נשירת שיער בגיל ההתבגרות: סיבות, תסמינים ודרכי טיפול

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

נשירת שיער בגיל ההתבגרות יכולה להיות תופעה מלחיצה במיוחד: כשרעמת השיער היפה שלכם מתחילה להיעלם לכם מול העיניים ופתאום אתם מגלים יותר ויותר שערות על המסרק והכרית, התגובה הטבעית היא הלם וייאוש.

כשהתקרחות מתחילה בגיל צעיר יחסית, הטראומה יכולה להיות חזקה הרבה יותר. גיל ההתבגרות היא תקופה רגישה, טעונה ומורכבת.

מתבגרים נוטים לא לספור אף אחד, מצבי הרוח שלהם משתנים כל חצי שעה, ואפילו חצ’קון קטן יכול להרגיש להם כמו סוף העולם. לכן, ההתמודדות עם נשירת שיער בגיל ההתבגרות יכולה להיות מאתגרת וקשה במיוחד עבור בני נוער, בגלל כל הסטיגמות והדעות הקדומות סביב הבעיה.

למרות התחושות הלא פשוטות, חשוב להבין שזה ממש לא סוף העולם. במאמר הזה, אני הולך לבחון לעומק את הנושא הזה.

נעבור על הסיבות השכיחות והנפוצות ביותר של נשירת שיער בגיל ההתבגרות, נדון בסימנים הראשוניים והמוקדמים לתופעה שצריכים להדליק נורה אדומה, והכי חשוב, תלמדו שלוש דרכים יעילות ובדוקות להילחם בנשירת השיער ואולי אפילו להצמיח אותו מחדש.

8 סיבות עיקריות של נשירת שיער בגיל ההתבגרות

תמונה אחורית של אנשים צעירים עם נשירת שיער בגיל ההתבגרות

בואו נתחיל מהגורמים העיקריים להתפתחות הבעיה אצל נערים ונערות:

הורמונים

הגוף עובר שינויים מדהימים ומרחיקי לכת בגיל ההתבגרות. מעבר להתפתחות הפיזיולוגית, המנטלית והרגשית, עוברים על הגוף שינויים הורמונליים משמעותיים שתפקידם להאיץ את תהליכי הגדילה וההתבגרות ולתמוך בהם (1).

כשרמות ההורמונים קופצות והם מתחילים להשתולל ולצאת מאיזון, זה עלול לגרום היווצרות של הפרעות הורמונליות. הן יכולות לכלול את תסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), תת פעילות של בלוטות התריס, וזאבת. כל הבעיות הרפואיות האלה ידועות ביכולתן לגרום לנשירת שיער (או אפילו לשעירות יתר) (234).

לחץ ומתח נפשי

השינויים הגופניים והרגשיים המקיפים והקיצוניים שחווים מתבגרים גורמים להרבה מאוד לחץ נפשי. חוסר האיזון המנטלי הזה יכול לגרום לנשירת שיער מוגברת והתקרחות, או להפרעות כפייתיות ולא רצוניות שפוגעות בשיער הקרקפת (כמו תלישת שיער).

אבל מדוע בכלל מתרחש אובדן שיער הקשור ללחץ וטראומה רגשית?

אחד מהגורמים המסקרנים ביותר לתופעה, הוא מחסור בחמצן שמגיע לדרמל פפילה – מנגנון בשורש זקיק השיער האחראי על הזנתו (5). המבנה דמוי הפקעת הזה מכיל את כלי הדם שדרכם מתבצעת אספקת החמצן לזקיקים ולשערות.

מתח ולחץ נפשי גורמים בדרך כלל לנשימה שטחית ולקויה, מה שמוביל לשאיפה קטנה מדי של אוויר לתוך הגוף, וכמות החמצן המגיעה לשיער יורדת בהתאם.

השערות שלכם נשארות ללא היסוד החיוני הנדרש לבריאותן וצמיחתן התקינה, וגם פחות פחמן דו חמצני מפונה מהגוף.

טיפול תרופתי

בעיות רפואיות האופייניות לגיל ההתבגרות כמו הפרעה דיספורית קדם וסתית (PMDD), התפרצות אקנה חמורה ודיכאון, דורשות נטילת תרופות מרשם.

בעוד שהתכשירים האלה בהחלט יכולים לסייע לטפל בבעיה שאותה הם נועדו לפתור, הם גם יכולים לגרום לכמה תופעות לוואי לא נעימות, כולל נשירת שיער בגיל ההתבגרות.

כמובן שאיני ממליץ להפסיק את הטיפול התרופתי הנחוץ ללא קבלת אישור מהרופא שלכם: אל תוותרו על תרופות חשובות על דעת עצמכם, פשוט תדברו עם הרופא המטפל שלכם על ההשלכות הלא רצויות שאתם סובלים מהן, ואולי הם יוכלו לעזור לכם.

תת תזונה

למרבה הצער, בני נוער אינם מצטיינים בתזונה בריאה, מזינה ומאוזנת. התמכרות לג’אנק פוד, חטיפים, עוגות ומשקאות ממותקים מתארת בצורה הרבה יותר טובה את המתבגר הממוצע. אבל, בעוד שרובם עוברים בשלום את התקופה הסוערת הזאת ויוצאים ממנה ללא פגע, חוסר תזונתי חמור יכול להוביל במקרים מסוימים לשיער דק, דליל ושברירי.

צעירים בגילאי 10 עד 20 סובלים בדרך כלל ממחסור ברכיבים התזונתיים החיוניים הבאים: ברזל, ויטמין D, ויטמין B12, ומגנזיום. רמות נמוכות במיוחד של כל אחד או כמה מהם יחד יכולים להזיק לבריאותכם, ולגרום להידלדלות שיער.

נשירת שיער מתיחתית

התופעה הזאת שנגרמת מעיצוב יתר של השיער ותסרוקות בעייתיות, יכולה לגרום לנשירת שיער משמעותית בקרב בני נוער וצעירים. יש להדגיש שהבעיה השכיחה הזאת היא הפיכה וניתנת לטיפול.

אז מה בעצם קורה? איסוף הדוק מדי לאחור או טיפול וטיפוח יתר בעזרת תכשירים אגרסיביים המפוצצים בכימיקלים מסוכנים (כמו צבעי שיער סינתטיים או מוצרי יישור, ריכוך והחלקה) גורמים להפעלת לחץ ומתח על השערות שמובילים לשבירתן. שימו לב שגם אביזרים המולבשים על הראש (כמו קסדות, אוזניות או מסכות) אינם כה תמימים ויכולים לפגוע באופן רציני בצמיחה הטבעית של השיער. כל המוצרים האלה רלוונטיים במיוחד למתבגרים, מה שמחריף את הבעיה.

התקרחות גברית טיפוסית

למרות שהתקרחות גברית טיפוסית (MPB), בדרך כלל תוקפת גברים בגילאי 35 ומעלה, בערך 25% מהגברים מתחילים להבחין בסימניה הראשוניים עד גיל 21 (67).

יש גורמים רבים התורמים להיווצרות התופעה הזאת, אבל תורשה משחקת תפקיד מרכזי בהתפתחות הבעיה והופעתה בגיל צעיר. אז, אם ההורים, הדודים או הסבים שלכם סבלו מסוג ההתקרחות הזה, מדובר בחדשות מדאיגות עבורכם ואתם יכולים לרשת מהם את הבעיה הזאת.

התקרחות טיפוסית לא מוגבלת רק לגברים בלבד, ובמקרים מסוימים, גם נשים סובלות ממנה, למרות שזה קורה במספרים נמוכים יותר (8).

התקרחות אזורית

אלופציה אראטה נובעת מכשל במערכת החיסונית שגורם להופעת מוקדי התקרחות והידלדלות שיער (בדרך כלל עגולים) על הקרקפת ובחלקים אחרים בגוף המכוסים בשיער (9).

סוג נשירת השיער הזה קורה גם בקרב גברים וגם בקרב נשים בכל גיל, אבל השכיחות שלו עולה בעת תקופות מלחיצות ומתוחות או בעת פגיעה במאזן ההורמונלי בגוף.

בתור בעיה אוטואימונית (כאשר מערכת החיסון תוקפת את תאי הגוף), התפתחות התופעה הזאת תלויה בשורה ארוכה של גורמים, כמו גנים, תנאים סביבתיים, ליקויים הורמונליים, וחיסונים. זאת הסיבה לכך שאנשים מסוימים חשופים יותר מאחרים לסוג ההתקרחות הזה. הנסיבות האלה גורמות להתפרצות פתאומית של התופעה ללא כל אזהרה מוקדמת.

בעיה רפואית לא מאובחנת

זאת אחת מהסיבות הנדירות והפחות סבירות של נשירת שיער בגיל ההתבגרות, אבל אם שללתם את כל הסיבות שעברנו עליהם מקודם, ייתכן שצריך לבדוק את האפשרות הזאת: המון בעיות רפואיות שונות יכולות לגרום להתקרחות ונשירת שיער בצורה עקיפה.

דוגמאות אפשריות הן בעיות הורמונליות (כמו תסמונת השחלות הפוליציסטיות ותת – פעילות של בלוטת התריס), ליקויים פיסיים (כולל זאבת ואנמיה), ואפילו הפרעות נפשיות כמו חרדה, דיכאון ונשירת שיער. ברגע שמזניחים מצבים אלה ולא מטפלים בהם כראוי, הם פוגעים בזקיקי השיער, גורמים להם להינזק ולהישבר, והתוצאה היא נשירה משמעותית של השערות הפגומות והמוחלשות.

אז, מה עושים אם אתם חושדים שבעיה בריאותית סמויה אחראית לנשירת השיער שלכם?

קודם כל, תכינו רשימה מסודרת של התסמינים שהופיעו אצלכם. האם שמתם לב לשינויים קיצוניים במצב הרוח או לתשישות וחוסר אנרגיה? ייתכן שמדובר בפגיעה הורמונלית. או שאולי אתם חשים עייפות, סחרחורת וחולשה, ייתכן שזה מצביע על אנמיה (מחסור במרכיבים חיוניים בדם).

לאחר מכן, תפגשו עם הרופא המטפל שלכם.

ספרו לרופא על הסימפטומים שמצאתם, וייתכן שהוא ירצה לערוך בדיקות נוספות כדי לשלול מחלות שכיחות. רוב הסיכויים שתצטרכו לעבור בדיקה גופנית מקיפה ובדיקת דם.

אם כל זה לא מסייע לאבחון מדויק של הבעיה שמטרידה אתכם, אני מציע לפנות למומחה.

אם אתם חושדים שההורמונים הם המקור לצרות שלכם, ההימור הבטוח ביותר יהיה לפנות לאנדוקרינולוג (רופא המתמחה במערכת הבלוטות ההורמונליות ותפקודן),או שאולי אתם מאמינים שבעיה נפשית מערערת את בריאותכם, אז תקבעו תור אצל פסיכולוג או פסיכיאטר, שיעזור לכם לקבוע האם מצבכם הנפשי תרם נשירת השיער שלכם וידריך אתכם כיצד לטפל בבעיה באופן הולם ויעיל.

סימנים מוקדמים של נשירת שיער בגיל ההתבגרות

גבר עם זכוכית מגדלת מגלה סימנים מוקדמים של נשירת שיער בגיל ההתבגרות

אם אתם סובלים מנשירת שיער בגיל ההתבגרות, ככל שתקדימו לטפל בבעיה, כך הסיכוי שלכם להצליח לבלום ולתקן אותה יעלה בהתאם. לכן, זיהוי מוקדם של תחילת ההתקרחות ונשירת השיער שלכם יכול לעשות את כל ההבדל. אם תתעוררו מאוחר מדי כשההתקרחות שלכם כבר תהיה בשלב מתקדם, ייתכן שתפספסו את הרכבת ויהיה מאוחר מדי להציל את המצב. לפניכם, כמה תסמינים בולטים שחשוב לאתר בזמן:

נסיגה בקו השיער (אצל גברים)

עם הגיל, יכולים להופיע שני סוגים של קו שיער שחשוב להבדיל ביניהם: קו שיער בוגר, וקו שיער נסוג. התרחיש הראשון הוא מצב רגיל וטבעי לגמרי שבו השיער מהילדות מתפתח ומשתנה בתקופת ההתבגרות (שנות העשרה עד שנות העשרים המוקדמות).

לעומת זאת, שיער נסוג מצביע על בעיה ממשית ויכול לבשר על תחילתו של תהליך נשירת שיער בגיל צעיר. אבל, איך להבחין בין שני המצבים האלה ולא להתבלבל ביניהם? הדרך הטובה ביותר היא לעקוב אחר דפוס ההתקדמות של תזוזות בקו השיער.

קו שיער אחיד ושווה המתפרש בקו ישר בין הרקות הוא סימן היכר מובהק של שיער מתבגר. אבל, כשאתם רואים תבנית התקרחות אופיינית שמתרחבת ומעמיקה יותר בעיקר באזור הרקות, זה סימן מובהק של נסיגת שיער חריגה.

הידלדלות שיער באזור כתר הראש (אצל נשים)

בשונה מגברים, שנוטים לחוות אובדן שיער משמעותי ובולט כבר בשלבי ההתקרחות המוקדמים, נשים בדרך כלל סובלות מקרחות באזור הכתר (קודקוד הראש). בקרב נשים, ההתקרחות בדרך כלל אינה כה מסיבית ודרמטית בהתחלה.

בהתחלה, קשה להבחין בנשירת השיער, וזה נכון במיוחד עבור נשים בעלות שיער מלא ושופע. אבל, עם הזמן, הקרקפת תתחיל לבצבץ והשיער יהפוך לדק ודליל.

כמות חריגה של שערות על הכרית או פתח הניקוז במקלחת

הסנונית הראשונה שמבשרת על נשירת שיער בגיל ההתבגרות היא כמות נכבדת של שערות שמתחילות להתגלות על הכרית או בפתח הניקוז בתחתית המקלחת.

כמובן, שזה קורה כמעט לכולנו, אפילו אם שיער הקרקפת שלנו בריא לגמרי. אז, איפה עובר הגבול? בכמות השערות שנפלו מראשכם ובמהירות צמיחתן של השערות החדשות במקומן.

גירוד והתקלפות העור בקרקפת

בעוד שלא כל אדם הסובל מנשירת שיער יבחין בפריחה וגירוי בקרקפת, יש סיכוי לא רע להיתקל בסימפטום נפוץ יותר: עור סדוק, מתקלף ומגרד.

התופעות המציקות האלה לא בהכרח עומדות מאחורי נשירת השיער המוגברת או משפיעות עליה, אבל הן בהחלט יכולות להתלוות אליה. לדוגמה, הן עשויות להעיד על קשקשים או שומניות יתר בעור.

צמיחה חלשה של שיער דק ודליל

בשלבים ההתחלתיים של נשירת שיער בגיל ההתבגרות, עדיין תתרחש צמיחה מחודשת לאחר הנשירה הראשונית. אבל, השערות שיגדלו יהיו דקות ושבריריות. בסופו של דבר, הן יתקצרו עד כדי כך שהם בכלל לא יעלו החוצה מעל פני העור.

איך לטפל בנשירת שיער בגיל ההתבגרות?

רופאה צעירה שמחייכת

אנשים רבים מחפשים טיפול בנשירת שיער בעזרת אחת מהתרופות הפופולריות שאפשר למצוא על מדפי בתי המרקחת. תכשירים כמו פרופסיה או רוגיין הפכו לפתרון נוח וזמין. אבל, לפני שאתם תולים את כל התקוות שלכם על גלולה או משחה, אני דווקא ממליץ להימנע מהשימוש בהם, במיוחד בגיל צעיר.

בעוד שאנשים רבים מדווחים על תוצאות חיוביות לאחר הטיפול בתכשירים האלה, כל האפקט המרשים יתפוגג מהר מאוד לאחר הפסקת נטילת התרופה. אל תשכחו, שמצפות לכם עוד שנים ארוכות וטובות, ואם תתחילו להשתמש בהם בשלב כה מוקדם, אתם הולכים להיות תלויים בתכשירים האלה כל החיים.

אז, מה אני ממליץ לעשות במקום?

תטפלו בחוסר האיזון ההורמונלי

בגיל ההתבגרות מתרחשות בגוף תנודות הורמנליות חדות, מה שיכול להוביל לבעיות הורמונליות שעלולות לגרום, לפחות באופן חלקי, לנשירת שיער.

למרבה המזל, קיים מגוון רחב של אמצעים לטיפול במצב (גם טיפול תרופתי וגם שיטות טבעיות) שעשויים להפסיק את נשירת השיער שלכם ולהשיב אותו לחיים.

תשפרו את התזונה שלכם

אחת מהמתנות הטובות ביותר שתוכלו להעניק לגופכם בכללי, ולשיער הקרקפת שלכם בפרט, זה להתחיל לאכול בריא. מה זה אומר בתכל’ס? זה אומר לשלב כמה שיותר מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה ולאכול ארוחות מאוזנות הכוללות את כל קבוצות המזון.

התזונה המערבית האופיינית יכולה להשפיע באופן הרסני על גופכם. היא מבוססת על מזונות חומציים שלא מתאימים לגוף ומוצאים אותו מאיזון: אני מדבר על בשר אדום, מוצרי חלב, שתיה חריפה, פחמימות ריקות, ודגנים מתוקים עם טונות של סוכר. וזאת רק רשימה חלקית.

הבעיה מחמירה בגלל אורח החיים המודרני שבו לאף אחד אין זמן לשום דבר וכולם נמצאים במרוץ אינסופי. הנסיבות האלה הפכו מזון מהיר, תעשייתי ומוכן שאפשר לאכול בדרך ותוך כדי תנועה לברירת המחדל של רובנו. תזונה כזאת שמבוססת על אוכל מעובד המיועד להכנה וצריכה מהירה אינה מספקת לגופנו את הויטימנים והמינרלים החיוניים לתפקודו התקין, וממלאה אותו בחומרים משמרים, כימיקלים ותוספים מזיקים.

הדרך הטובה ביותר לבצע את השינוי המורכב בהרגלי האכילה שלכם היא להתקדם בצורה איטית: תחליפו בהדרגה את המאכלים החומציים שהתרגלתם אליהם במזונות בסיסיים ומזינים יותר. אין צורך להוריד הכול בבת אחת ובאופן קיצוני, זה יקשה עליכם לשמור על התזונה החדשה שלכם ולהתמיד בה לאורך זמן.

לדוגמה, תחליפו את דגני הבוקר המתוקים בשייקים מפירות וירקות. או תורידו את כמות הפחמימות שאתם אוכלים לארוחת הצהריים או הערב, ותכינו במקום התוספת הרגילה שלכם סלט טרי מעלים ירוקים.

בשורה התחתונה, אדם שאוכל בריא לא חייב להיות מסכן ואומלל: תלמדו להעריך מזון בריא וליהנות ממנו. אל תרעיבו את עצמכם או תתנזרו מכל מאכל שאתם אוהבים, אבל, תשלטו במה שנכנס לכם לפה. מתינות היא המפתח להצלחה.

הימנעו מעיצוב יתר של השיער

כנראה שזאת העצה הפשוטה ביותר לביצוע ברשימה הזאת. היא לא רק תשפר את מצבם של נערים ונערות הסובלים מאובדן שיער מתיחתי (Traction Alopecia), אלא תועיל בצורה משמעותית לכל מי שסובל משיער פגום ודליל.

אני רק רוצה להבהיר למה אני מתכוון כשאני מדבר על עיצוב וטיפוח יתר של השיער: אני לא מתכוון רק לדברים מובנים מאליהם כמו איסוף השיער לתסרוקת של פוני או קוקו, אלא גם לשימוש קבוע במכשירי עיצוב המבוססים על חום (מסלסלי, מחליקי ומייבשי שיער), ותכשירים לצביעת, יישור וריכוך השיער.

האובססיה של מתבגרים רבים למראה החיצוני שלהם יכולה לשחק נגדם: הקפדה יומיומית על תסרוקת מושלמת ונטולת פגמים יכולה להוביל לשגרת טיפוח שגויה ומוגזמת שיכולה לפגוע בזקיקי השיער, להביא לנשירתם או להחמיר אותה.

נשירת שיער בגיל ההתבגרות: סיכום

בני נוער קופצים כי אין להם נשירת שיער בגיל ההתבגרות

אובדן שיער יכול להרוס את מצב הרוח ולערער את הביטחון והדימוי העצמי בכל גיל, אבל כשהוא מתרחש בגיל הנעורים והבגרות המוקדמת, זה יכול להיות הרסני ומתסכל במיוחד.

החדשות הטובות הן, שברוב המקרים, ניתן לעצור את ההתקרחות כשהיא עדיין נמצאת בתחילתה, ואפילו להציל את השיער שאבד ולהצמיח אותו מחדש. ככה, שאסור לאבד תקווה ובמקום להתבאס ולכעוס על כל העולם ואחותו, צריך לפעול במהירות.

כמובן, שהאסטרטגיה שלכם למלחמה בשיער נסוג ומקריח תלויה בסיבה למצב ובחומרה שלו. תנסו לראות את האור בקצה המנהרה וליישם את ארבעת הטיפים שנתתי. לא משנה מהו בדיוק הרקע להידלדלות השיער שלכם, הם יעניקו לכם נקודת התחלה מצוינת וישפרו את הסיכויים שלכם להצליח להחזיר את השיער שלכם לימים טובים יותר.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

6 תגובות
  1. יגאל שלום.
    הבן שלי בן 16 ורופא עור אמר שיש לו התקרחות תורשתית
    יש לו נשירת שיער ואני בלחץ מזה.
    מה אפשר וצריך לעשות?
    בתודה
    אורן

    • הגב
      פרופסור יגאל בולדינג 16 בדצמבר 2019 ב14:31

      שלום אורן,
      אין ספק שכאשר לילד יש נשירת שיער בגיל ההתבגרות, מדובר במצב מלחיץ גם לילד וגם להורים.
      קודם כל, יש להתייעץ עם טריקולוג (מומחה שיער).
      באופן כללי וכצעד ראשון, מומלץ לשמור על תזונה מאוזנת ואיכותית, ולהימנע ממוצרי עיצוב לשיער.
      בנוסף, אני מציע לך לעיין במדריך המקיף שלנו על טיפול בנשירת שיער, שבו תוכל ללמוד על דרכי טיפול טבעיות ולא טבעיות.
      כמובן שכל טיפול דורש התייעצות עם רופא מומחה שמכיר את המצב של הילד וידע להמליץ על הטיפול הכי מתאים.
      בברכה,
      יגאל

  2. היי , אני עוד חודש בת 16 וכבר שנה אני עם נשירת שיער, בחודשים האחרונים זה ממש החמיר .. ישבתי עכשיו לעשות שיעורי בית אחרי חצי שעה כל היריכיים שלי היו מלאות בשיערות ונושר לי בכללי ברמה מוגזמת.. אני ממש מפחדת מזה.. איך אני יכולה לטפל בזה???????

    • הגב
      פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:12

      שלום נועה,

      יש הרבה סיבות לנשירת שיער בגיל 16, וכדאי לך להיוועץ עם הרופא שלך לגבי הסיבה הספציפית שלך.
      יכול להיות שזה בגלל השינויים ההורמונליים שהגוף עובר בגיל הזה, ויכול להיות שיש סיבה אחרת – הרופא שלך שמכיר אותך ידע להכווין אותך בצורה הטובה ביותר.

      יגאל

  3. שלום יגאל
    אני בן 18 ומאז ומתמיד אני זוכר את עצמי עם שיער דק מאוד ודליל
    אני אפילו מתבייש להיכנז לים או בריכה כי ברגע שאוציא את הראש מהמים יראו רק קרחות
    אני חושב שזה תורשתי יש שיער דליל לכל המשפחה שלי
    אני מחפש המון באינטרנט ולא יודע מה לעשות
    אני מתבייש אפילו לצאת מהבית השיער רק מחמיר לי מיום ליום
    אבל לא זוכר שהייתה לי נשירה אי פעם מה שכן לאחרונה ממש טיפה התחיל לנשור לי שיער
    וכבר מציין שאני לא משתמש בתכשירים ולא פן
    אשמח לתשובה ממך זה מאוד חשוב לי????????

    • הגב
      פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:26

      שלום עידו,

      בדר"כ הקרחה בגיל 18 היא תורשתית או נובעת מחוסרים של הגוף.
      תנסה להתייעץ עם הרופא המטפל שלך ולעשות בדיקות דם לפני שתתחיל להפציץ את הגוף בכל מיני תכשירים.
      אבל תדע שאתה לא לבד, הרבה נמצאים במצב שלך והרבה הרבה אנשים שהיו במצב שלך בגיל 18, היום בגיל 30-40 הם עם שיער על הראש.
      כמובן לא שופע כמו בראד פיט אבל שורדים ממש יפה 🙂 אז תתעודד – יש טיפולים היום.
      אם אתה צריך הכוונה נוספת אתה מוזמן לפנות אלינו במייל בעמוד צור קשר באתר.

      תחזיק מעמד,
      יגאל

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo