7 הרגלים גרועים שגורמים לנשירת שיער: הפסיקו אותם עכשיו!

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

המון אנשים, ובמיוחד נשים, רגילים לראות בתהליך הטבעי של ההזדקנות את הסיבה הבלעדית לנשירת השיער שהם חווים.

זה בהחלט נכון במידה מסוימת, אבל יש מספר מפתיע של הרגלים יומיומיים שגורמים לנשירת שיער: סימני הגיל משתקפים היטב גם בשיער שלנו, אבל הם ממש לא האחראיים היחידים לכל השערות שאתם מוצאים על המסרק והכרית.

יש המון גורמים אחרים שנראים לנו תמימים ולא מזיקים, אבל מבלי שנהיה מודעים לכך, הם פוגעים בשיער הקרקפת ומסכנים את צמיחתו הבריאה.

החל מעיצובי שיער מסוימים ועד לתזונה לקויה ולא מאוזנת (שמובילה למחסור ברכיבים תזונתיים חיוניים), כל הפרטים הקטנים האלה שרבים מאיתנו לא מקדישים להם תשומת לב מיוחדת, מסכנים את רעמת השיער המפוארת שלכם שהשקעתם בה את הלב והנשמה.

הגיע הזמן להקפיד על שגרת טיפול וטיפוח נכונה וטובה יותר ולהימנע מהרגלים שגרתיים שרק מזיקים לשיערכם. בואו נעבור על ההרגלים הגדולים והנפוצים ביותר:

לחפוף את השיער לעיתים קרובות או רחוקות מדי

יש שאלה אחת חשובה במיוחד חוזרת על עצמה שוב ושוב: באיזו תדירות יש לשטוף את השיער?

והתשובה היא, שאין תשובה אחידה שתתאים באופן גורף לכולם: זה תלוי בעובי, במרקם, ובאורך של השיער, כמו גם ברמת השומניות ובמצב שלו.

זה לא מדע מדויק ותמיד עדיף להכיר היטב את שיערכם ולדעת את הצרכים הספציפיים שלו. אם יש לכם שיער דביק ושמנוני יחסית, מומלץ לחפוף את השיער פעם ביומיים או מדי יום כדי למנוע שומניות יתר. אם השיער שלכם עבה, מספיק לחפוף אותו כל יומיים, כדי להימנע מחפיפת יתר שתסיר ממנו את השומנים הטבעיים ותייבש אותו.

כמו שכבר אמרתי, למרבה הצער, אין כלל זהב אחד שיתאים לכל מצב ומקרה. אם אינכם בטוחים כיצד לטפל בשיער שלכם כמו שצריך, עדיף להתייעץ עם מעצב שיער מקצועי, רופא עור או מומחה אחר בתחום, שיענה על כל השאלות שלכן וידריך אתכם איך לשמור על שיער מבריק, חיוני ובריא באופן היעיל והטוב ביותר.

תסרוקות אסופות ומתוחות

קל להבין למה אנשים רבים מתהלכים באופן קבוע עם שיער אסוף לאחור: זאת דרך נוחה לסדר את השיער בצורה יפה ומחמיאה תוך כמה דקות בלבד.

אם יש לכם שיער ארוך ואתם ממהרים לעבודה ואין לכם זמן לנשום בבוקר ולהשקיע בעיצוב אלגנטי ומוקפד יותר, קוקו פשוט יעשה את העבודה וימנע מהשיער לגלוש לפנים שלכם ולהציק לכם במשך כל היום.

עד כאן הכול נראה יפה, אבל הבעיה מתחילה כשמגזימים עם התסרוקות שיכולות לגרום לתופעה הנקראת: "התקרחות מתיחתית". למה הכוונה? התסרוקות הבעייתיות האלה יוצרות לחץ קבוע ומתמשך על זקיקי השיער ויכולות לגרום להם להישבר בצורה בלתי הפיכה.

אם אתם לא יכולים להסתדר בלי קוקו או צמות, תנסו לא לשזור ולקשור את השיער בצורה הדוקה ולוחצת מדי. קוקיות וגומיות הן האפשרות הבטוחה ביותר, למרות שהן לא תמיד פתרון מסוגנן ויפה לעין.

טיפול לא נכון בשיער רטוב

שיער ספוג במים מכיל משקל רב שמושך את זקיקי השיער. אם תברישו את השיער כשהוא רטוב או תגדילו את הנפח והאווריריות שלו בעזרת מגבת כשהוא עדיין מלא במים, זה רק יחמיר את המצב: סירוק השיער כשהוא לא התייבש כראוי יוביל למריטת ותלישת שיערות, וזה הדבר האחרון שאתם רוצים.

המומחים בתחום ממליצים להבריש את השיער בעדינות לפני שאתם נכנסים למקלחת ולאחר מכן לעטוף אותו במגבת (בצורת טורבן) לכמה דקות כדי לספוג את המים העודפים.

אם בריאות שיערכם באמת חשובה לכם, תפסיקו לשפשף ולסחוט אותו בטירוף עם המגבת. יש להימנע מהברשת השיער כשהוא רטוב. במידת האפשר, תאפשרו לשיער להתייבש באופן טבעי: זה יסייע להגן על שיערכם בצורה הטובה ביותר.

מחסור ברכיבים תזונתיים החיוניים לצמיחת השיער

מזון איכותי לשיער בריא על שולחן בקערה ובכוס

השיער שלנו מורכב מחלבון חזק שנקרא קרטין. כדי לשמור על בריאות מלאה של שיערכם, חשוב מאוד לשמור על תפריט תזונתי נכון ומאוזן שמכיל את כל החלבונים, הויטמינים, והרכיבים האחרים הנדרשים לצמיחה טובה של השיער.

התזונאים בימינו לא מפסיקים להדגיש שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. אבל, יותר מדי אנשים לא מספיקים לאכול בבוקר בגלל שהם רצים לעבודה.

הבעיה היא שכשהם סופסוף מתפנים לחטוף ולנשנש משהו כמה שעות לאחר מכן, כל הויטמינים והרכיבים התזונתיים האחרים הולכים ישירות למערכות החשובות ביותר בגוף שחיוניות לתפקודו התקין.

זקיקי השיער אינם נכנסים לראש הרשימה הזאת, כי הגוף יכול לשרוד גם בלעדיהם. הם נמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הגוף, ורק לאחר שהאיברים העיקריים בגופנו "שובעים" לגמרי, מגיע תורם של זקיקי השיער להסתפק בשאריות.

לכן, חשוב להקפיד לצרוך כמה שיותר סוגי מזון מזינים ובריאים בכמויות מספיקות כדי להעניק לגוף בכלל ולשיער בפרט, את כל מה שדרוש לו כדי לתפקד בצורה יעילה ותקינה.

שימוש במברשת גרועה לשיער

לא כל מברשות השיער שוות באיכות ובתועלת שלהן לשיערכם. חלק מהן יעשו את עבודתן בצורה יוצאת מהכלל, והאחרות עלולות להזיק לשיערכם היקר ולאכזב אתכם בגדול.

מברשות דקות מזיפי חזיר בר בוודאי יפגעו במידה המשמעותית ביותר בשיערכם: אם השתמשתם באחת, אז לא צריך להסביר לכם על היכולת המופלאה שלהן למרוט ולשבור שיערות.

מעבר לכך, הן גם מצטיינות בהשארת צלקות, שריטות וחבלות על הקרקפת. מדובר בהרבה יותר מחוויה מכאיבה ולא נעימה, פגיעות אלה יכולות להוביל לתהליכים דלקתיים בזקיקי השיער, שיפגעו באספקת הדם המובילה אל הקרקפת את כל חומרי ההזנה הנדרשים לשגשוג השיער. התוצאה תהיה אובדן שיער וצמיחה איטית ומוגבלת.

תימנעו מהשימוש במברשות בעלות סיבים העשויים משיער חזיר בר. במקום המוצר המחוספס והקשיח הזה, תלכו על מברשות רכות ועדינות יותר עם כמה שפחות חלקי פלסטיק שיכולים לפגוע בקרקפת שלכם. הם יעשו עבודה הרבה יותר טובה.

בנוסף, אם אתם מוכרחים להבריש את שיערכם לאחר המקלחת, הקפידו להשתמש במסרק בעל שיניים רחבות המיועד להתרת קשרים: הם לא מותחים וקורעים את השערות כמו מסרק רגיל שאינו מתאים לשימוש על שיער רטוב, והקרקפת והשיער שלכם יהיו אסירי תודה!

עישון

כולנו מודעים לנזקים האדירים שגורמות הסיגריות לבריאותנו, בין היתר, עישון מצמצם בצורה ניכרת את זרימת הדם ברחבי הגוף.

במילים אחרות, הוא מקשה על האספקה הסדירה והשוטפת של חמצן וחומרי הזנה שכל האיברים, הרקמות והתאים בגופנו נשענים עליה כדי להתקיים. זאת בעיה עצומה גם עבור זקיקי השיער, שנמצאים בתחתית סדר העדיפויות של הגוף.

גמילה מעישון זאת המתנה הטובה ביותר לבריאות השיער והגוף שלכם.

תלישת שיערות אפורות

גבר סיני מבוגר עם שיער וזקן אפורים

בגיל מבוגר יותר, ייתכן שתתחילו להבחין פה ושם בשערות מאפירות. חלק מהאנשים נתקלים בהן אפילו בשנות העשרים לחייהם. רובם מתחילים לתלוש אותן באופן מוגזם וכפייתי, כי הם רואים בקווצות השיער האפורות סימן מביך להזדקנות מוקדמת. אבל זאת טעות ענקית.

אם קוקו הדוק מדי יכול לגרום לנזק אדיר לשיער, תתארו לעצמכם מה יכולה לגרום תלישה עקבית של השיערות.

פעולה מיותרת זאת עלולה לפגוע בשורש זקיק השיערה ולמנוע צמיחה מחודשת שלה בעתיד, מה שיוביל לחורים ואיזורים מקריחים על הקרקפת שלכם. אם אתם מתביישים בשיער המאפיר שלכם, עדיף שתטפלו בו באמצעות צבע לשיער.

איזה מההרגלים האלה אתם עושים? ספרו לנו בתגובות שלמטה!

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

תגובה 1
  1. תודה זה עזר לי מאוד!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo