשרה והעבודה היום יומית שלהם, והם עושים את זה יותר טוב מכל אחד אחר בעיקר בזכות העובדה שהם עושים את זה המון ויש להם כמות אדירה של ניסיון. המילה: "טכנאי" אולי נשמעת קצת מזלזלת בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר במקצוענים ברמה הכי גבוהה שיש, ולכן יותר נכון לקרוא להם: "צוות רפואי".

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo