8 דברים שחייבים לדעת על תהליך ההשתלה

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

התקרחות היא הרבה יותר מסתם תופעה פיסית מביכה: היא פוגעת בחשק וברצון שלכם לתקשר בחופשיות עם אנשים אחרים ומרסקת את הביטחון והדימוי העצמי שלכם.

התפילות של האנשים שסובלים מנשירת שיער עדיין לא נענו לגמרי, ולא עומד לרשותם פתרון מלא וכולל לבעיות השיער שלהם.

אבל למרות שעדיין אי אפשר להכריז על תרופת פלא שתגמור עם ההתקרחות פעם אחת ולתמיד, אנשים רבים עם שיער דק, דליל ומקריח, בוחרים לעבור השתלה של שיער כדי לחזור לימים שבהם היה להם שיער שופע וחזק.

מה זה בכלל השתלה?

https://www.youtube.com/watch?v=fZFYt6olFcY

בקצרה, מדובר בניתוח שבו לוקחים שיער מאיזור בריא בקרקפת, ומשתילים אותו באיזור שבו מתרחשת נשירת השיער.

חשוב לציין שלא מדובר בתרופה או בטיפול שעוקר את הבעיה מהשורש (זה לא כמו החיסון למחלת הפוליו), אלא בתהליך קוסמטי בלבד.

האם השתלה מתאימה לי?

בחור צעיר וג'ינג'י יושב וחושב אם כדאי לו לעשות השתלת שיער

כמו שציינתי בתחילת המאמר, נשירת שיער היא לא מחלה ואין לה תרופה או חיסון. ברוב המקרים, מדובר בתופעה טבעית שמתרחשת על רקע גנטי, או בגלל תהליכים פנימיים בגוף שנובעים מסיבות שונות (תזונה, לחץ נפשי, טיפול תרופתי, וכו').

בגלל שאין באמת "תרופה" להתקרחות (לפחות כרגע), מעבר לטיפולים הרגילים של פרופסיה ומינוקסידיל, הטיפול הכי "מקיף" שקיים הוא השתלה.

מאחר ומדובר בתהליך קוסמטי, בסופו של דבר אתם צריכים לשקול את כל האפשרויות כדי לקבל את ההחלטה הכי טובה בשבילכם.

האם נשירת השיער פוגעת לכם בביטחון ובדימוי העצמי באופן משמעותי? אם כן, אז השתלה יכולה להיות פתרון מעולה (במידה ואתם מתאימים), אם לא – לפעמים עדיף פשוט לעשות קרחת וזהו (גברים), או להשתמש בתוספות לשיער (נשים).

רוב האנשים בעולם שסובלים מנשירת שיער, לא מסוגלים להשלים עם העובדה שהם מקריחים, ומחפשים כל פתרון אפשרי למצב.

לדעתי האישית, ואני מדבר כרגע רק אל הגברים – ברגע שההתקרחות מגיעה לנקודה שבה חייבים לעשות השתלה או להשלים עם המצב, זה הזמן לקבל החלטה וללכת עליה בלי להסתכל לאחור. אם החלטתם לעשות השתלה של השיער – לכו על זה.

לעומת זאת, אם החלטתם להשלים עם המצב, אני ממליץ לכם או להסתפר קצוץ או לעשות קרחת – אחד הדברים הכי מביכים הוא לראות גבר מקריח שמסרב לקבל את העובדה שלא נשאר לו שיער על הקרקפת והוא מתעקש לשמור על פלומות השיער המועטות שנשארו לו כי הוא חושב שזה נראה טוב.

אז רבותיי, תבינו: זה לא נראה טוב. זה נראה מגוכח. אני לא מנסה לרדת או להוריד אף אחד, אלא להגיד את הדברים בדיוק כמו שהם, ובדיוק כמו שרוב הסביבה רואה אותם. פשוט תביטו בתמונה הבאה לצורך המחשה, כדי שתבינו כמה יותר טוב נראה גבר קירח, לעומת גבר מקריח שמסרב לקבל את זה:

ניל שטראוס לפני ואחרי

שימו לב איך בתמונת ה: "אחרי" הגבר נראה צעיר יותר, בריא יותר, והרבה יותר טוב.

מיהו המועמד המתאים?

מועמדים פוטנציאליים להשתלת שיער

המועמדים הכי טובים להשתלה של השיער הם גברים הסובלים מהתקרחות גברית על רקע תורשתי, או נשים עם נשירת שיער\התקרחות טיפוסית. את השתלת השיער אפשר (עקרונית) לבצע בכל גיל, אבל רוב המומחים ממליצים לעשות אותה בגיל שבו קו השיער כבר סיים להתפתח.

כמובן שבמקרים מסוימים מועמד שנראה מושלם על הנייר, יפגש עם הרופא ויקבל המלצה לא לעבור את התהליך, ולכן כדי לקבל את תמונת המצב הכי טובה למקרה הספציפי שלכם, חייבים להפגש עם רופא מומחה.

תיאום ציפיות

אישה כותבת במחברת על שולחן מעץ שיש עליו קפה וסמארטפון

לפני שאתם מקבלים החלטה אם לעשות השתלה או לא, אתם חייבים להבין לעומק את המשמעויות, המגבלות וההשלכות של הטיפול. לפניכם כמה דגשים שצריך לשים אליהם לב:

  • השתלה של השיער אינה מרפאת התקרחות טיפוסית – כמו שכבר אמרתי, לא מדובר "בתרופה" למחלת ההתקרחות, בעיקר לאור העובדה שהתקרחות לא נחשבת למחלה. תזכרו שבסופו של דבר, מדובר בניתוח קוסמטי.
  • מחיר – יש הרבה גורמים שונים שמשפיעים על המחיר (נדבר עליהם בהמשך). אנחנו בתור ישראלים הרבה פעמים מחפשים את הזול. אז הנה לכם משפט שמסביר בקצרה את העמדה שלי בנושא: "אם נדמה לך שלשכור מקצוען זה עסק יקר, חכה ותראה כמה יעלה לך עצות של חובבן". בסופו של דבר, אם ניקח את הרופא ונוריד ממנו את התהילה, החלוק הלבן, היוקרה של הקליניקה, הצוות הרפואי, המכשור המתקדם וההילה של הכבוד, מדובר בבן אדם שלוקח סכין ומכניס לכם אותה לתוך הקרקפת כדי לעשות בה חורים שלתוכם הוא יכניס זקיקי שיער שהוא גזר מהעור שלכם. נשמע מזעזע, לא? בהחלט. לכן תשאלו את עצמכם – אתם מעדיפים שמי שיעשה את זה הוא בן אדם שהטיפול אצלו שווה 10,000 ש"ח, או 20,000 ש"ח? איזה מ-2 הדברים הבאים גורם לכם להרגיש יותר בטוח: קורס צניחה שעולה 1,000 ש"ח, או קורס צניחה שעולה 5,000 ש"ח? בקיצור, הבנתם את הכוונה שלי.
  • תהיו מציאותיים – אף אחד לא יכול להבטיח לכם שאחרי ההשתלה השיער שלכם יראה בדיוק כמו פעם. הרי בסופו של דבר, ההשתלה לא מוסיפה שיערות חדשות לקרקפת שלכם, אלא מעבירה שיערות טובות לאזורים שאין בהם צמיחה. לכן, המטרה היא להעניק מראה טבעי של שיער בריא, ולא לרפא את ההתקרחות.

שיטת השתלת השיער המובילה

המחשה של השתלת שיער FUE

זאת השיטה שמשתמשים בה היום בקליניקות המובילות. במסגרת הטכניקה הזאת, מתבצע חילוץ של זקיקי שיער בודדים אחד אחרי השני. כל יחידת זקיק מכילה מספר.

לאחר מכן, מתבצעים נקבים זעירים בכל האיזורים שלתוכם הולכים להשתיל את הזקיקים (השתלים).

בשלב האחרון, לוקחים את הזקיקים ומשתילים אותם לתוך הנקבים הזעירים.

מדובר בתהליך שהוא שדרוג של השיטה הישנה שנקראית FUT. בשיטה הישנה, במקום לחלץ קבוצות של זקיקים בודדים מהקרקפת, היו קוצרים רצועת עור שלמה, ומתוכה מוציאים את הזקיקים.

למרות שהשיטה הזאת הייתה פופולרית במשך עשרות שנים, היא הייתה מעלה משמעותית את הסיכוי לצלקת (שלרוב הייתה נראית כמו פס ארוך ודק באיזור שממנו קצרו את רצועת העור). התהליך החדש והמשודרג FUE אורך יותר זמן ודורש מיומנות גבוהה יותר, אבל התוצאות שלו הן הרבה יותר טובות והסיכוי להישאר עם צלקת קטן משמעותית.

אם אתם רוצים להתרשם ממה שמצפה ומחכה לכם בתהליך ההשתלה (גם אחרי הניתוח עצמו), כתבתי מאמר מפורט על תהליך השתלת שיער: פירוט מלא על התהליך מא' ועד ת'.

כמה זה עולה?

כרטיס אשראי וכסף מזומן בתוך כיס אחורי של ג'ינס

עבור אנשים רבים, מחיר השתלת שיער הוא אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שמשפיע על ההחלטה האם לעבור ניתוח השתלה או לוותר עליו.

שיטת ה-FUE הפכה את הניתוח לנוח, מדויק ויעיל יותר מאי פעם, עם זאת כמובן שזה יתבטא היטב בעלות של התהליך. מדובר בהוצאה כספית משמעותית, ולכן במסגרת ההכנות לטיפול ההשתלה שתעברו, חשוב שתתחשבו גם בהיבט הפיננסי ותוודאו שתוכלו לגייס את סכומי הכסף הנדרשים.

אבל יש גם חדשות טובות שתשמחו לשמוע: בגלל שמדובר בשוק תחרותי שלא מפסיק לצמוח ולהתרחב, המחיר הממוצע של השתלה דווקא ירד לאחרונה.

כל מרפאה מנסה למשוך אליה כמה שיותר לקוחות ואחת מהדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להציע מחיר משתלם ואטרקטיבי ביחס לשאר ההצעות בשוק. העלות של הטיפול נקבעת על ידי הגורמים הבאים:

  • כמות הזקיקים. העלות של הניתוח תלויה בעיקר במספר הזקיקים שהמנתח ישתמש בהם. המשוואה מאוד פשוטה: יותר זקיקים = מחיר גבוה יותר.
  • המדינה שבה תערכו את הניתוח: מחיר ההשתלה תלוי גם במדינה של המרפאה שבה תעברו את הטיפול.
  • טכניקת ההשתלה: לשיטת FUE יש כמה "תתי שיטות". בנוסף, גם סוג ההרדמה משפיע על העלות.
  • המוניטין של המנתח. מומחה מנוסה הידוע בעבודה האיכותית שלו בדרך כלל יגבה מכם מחיר גבוה יותר עבור הטיפול.

השתלה זולה

מה שהישראלים הכי שונאים זה לצאת פראיירים: אנחנו מתים על מבצעים ומחירי רצפה שגורמים לנו לחשוב שיצאנו גדולים. כשתבדקו את העלויות של ניתוחי השתלה של השיער, תגלו פער עצום במחירים השונים.

לא סתם כל האינטרנט מפוצץ בפרסומות של השתלות שיער בטורקיה במחירי מציאה. אבל כמו שאומרים: "מי שמחפש את הזול, בסוף משלם ביוקר". אם קיבלתם מחיר של $1,000 על השתלה של השיער, אני יכול להבטיח לכם שכמעט בוודאות שמדובר בנוכלים, או ברופא בלי תעודות, או בקליניקה שנמצאת במחסן של מישהו בטורקיה.

אם תנסו לחסוך כל שקל על השתלת שיער, ותיפלו על נוכל, סביר להניח שתקבלו תוצאה מזעזעת עד לרמה שכבר עדיף והייתם נשארים קרחים. אני מאוד רציני: אם מציעים לכם השתלת שיער בפחות מ-10,000 ₪, אפילו בפחות מ-15,000 ₪, תברחו ומייד!

תזכרו שהשתלה היא ניתוח לכל דבר וזה לא משחק ילדים, ואם אתם באמת רוצים ליהנות משירות מעולה ותוצאות מוצלחות, אף פעם אל תתפשרו על איכות.

טיפול רשלני וחובבני שלא נעשה בצורה מקצועית זה הדבר האחרון שאתם רוצים. אם השתלים החדשים שלכם ייפלו תוך זמן קצר או תסבלו מסיבוכים לא נעימים, אתם תתחרטו בגדול שהתקמצנתם בהתחלה.

איך לבחור את הקליניקה והצוות הרפואי הטובים והאמינים ביותר?

צוות רפואי מוביל בקליניקה של השתלות שיער

כשאתם מחליטים איפה לבצע השתלה של השיער ובידי מי להפקיד את הקרקפת והשיער שלכם, תבחרו מקום בטוח ואמין שמתמחה בטיפולי שחזור שיער וידוע בתוצאות המדהימות שהוא מעניק ללקוחות שלו.

תמצאו מנתח מנוסה שקיבל הכשרה רשמית בתחום ומוסמך לבצע טיפולים כאלה, ושהוא מוכר על ידי איגוד משתילי השיער הבינלאומי – ISHRS. חשוב שזה יהיה רופא שיצר לעצמו מוניטין חיובי ויכול לספק קבלות מוכחות – בימינו לכל רופא שמכבד את עצמו יש עמוד אינסטגרם עם עשות ולפעמים מאות תמונות של לפני ואחרי.

כשאתם שוקלים ברצינות קליניקה ומנתח מסוימים, תעברו על הביקורות וחוות הדעת של מטופלים שעברו את תהליך ההשתלה במרפאה הזאת. אם יש לכם קרוב משפחה או חבר שעבר השתלה והוא מרוצה מהתוצאות, תבררו איזה מנתח טיפל בו.

אם התקדמתם לשלב הבא והגעתם לפגישת ייעוץ והיכרות עם המתווך או הרופא, אל תתביישו לבקש תעודות ורישיונות של הרופא. בנוסף, אתם יכולים להסתמך גם על תחושת הבטן שלכם והרושם הראשוני שקיבלתם: אם אתם רואים שהרופא או המתווך מתנהג באופן חשוד, מתחמק מכל השאלות שלכם, ורק מנסה לשכנע אתכם לחתום על החוזה ולהסתלק כמה שיותר מהר, כדי שתחפשו מקום אחר.

הנה רשימה של הרופאים הכי טובים להשתלות שיער שאנחנו מכירים:

דוקטור ירון זנתי, ישראל

דוקטור ירון זנתי

ד"ר. זנתי הוא ד"ר לרפואה עם 9 שנות ניסיון, מומחה להשתלות שיער, רפואת עור ומין, וגידולי עור במושתלי אברים.

ד"ר זנתי נחשב בעיני רבים למומחה השתלות השיער הכי טוב בישראל.

בשנת 2009 סיים בהצטיינות את לימודי הרפואה, וסיים את ההתמחות ברפואת עור בבית החולים: "סורוקה".

כבר בגיל 34, ד"ר זנתי הפך לרופא חדר המיון הראשון בבית החולים: "יוספטל".

כדי להעמיק את המומחיות שלו ולבדל את עצמו ממשתילי שיער אחרים בישראל, ד"ר זנתי עבר הכשרה מקיפה אצל מי שנחשב לאחד מחמשת משתילי השיער הכי טובים בעולם: ד"ר בזינגה.

כיום, ד"ר זנתי מכהן כרופא בכיר בסורוקה, מרכז את כל תחום העור ואנקולוגיה במושתלי איברים של מחוז דרום, ומנהל קליניקה פרטית להשתלות שיער.

דוקטור לבנט אקאר, טורקיה

דוקטור לבנט אקאר יושב במשרד שלו ומחזיק ספר על השתלות שיער

ד"ר. אקאר הוא ד"ר לרפואה, חבר האיגוד העולמי של מומחי השתלות השיער ISHRS. יליד גרמניה, בוגר הפקולטה היוקרתית לרפואה: "CAPA" באוניברסיטת איסטנבול, טורקיה. את השכלתו בתחום האסתטיקה הרפואית והשתלות השיער רכש בגרמניה ובטורקיה.

בשנת 2005 החל את דרכו בתחום השתלות השיער וזמן קצר לאחר מכן הקים את המרכז הרפואי לאסתטיקה: "Cosmedica" באיסטנבול.

ד"ר אקאר הוא מחלוצי הרופאים שהביאו את שיטת ה-FUE להשתלה של השיער לתודעה העולמית. המרכז הרפואי שהקים היה הראשון ששיתף פעולה בתחום השתלות השיער עם בתי חולים מובילים בטורקיה, והקליניקה שלו הייתה הראשונה שקיבלה את הרשיון של משרד הבריאות הטורקי בתחום.

ד"ר אקאר הוא חבר מן המניין באיגוד העולמי של מומחי השתלות השיער: "ISHRS" – איגוד אשר חברים בו רק הרופאים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים והמחמירים ביותר בתחום.

ד"ר אקאר נחשב ל: "גורו" בתחום של השתלות השיער, והוא רופא עטור פרסים ופורץ דרך בחידושים והתפתחויות של תחום השתלות השיער. בנוסף, ד"ר אקאר הוא מרצה מבוקש שמשמש כמדריך מקצועי לרופאים וצוותים רפואיים.

נסיונו העשיר של ד"ר אקאר מונה עשרות אלפי השתלות שיער של מטופלים מ-92 מדינות ברחבי העולם, והתוצאות משנות החיים של הצוות הרפואי שהוא עומד בראשו מככבות בפורומים האינטרנטיים הכי גדולים ומובילים בעולם.

דוקטור אנסטוסיוס ווקריס, יוון

דוקטור אנסטוסיוס ווקריס רופא השתלות שיער יוון

ד"ר ווקריס הוא כירורג פלסטי מהשורה הראשונה בעולם, חבר מסוג חוקר ומרצה בכיר ב-ISHRS, אשר תחתיו מבצעים את ההשתלה רופאים שהינם דוקטור ברפואה MD בלבד.

ד"ר ווקריס זכה בתואר Top Doctor ווקריס, אשר נחשב מרצה מבוקש בכל הכנסים החשובים, מכשיר רופאים ואחיות ברחבי אירופה ומאמן את הרופאים שעובדים תחתיו ומבצעים את הטיפולים באופן אישי .

הקליניקה של ד"ר אנסטוסיוס ווקריס באתונה (אחת מתוך 13 בכל יוון וקפריסין) היא קליניקה עטורת פרסים ברמה הגבוהה ביותר, מהמפורסמום והמבוקשות ביותר באירופה. מדובר בקליניקה עם סטנדרטים של רפואת עילית עם אווירה בוטיקית ומפנקת וכפופה לכל החוקים והתקנות המחמירות של האיחוד האירופי.

לסיכום

בשורה התחתונה, ההחלטה האם לבצע השתלה או לחפש פתרון אחר נמצאת אך ורק בידיים שלכם. ניסיתי לתת לכם את המידע השימושי, החשוב והמועיל ביותר בנוגע לתהליך הזה, כדי שתקבלו את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר שתהיו מרוצים ממנה.

לפני שאתם בוחרים את הכיוון שבו תלכו, חשוב להתייעץ עם מומחה בתחום: הוא יוכל לבדוק אתכם, לתת ייעוץ על הפתרונות הכי טובים למצב שלכם, ולהכווין אתכם איזה צעדים לקחת.

נשמח לשמוע איפה אתם מתכננים לעשות השתלה או איפה כבר עשיתם אותה, בתגובות שלמטה!

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

2 תגובות
  1. היי הייתי שמח לשמוע מה הם הדרכים לשמר את השיער הקיים לאחר ההשתלה?
    תרופות,שמנים וכו?
    תודה

    • הגב
      פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב18:01

      היי משה,

      בדרך כלל הרופאים של השתלות השיער ממליצים על שימוש במינוקסידיל ולפעמים פרופסיה.
      וכמובן גם טיפול PRP לשיער, שעליו תוכל לקרוא בהרחבה במדריך כאן:

      יגאל

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo