קרקפת שומנית: 2 דרכים להיפטר מהבעיה

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

השיער והקרקפת שלנו נתונים תחת מתקפה בלתי פוסקת של המון גורמים מזיקים ומסוכנים שבאים איתם במגע באופן יומיומי. זיעה, DHT, עודפי שומן, ומוצרי עיצוב וטיפוח שמלאים בכימיקלים – כל אלה פוגעים בזקיקי השיער ומשבשים את התפקוד שלהם.

עם הזמן, מצטברת כמות משמעותית של משקעים על הקרקפת, והתוצאה היא קרקפת לא הגיינית וסביבה בעייתית לצמיחה בריאה ומהירה של השיער.

המאמר הזה יראה לכם איך אפשר לנקות את כל המשקעים והלכלוך. אז מה אתם הולכים ללמוד במאמר הזה?

  • להבדיל בין קשקשים למשקעי שומן טבעי (סבום) בקרקפת.
  • איך להיפטר מפקקי השומן האלה לתמיד.
  • לשפר את בריאות הקרקפת, זקיקי השיער והשערות.

חלקיקים לבנים בקרקפת: קשקשים או סבום?

קשקשים בשיער שחור תקריב

אנשים רבים שמתחילים לסבול מגירוד וגירוי בקרקפת (תופעת לוואי אפשרית של תכשיר המינוקסידיל) ממהרים לקבוע שמדובר בקשקשים. זאת המחשבה הראשונה שעולה להם לראש ומבלי לחשוב פעמיים הם מסיקים שהקרקפת שלהם התמלאה בפתיתי קשקשים.

אבל, האמת היא שקיימות כמה בעיות עור שונות שיכולות לגרום לגרד, דלקת, וקילוף של העור. אחת מהן היא הצטברות משקעי שומן (סבום) בעור.

אז, איך לא להתבלבל בין התופעות הדומות ולהבין מהי הבעיה הספציפית שמטרידה אתכם? למרבה המזל, יש כמה הבדלים משמעותיים בין קשקשת להצטברות שומן בעור שיעזרו לכם לזהות את הבעיה המדויקת שמציקה לכם.

בואו נתחיל מהגורמים האחראיים לכל אחת מהתופעות:

קשקשים קשורים לזיהום פטרייתי בעור. פטריית השמר: "מלסזיה" נחשבת לגורם העיקרי לבעיה.

לעומת זאת, יש המון סיבות אפשריות להיווצרות של משקעי סבום בקרקפת. החל משימוש בשמפו תעשייתי ומוצרי שיער מזיקים, דרך חשיפה לזיהומים סביבתיים, ועד לחפיפת שיער מוגזמת.

אז איך להבדיל בין שתי בעיות הקרקפת האלה?

קשקשים הם גושים קטנטנים של תאי עור מתים שבולטים בצבע הלבן או הצהוב שלהם ונוטים להצטבר באזורים שומניים במיוחד בקרקפת.

לסבום (השומן הטבעי המופרש בעור) יש מרקם המזכיר שעווה. עודפי השומן האלה יוצרים משקעים המצטברים בקרקפת וסותמים את זקיקי השיער. ייתכן שתרגישו בגירוד, אבל לא מדובר בתהליך דלקתי כמו קשקשת.

איך להסיר את המשקעים ולמנוע מהם לחזור בעתיד?

זום אין על קשקשים בשיער

אני הולכת להראות לכם שני תרופות סבתא שיעזרו לכם לסלק את השכבה השומנית שמכבידה על הקרקפת שלכם, וימנעו מהבעיה הזאת להטריד אתכם בעתיד. שני הפתרונות האלה ישאירו קרקפת נקייה ובריאה שתספק את התנאים הטובים ביותר לצמיחה של שיער שופע וחזק.

פילינג עם חומצה סליצילית

קודם כל, צריך לטהר את הקרקפת מכל הפסולת והלכלוך שפוגעים בה.

איך אפשר לעשות את זה? הנה דרך פשוטה ליצירה של תכשיר ביתי:

המרכיבים שתצטרכו:

  • חומצה סליצילית (תמיסה בריכוז 15% או פחות).
  • שמן קוקוס.

הוראות שימוש:

  1. תשטפו היטב את השיער והקרקפת, עדיף בעזרת שמפו ביתי.
  2. תפזרו באופן אחיד ושווה את שמן הקוקוס על רחבי הקרקפת שלכם. תמתינו 30 דקות.
  3. לאחר מכן, תעברו לשלב הבא. תטפטפו את החומצה הסליצילית על הקרקפת בעזרת טפטפת קטנה או כל כלי מתאים אחר. תקפידו לכסות את כל האזורים הבעייתיים עם צמיחת השיער האיטית והחלשה.
  4. תתנו לחומצה הסליצילית לעשות את עבודתה במשך 10 דקות, ולאחר מכן, תשטפו אותה בעדינות מהקרקפת בעזרת מים חמים.
  5. בנקודה הזאת, התכשיר יתחיל לעבוד: החומצה הסליצילית הולכת לקלף משקעי סבום, קשקשים ולכלוך. אם שכבת הסבום שנדבקה לתחתית הקרקפת שלכם היא עבה במיוחד, תחזרו על התהליך הזה לאחר יומיים לכל הפחות.

התועלת לשיער:

השילוב הפשוט הזה יעזור לכם לנקות את הקרקפת ממשקעים.

חומצה סליצילית מכילה כמות קטנה של אלכוהול, ולכן מגע ישיר של התמיסה הזאת עם הקרקפת יכול לייבש את העור. בגלל זה מורחים בהתחלה את שמן הקוקוס ונותנים לו להיספג בעור. הוא יגן על הקרקפת והזקיקים שלכם מהתייבשות או פגיעות אחרות.

שמפו לניקוי הקרקפת

לאחר שסילקתם את שכבת השומן מהקרקפת שלכם, צריך לוודא שהיא אף פעם לא תחזור להציק לכם. הדרך הטובה ביותר לשמור על קרקפת בריאה היא להחליף את השמפו התעשייתי שמלא בכימיקלים במוצר ביתי וטבעי לגמרי. לפניכם מתכון פשוט שיעשה את העבודה.

המרכיבים שתצטרכו:

  • חומץ סיידר תפוחים אורגני (2 כפות).
  • סודה לאפייה (כפית אחת).
  • שמן עץ התה (2 טיפות, לא חובה).
  • שמן אתרי נענע חריפה (2 טיפות, לא חובה).

הוראות הכנה ושימוש:

  1. תערבבו את כל המרכיבים ותוסיפו מים חמים. תתרחש תגובה בין הסודה לחומץ סיידר התפוחים, אז תנו לתערובת לשקוע ולהתגבש לפני השימוש.
  2. תשפכו את התערובת על שיער רטוב כשאתם בתוך המקלחת, ותעסו אותה לתוך הקרקפת במשך 3 דקות. לאחר מכן, תשטפו אותה עם מים חמים.

התועלת לשיער:

אחת מהסיבות הנפוצות ביותר להצטברות של עודפי שומן היא שגרת ניקוי וטיפוח לא נכונה של הקרקפת. השמפו הזה הוא בטוח לגמרי לשימוש והוא ינקה באופן יסודי את הקרקפת מבלי לגרום לנזקים ולהפר את האיזון הטבעי של העור.

סיכום ומסקנות

הצתברות של משקעי שומן בקרקפת היא תופעה נפוצה, שיכולה לגרום לנשירת שיער מוגברת ולפגוע באיכות ובמרקם שלו.

אם אתם מתמודדים עם הבעיה הלא נעימה הזאת, שני המתכונים שהמלצתי עליהם יעזרו לנקות את הקרקפת שלכם ולהחזיר אותה למצב הטבעי והבריא שלה.

כמובן שיש גם צעדים אחרים שתוכלו ליישם על מנת למנוע הצטברות סבום (שומן) על הקרקפת. שינוי התפריט התזונתי שלכם, ושימוש קבוע בשמנים שיעניקו לחות עמוקה ומוגברת (כמו שמן קוקוס) ימנעו יובש בעור שיכול להוביל לייצור יתר של סבום.

יש לכם שאלות? שאלו אותנו בתגובות שלמטה!

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo