דקל ננסי לשיער: מה הם היתרונות של דקל ננסי לשיער?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

סגולות המרפא של דקל ננסי לשיער (Saw Palmetto) ידועות כבר מאות שנים. הראשונים שהחלו לנצל את היתרונות הבריאותיים שלו היו האינדיאנים בארצות הברית שהשתמשו בו לטיפול במחלות רבות. הצמח מפיק פירות קטנטנים שנמצאים בתוספי תזונה רבים.

קיים מחקר שגילה שהצמח יכול לסייע בטיפול בערמונית (פרוסטטה) מוגדלת. הוא משיג מטרה זאת באופן דומה לתרופת הפרופסיה, שבמקור הייתה מיועדת לטיפול בהגדלה שפירה של בלוטת הערמונית.

דקל ננסי לשיער: האם זה בכלל עובד?

התוסף הצמחי פועל בצורה דומה לתכשיר הפרופסיה, מלבד הבדל עיקרי אחד: מדובר במוצר 100% טבעי עם הרבה פחות תופעות לוואי העלולות להופיע לאחר צריכתו.

המנגנון שבעזרתו דקל ננסי יכול להגביר את צמיחת השיער מבוסס על יכולתו להגביל את פעילותו של האנזים 5 אלפא רדוקטאז. החומר הזה אחראי על המרת הטסטוסטרון ל-DHT, אחד מהאחראיים המרכזיים להתקרחות טיפוסית.

עדיין מתנהל ויכוח סוער בנוגע למידת היעילות של צמח הדקל הננסי במניעת נשירת שיער בטווח הארוך ואין מחקרים חד משמעיים בנושא. מחקר קטן שכלל 6 נסיינים בלבד גילה תוצאות חיוביות, אבל כמובן שזה לא מספיק כדי לענות על השאלה הזאת באופן משכנע וחד משמעי.

ממצאי הניסוי אפילו לא התבססו על בדיקות אמפיריות כמו ספירת שיער, אלא על הערכה עצמית של המשתתפים שהתבקשו לדרג את השיפור בצמיחת שיער הקרקפת שלהם לאחר כמה חודשי טיפול בתוסף שמן ננסי שהם צרכו בבליעה דרך הפה.

האם יש ראיות רפואיות ליכולת של דקל ננסי לשיער להאט ולמנוע התקרחות?

מדען מבצע מחקר במעבדה

קשה יותר לערוך מחקרים אמינים בנוגע ליעילות של תוספי דקל ננסי בטיפול בהתקרחות גברית טיפוסית, פשוט כי לאף גורם אין כל רצון ואינטרס לממן אותם.

תאגיד התרופות Merck (היצרן של התרופה פרופסיה) ישמח לשאת בכל ההוצאות והעלויות של מחקר על התרופה כי הוא מחזיק בפטנט שלה ומעוניין להוכיח את יעילותה. ההשקעה הצנועה שלו תשתלם לו בגדול ותביא לו מכירות של מיליונים.

לעומת זאת, תאגיד תרופות לא ירוויח שום דבר מחיפוש ראיות מדעיות להשפעה חיובית של דקל ננסי במניעת נשירה מוגברת, ומחקר בתחום יהיה חסר תועלת עבורו.

עם זאת, אי אפשר להגיד שלא התבצע שום מחקר שניסה לבדוק את הנושא. בואו נעבור על כמה מהניסויים החשובים ביותר שניסו לספק מענה לסוגיה המסקרנת הזאת.

אוניברסיטת נאפולי, איטליה (2004)

מחקר קצר שנערך בשנת 2004 באוניברסיטת נאפולי התיימר לקבוע האם צמח הדקל הננסי (או בשמו המדעי Serona Repens) באמת משפיע על התקרחות תורשתית.

לשם ביצוע הניסוי, גויסו 34 גברים ו-28 נשים, שחולקו לשלוש קבוצות נפרדות:

  1. הקבוצה הראשונה השתמשה בשלושה מוצרים (שמפו, תחליב, ותוסף תזונה) המועשרים בצמח דקל ננסי.
  2. הקבוצה השניה השתמשה בשלושה מוצרים (שמפו, תחליב, ותוסף תזונה) שאינם מכילים שום רכיב מעץ הדקל הננסי.
  3. הקבוצה השלישית השתמשה בשני מוצרים (שמפו ותחליב) עם דקל ננסי ותוסף דמה (פלצבו) ללא שום חומר פעיל.

המחקר ארך 3 חודשים, והחוקרים מדדו את התוצאות באמצעות צילום טריכוגרמי והדמיה ממוחשבת של הקרקפת.

בהתאם לציפיות, הקבוצה השלישית (קבוצת הפלצבו) לא הראתה שום התקדמות משמעותית מבחינת צמיחת השיער או הפרשת הסבום (נוזל שומני בעור).

הקבוצה הראשונה רשמה את התוצאות הטובות ביותר: עליה של 35% במספר ונפח השערות, וירידה של 67% בהפרשת הסבום בעור.

הקבוצה השניה השיגה תוצאות די חיוביות יחסית, עם תוספת של 20% בספירת השיער, וירידה של 35% בהפרשת הסבום.

מה כל הממצאים האלה יכולים לומר לנו?

בסך הכול, התוצאות בהחלט מרשימות ומראות שלעץ הדקל הננסי בהחלט יש פוטנציאל גבוה בטיפול בהתקרחות טיפוסית.

רומא, איטליה (1998)

מחקר מעמיק יותר התבצע בשנת 1998, וניסה לקבוע האם דקל ננסי וג’לטין- ציסטאין מסוגלים לעצור נשירת שיער.

הניסוי כלל 48 מתנדבים (24 גברים ו-24 נשים) שקיבלו הנחיות להשתמש בתחליב (בעל רכיבים פעילים או תכשיר דמה) במשך 50 שבועות. כמה מהמשתתפים (12 בסך הכול) קיבלו בנוסף גם טבליות לצריכה דרך הפה (שאינן הכילו דקל ננסי).

כל 48 המטופלים אובחנו עם התקרחות טיפוסית (שלבים שלישי עד רביעי על פי סולם נורווד המילטון לדירוג חומרת נשירת השיער). המחקר כלל 5 קבוצות, שנקבעו על פי החלוקה הבאה:

  1. קבוצה ראשונה: תחליב א’ עם חומרים פעילים.
  2. קבוצה שניה: תחליב ב’ (דמה ללא כל רכיב פעיל).
  3. קבוצה שלישית: תוסף תזונה ג’ עם חומרים פעילים.
  4. קבוצה רביעית: תוסף תזונה ד’ (דמה ללא כל רכיב פעיל).
  5. קבוצה חמישית: תחליב פעיל א’ ותוסף תזונה פעיל.

השימוש בתחליב התבצע פעמיים ביום, והמתנדבים בניסוי קיבלו שמפו עדין ולא עוצמתי שבו הם התבקשו להשתמש לאורך המחקר. החוקרים מדדו את מספר וצפיפות זקיקי השיער בס"מ מרובע אחד של הקרקפת לאורך תקופת הניסוי.

לפניכם הממצאים שהתקבלו:

דקל ננסי לשיער תוצאות ניסוי

כצפוי, קבוצות הפלצבו שקיבלו טיפול דמה הציגו תוצאות גרועות, אבל הקבוצות שקיבלו תכשירים אמיתיים ופעילים (תחליב, תוסף תזונתי, תחליב + תוסף תזונתי) רשמו שיפור יחסי. למעשה, הקבוצה שהשתמשה בתחליב וצרכה את תוסף התזונה רשמה עליה של 40%, בעוד ששאר הקבוצות הפגינו שיפור שנע בין 25% ל-30%.

הבעיה היא שצמח הדקל הננסי לא היה הרכיב הפעיל היחיד שנבדק במחקר, ולכן אי אפשר לקבוע בוודאות איזה תפקיד הוא שיחק ועד כמה הוא השפיע. אבל, יש להמשיך את העבודה שהחל המחקר הזה ולערוך ניסויים נוספים שיבחנו את השאלה בצורה מדויקת וממוקדת יותר.

רומא, איטליה (2012)

פינסטריד היא תרופה פופולרית לטיפול בהתקרחות גברית טיפוסת, והיא משיגה מטרה זאת באצעות היכולת שלה לחסום את האנזים 5 אלפא רדוקטאז ולהוריד את ריכוז ההורמון הגברי DHT בגוף.

מדובר בפיתרון נפוץ שגברים רבים הולכים עליו בניסיון לבלום את ההתקרחות שלהם והיא נחשבת לפתרון יעיל ועוצמתי במיוחד שיכול לספק תוצאות מדהימות.

עם זאת לפינסטריד יש כמה תופעות לוואי לא נעימות שמטופלים עלולים לחוות.

המחקר הבא שנדון בו יכול לעניין גם את כל משתמשי הפינסטריד וגם אנשים שמעדיפים פתרונות טבעיים, משום שהוא ערך השוואה ישירה במידת היעילות של עץ הדקל הננסי והפינסטריד.

הוא נערך בשנת 2012 וכלל 100 גברים שאובחנה אצלהם התקרחות גברית תורשתית (חלשה עד מתונה). משתתפי הניסוי חולקו לשתי קבוצות:

הקבוצה הראשונה קיבלה 320 מ"ג של דקל ננסי מדי יום, בעוד הקבוצה השניה קיבלה מרשם לפינסטריד במינון 1 מ"ג. שתי הקבוצות המשיכו בטיפול במשך 24 חודשים.

הנסיינים נבדקו במהלך הניסוי ונלקחו תמונות של הקרקפת, כדי לעקוב אחר התוצאות שמעניק הטיפול. הממצאים נחקרו על ידי 3 מומחים (2 רופאי עור בכירים ומתמחה אחד בתחום). התמונות שנעשו דורגו בסולם של 1 עד 7 כדי לקבוע את מידת הצמיחה של שיער הראש.

בסוף המחקר לאחר 24 שבועות, התקבלו התוצאות הבאות:

דקל ננסי לשיער גרף של תוצאות ניסוי

בסך הכול, אצל 38% מהמטופלים שצרכו דקל ננסי ראו צמיחת שיער בקרקפת, לעומת 68% מהמטופלים שצרכו פינסטריד.

האם זה אומר שדקל ננסי הוא חסר תועלת וכלל אינו מספק את הסחורה? כמובן שלא!

זה נכון שהתוצאות בהחלט לא מרשימות כל כך, אבל הן עדיין מוכיחות שלדקל ננסי יש חלק מסוים בצמיחת השיער המחודשת. ייתכן שיכולתו לפגוע בפעילות האנזים 5 אלפא רדוקטאז עומדת מאחורי התרומה הצנועה שלו.

אין ספק שיש צורך במחקרים נוספים שישפכו אור על הסוגיה. אפילו אם הפינסטריד יצא כשידו על העליונה במחקר הזה, ייתכן שמינון שונה של דקל ננסי או שיטות הערכה אחרות יביאו לתוצאות שונות לגמרי וימחישו שהפער ביעילות שלהם לא כזה גדול.

המסקנה העיקרית מהמחקרים האלה היא שהצמח יכול להביא לשיפור בצמיחת השיער, עם זאת זה לא מספיק כדי לפתור את בעיית ההתקרחות שלכם לגמרי וחשוב לשלב אותו עם פתרונות ותכשירים נוספים.

המינון של מוצרי דקל ננסי לשיער

מינון של דקל ננסי לשיער

דקל ננסי לשיער מגיע במספר צורות שונות. אם החלטתם לתת סיכוי לטיפול הטבעי הזה בנשירת שיער, תוכלו לבחור מהאפשרויות הבאות:

  • כמוסות מאבקת הצמח
  • פירות מיובשים שלמים
  • טבליות
  • תמצית נוזלית

במחקר הראשון שבדק את השפעת עץ הדקל הננסי על צמיחת שיער, ניתן טיפול של 200 מ"ג, פעמיים ביום, ומדובר במינון גבוה יחסית. שוב, אני רוצה שתפנימו את העובדה הבאה: אין כלל אצבע בנוגע למינון המושלם שיתאים לכולם, ומערכת העיכול של כל אחד מאיתנו תגיב לתוסף בצורה שונה. זה תלוי במצב של מערכת העיכול שלכם וברמת הרגישות שלה.

לדוגמה, רובנו סובלים מתפקוד לקוי של מערכת העיכול, שלא מסוגלת למלא את תפקידה כמו שצריך. שאריות של מזון לא מעוכל שגופנו לא מסוגל להוציא סותמות את המעיים. זאת תוצאה ישירה של התפריט התזונתי המודרני שמתאפיין במחסור בסיבים תזונתיים חשובים וצריכת יתר של מזון תעשייתי ומעובד שכלל אינו מזין את הגוף ולא מספק לו את מה שהוא באמת צריך.

מוצרי חלב, דגנים, ובשר אדום, כולם מעמיסים על מערכת העיכול ומקשים עליה לעבד את האוכל שאנו צורכים, לספוג את החומרים המזינים והחיוניים שהוא מכיל, ולפנות אותו מחוץ לגוף. לכן, לגופנו יהיה קשה יותר לעכל תוספי תזונה ולהוציא מהם את המקסימום.

מה הפתרון? לפני שאתם מתחילים לצרוך דקל ננסי, כדאי לעשות דיאטת ניקוי רעלים מהירה שתסלק את כל הפסולת המיותרת מגופכם ותבטיח שתפיקו את המירב מתוסף התזונה שתשתמשו בו. במשך כמה ימים, תשתו אך ורק מיצים טבעיים מירקות, ותימנעו ממזונות אחרים.

אם אתם באמת רציניים במאמץ להחזיר את מערכת העיכול שלכם לתפקוד תקין ובריא, אז אני ממליץ לבצע שטיפת מעי. אתם לא תאמינו כמה זבל, פסולת וג’יפה תצא מכם. אתם הולכים להיפטר מתחושת הנפיחות, הכובד והאי נוחות בבטן, שכבר חשבתם שנתקעתם איתה לכל החיים. תקבלו זריקת מרץ עצומה, תתמלאו בהמון כוחות ואנרגיה, ותרגישו צעירים יותר בכמה שנים טובות.

בשורה התחתונה, גם אם תשתמשו בתוסף צריכה מעולה ותשמרו על המינון הנכון עבורכם, הוא לא יוכל לספק תוצאה מקסימלית אם הגוף שלכם לא יוכל לנצל לטובתו את הרכיבים התזונתיים שהוא מכיל. וזה לגמרי תלוי בבריאות של מערכת העיכול שלכם.

כמה זמן צריך לחכות עד שהדקל הננסי יתחיל לבצע את עבודתו?

שעון על רקע ורוד וטורקיז

קודם כל, חשוב לזכור שדקל ננסי לא עובד על כולם. אבל, גם כשהוא נותן תוצאה ממשית, זה לא מתרחש באופן מיידי, אז תתאזרו בסבלנות.

אז, כמה זמן צריך לחכות עד שהטיפול הטבעי הזה בנשירת שיער יתחיל להשפיע?

בואו נחזור למחקרים שהצגנו מקודם.

המחקר הראשון התבצע במשך שלושה חודשים, השני התפרש על פני 50 שבועות, והשלישי ארך 24 שבועות.

נכון שאי אפשר להשוות את המחקרים האלה בצורה ישירה, אבל ניתן להגיד במידת סבירות גבוהה שנדרשים לפחות שלושה חודשים, עד שתוכלו להבחין בתוצאות בולטות וגלויות לעין.

אני לא מנסה לטעון שתבחינו בצמיחה מטורפת של שיער שופע וסמיך לאחר שלושה חדשים, או אפילו לאחר שישה חודשים, אבל, פרק הזמן הזה באמת יספיק לכם כדי להכריע באופן שקול ומבוסס האם הטיפול עם דקל ננסי לשיער באמת מתאים לכם או שאפשר לוותר עליו.

תופעות לוואי של דקל ננסי לשיער

גבר עם ידיים על הפנים שסובל תופעות לוואי

למרות שהצמח נחשב לבטוח יחסית, ישנם כמה דיווחים על תופעות לוואי שהופיעו לאחר טיפול של דקל ננסי לשיער. תופעת הלוואי השכיחה ביותר שאנשים רבים התלוננו עליה לאחר טיפול בדקל ננסי היא כאב בטן.

זה לא צריך להדאיג אתכם יותר מדי, כי ייתכן שלא תרגישו כלל בתופעת הלוואי הזאת, או שתמנעו אותה בקלות בעזרת צריכת תוסף דקל ננסי יחד עם הארוחה.

דקל ננסי פועל בגוף גם ברמה ההורמונלית (באופן טבעי, בשונה מתרופות סינתטיות כמו פינסטריד). לכן, חשוב שתשימו לב לאופן שבו הגוף שלכם מגיב אליו, במיוחד בימים הראשונים לאחר תחילת השימוש במוצרי דקל ננסי. לפני שאתם מתחילים לצרוך את התוסף, תמיד כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם.

חשוב לקחת בחשבון שנטילת תוסף דקל ננסי עלולה להפחית את היעילות של גלולות למניעת הריון.

הצמח מכיל טאנינים שיכולים לפגוע בקליטת הברזל בגוף, ולהוביל למחסור במינרל החיוני, כך שמומלץ לשקול לקחת גם תוספי תזונה המכילים ברזל או לשלב בתפריט התזונתי שלכם כמה שיותר מזונות העשירים בברזל, כגון: כבד, שמן חמניות, אגוזים, בשר בקר, בשר כבש, שעועית, דגנים מלאים, צדפות, וירקות בעלי עלים ירוקים כהים, שיפצו על הירידה בכושר ספיגת הברזל בגוף. בעת נטילת תוספי דקל ננסי, תקפידו על צריכת ברזל מוגברת שתסייע לשמור על שיער חזק, עבה ושופע.

איך להשתמש בצמח הדקל הננסי כדי לשפר את צמיחת השיער?

אישה בלונדינית עם שיער פזור

ישנן 2 דרכים להשתמש בדקל ננסי בשביל טיפול בנשירת שיער – טיפול חיצוני על העור וטיפול פנימי בבליעה. בואו נראה איך עושים את זה:

לקחת תוסף תזונה של דקל ננסי

כשהבאזז סביב הצמח הולך וצובר תאוצה, יותר ויותר מותגים משיקים מוצרים שונים עם דקל ננסי.

ניתן למצוא אותם בקלות באינטרנט ועל מדפי החנויות בכמה צורות וגרסאות שונות: פירות מיובשים (ניתן לרכוש ברשתות הטבע והבריאות השונות), כמוסות עם אבקה, טבליות, ותמציות נוזליות.

למרות שהאפקטיביות של טיפול בדקל ננסי באמצעות צריכה דרך הפה עדיין שנויה במחלוקת כשמדובר בהתקרחות ונשירת שיער, וגם המינון המומלץ והיעיל ביותר עדיין לא נקבע, תוכלו לקחת תוסף צריכה עם הצמח הבריא כחלק משגרת טיפוח הקרקפת שלכם.

אי אפשר להצביע על תוסף הצריכה הטוב ביותר שמעניק תוצאות מושלמות ומתאים לכולם ללא יוצא מהכלל. תבחרו תוסף צריכה איכותי שמוצא חן בעיניכם. כל עוד תצרכו אותו באופן עקבי ותתמידו בטיפול, סביר להניח שתראו שיפור מסוים.

תוספי דקל ננסי בצורת גלולות וקפסולות הן הנוחות ביותר לשימוש: פשוט תבלעו אותן עם כוס מים אחרי האוכל. עם זאת, אם בחרתם בפירות מיובשים או תמציות נוזליות, תוכלו להוסיף אותם בקלות לתה, שייקים, או לדגני הבוקר שלכם.

איך להכין בעצמכם תמצית דקל ננסי לשיער?

ייתכן שהדרך הטובה ביותר לנצל את התועלת של צמח הדקל הננסי היא להשתמש בו ישירות על הקרקפת, וכמה מחקרים שונים שהצגנו במאמר הגיעו למסקנה הזאת.

אחת מהדרכים לעשות זאת היא הכנת תמצית דקל ננסי ביתית:

המרכיבים שתצטרכו:

  • 4 פירות מיובשים של עץ דקל ננסי
  • 2 כפיות של מים חמים

תהליך ההכנה:

תניחו את הפירות המיובשים בקערה, תמעכו אותם בעדינות בעזרת מזלג או הצד האחורי של כף גדולה.

תחממו מים בקומקום או במיקרוגל, ותוסיפו 2 כפיות לתוך הקערה עם הפירות.

תערבבו היטב את עיסת הפירות והמים עד לקבלת עיסה אחידה.

כשהתערובת התקררה מספיק כדי שתוכלו לגעת בה מבלי להיכוות, תשתמשו באצבעות כדי לשים אותה ישירות על הקרקפת.

תעסו את התמיסה לתוך הקרקפת במשך 2-3 דקות.

תשאירו את התערובת על הראש למשך 20 דקות לפחות, ותשטפו אותה עם מים פושרים.

איך להכין בעצמכם מרכך לשיער מדקל ננסי?

נשירת שיער מגיעה בדרך כלל בעסקת חבילה עם תופעה מציקה ומטרידה אחרת: שיער יבש, שברירי וחסר חיים. במצב כזה, חשוב הרבה יותר לרכך את זקיקי השיער ולעטוף אותם בהזנה ולחות מוגברת, כדי למנוע נזק בלתי הפיך לשערות ולעודד צמיחה של שיער חזק ובריא.

מרכך יכול להתמודד עם העבודה הזאת בצורה מצוינת. אבל במקום ללכת על מוצר תעשייתי מוכן, למה שלא תכינו תכשיר ביתי טבעי לגמרי? כמובן שתוכלו להיות יצירתיים ולהוסיף כל מרכיב שעולה בדעתכם, אבל אני אחלוק אתכם מתכון פשוט ומהיר במיוחד שאפשר להכין תוך כמה דקות.

המרכיבים שתצטרכו:

  • כף גדולה אחת של אלוורה
  • 2-3 כפות גדולות של אבקת דקל ננסי, או של דקל ננסי טחון.

 תהליך ההכנה:

אם אתם משתמשים בפירות מיובשים של צמח הדקל הננסי, תטחנו אותם לאבקה דקה בעזרת שימוש בעלי ומכתש.

אם אתם משתמשים בטבליות דקל ננסי, תמעכו אותן בעזרת עלי ומכתש, או בעזרת החלק האחורי של כף גדולה.

תשימו 2-3 כפות של אבקת דקל ננסי למיכל על פי בחירתכם, ותוסיפו כף של אלוורה. תערבבו היטב את שני המרכיבים עד לקבלת תערובת אחידה.

בזמן המקלחת ולאחר שחפפתם את הראש בשמפו, תמרחו את התערובת על הקרקפת והשיער. בעזרת האצבעות, תעסו אותה היטב לתוך הקרקפת ולאורך קצוות השיער. תעשו זאת בזהירות מבלי לפגוע בשערות ותקפידו לא למרוט ולתלוש אותן.

תשאירו את המרכך לחמש דקות, ואז תשטפו אותו במים פושרים.

האם ישנם תחליפים טובים לטיפול באמצעות דקל ננסי לשיער?

7 דלתות שממחישות דרכים שונות

האם קיימים תוספי תזונה משלימים שיכולים לשפר את תוצאות הטיפול? בהחלט כן. תוסף דקל ננסי הוא רק אחד מבין מגוון רחב של תכשירים שיחזקו את בריאות השיער ויגבירו את צמיחתו. ישנן עוד מגוון טכניקות בטוחות ויעילות למאבק בנשירת שיער, שיספקו תוצאות מוצלחות.

אני הצלחתי לרפא את ההתקרחות שסבלתי ממנה באמצעים טבעיים בלבד. לא מדובר במשימה בלתי אפשרית, וגם אתם יכולים לחקות את סיפור ההצלחה שלי ולהגיע לתוצאה זהה.

במקום לבחור בפתרון אחד ולהסתמך אך ורק עליו, אתם חייבים להבין שכדי להצליח במאבק שלכם בנשירת שיער, יש צורך לשנות את התזונה, אורח וסגנון החיים שלכם. יש לא מעט טכניקות ותכשירים טבעיים שיטפלו בשורש הבעיה ויעלימו אותה לנצח.

כמה זה עולה?

יד שמחזיקה כרטיס אשראי

תוכלו להשיג תכשירי דקל ננסי לשיער בעלות נמוכה יחסית באמזון. לפני שאתם בוחרים במוצר מסוים, תעברו היטב על הביקורות וחוות הדעת של אנשים שניסו אותו, ותוודאו שהם מרוצים ממנו וממליצים עליו. תמיד תלכו רק על מוצרים איכותיים. אי אפשר להמליץ על מוצר ספציפי שיתאים לכולם באופן גורף, ולכן תעשו סקר שוק ותמצאו את מוצר הדקל הננסי שמתאים לכם.

דקל ננסי לשיער: סיכום ומסקנות

בחורה צעירה חושבת ומחייכת על רקע של עצים ירוקים

מוצרי צמח הדקל הננסי אינם מהווים פריצת דרך יוצאת דופן בטיפול בהתקרחות ונשירת שיער. עם זאת, הם עשויים להפחית את ריכוז ה-DHT בגוף בעת שימוש חיצוני על העור או בבליעה דרך הפה, בתנאי שאתם מבצעים את הטיפול באופן רציף ועקבי.

אין ראיות מדעיות חותכות וחד משמעיות בנוגע להשפעה החיובית של טיפול זה, ובמחקרים השונים התקבלו ממצאים סותרים ומנוגדים. חלק מהמחקרים בנושא גילו אפקט ממשי ומבטיח, בעוד שאחרים הראו שמוצרי דקל ננסי לא הביאו לתוצאות טובות בהרבה מאשר קבוצת הביקורת שקיבלה טיפול דמה, ולכן יעילותם מוטלת בספק גדול.

לא משנה מה תהיה ההכרעה האישית שלכם בנוגע לפתרון הזה, תמיד תזכרו שכל תוסף תזונה שתצרכו הוא רק חלק אחד קטן מטיפול משולב, רחב ומגוון הכולל כמה טכניקות ושיטות יעילות, שישים סוף לנשירת השיער ויאפשר לכם לשכוח ממנה פעם אחת ולתמיד.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

2 תגובות
  1. הייי,
    ראיתי כמה עדויות של אנשים (בלוגים,אתרים) שאומרים שאחת מתופעות הלוואי הן חשק מיני ירוד.
    מצד שני יש אתרים שממליצים להשתמש בדקל ננסי כדי לעורר חשק מיני.
    האם ישנה איזה שהיא עדות מדעית להשפעה של דקל ננסי על חשק מיני?

    תודה מראש

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo