גלגלת לשיער: איך דרמה רולר לשיער פועל?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

במאמר הזה, אתם הולכים ללמוד איך להשתמש במכשיר המזותרפיה המפורסם – דרמה רולר שהמוצר בעצם הוא גלגלת לשיער, כדי לעודד צמיחה חדשה של שיער. תלמדו איך השיטה הזאת מתבצעת, כיצד היא מועילה לשיערכם, ואיך להשתמש במכשיר הדרמה רולר כדי להילחם בנשירה.

כדי להשיג את התוצאה שאנחנו מחפשים וגם למנוע נזק נוסף לשיער ולקרקפת, חשוב לבצע את הטיפול כמו שצריך – ואת הפינה הזאת המאמר הזה בדיוק נועד לסגור.

השתמשתי בדרמה רולר כדי לסייע בצמיחה של שיער הקרקפת שלי במשך כמה שנים, ויש לי הרבה מאוד ניסיון בנושא.

עם הזמן, עשיתי המון שינויים והתאמות באופן השימוש האישי שלי, ואחרי הרבה ניסוי וטעיה, מצאתי את שיטת הטיפול הכי טובה (בשבילי) באמצעות גלגלת לשיער. במאמר הזה, אשתף אתכם בתובנות שלי כדי שתלמדו מהניסיון הרב שצברתי ותבינו מה באמת הצליח לעזור לי, ומה לא באמת עזר.

בסוף המאמר תמצאו גם מענה לשאלות נפוצות שחוזרות על עצמן פעמים רבות אצל אנשים השוקלים להשתמש בדרמה רולר לשיער.

אני הולך להדריך אתכם צעד אחר צעד איך להשתמש במכשיר הזה, וכיצד להימנע מתקלות וסיבוכים אפשריים כתוצאה מהטיפול. אז בואו נתחיל!

מה זה בכלל דרמה רולר או גלגלת לשיער?

דרמה רולר בגדלים שונים

מדובר באביזר פשוט – מעין גלגלת לשיער, שמאפשר להחדיר מחטים קטנטנות לתוך העור. המחטים חודרות לשכבת הדרמיס (השכבה האמצעית) של העור לעומק הנדרש כדי להגביר ייצור תאים חדשים ולהמריץ את מחזור הדם, מבלי לגרום לכאב או נזק לעור (1). התהליך הזה ידוע בתור: "מזותרפיה".

הדרמה רולר הוא אביזר פופולרי המשמש לטיפולים קוסמטיים של הפנים כבר עשרות שנים: הוא עוזר להחזיר את הזוהר, החיוניות והנעורים לעור, ומשפר את ייצור הקולגן בגוף, מה שתורם לטשטוש ועידון של קמטים, צלקות, סימני אקנה, ועוד.

איך גלגלת לשיער מסייעת בהתמודדות עם שיער דליל?

דרמה רולר עם ידית שחורה

באופן דומה לטיפול באמצעות דרמה רולר להגברת ייצור הקולגן בעור הפנים, ניתן להשתמש בו גם כדי לעורר את תהליך ההתחדשות של התאים ולשפר את זרימת הדם המגיע לקרקפת. כל התהליכים האלה עוזרים לקבל את התוצאה החשובה ביותר בשבילנו: צמיחת שיער מחודשת (2).

המנגנון המדעי מאחורי הטיפול בגלגלת שיער

טכניקת המזותרפיה נחקרה בצורה מקיפה ונרחבת במשך עשרות שנים. כמה מהמחקרים המדעיים שבחנו את הסוגייה לעומק הוכיחו את התועלת הבריאותית של הדרמה רולר ומכשירי דיקור דומים (דרמה סטאמפ, דרמה פן) לקרקפת.

אם אתם לא מאמינים לי ורוצים להתרשם בעצמכם מהראיות המדעיות והממצאים האובייקטיביים שנאספו בנושא, אין בעיה, בואו נעבור עליהם עכשיו!

מזותרפיה יכול לשפר את התרבות התאים

בשנת 2012, חוקרים אמריקאים בדקו את ההשפעה של מזותרפיה על התרבות והתחלקות התאים (3). תהליך זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור טיפול בפציעות, חבלות, צלקות, התכהות העור, ואפילו צמיחת השיער.

בקיצור, המדענים קבעו שהפציעה המבוקרת של העור במהלך הטיפול מפעילה את מנגנון הריפוי וההתחדשות של הגוף (4). התהליך הזה כולל את השלבים הבאים:

  1. תגובה דלקתית.
  2. התחלקות והתרבות תאי העור (פרופילציה).
  3. תיקון, חידוש והחלמה.

בדרך כלל, השלב השלישי של ריפוי הרקמות הפגועות יכול לגרום להצטלקות. אז, איך אפשר להסביר את העובדה שמזותרפיה לא גורמת לצלקות?

על פי מחקר שנערך בשנת 2007, הצטלקות מתרחשת רק כאשר הפגיעות שהגוף מתקן מגיעות לעומק מסוים בעור (5).

בזמן השימוש בדרמה רולר, המחטים המוחדרות לעור אינן מגיעות לעומק הזה ולכן לא גורמות לצלקות. אבל, העומק שהן כן חודרות אליו, מספיק כדי לעורר את מנגנון הריפוי וההחלמה של הגוף שמשפר ומאיץ את התחדשות התאים.

עדיין לא מרשים אתכם? אוקי, אז בואו נבחן מקרוב מחקר נוסף שהתבצע בשנת 2014 על מטופלים שאובחנו כסובלים מהתקרחות אזורית (6).

המדגם היה בקנה מידה קטן וכלל רק שני משתתפים: גבר ואישה, שסבלו משיער דליל באזור הקדמי ובקודקוד של הקרקפת. הגבר סבל מנשירה במשך שנה, בעוד שהאישה התמודדה עם הבעיה במשך 6 חודשים.

כל משתתף קיבל כמה טיפולים שונים, כולל הזרקת התרופה טריאמצינולון אצטוניד, משחות המבוססות על סטרואידים לטיפול מקומי וחיצוני על העור, ואפילו מינוקסידיל בריכוז של 5%.

אף אחד מהפתרונות האלה לא הראה שיפור במצב השיער של המשתתפים.

שלוש תמונות של גבר עם אלופציה אראטה
קרקרפת של אישה עם אלופציה אראטה

משתתפי הניסוי קיבלו טיפול משולב של 2 זריקות טריאמצינולון אצטוניד בריכוז 10 מ"ג למ"ל אחד בכל בכל טיפול של מזותרפיה לשיער. הזריקה הראשונה התבצעה לפני הטיפול במזותרפיה, והזריקה השנייה אחריו.

המזותרפיה התבצעה באמצעות מכשיר דרמה רולר לשיער, פעם אחת כל 3 שבועות. בסוף המחקר (אחרי 9 שבועות), נרשמו תוצאות מרשימות ומבטיחות מבחינת צמיחת השיער המחודשת אצל שני המשתתפים:

תמונה של גבר אחרי שלושה טיפולים של מזותרפיה לשיער
תוצאות הטיפול באמצעות מזותרפיה לשיער אצל אישה

למרות שהמחקר הזה היה קטן מבחינת ההיקף שלו והתמקד רק במטופלים שסובלים מהתקרחות אזורית, עדיין אפשר ללמוד ממנו המון על ההשפעה של מזותרפיה על איכות וקצב צמיחת השיער.

אבל זה רק קצה הקרחון.

קיימים מחקרים נוספים שגילו שמזותרפיה יעילה גם בתור טיפול בהתקרחות גברית טיפוסית.

מזותרפיה עם דרמה רולר יכולה להפעיל את מסלול ה-Wnt/β-catenin

בשנים האחרונות, מדענים מצאו קשר בין ויסות תאי גזע בוגרים לתחזוקת תהליך התרבות התאים בזקיקי השיער (7). התהליך הזה נשלט בעיקר על ידי מנגנון Wnt/β-Catenin.

התיאוריה הזאת עמדה למבחן בשנת 2016, כאשר חוקרים מדרום קוריאה חקרו את השפעת מזותרפיה חוזר ונשנה על עכברים (8).

חיות המעבדה חולקו לשתי קבוצות, ונבחנו אורכי מחטים שונים. המחטים שנבדקו היו באורך של: 0.15 מ"מ, 0.25 מ"מ, 0.5 מ"מ, ומילימטר אחד.

הטיפול התבצע בשני מחזורים שונים: 10 סבבים (עבור הקבוצות שטופלו עם מחטים באורך 0.15 מ"מ, 0.25 מ"מ, 0.5 מ"מ, ומילימטר אחד), או 13 סבבים עבור קבוצה נוספת שעברה מזותרפיה באמצעות מחטים זעירות בגודל 0.5 מ"מ.

החלק האחורי של פרוות העכברים גולחה בתחילת המחקר, ותמונות בהגדלה של פי 50 נלקחו שבוע ושבועיים אחרי הטיפול הראשון. בנוסף, צולמו תמונות רגילות של המשתתפים אחרי שעברו 13 ו-17 ימים מסוף המפגש הראשון:

ניסוי של דרמה רולר לשיער על עכברים

המדענים שיערו שצמיחת השיער נבעה כתוצאה מהסדרת הפעילות של חלבונים שונים, כולל Wnt3a, VEGF, ו- Wnt10b. התאוריה הזאת הוכחה על ידי ניתוח דגימות שנלקחו מהעכברים.

אז איזו קבוצה רשמה את התוצאות הטובות ביותר?

רמת הביטוי של קוד ה- mRNA של מולקולות Wnt3a, β-catenin, Wnt10b, ו- VEGF גדלה בחמישה מ"מ בקבוצה שעברה עשרה טיפולים בהשוואה לקבוצת הביקורת.

אני מבין שאין לכם תואר בביולוגיה, ואני לא רוצה להעמיס עליכם שמות של מנגנונים ביולוגיים מורכבים, לכן מה שחשוב שתפנימו זה שבשורה התחתונה, התקבל גיבוי מדעי ליכולת של טיפול מזותרפיה עם דרמה רולר לשפר את תהליך ייצור והתחדשות התאים בזקיקי השיער, מה שיוביל לצמיחה טובה יותר של שערות חזקות ובריאות.

דרמה רולר יכול לטפל בהצלחה באובדן שיער

מדובר בסוג ההתקרחות הנפוץ ביותר בקרב גברים, למרות שהוא יכול להופיע גם אצל נשים. הטיפולים המקובלים והמסורתיים לבעיה הזאת, שמומלצים לעתים קרובות על ידי רוב הרופאים, כוללים תכשירים כמו מינוקסידיל (מתאים לגברים ולנשים), ופינסטריד (מיועד לגברים בלבד). אבל, בתקופה האחרונה, יש גידול בביקוש לטיפולים טבעיים נטולי כימיקלים.

ודרמה רולר לשיער הוא מועמד נפלא לתפקיד הזה.

למרבה המזל, מחקרים עדכניים הראו שמזותרפיה באמצעות דרמה רולר יכולה לעזור גם עם התקרחות גברית טיפוסית.

המחקר הראשון נערך בשנת 2013 וכלל 100 מטופלים שסבלו מהתקרחות גברית טיפוסית ברמה קלה עד מתונה (9). המשתתפים חולקו לשני קבוצות: הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול מזותרפיה שבועי יחד עם מריחה יומיומית של תמיסת מינוקסידיל (בריכוז של 5%), והקבוצה השניה קיבלה טיפול במינוקסידיל (בריכוז של 5%) בלבד.

כדי למדוד את צמיחת השיער לאחר הטיפול בצורה היעילה והמדויקת ביותר, נלקחו תמונות של הקרקפת לפני תחילת הטיפול, וראשי המשתתפים גולחו לגמרי כדי להבטיח אורך זהה ואחיד של זקיקי השיער.

החוקרים הסתמכו על שלושה מדדים להערכת היעילות של הטיפול:

  1. השינוי בספירת השיער לאחר 12 שבועות.
  2. הערכה עצמית של המטופלים בנוגע לקצב והתקדמות צמיחת השיער לאחר 12 שבועות.
  3. ובנוסף, אנשי מקצוע בדקו את אופן צמיחת השיער לאחר 12 שבועות.

לפניכם הממצאים שהתקבלו בסוף הניסוי:

תוצאות המחקר של דרמה רולר מול מינוקסידיל

ספירת השיער של המטופלים בשתי הקבוצות השתפרה, שעם זאת, המשתתפים שטופלו בעזרת שילוב של מינוקסידיל ומזותרפיה, רשמו עלייה גדולה יותר בספירת השיער מהקבוצה השנייה.

בדיקת ההערכה של המטופלים עצמם והשופטים החיצוניים (לא צורת המדידה האובייקטיבית ביותר) גילתה יתרון משמעותי לקבוצת הטיפול המשולב על פני המשתתפים שטופלו על ידי מינוקסידיל בלבד:

תוצאות מחקר של מינוקסידיל מול דרמה רולר בטבלה

בעוד שתוצאות המחקר הזה מאוד מבטיחות ומעודדות, זהו לא המחקר היחיד שבחן את השפעת הטיפול על מטופלים שסובלים מהתקרחות גברית טיפוסית.

בשנת 2015, חוקרים מהודו בחנו את האפקט של המזותרפיה על מטופלים שאובחנו כסובלים מהתקרחות, ולא הגיבו בצורה חיובית לטיפולים הנפוצים בתופעה (כמו פינסטריד ומינוקסידיל) (10).

כל ארבעת המשתתפים, עברו טיפול בפינסטריד ותמיסת מינוקסידיל בריכוז של 5% במהלך 2 – 5 השנים שקדמו לתחילת הניסוי. למרות שנשירת השיער הופסקה, לא היה כל סימן לצמיחה של שיער חדש.

המשתתפים נדרשו לעבור טיפול מזותרפיה עם דרמה רולר במשך 6 חודשים, בשילוב התכשירים שהם נטלו לפני כן.

מדד ההערכה של הצלחת הטיפול התבסס על דירוג שנע מ-1 עד 7. הוא שימש למדידת התוצאות, יחד עם הערכה עצמית של המטופלים. לא מדובר בדרך המדויקת ביותר להעריך את היעילות הממשית של הטיפול, אבל היא מספקת הבנה כללית על רמת השיפור בצמיחת השיער.

אחרי 6 חודשים, שלושה מהמטופלים הביעו יותר מ-75% שביעות רצון מתוצאות הטיפול, בעוד שהמטופל הרביעי העניק לטיפול ציון של למעלה מ-50%. בנוסף, כל המטופלים השיגו שיפור של 2 או 3 דרגות במדד הערכה (מ-1 עד 7).

כמובן שיש צורך במחקרים נוספים שיחקרו את הנושא עוד יותר לעומק, אבל כבר עכשיו ניתן להגיד שיש ביסוס וגיבוי מדעי להשפעה החיובית של טיפול מזותרפיה על צמיחת השיער.

איך משתמשים בגלגלת לשיער?

הדרמה רולר הוא מכשיר שנראה קצת מוזר, אבל בפועל השימוש בו פשוט במיוחד. כדי שתבצעו את הטיפול בהצלחה מהפעם הראשונה ותימנעו מטעויות של מתחילים, אני מצרף לכם את הוראות השימוש של הדרמה רולר:

כשהשיער שלכם יבש (אם תעשו את הטיפול על שיער רטוב, הגלגלת יכולה להסתבך בשיער, מה שיוביל לבלאגן אחד גדול) תמקמו את הדרמה רולר בקצה של האזור שבו אתם רוצים להתמקד (לדוגמה קו השיער מסביב לאזור כתר הראש).

תגלגלו את הדרמה רולר על כל האיזור שבו אתם רוצים לטפל, בכיוון אופקי, אנכי, ובאלכסון. תפעילו את הלחץ הנדרש כדי שמחטי הדיקור יחדרו לתוך הקרקפת ויגרמו לתחושה קלה של עקצוץ או דקירה, אבל, לא צריך להגזים עם הכוח שאתם מפעילים! זה לא אמור לכאוב בכלל.

אם נשאר שיער באזור שעליו עשיתם את הטיפול, תקפידו להזיז את המכשיר בכיוון צמיחת השערות, עד כמה שזה מתאפשר, כדי להימנע תלישה של השיער: המטרה שלכם היא להמריץ את זרימת הדם לקרקפת ולעודד צמיחת שיער טבעית, ויהיה מאוד חבל אם תעשו את ההיפך וסתם תתלשו בטעות שערות טובות.

תמשיכו בפעולה הזאת גם על אזורים אחרים בקרקפת שיש בהם צמיחת שיער בעייתית, או שפשוט תעשו את הטיפול על כל הקרקפת וזהו.

אחרי שסיימתם, תזכרו לנקות את הדרמה רולר עם אלכוהול. תנו למכשיר להתייבש, ותחזירו אותו לקופסת הפלסטיק שאיתה הוא הגיע, עד לטיפול הבא.

יש לחזור על התהליך פעם אחת בשבוע, אבל קחו בחשבון שתדירות העולה על פעמיים בשבוע זה יותר מדי (בנוסף זה גם תלוי באורך של המחטים).

דרמה רולר או דרמה סטאמפ: מה עדיף?

הדרמה רולר הוא אביזר המזותרפיה הכי מפורסם, אבל זה ממש לא אומר שלא קיימים מכשירי מזותרפיה נוספים. אז אילו אפשרויות עומדות לרשותכם?

אם אתם מחפשים אלטרנטיבות לדרמה רולר השגרתי והוותיק, כדאי שתכירו את הדרמה סטאמפ. מדובר במעין תיבה מלבנית המכילה שורות צפופות של מחטי דיקור, שנראית כמעט אחד לאחד כמו חותמת משרדית. בדיוק כמו הדרמה רולר, ניתן להשתמש בכלי הזה על הקרקפת והפנים.

אז מה בדיוק ההבדל ביניהם?

מעבר להבדלים בצורה ובגודל, לדרמה סטאמפ יש כמה יתרונות על פני הדרמה רולר.

במצבים מסויימים הדרמה סטאמפ יכול להיות יותר קל ונוח לשימוש, וזה נכון במיוחד עבור אזורים פחות נגישים שקשה להגיע אליהם, כמו החלק האחורי של הראש.

בזכות העובדה שאנחנו לא גוללים את הדרמה סטאמפ על הראש אלא מבצעים פעולה של: "חתימה", זה עוזר להפחית את הסיכון לפגוע ולמרוט את השערות הבריאות שמסביב לאזור הטיפול, מה שלפעמים קורה למי שעדיין לא מיומן מספיק עם דרמה רולר.

בנוסף, יש גרסאות של הדרמה סטאמפ שמצוידות במחטים מתכווננות שניתן להתאים באופן אישי לצרכים שלכם (עדיין אין דרמה רולר שאפשר לשנות בו את האורך של המחטים). זה יאפשר לכם להגדיל או להפחית את אורך מחטי הדיקור כדי להגיע לגודל שאתם צריכים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

אז על איזה מהמכשירים האלה אני ממליץ?

על שניהם.

יש לי את שני המכשירים האלה ואני משתמש בשניהם על אזורים שונים בקרקפת. לדעתי הדרמה רולר עושה עבודה יותר יסודית של דיקור מבחינת כמות הנקבים שהוא יוצר (בגלל שאת פעולת הגלילה עושים מספר פעמים על אותו איזור), והדרמה סטאמפ מאפשר לי לעשות דיקור יותר מדויק וממוקד.

שאלות נפוצות

אישה שיש לה הרבה שאלות על דרמה רולר לשיער

מהו גודל המחטים המומלץ והיעיל ביותר עבור מזותרפיה עם דרמה רולר?

הגודל שממליצים עליו לרוב הוא 0.5 מילימטר. קחו בחשבון שמחטים באורך גדול יותר ממילימטר אחד יכולים לגרום לנזק גדול מדי לעור. הגודל שהמלצתי עליו הוא הנפוץ והמקובל ביותר, ולכן זה אורך המחטים שרוב האנשים משתמשים בהם.

איך להזיז את הדרמה רולר?

המטרה שלכם היא כיסוי שווה ואחיד של האזור הבעייתי בקרקפת. הדרך הטובה ביותר להשיג את זה היא להניע את הדרמה רולר בכמה כיוונים שונים (אחורה, קדימה, לצדדים ובאלכסון). באופן אישי אני חוזר על כל פעולה 5 פעמים לכל כיוון.

כמה חזק צריך ללחוץ בזמן הטיפול?

מידת הלחץ שאתם מפעילים צריכה להיות חזקה מספיק כדי שהמחטים בגלגלת יחדרו לכל אורכן לתוך העור, אבל לא חזקה מדי. בגלל הגודל הזעיר של מחטי הדיקור, יש להפעיל לחץ קל ומתון. אתם לא אמורים להרגיש כל סוג של חוסר נוחות או כאב בזמן הטיפול, מה שכן, הדקירות של המחטים יכולים לגרום לצריבה מאוד חלשה שכמעט ולא שמים אליה לב.

באיזה מכשיר דרמה רולר כדאי לבחור?

יש המון דגמים וסוגים שונים של אביזר הדיקור הזה שמגיעים במגוון רחב של צורות, גדלים ועיצובים. בעיקרון, כולם מבצעים את אותה העבודה, אבל תבחרו במוצר נוח לשימוש שישרת אתכם בנאמנות זמן רב. אני ממליץ לבחור בדרמה רולר בעל גלגלת עגולה ומחטי דיקור איכותיות בתור בסיס.

סיכום ומסקנות

חתול עם משקפיים

מזותרפיה הוא טיפול מוכח מדעית שיכול לשפר את הבריאות הכללית של השיער בצורה דרמטית, כל עוד תתמידו בטיפול ותעשו אותו באופן סדיר וקבוע. אם תעגלו פינות ותחזרו עליו באופן אקראי מתי שיתחשק לכם, כנראה שזה לא הולך לעבוד.

התדירות המומלצת היא פעם או פעמיים בשבוע, כשכל טיפול אמור לקחת 10 דקות (זה תלוי בשטח הקרקפת שאתם מעוניינים לטפל בו עם הדרמה רולר). המון אנשים שעבדו לפי ההוראות האלה דיווחו על תוצאות טובות מהטיפול.

קחו בחשבון שכדי להוציא את המקסימום ממזותרפיה, כדאי לשלב אותה עם שיטות נוספות של טיפול בנשירת שיער. כשאתם מבצעים את הטיפול כחלק ממכלול מקיף ורחב יותר של טיפולים, סביר להניח שזה יתן לכם תוצאות הרבה יותר טובות. אם תסתמכו אך ורק על דרמה רולר, יכול להיות שזה לא יהיה מספיק כדי לראות שיפור משמעותי בצמיחת השיער שלכם.

יש כמה אנשים שניסו לעשות מזותרפיה בבית באמצעות גלגלת לשיער, והתלוננו שהם לא התחברו לטיפול בגלל תחושות חוסר הנוחות והעקצוץ בעור שמופיעות לאחר הטיפול. אז נכון, שהעברת מכשיר הדיקור על הקרקפת היא לא הדבר הכי כיפי ומהנה שיש, אבל כל התופעות הלא נעימות האלה עוברות בדרך כלל אחרי כמה שעות. בכל מקרה, לרוב האנשים לא באמת אכפת מתחושת העקצוץ הזמנית, בגלל התוצאות החיוביות שהם מקבלים מהטיפול.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

תגובה 1
  1. האם דרמה רולר יעזור בהצמחת שיער גם ללא תוספת חומרים?

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo