מסרק לייזר לנשירת שיער: טיפול מהפכני או צעצוע מיותר?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

היום נדבר על מסרק לייזר לנשירת שיער: במשך אלפי שנים, בני האדם נהגו לסרק, לסדר ולעצב את השיער שלהם בעזרת מסרקים ומברשות.

אבל לאחרונה, אפילו האביזר הבסיסי הזה שמשרת אותנו בנאמנות משחר האנושות התקדם למאה ה-21 בזכות טכנולוגיית קרני לייזר עתידנית שנראית כאילו היא לקוחה מסרט מדע בדיוני.

אבות אבותינו יכלו רק לחלום על מסרק לייזר, אבל מכשיר כזה באמת קיים במציאות והוא מבטיח הרים וגבעות בתור טיפול בנשירת שיער.

המסרק המשוכלל הזה לא רק מונע מהשיער שלכם לתפוס יום רע ולצאת משליטה, אלא גם מתיימר להאיץ ולשפר את צמיחתו, לכאורה. המוצר הזה בהחלט מעלה המון ציפיות, וכולם רוצים לדעת אם הוא באמת עובד.

החברות שמייצרות את מסרקי הלייזר השונים מבטיחות שמדובר בפתרון מוכח שיפתח עידן חדש בטיפולי התקרחות ונשירת שיער.

אז האם סוף סוף נמצא קרש ההצלה המיוחל לאנשים שסובלים מנשירת שיער? זה בדיוק מה שאנחנו הולכים לבחון במאמר הזה.

האם מסרק לייזר גם מוסיף נפח לשיער וגם משדרג את בריאותו ותורם לצמיחה חזקה וטובה? הנושא הזה הפך לשיחת היום באינספור פורומים ואתרים המוקדשים להתקרחות.

הדעות בקרב משתמשי המכשיר חלוקות, ולצד אנשים מרוצים שמתלהבים מהאפקט החיובי של המסרק, ישנם כאלה שלא מבינים על מה כל המהומה וטוענים שהוא בכלל לא מספק את הסחורה.

אבל רוב הדעות לכאן ולכאן מבוססות על חוות דעת אישיות וסובייקטיביות.

מותגי מסרקי הלייזר השונים מוכנים להישבע שמדובר במוצר לגיטימי שנתמך בשלל ראיות מדעיות מבוססות, אבל כולנו מבינים שמדובר בגורמים משוחדים ומוטים שיעשו הכול כדי למכור לכם כמה שיותר מוצרים ולעשות קופה יפה על חשבונכם.

הם מודעים לעובדה שאנשים רבים יכניסו את ידם עמוק לכיס ויוציאו כל סכום אפשרי כדי להציל את שיערם ולהחזיר אותו לימיו הטובים. ולכן זה לא מפתיע שהמכשיר הנוצץ שמשדר קדמה וחדשנות מגיע עם תג מחיר מנופח ומוגזם.

אז במקום להאמין לכל מה שאומרים לנו על היכולות הבלתי מוגבלות של ההמצאה החדשה ולרכוש מסרק לייזר מבלי לדעת אם ואיך הוא באמת עובד, תענו לעצמכם בכנות על שאלת מיליון הדולר שעוברת לכולם בראש: "האם מסרק לייזר הוא מכשיר שבאמת יכול לטפל בנשירת שיער או שמדובר בעוד גימיק שיווקי מתוחכם ללא כל תוצאה ממשית בשטח?"

קצת היסטוריה על מוצרים נגד נשירת שיער

פסל של לואי ה-13 מלך צרפת לפני שיצרו מסרק לייזר לנשירת שיער

קרוב ל-70% מהגברים מתחילים להבחין בנשירת שיער מוגברת לפני שהם חוגגים את יום הולדתם ה-35. המספר הזה מזנק ב-15% נוספים כשהם מגיעים לגיל 50!

הנתונים המטורפים האלה מסבירים בקלות מדוע אנשים משקיעים כל כך הרבה זמן, כסף ומאמץ כדי לעצור את התופעה המדאיגה הזאת או לפחות להאט את תרחיש הבלהות שבו הם יישארו בלי שיער על הראש, ולדחות אותו עד כמה שאפשר.

זה גרם להיווצרותן של המון חברות שמייצרות טיפולים שונים להתקרחות: מדפי החנויות ואתרי האינטרנט מלאים בקרמים, שמפואים, פאות, ותוספי תזונה שנועדו לפתור את בעיית נשירת השיער. לאחרונה, הצטרפו לרשימה המכובדת הזאת גם מכשירים המבוססים על טכנלוגיית קרני לייזר.

אבל בואו נחזור אחורה בזמן, נגלה מאיפה הכול התחיל ונעבור על כמה אבני דרך מרכזיות וחשובות בהתפתחות המוצרים נגד התקרחות.

אנשים מקריחים ניסו להתגבר על הבעיה המביכה והמייאשת שהופיעה על ראשם באמצעות שימוש בפאות: הרעיון הזה נולד ונכנס לשימוש כבר באלף השלישי לפני הספירה. כמובן שהאביזר האופנתי הפך לנחלתם הבלעדית של בני המלוכה והאצולה הבכירה, כי הם היחידים שהיה להם את הכסף לשלם על התענוג.

הטקסט הקדום ביותר שבו נמצא אזכור לטיפולים קוסמטיים למניעת נשירת שיער מתוארך לשנת 1553 לפני הספירה.

בואו נדלג לשנת 1624 לספירה, שבה מלך צרפת, לואי ה-13 החל לשאת פאה מהודרת כדי להסתיר את ראשו המקריח.

האצילים ובני המעמד הגבוה אימצו בהתלהבות את הטרנד החדש של המלך לואי, והפאה רשמה קאמבק מפואר וחזרה לאור הזרקורים.

במשך כמה מאות לאחר מכן, אנשים בעלי מעמד גבוה בכל רחבי אירופה וצפון אמריקה התחילו ללבוש פאה שהבדילה אותם מהשכבות הנמוכות של האוכלוסיה. הפאה הפכה לסמל של סטטוס, מעמד, יוקרה ועוצמה.

בתחילת המאה ה-19, רוכלים ממולחים ופיקחים בעלי חוש עסקי מפותח החליטו שלא מספיק רק לכסות שיער דק ודליל בפאות מגושמות ומסורבלות, אלא הגיע הזמן להציע שיקויי פלא לצמיחה מהירה שלו ("משחזר השיער של מר. אלן", "מצמיח שיער משורש סקוקום" ו: "מחזק השיער של איירס" הם רק כמה שמות לשיקויים עתיקים שנמכרו בתור טיפול בנשירת שיער לפני מאות שנים).

הם חיככו את ידיהם בהנאה כשאלפי קונים תמימים הסתערו על התכשירים "המיוחדים" שלא הועילו בשום דבר חוץ מלמלא את כיסיהם של הרוכלים בערמות של כסף.

המאה הבאה סימנה התפתחות חשובה נוספת בשוק המוצרים לשיפור צמיחת השיער. כמה חברות החלו לנצל את הטכנולוגיות החדשות שהופיעו בזמן המהפכה התעשייתית כדי להציע מכשירים מתקדמים לטיפול בהתקרחות.

אחד מהמכשירים האלה, שנקרא: "כובע הואקום של איוון", היה דומה לסוג של כובע שנצמד לקרקפת והבטיח לגרום לצמיחת שיער חדש באמצעות המרצת זרימת הדם לקרקפת.

במהלך 100 השנים הבאות, נרשמה התקדמות מדהימה בעולם מוצרי צמיחת השיער, וחלק מהפתרונות שפותחו באמת סיפקו תוצאה ממשית וגלויה לעין.

הטיפול הראשון של הצמחת שיער בלייזר נערך בקנדה בשנת 1998. הטיפול הניסיוני רשם הצלחה מרשימה בקרב 17 מתוך 18 משתתפי המחקר, למעט מטופל אחד, בעיות השיער של כל המטופלים נפסקו לחלוטין.

איך מסרק לייזר לנשירת שיער עובד?

מסרק לייזר טיפוסי הוא מכשיר קומפקטי שאפשר להחזיק ביד ואשר מנצל פעימות אור לייזר בעוצמה נמוכה להחייאת זקיקי השיער ולשחזור תפקודם התקין. כדי להבין איך הוא משיג את מטרתו ותורם לצמיחת השיער, צריך להבין כיצד השיער צומך מלכתחילה.

מחזור הצמיחה הטבעי של השיער הוא תהליך מחזורי ומעגלי המורכב משלושה שלבים קבועים: אנגן – תקופת הצמיחה הפעילה, טלוגן – תקופת המנוחה, הקטגן – תקופת מעבר לפני התחלה של מחזור צמיחה חדש.

בכל רגע נתון, בערך 10%-20% משערות הראש נמצאות בשלבי הקטגן והטלוגן. בשלבים האלה, השיער מפסיק את צמיחתו, נושר מהקרקפת ומפנה את מקומו לשיער החדש שאמור לצמוח.

התקרחות בגיל ההתבגרות מתרחשת כאשר השערות מסיימות את חייהן ונושרות מהראש, אבל זקיקי השיער לא מתחילים מחדש את מחזור הצמיחה הבא. מסרקי לייזר מעוררים את זקיקי השיער הרדומים, משחזרים את מחזור הצמיחה התקין, ומעודדים צמיחת שיער חדש בשלב האנגן.

קרני הלייזר חודרות לזקיקים, ומעניקות להם את האנרגיה הנדרשת להצמחת שיער חדש. הן גם ממריצות את הזנת שורשי השערות כדי לסייע לצמיחת שיער בריא, חזק ועמיד יותר.

מאחורי צורות וסוגים רבים של שיער דליל, עומד תהליך המזעור: הוא מחליש את שורש זקיקי השיער, וגורם לו להצטמק ולהתנוון. כאשר שורש השערה מפסיק לתפקד ומת, אי אפשר להחזיר אותו לחיים.

טיפול עם מסרק לייזר נועד להציל את זקיקי השיער לפני שיהיה מאוחר מדי, לעצור את תהליך המזעור ולנטרל את השפעתו המזיקה, מה שגורם לשיער סמיך, בריא ומלא נפח.

מסרק לייזר מסייע לשיער בכל אחד משלבי מחזור הצמיחה שלו. שיער הראש צומח בדרך כלל בקצב של 1.3 ס"מ בחודש בתקופת שלב האנגן.

משך שלב האנגן נע בקירוב בין שנתיים לשמונה שנים. מסרק לייזר מתדלק את הזקיקים באנרגיה הנדרשת לשלב הצמיחה הפעילה ומסייע ליצירת שיער עבה וחזק.

בזקיקי השיער ישנם תאים מיוחדים הנקראים כרומופורים: התאים האלה מסוגלים לספוג את אור הלייזר ולהמיר אותו לאנרגיה.

אור הלייזר מעורר כרומופורים רדומים ומפעיל תהליכים שמובילים לצמיחת שיער חדש. אור רגיל לא יתאים למשימה הזאת כי הוא פשוט לא עוצמתי מספיק כדי לחדור לקרקפת ולהגיע לזקיקים.

הכרומופורים מגיבים רק לגלי אור מסוימים שאותם הם מסוגלים לקלוט. מהסיבה הזאת, מסרקי לייזר משתמשים בקרני לייזר באורך גל של 650 ננומטר, שמתאימים באופן מושלם למשימה זאת.

השלב הבא במחזור צמיחת השיער הוא שלב המנוחה, שנמשך בממוצע רק כמה חודשים לפני שהשערות נופלות מהראש. מסרקי הלייזר עוזרים להבטיח את הרצף התקין של השלבים ולהביא לתחילת הצמיחה המחודשת של השיער שיחליף את השערות שנשרו.

בנוסף, מסרקי לייזר גם עוזרים לגרות את צמיחת השיער העדין (שיער ולוס) – שיער קצר, רך ופלומתי, ומספקים לו אנרגיה המאפשרת לו לגדול ולהתעבות, ולהפוך לשיער בוגר, מלא וטרמינלי. זאת עוד דרך של מסרק לייזר להגביר את כמות השיער הבריא שעל הראש.

האם מסרקי לייזר באמת עוזרים? האם יש להם תופעות לוואי?

אישה בשחור לבן תוהה אם מסרק לייזר לנשירת שיער עובד

שוטטות קצרה באינטרנט מראה שמידת היעילות של טיפולי הצמחת שיער בלייזר היא סוגיה טעונה ושנויה במחלוקת: חלק מהאנשים מספרים שזה שינה להם את החיים ועזר להם לשים סוף לנשירת השיער, וחלק אומרים שזה לא ממש השפיע עליהם, בקיצור, אפשר למצוא המון ביקורות של מסרקי לייזר שונים.

אבל מעבר לדעות והתרשמויות אישיות, מה יש למחקר המדעי להגיד על טיפול עם מסרק לייזר לנשירת שיער? ישנם כמה מחקרים שניסו לבחון את הנושא הזה. אתם מוזמנים לעבור על הממצאים והמסקנות שלהם כדי לקבוע האם הפתרון הזה באמת עובד או שאין מספיק הוכחות וראיות ממשיות לתועלת שלו.

בשנת 2009, נערך מחקר בקרב משתמשי מסרק לייזר של חברת היירמקס (HairMax). הוא נמשך 26 שבועות ובסופו נרשמה התווספות של 17 שערות חדשות )בקירוב( באינץ’ מרובע של הקרקפת.

המחקר הראה שבשימוש נכון ורציף במסרק הלייזר, הוא משפר מעט את המצב, עם זאת לא באופן משמעותי. למרות שנצפה הבדל מסוים, הוא לא היה בולט וגדול מספיק אצל רוב משתתפי הניסוי.

למי מתאים טיפול באמצעות מסרק לייזר לנשירת שיער?

סימן שאלה עם ספל קפה בצבע כתום

מסרק לייזר יעבוד רק עבור אנשים הסובלים מנשירת שיער הנמצאת בשלבים הראשוניים וההתחלתיים שלה, או כאלה שעדיין אין להן בעיות בצמיחת השיער, אבל רוצים להקדים תרופה למכה ולחסוך את אי הנעימות מראש.

ניתן להשתמש במסרק לייזר כדי למנוע באופן זמני נשירת שיער עתידית, לפני שהיא מתחילה.

הבעיה שרוב האנשים שניסו מסרק לייזר לנשירת שיער נתקלו בה היא שהמסרק לא הצליח להחיות את הזקיקים שלהם ולהחזיר את צמיחתם הרגילה. ברגע שזקיק השיער מת, מדובר במצב בלתי הפיך שלא ניתן לתיקון.

מדובר בחדשות רעות עבור אנשים בעלי ראש חלק ונטול שיער. במידה ואתם מתלבטים אם טיפול באמצעות מסרק לייזר לנשירת שיער באמת ישפר את מצבכם או שעדיף לוותר עליו, העצה היחידה שאני יכול לתת היא פשוט ללכת עם תחושת הבטן שלכם.

כמעט לכל מסרק לייזר בשוק יש ביקורות מעורבות. לא תמצאו מסרק מסוים שיש הסכמה גורפת בנוגע ליעילות שלו, ובדרך כלל, כמות ההמלצות החמות על דגם מסוים תשתווה לכמות ההמלצות לא להשתמש בו.

היחס של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) למסרקי לייזר

בניין של FDA מנהל המזון והתרופות האמריקאי

ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) הוא גוף ממשלתי אמריקאי רשמי המרכז את הפיקוח והרגולציה על מוצרי מזון, תרופות, תכשירי טיפוח, ומכשור רפואי. כלומר, הוא אחראי לבחינה מדעית ולאישור של מוצרי מזון וקוסמטיקה חדשים מבחינות יעילות ובטיחות לשימוש.

קיים רק מותג אחד של מסרקי לייזר שקיבל אור ירוק מה-FDA: היירמקס (HairMax), ומסרק הלייזר שלה זכה לאישור מה- FDA בתור טיפול מוכח קלינית בהתקרחות.

רק מוצרים בודדים זכו להכרה של רשויות הבריאות הרשמיות כטיפול בנשירת שיער מוגברת. לצד מסרק הלייזר של היירמקס (HairMax), קיימים עוד שני תכשירים בלבד שזכו לאישור דומה: רוגיין – תרופה לשימוש חיצוני על העור, וכמובן פרופסיה – תרופה לבליעה דרך הפה.

חברת היירמקס (HairMax) הצליחה לעמוד בדרישות הקפדניות והמחמירות הנדרשות לקבלת אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, באמצעות עריכת סדרה ארוכה של מחקרים מדעיים שבדקו את המוצר בצורה מעמיקה. הממצאים שלהם הראו ש-93% ממשתתפי המחקר רשמו עליה בכמות השיער הטרמינלי (שהתפתח במלואו) על ראשם.

גיל הנסיינים נע בין 30 ל-60 שנים. השיפור בנפח השיער הטרמינלי מצביע שעל ראשם צמחו שערות ארוכות ועבות יותר. הגידול הממוצע במספר השערות עמד על 19 שיערות לס"מ אחד.

איך משתמשים במסרק לייזר לנשירת שיער ולמה אפשר לצפות מהטיפול?

מסרק לייזר לנשירת שיער הוא אביזר מאוד פשוט לשימוש, ורק ידרוש מכם להקדיש זמן לביצוע הטיפול. רוב החברות של מסרקי הלייזר ממליצות להשתמש במכשיר 10-20 דקות כל יומיים או שלוש פעמים בשבוע.

שימוש בתדירות גבוהה יותר מהוראות השימוש של החברות השונות לא אמור לגרום לתופעות לוואי, אבל חוסר התמדה אפילו בכמות הטיפולים המומלצת הזאת, תפגע בתוצאות שרוצים לקבל.

אז, אם יש לכם ספק שהגיע הזמן לבצע עוד טיפול, תלכו על בטוח ותעשו אותו בכל זאת. זה ממש לא לוקח הרבה זמן, ותמיד עדיף לעשות יותר טיפולים מהנדרש עם מסרק לייזר לנשירת שיער מאשר לפספס אחד מדי פעם. פשוט תדליקו את מסרק הלייזר ואתם מוכנים לצאת לדרך. אופן השימוש בו דומה למסרק רגיל, ובאמת שכל אחד יכול להסתדר עם זה.

ההבדל היחיד הוא שבמקום תנועת סירוק רציפה ומתמשכת כמו עם מסרק רגיל, יש להחזיק את מסרק הלייזר על כל אזור בשיער למשך 5 שניות, ואז לעבור לאזור הבא ולהחזיק גם שם 5 שניות, עד שמכסים את כל האזורים בקרקפת.

תזיזו את מסרק סנטימטר אחד בכל פעם, כל 5 שניות. יש להזיז אותו כנגד כיוון הצמיחה הטבעי של השיער. זה יאפשר להסיט את השיער מהאזור המטופל בקרקפת ולפתוח אותו לקרני הלייזר שיחדרו אליו בצורה טובה יותר. הרבה יותר פשוט להתחיל מקו השיער הקדמי ולהתקדם לאחור, זה יקל על השימוש.

תסרקו היטב את השערות לכל אורכן – מהקצוות ועד לשורש כדי לוודא שאתם לא מפספסים שום נקודה. לאחר שהגעתם לקו השיער האחורי, תחזרו על התהליך פעם נוספת, אך הפעם בצורה הפוכה.

אנשים בעלי שיער ארוך וסבוך יכולים להיעזר במסרק או מברשת רגילים ביד החופשית כדי להפריד את השיער הצפוף ולהבטיח שאור הלייזר יחדור לקרקפת.

העצה החשובה ביותר היא לא למהר: אתם לא נמצאים במרוץ נגד השעון, ואם תתרשלו בפעולת הסירוק ולא תעשו אותה כמו שצריך, אתם רק תפסידו מזה, כי אם תזיזו את מסרק הלייזר מהר מדי, זה עלול לפגיע ביעילות הטיפול ולהפחית את השפעתו.

מסרקי הלייזר הטובים ביותר כולל מחירים וחוות דעת

סמיילים בצבעים ומבטים שונים על לוח גיר

אם החלטתם לתת סיכוי אמיתי לטיפול עם מסרק לייזר לנשירת שיער, אבל אתם הולכים לאיבוד בים הדגמים והאפשרויות ואין לכם מושג אל מה חשוב לשים לב ואילו שיקולים צריכים לקחת בחשבון, אז הגעתם למקום הנכון. דאגתי לכם לכמה טיפים שימושיים ומועילים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

קודם כל, מה צריך להיות במסרק לייזר? יש כמה היבטים חשובים שתצטרכו לבדוק לעומק. קודם כל – הביצועים.

חד וחלק, זה הקריטריון החשוב והעיקרי לרכישת מכשיר מסוים. מדובר בדבר הראשון שצריך לעניין אתכם בכל מכשיר שאתם חושבים לקנות. כמו שכבר הזכרתי קודם לכן, יש רק יצרן מסרקי לייזר אחד שקיבל אישור מה-FDA.

מסרק הלייזר של חברת היירמקס (HairMax) לא רק קיבל גיבוי מגופי הבריאות הרשמיים בארצות הברית, אלא גם זוכה לביקורות אוהדות יחסית בקרב האנשים שניסו אותו והתרשמו מיכולותיו. עם זאת, כל היתרונות האלה משתקפים גם במחיר שלו.

מדובר באחד מהמוצרים הכי טובים בשוק, וגם באחד היקרים שבהם. כשתג המחיר של מסרקי היירמקס (HairMax) מגיעים כמעט ל-2,000 ₪.

לכן לפני שהולכים קופצים על מוצר מסוים, חשוב לעשות סקר שוק מקיף. גם לחברת היירמקס (HairMax) יש דגמים זולים יותר ממוצר הדגל שלהם, אך ייתכן שהם גם יעילים פחות.

לדוגמה, מסרק הלייזר מדגם "Advanced 7" של היירמקס (HairMax), זוכה לדירוג שביעות רצון נמוך יותר וביקורות פחות טובות מהמשתמשים שניסו אותו, אבל ניתן לרכוש אותו במחיר הרבה יותר סביר ונגיש. אם תבחרו במוצר זה, הוא יעלה לכם כמה מאות שקלים, תלוי מאיפה תזמינו אותו.

ישנם גם מסרקים שלא קיבלו אישור רשמי ממנהל המזון והתרופות האמריקאי ומתאימים לאנשים בעלי תקציב מוגבל וצנוע יותר. העלות שלהם יכולה לנוע מסכום נמוך של 100 ₪ עד לרמת מחיר דומה למוצר של חברת היירמקס (HairMax).

כשזה מגיע לרכישת מסרק לייזר לנשירת שיער, תוכלו למצוא המון ביקורות וחוות דעת באינטרנט. תעברו עליהן, תתרשמו ממה שיש לאנשים שבדקו את המכשירים האלה לומר על הדגמים והחברות השונות, ותמצאו את המוצר שמדבר אליכם ומציע את היחס הטוב ביותר של תמורה למחיר.

בשורה התחתונה, הכל תלוי בקצב ובחומרה של נשירת השיער שלכם רחוק אתם מוכנים ללכת כדי לשים לזה סוף.

מסרק לייזר לנשירת שיער: סיכום ומסקנות

גבר צעיר חושב על טיפול באמצעות מסרק לייזר לנשירת שיער

בסופו של דבר, ההחלטה אם לקנות מסרק לייזר לנשירת שיער או לא תלויה רק בכם. תעברו על הפוסטים, התגובות והכתבות באינטרנט, תעשו את השיקולים האישיים שלכם, ותבחרו האם באמת כדאי לנסות טיפול עם מסרק לייזר או שזה לא בשבילכם.

אם הזווית המדעית והרפואית חשובה לכם, אז גם היא לא תספק תשובות ברורות וחד משמעיות: יש מחקרים שגילו תוצאות מרשימות לאחר טיפול במסרקי לייזר, ולצידם גם מחקרים שלא ראו תוצאות מרשימות במיוחד.

לדעתי האישית, גם אם מסרק לייזר לנשירת שיער לא יביא למהפך של 180 מעלות במצב, עדיין שווה להשתמש בו גם אם במקרה שלכם הוא יביא רק לשיפור של 10%-20%, ולשלב אותו עם טיפולים נוספים. כי כשזה מגיע לטיפול בנשירת שיער, בדרך כלל כל המוסיף – מוסיף.

שוב, אם החלטתם ללכת על זה ולקנות מסרק לייזר, אל תקנו את כל ההבטחות של היצרן ותסתמכו על דבריו באופן עיוור: תחשבו בהיגיון, תפעילו שיקול דעת ותעברו על הביקורות של משתמשים שכבר ניסו את המסרק.

למרות שאנחנו חיים בעידן של קדמה וחדשנות טכנולוגית, חברות רבות עדיין מנסות למכור לנו חתול בשק במסווה של טיפול פלאים, לכן חשוב תמיד לעשות שיעורי בית. תזכרו שהרבה פעמים כשמשהו נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי, אז כנראה שלמרבה הצער זה באמת המצב.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

2 תגובות
  1. מי היה מאמין שמסרק לייזר יכול לעזור עם נשירת שיער? חחחחח 😀

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo