הפוסטים של הכותב: יגאל בולדינג
בחירת העורכים

רוב הגברים והנשים בישראל סובלים מנשירת שיער והתקרחות שמתחילה ממיפרצונים קטנים שהולכים ומשתלטים על הקרקפת, עד שזה מגיע להתקרחות המלאה. עבור רובם, ההתקרחות הזו ...

במאמר הזה, אתם הולכים להכיר לעומק טיפול פחות ידוע לנשירה של השיער-RU58841. ננסה להבין במה מדובר, מהי מידת היעילות שלו בשחזור צמיחת השיער, איך משתמשים בו ...

התפיסה המקובלת היא שנשירת שיער מוביל לעצירה מוחלטת של צמיחת השיער והתקרחות מלאה של הראש. כמובן, שזה נכון ברוב המקרים, אבל זה תהליך הדרגתי שלא קורה ברגע אחד. ...

מחסור בשעות שינה או היעדר שינה איכותית ורצופה יכולים להביא למגוון של השלכות שליליות על בריאותכם הגופנית והנפשית. לחץ מוגבר ופגיעה בתפקוד התקין של התאים ...

התקרחות ונשירת שיער מוגברת היא בעיה שכיחה שתוקפת מיליוני גברים ונשים בכל רחבי העולם. יש מגוון רחב של גורמים שונים האחראיים להתפתחות הבעיה, ולכן אין פתרון ...

השתלה בשיטת נאו-גרפט (NeoGraft) היא סוג של השתלה בשיטת FUE (חילוץ יחידת זקיק) - זאת שיטה להשתלה של המטופל באמצעות שיער בריא שנלקח מחלק אחר של הקרקפת שלו. ...

אם אתם סובלים מנשירת שיער רק על צד אחד של הראש, זה עלול להיות סימן לבעיה רצינית יותר, או לאותת על התקרחות או נסיגת שיער שמצפה לכם בעתיד. במאמר הזה תמצאו ...

שמפו ניוקסין מבטיח להפחית הידלדלות שיער ולהחזיר לחיים שיער שברירי ודליל, אבל האם יש כיסוי לכל ההצהרות האלה והמוצר הזה באמת מספק את הסחורה? במאמר הזה, אתם ...

כבר התרגלנו לשמוע הכרזות דרמטיות והצהרות מרעישות על פריצת דרך חדשה שמבטיחה לפתור את בעיית ההתקרחות פעם אחת ולתמיד. מדי שנה, אנחנו שומעים על עוד טכנולוגיה ...

שכפול שיער (שיבוט שיער) והכפלת זקיקים הן טכניקות ניסיוניות שכרגע נמצאות בשלבי הפיתוח והמחקר שלהן, וכולנו יכולים רק להחזיק אצבעות שהשיטות החדשניות האלה ...

Browsing All Comments By: יגאל בולדינג
  1. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:58

    שלום שי,

    קודם כל חשוב שתתייעץ עם הרופא המטפל שלך – אי אפשר לקבוע דברים כאלה על רגל אחת.
    אולי כדאי לעשות בדיקת דם כדי לבדוק את הנושא.
    קשיי נשימה היא לא תופעת לוואי מוכרת של הפרופסיה, עם זאת אי אפשר לשלול דבר על שלא בודקים.
    לגבי הירידה בתפקוד המיני, מדובר בתופעת לוואי אפשרית ויחסית מוכרת של התרופה.
    כך או כך, הרופא המטפל שלך הוא הכתובת הנכונה לשאלות מסוג זה.

    יגאל

  2. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:12

    שלום טל,

    בגדול ההמלצה היא להשתמש בדרמה רולר כל כמה ימים, ולא כל יום ברצף.

    יגאל

  3. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:12

    שלום נועה,

    יש הרבה סיבות לנשירת שיער בגיל 16, וכדאי לך להיוועץ עם הרופא שלך לגבי הסיבה הספציפית שלך.
    יכול להיות שזה בגלל השינויים ההורמונליים שהגוף עובר בגיל הזה, ויכול להיות שיש סיבה אחרת – הרופא שלך שמכיר אותך ידע להכווין אותך בצורה הטובה ביותר.

    יגאל

  4. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:05

    מדללים את השמן האתרי כדי שהריכוז לא יהיה גבוה מדי ויגרום לצריבה בעור.

  5. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:03

    משה שלום,

    בקרוב נעלה את הנבחרת של הרופאים הכי טובים בישראל בתחום 🙂

    יגאל

  6. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:02

    שלום דנידין,

    יש סיכוי סביר שהצמיחה באיזור שאתה מתאר נובעת מהמינוקסידיל.
    אם מדובר במשהו שמפריע לך, אתה יכול פשוט לגלח את השיער הזה במידה ואתה מרוצה מהתוצאות ולא רוצה להפסיק את הטיפול.

    יגאל

  7. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:01

    היי משה,

    בדרך כלל הרופאים של השתלות השיער ממליצים על שימוש במינוקסידיל ולפעמים פרופסיה.
    וכמובן גם טיפול PRP לשיער, שעליו תוכל לקרוא בהרחבה במדריך כאן:

    יגאל

  8. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:59

    שלום גיא,

    השילוב של הפרופסיה יחד עם המינוקסידיל הוא שילוב נפוץ.
    לגבי המותג הספציפי של המינוקסידיל – רובם מאוד דומים.
    הדיעות חלוקות לגבי מה יעיל יותר, הנוזל או הקצף. דבר אחד בטוח – הנוזל זול יותר.
    לגבי הטופיק, לא הייתי ממליץ לשים טופיק ישר אחרי מינוקסידיל נוזלי.

    יגאל

  9. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:57

    שלום שלמה,

    זה משתנה מאדם לאדם.
    אישית הייתי מנסה חודשיים ורואה אם יש שיפור.

    יגאל

  10. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:55

    שלום צחי,

    בגדול פרופסיה זאת תרופה שלוקחים כל החיים ולא מפסיקים.
    אם מחליטים להפסיק את הטיפול, הנשירה יכולה לחזור, ובמקרים רבים אף חוזרת.
    לגבי האם היא תהיה חזקה יותר או לא, זה משתנה מאדם לאדם.

    יגאל

  11. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:53

    שלום שלי,

    לא נחקרו תופעות לוואי מהסוג הזה על שמן מנטה.

    יגאל

  12. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:52

    שלום בר,

    המון תודה על הפרגון – מאוד נעים לשמוע 🙂

    אני מאוד שמח שאנחנו מצליחים להעשיר את הידע של הקוראים שלנו – אנחנו עובדים על זה מאוד קשה!

    יגאל

  13. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:51

    שלום בר,

    נשמח לשמוע עדכונים על התוצאות – האם הקסדה עזרה?
    אם כן, אז מה השיפור שאתה רואה?

    יגאל

  14. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:49

    שלום יובל,

    אהבתי את הבדיחה 🙂

    הכוונה היא בתמצית אולרופאין כמו זאת למשל

    לגבי מה כדאי קודם, זה תלוי בבן אדם. באופן אישי ברוב הפעמים אני מעדיף לבדוק פתרון טבעי לפני פתרון לא טבעי, אבל גם לא בכל המקרים.

    יגאל

  15. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:46

    שלום אלירן,

    מותר לעשות את זה, זה לא סותר אחד את השני.
    יש אנשים שמורחים מינוקסידיל בבוקר, נותנים לו להתייבש 4 שעות, ואז מורחים שמן מנטה, ובערב שוב מינוקסידיל.

    יגאל

  16. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:45

    שלום מיכל,

    תודה על התגובה והפרגון!
    זה לא נדיר שבזוגיות שבה הגבר נוטל פרופסיה, בוחרים לעשות הפסקה של הטיפול בתרופה לתקופה מסוימת לפני הכניסה להריון.
    לכן אם אתם בוחרים לעשות את זה – דעו שזה מקובל והגיוני.
    לגבי הבדיקות, תוכלו לעשות אותן בשביל השקט הנפשי שלך – ממליץ לך להיוועץ עם הרופא שלכם לגבי זה.

    יגאל

  17. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:42

    שלום גל,

    לא מדובר בתרופה, אלא בתוסף תזונה מעלי זית.

    אתה יכול לרכוש תוסף איכותי של אולרופאין בקישור הזה.

    יגאל

  18. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:37

    שלום יוני,

    את השמנים מורחים, לא שותים.

    יגאל

  19. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:35

    שלום יוסף,

    תודה רבה על הפרגון, נעים לשמוע!

    לשאלתך – הטיפול בשמנים טבעיים והתוצאות שלו תלויות בהרבה גורמים שונים והם מאוד אינדיבידואליים.
    באופן אישי, אני אוהב לנסות את הדברים על עצמי למשך תקופה, ואז להשוות את התוצאות. לאחר מכן, פשוט להמשיך עם מה שהביא לי את התוצאות הטובות ביותר.

    יגאל

  20. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:33

    שלום יהונתן,

    תודה רבה על הפרגון!

    לגבי כמות הפעמים, זה תלוי באורך המחטים של הדרמה רולר שבו אתה משתמש.

    יגאל

  21. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:32

    שלום אורי,

    יש מי שמורח את השמן ישר אחרי הדרמה רולר, אבל הדיעה הרווחת היא לחכות 12 שעות לפני.

    יגאל

  22. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:28

    בדיקת אלרגיה יכולה להצביע על אילו רכיבים במזון יכולים לגרום לאלרגיה במקרה הספציפי שלך.

  23. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:26

    שלום תומר,

    מעניין מאוד – אבדוק את הנושא.
    תודה רבה על העדכון!

    יגאל

  24. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:16

    שלום דני,

    ייבוש העור הוא אחת מתופעות הלוואי הנפוצות של המינוקסידיל.
    סיכוי סביר שהקשקשים נובעים מהעור היבש שנגרם כתוצאה מהמינוקסידיל.

    יגאל

  25. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:14

    שלום מאור,

    שאלה מצוינת.
    זה משתנה מאדם לאדם, ולכן הרבה אנשים בוחרים לשלב מספר טיפולים במקביל מעבר למינוקסידיל.

    יגאל

  26. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב17:13

    שלום משה,

    זריקות מזותרפיה הן לא טיפול נפוץ לאחר השתלת שיער, ומעט תמוה לי מדוע הרופאה המליצה דווקא על זה ולא על טיפולי PRP.
    זריקות מזותרפיה הן בעיקר למטרות קוסמטיות.

    יגאל

  27. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:59

    שלום ארי,

    השם של המכשיר המדובר מוכר לי, ואנחנו מתכננים לחקור אותו לעומק ולהעלות עליו סקירה בקרוב.
    יגאל

  28. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:54

    היי אורלי

    שאלה מצוינת.
    המטרה בבדיקה על פרוות עכברים, היא בין היתר לבדוק את הבטיחות של הניסוי ברמה בסיסית, כדי שאפשר יהיה לאחר מכן "להעלות שלב" ולנסות אותו גם על בני אדם.

    יגאל

  29. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:51

    היי רוי,

    אין שעות מומלצות שבהן מומלץ להשתמש בתערובת וזה תלוי בעיקר בנוחות שלך.
    עיסוי התערובת לאורך קו השיער בהחלט יכול לעזור לשפר את הספיגה.

    יגאל

  30. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:31

    שלום אלירן,

    פינסטריד היא פרופסיה (מדובר בשם הגנרי של התרופה), ואכן ניתן להשיגה בארץ, אבל היא מצריכה מרשם מהרופא המטפל שלך.
    שמפו אלפסין הוכח מחקרית בגרמניה כעוזר בשימוש שוטף נגיד נשירת שיער, בנוסף לא מעט מטופלים ברחבי העולם העידו ששימוש בשמפואים שונים הצליח לתת שיפור.
    למשל – אלפסין יום אחד, ניזורל יום אחר.

    על המוצרים הכי טובים לטיפול בנשירת שיער תוכל לקרוא בקישור הזה.
    יגאל

  31. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:26

    שלום עידו,

    בדר"כ הקרחה בגיל 18 היא תורשתית או נובעת מחוסרים של הגוף.
    תנסה להתייעץ עם הרופא המטפל שלך ולעשות בדיקות דם לפני שתתחיל להפציץ את הגוף בכל מיני תכשירים.
    אבל תדע שאתה לא לבד, הרבה נמצאים במצב שלך והרבה הרבה אנשים שהיו במצב שלך בגיל 18, היום בגיל 30-40 הם עם שיער על הראש.
    כמובן לא שופע כמו בראד פיט אבל שורדים ממש יפה 🙂 אז תתעודד – יש טיפולים היום.
    אם אתה צריך הכוונה נוספת אתה מוזמן לפנות אלינו במייל בעמוד צור קשר באתר.

    תחזיק מעמד,
    יגאל

  32. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:23

    שלום בר,

    בגיל 17 נשירת שיער ומפרצים היא בדר"כ גנטית או נגרמת מחוסרים של הגוף.
    בדיקה אצל הרופא המטל שלך יכולה לשפוך יותר אור על הנושא במקרה שלך.

    יגאל

  33. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:21

    היי יוסף,

    זה מאוד אינדבידואלי, עם זאת אנשים רבים טוענים שמאוד עזר להם לעשות מקלחת קרה ולהשתמש בדרמה רולר בזמן המקלחת.
    בלי קשר – דרמה רולר הוא לדעתי מוצר חובה בבית ואנחנו מדברים על הנושא לא מעט במדריכים השונים שבמגזין. היתרון שלו הוא, שמדובר במכשיר מאוד זול, שאחוז התוצאות החיוביות שלו מאוד מרשים ביחס למחיר.
    תוכל לקרוא על זה עוד במאמר שלנו על דרמה רולר בקישור הזה.

    המשך יום נעים,
    יגאל

  34. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 10 בפברואר 2020 ב19:10

    שלום נועם,
    לא שמעתי על זה.
    עם זאת, שמעתי על מקרים בהם פרופסיה עזרה גם לבני 70 ומעלה.

  35. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 10 בפברואר 2020 ב19:08

    היי משה,
    כמובן – עם הרופא הנכון אפשר לעשות הכל.

  36. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 10 בפברואר 2020 ב19:08

    היי דני,
    בהחלט כן. למעשה, מדובר באחת מתופעות הלוואי היותר נפוצות של מינוקסידיל.

  37. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 2 בפברואר 2020 ב10:04

    שלום דוד,
    המון תודה לך על התגובה המפרגנת!
    לגבי השאלות שלך:
    השילוב של השמנים לא אמור לפגוע באפקטיביות של כל אחד מהם, עם זאת זה משהו שהוא דיי אינדיבידואלי, והדרך הכי טובה לבדוק את זה היא להתמש בכל אחד מהשמנים בנפרד לתקופה, ואז לנסות את כולם ביחד ולהשוות בין התוצאות.
    האם שילוב שלהם יכול להזיק? לדעתי האישית, לא. האם השילוב שלהם יכול להועיל יותר? לא ידוע.
    לשאלתך השניה, זה בהחלט נראית כמו סיטואציה של: "בין הפטיש לסדן", מאחר ויש לא מעט דיווחים על הקשר שבין ציפרלקס לנשירת שיער.
    מבחינה מדעית, יש כמה מאמרים שאפשר למצוא באינטרנט על המחקרים שנעשו בנושא, הנה 2:
    מקור 1
    מקור 2

  38. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 2 בפברואר 2020 ב09:58

    שלום רפי,
    "פינסטריד" זה שם גנרי של התרופה, "פרופסיה" הוא השם המסחרי של התרופה (יש לה עוד שמות כמו: "פרו־קיור" וגם: "פרואבניר").
    את הפרופסיה אפשר לרכוש בארץ עם מרשם מרופא, ולא אמורה להיות לך כל בעיה להמשיך את הטיפול כשתגיע לארץ.
    שבוע טוב,
    יגאל

  39. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 2 בפברואר 2020 ב09:54

    שלום רפי,
    אנחנו מאוד שמחים שהכתבה עזרה לך, ותודה רבה על התגובה המפרגנת, זה לא מובן מאליו!

  40. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 20 בינואר 2020 ב08:32

    שלום יהונתן,
    לגבי הדרמה רולר, ההמלצה הכללית היא פעמיים בשבוע אם מדובר באורך מחטים של 0.5 מ"מ (עם זאת כדאי שתתייעץ עם הרופא שהמליץ לך על זה לגבי כמות הפעמים השבועים המומלצת לך).
    לגבי השילוב של שמן מנטה עם דרמה רולר – כן, כמובן. אפשר למרוח שמן מנטה מדולל עם שמן אחר (כמו שמוסבר במאמר), לאחר השימוש בדרמה רולר.
    שבוע טוב,
    יגאל

  41. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 20 בינואר 2020 ב08:29

    היי לימור,
    לדעתי אין סיבה שלא.
    יגאל

  42. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 5 בינואר 2020 ב11:52

    היי רן,
    בתאוריה, יכול להיות ששימוש בדרמה רולר יחד עם השמנים האלה עלול לשפר את הביצועים שלהם למטרה שלך.
    עם זאת, זה לא נבדק מחקרית, ולכן גם אם אתה מחליט לעשות את זה על דעת עצמך, חשוב להיות זהיר ולעשות את זה בצורה חכמה.
    בברכה,
    יגאל

  43. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 5 בינואר 2020 ב11:49

    היי נדב,
    נכון לרגע זה, רק פינסטריד לבליעה אושר על ידי ה-FDA (לא למריחה).
    לכן, מדובר בתכשיר שיש עליו מעט מאוד מחקרים ומעט מאוד מידע על דרכי ההשפעה שלו.
    עם זאת, בדיוק כמו שלא הייתי ממליץ לערבב מינוקסידיל עם תכשירים אחרים, טבעיים או לא, אני סבור שלא נכון יהיה להמליץ על לערבב פינסטריד למריחה עם תכשירים אחרים.
    בברכה,
    יגאל

  44. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 30 בדצמבר 2019 ב16:51

    היי אוריה,
    זה תלוי ברמת הדלילות.
    בשביל לקבל פרספקטיבה טובה יותר, צריך לראות תמונות.
    את מוזמנת ליצור איתנו קשר בעמוד הזה כדי שנוכל לעזור להכווין אותך לפתרון שמתאיך לך.
    בברכה,
    יגאל

  45. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 23 בדצמבר 2019 ב10:16

    היי מורן,
    בשמחה!
    הגוף של התינוק מתפתח ועובר המון שינויים בשנים הראשונות של חייו, וגם השיער שלו משתנה ללא היכר.
    למשל, בהרבה מקרים שיער מתולתל אצל תינוקות "מתיישר" והופך עם השנים לשיער ישר וחלק (בחודשים הראשונים של התפתחותם).
    גיל שנתיים זה כבר פחות תינוקת, ויותר נחשב ל: "פעוטה", ונשירת שיער בגיל הזה, יכולה לנבוע מהסיבות שציינתי למעלה, וגם מכמה סיבות אחרות שחלקן עוברות עם הזמן ללא כל התערבות חיצונית, ובחלקן אפשר לטפל (מחסור בברזל למשל).
    על כל פנים, למרות הסיבות הרבות והמגוונות לסיטואציה, אני ממליץ לא לשחק את: "משחק הניחושים" או להילחץ כשעוד לא יודעים מה באמת קורה, אלא ללכת לרופא מומחה שייתן לילדה את האבחון המתאים, ואם צריך גם ימליץ על טיפול ספציפי למצב שלה.
    בברכה,
    יגאל

  46. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 22 בדצמבר 2019 ב16:39

    היי נדב,
    אני מבין את מה שאתה אומר, עם זאת תופעות הלוואי של המינוקסידיל לא תמיד קשורות להגיינה או קרם לחות, ויכולות לקרות גם עם שגרת טיפוח מושלמת.
    למעשה, דור מתאר כמה תופעות לוואי יחסית נדירות, אך בהחלט אפשרויות שיצא לי להיתקל בהן בפוסטים שונים ברחבי האינטרנט.
    לצערנו לא את כל תופעות הלוואי של תכשירים שונים ניתן לפתור באמצעות הגיינה בסיסית וטיפוח טוב – הלוואי וזה היה המצב.
    לדעתי מה שדור מתאר שקרה לו, הוא "הצד האפל" של המינוקסידיל, ולדעתי הוא דיי נדיר והרוב המוחלט של האנשים לא סובלים מתופעות לוואי כאלה.
    כל מקרה לגופו.
    בברכה,
    יגאל

  47. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 22 בדצמבר 2019 ב16:30

    היי שי,
    תודה לך על המילים החמות!
    ההמלצה הכללית היא עד פעמיים בשבוע, תלוי באורך המחטים.
    תוכל למצוא מידע נוסף במדריך שלנו על דרמה רולר: דרמה רולר לשיער: איך להצמיח שיער עם דרמה רולר?
    בברכה,
    יגאל

  48. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 19 בדצמבר 2019 ב09:36

    שלום דור ותודה על התגובה,
    קודם כל מצער אותי לשמוע על תופעות הלוואי שחווית ומקווה שהם יעלמו לגמרי בהקדם האפשרי!
    מינוקסידיל היא בהחלט תרופה שבמקרים מסויימים תופעות הלוואי שלה מאוד חמורות, כמו אלו שאתה מתאר.
    עם זאת, מבחינה מחקרית ברוב המקרים, מדובר במשהו יחסית נדיר שקורה לאחוז לא גבוה של המשתמשים.
    לכן חשוב מאוד לשים לב לסימנים המוקדמים של תופעות הלוואי של התרופה, כדי למזער או למנוע את ההתפתחות שלהם כמה שיותר, וכמובן להשתמש במינוקסידיל רק עם מעקב רפואי תקופתי.
    זאת אחת הסיבות שכתבנו את המאמר הזה – כדי שאנשים יהיו מודעים לעובדה שבמקרים מסוימים למינוקסידיל יש תופעות לוואי שהם מעבר ל: "יובש זמני".
    בברכה,
    יגאל

  49. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 18 בדצמבר 2019 ב13:18

    היי יהודה,
    בעקרון אתה צודק לגבי כך שמינוקסידיל לא יוכל לעזור במקרה שבו כבר אין זקיקים, עם זאת אינני מכיר את המושג: "להעיר זקיקים" – במידה ויש שטח מסויים שלא צומח מספר שנים צריך לבחון את הנושא עם רופא עור.
    הבנתי מהתגובה שלך שיש איזור מסויים ספציפי שהוא קירח, אולי זאת אלופציה אראטה, אולי זה משהו אחר – לכן צריך לבדוק זאת מול רופא.
    הפרופסיה לעניות דעתי לא תסייע להצמיח שיער איפה שאין זקיקים, ובמידה והרופא שיבדוק אותך יקבע שאכן מדובר במקום "מת" מזקיקים ומדובר בעניין שמטריד אותך, כדאי לשקול לבצע השתלת שיער נקודתית.
    בברכה,
    יגאל

  50. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 16 בדצמבר 2019 ב14:31

    שלום אורן,
    אין ספק שכאשר לילד יש נשירת שיער בגיל ההתבגרות, מדובר במצב מלחיץ גם לילד וגם להורים.
    קודם כל, יש להתייעץ עם טריקולוג (מומחה שיער).
    באופן כללי וכצעד ראשון, מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת ואיכותית, ולהימנע ממוצרי עיצוב לשיער.
    בנוסף, אני מציע לך לעיין במדריך המקיף שלנו על טיפול בנשירת שיער, שבו תוכל ללמוד על דרכי טיפול טבעיות ולא טבעיות.
    כמובן שכל טיפול דורש התייעצות עם רופא מומחה שמכיר את המצב של הילד וידע להמליץ על הטיפול הכי מתאים.
    בברכה,
    יגאל

  51. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 15 בדצמבר 2019 ב16:05

    היי אדיר,
    טיפול PRP דורש תחזוק.
    במידה והוא מופסק לגמרי, אכן יש סיכוי שהשיער שהשתמר באמצעות הטיפול ינשור.
    לכן, ההמלצה הכללית היא לתחזק לפחות פעם בשנה ולהשתמש גם בתכשירים מונעי נשירה כמו פרופסיה או דקל ננסי – הכל בכפוף להתייעצות עם הרופא המטפל שלך שמכיר את מצבך הרפואי.
    בברכה,
    יגאל

  52. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 24 בנובמבר 2019 ב17:00

    שלום משה,
    אין שום בעיה לקבל זריקת PRP במעמד ההשתלה, זה לא מסוכן וב-90% מהקליניקות כוללים את ה-PRP כטיפול תומך להשתלה.
    זריקת PRP אינה טיפול מזיק או מסוכן וכמובן שטרם הטיפול עצמו יש לוודא שנפגשים עם רופא. לאחר שתעשה השתלת שיער בטורקיה מומלץ לבצע טיפול PRP לשיער בין 2 ל-3 פעמים בשנה, למשך שנתיים.
    לאחר מכן יש לבחון אם יש צורך בטיפולים נוספים.
    אם תרצה המלצה על אחת הרופאות הכי טובות בארץ לביצוע הטיפול, אתה מוזמן לפנות אלינו דרך עמוד הצור קשר.
    בברכה,
    יגאל

  53. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 22 בנובמבר 2019 ב14:09

    היי רוני,
    לא אמורה להיות בעיה בשילוב של מינוקסידיל עם שמן מנטה או נענע חריפה, ושמעתי על אנשים שעושים את זה, בין היתר אפילו כדי לגדל זקן.
    בברכה,
    יגאל

  54. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 22 בנובמבר 2019 ב14:08

    שלום ניר,
    קודם כל תודה רבה על ההערכה.
    לשאלתך – לדעתי לא אמורה להיות בעיה עם הערבוב הזה.
    בברכה,
    יגאל

  55. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 10 באוקטובר 2019 ב10:42

    שלום יוסי,
    למרות שאין שום דבר וודאי בנושא (הקסדות טרם קיבלו אישור מה-FDA), באופן כללי, טיפול לייזר להצמחת שיער משתמש בקרינה בלתי מייננת (באנרגיה נמוכה), שעליה אפשר לקרוא כאן:
    http://he.wikipedia.org/wiki/קרינה_בלתי_מייננת
    לנשים בהריון לא מומלץ להשתמש בקסדת לייזר מבלי להיוועץ ברופא.
    אם אתה צורך תרופות שמשפיעות על רגישות העור לאור, יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.
    וכמובן שאין להשתמש בקסדה במקרים של סרטן העור על הקרקפת.
    כמו שכתוב במדריך, במחקר שאפשר לקרוא בקישור הזה:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24078483/
    מטופלים שהשתמשו בקסדה למשך 16 שבועות, לא דיווחו על תופעות לוואי, משימוש של 25 דקות ביום.
    המשך יום נעים,
    יגאל

  56. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 26 בספטמבר 2019 ב09:59

    היי שימי,
    תודה על הפידבק החיובי!
    לגבי המחטים – בין 0.5 ל-1 מ"מ.
    במחטים של 1 מ"מ אפשר להשתמש פעם בשבועיים, במחטים של 0.5 מ"מ אפשר להשתמש 2-3 פעמים בשבוע.
    לגבי שילוב של דרמה רולר עם שמן דלעת – אין מחקר מדעי שבדק את הנושא לעומק, עם זאת אפשר לעשות את זה. כדאי לחכות 8 שעות אחרי השימוש בדרמה רולר לפני שמורחים את שמן זרעי הדלעת, כדי לצמצם את הסיכון לגירוי העור.
    לגבי ליפוגיין, אני לא יכול להמליץ או לא להמליץ על זה, עם זאת ממעבר חטוף על רשימת המרכיבים שהמוצר שלהם מכיל (אפשר לראות את רשימת הרכיבים באתר שלהם), לא נראה שיש שם משהו מסוכן או לא מוכר, לפי הידוע לי,מלבד "אזטינול" שזה משהו שעדיין לא שמעתי עליו.
    הבעייתיות במריחת מינוקסידיל ישר אחרי השימוש בדרמה רולר נובעת מכך שבגלל הניקובים הזעירים שהדרמה רולר יוצר, המינוקסידיל נכנס מהר יותר ובכמות גדולה יותר למחזור הדם, מה שיכול להוביל גם לתופעות לוואי חזקות יותר.
    לכן חלק מהמשתמשים שבוחרים לשלב בין 2 הטיפולים שמים מינוקסידיל 24 שעות אחרי השימוש בדרמה רולר, וחלק שמים אותו 30 דקות אחרי או ישר – משתנה מאדם לאדם.
    המשך יום נעים,
    יגאל

  57. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 26 בספטמבר 2019 ב09:51

    היי צחי,
    יש כמה דעות בנושא (לא מדעיות).
    האחת אומרת שאפשר לשים מינוקסידיל 24 שעות אחרי השימוש בדרמה רולר.
    השניה אומרת שאפשר לשים מינוקסידיל 30 דקות לפני או אחרי השימוש בדרמה רולר.
    לגבי כמות הפעמים שיש להעביר דרמה רולר בעובי של 0.5 מ"מ, בין 2 ל-3 פעמים בשבוע.
    המשך יום נעים,
    יגאל

  58. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 14 בספטמבר 2019 ב20:09

    היי יוני,
    בשמחה!
    שמן זרעי הדלעת (במקרה הזה שמן אתרי) צריך להיות 2-5% מהכמות הכללית.
    זאת אומרת שבבקבוק של 100 מ"ל, צריך להיות בין 2 ל-5 מ"ל של שמן זרעי דלעת אתרי, וכל השאר שמן זית.

  59. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 14 בספטמבר 2019 ב20:03

    היי יוני,
    בשמחה!
    אין צורך לערבב את שמן הדלעת עם חומר נוסף (הכוונה היא לשמן דלעת רגיל, ולא שמן דלעת אתרי).
    אפשר להשאיר את השמן למשך של כ-30 דקות על הקרקפת ואז לשטוף.
    המשך יום נעים,
    יגאל

  60. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 4 בספטמבר 2019 ב12:16

    היי יוני,
    תודה רבה על הפידבק החיובי, אנחנו מאוד שמחים שאהבת את המדריך 🙂
    לשאלתך, יש לנו מדריך מקיף על שמן זרעי דלעת שאותו תוכל בלחיצה כאן.
    לגבי שמן הנענע, בקרוב נעלה מדריך גם עליו – ממליץ לך להירשם לעדכונים, כדי שתוכל לקבל התראה בכל פעם שעולה כתבה או מדריך חדש.
    בשמחה רבה,
    יגאל

  61. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:22

    היי שירן,
    בשמחה – בשביל זה אנחנו פה.
    מחכים למתכון של הסלט!

  62. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:22

    היי ליטל,
    ראית מה זה? שנת 2019 פשוט מלאה בהפתעות.

  63. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:22

    היי יריב,
    נכון, אין על טכנולוגיה! 🙂

  64. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:21

    היי ג'ורג',
    תודה רבה על המילים החמות!
    ובהחלט – אני תמיד בעד לטפל בשורש הבעיה כדי להגיע לפתרון ארוך טווח.

  65. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:19

    היי ארבל,
    אנחנו מאוד שמחים לשמוע שאהבת את המדריך!
    תודה רבה לך על המילים החמות!
    ובשמחה רבה – בשביל זה אנחנו פה!

  66. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:18

    היי יוני,
    זה משתנה מאדם לאדם.
    יש אנשים שלא רואים שום תוצאה מהשימוש בשמן מנטה, ויש אנשים שכבר מתחילים לראות צמיחה של שיער תוך חודש.
    שמן מנטה הוא משהו שלדעתי צריך לשלב עם טיפולים נוספים בנשירת שיער.

  67. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:17

    היי עידן,
    זאת בחירה שתצתרך לקבל בעצמך ובעזרת רופא מומחה שיבדוק אותך לעומק.

  68. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:16

    היי ראובן,
    הדרך שבה מינוקסידיל עובד (או לפחות הדרך שבה מאמינים שהוא עובד),
    היא הגברה של זרימת הדם לזקיקי השיער, ולא חסימה של DHT.

  69. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:14

    היי דני,
    תחושת העיקצוץ שאתה מתאר יכולה לנבוע מהגברה של זרימת הדם כתוצאה מהשימוש במינוקסידיל (מאחר ומדובר בתרופה שמרחיבה כלי דם).

  70. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:13

    היי יוחאי,
    אני שמח מאוד לשמוע שאתה מסופק מהתוצאות.
    תודה רבה על המילים החמות!

  71. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 9 באוגוסט 2019 ב13:11

    היי שמואל,
    לפי מה שידוע לי, כן, יש להמשיך לעשות את הטיפולים כדי לשמר את התוצאות.
    אבל בינינו, טיפול אחד פעם בשנה – שנתיים זה לא ביג דיל.
    בנוסף, אתה יכול תמיד להוסיף לשגרת הטיפול שלך כמה טיפולים טבעיים שתהיה להם השפעה חיובית על התהליך.

  72. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 8 באוגוסט 2019 ב13:59

    היי חן,
    תתחדש 🙂
    מחכים לשמוע את חוות הדעת שלך עליו.
    השילוב עם הפרופסיה אפשרי בהחלט – לא מעט מטופלים עושים את השילוב הזה.

  73. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 1 באוגוסט 2019 ב18:06

    שלום ציון,
    כן, אני יודע על התכשיר שאתה מדבר עליו, וכנראה שנעלה עליו סקירה בעתיד.
    לדעתי מתישהו יעשו מוצר דומה גם לקרקפת, עם זאת לדעתי הוא יהיה יקר יותר מהפינסטריד.

  74. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 31 ביולי 2019 ב15:25

    היי אילן,
    תודה רבה!
    פרופסיה היא בהחלט אחד הדרכים המומלצות לטיפול בנשירת שיער.
    להבדיל מהשמועות, מחקרים מדעיים אומרים שברוב המקרים אין תופעות לוואי חריגות.

  75. הגב
    פרופסור יגאל בולדינג 26 ביולי 2019 ב15:09

    היי ניצן,
    תודה רבה על הפירגון!
    דרמה רולר הוא בהחלט מכשיר מצויין לטיפול בנשירת שיער.
    אתה מוזמן לעדכן אותנו לגבי התוצאות שקיבלת ממנו.

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo