פרופסיה – נשירה של השיער בתחילת השימוש – למה זה קורה?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

במאמר הזה אתם הולכים להכיר את תופעת נשירת השיער בעת השימוש בפרופסיה. תלמדו את הסיבה למצב הלא נעים הזה, תבינו מתי הבעיה בדרך כלל מתחילה, וכמה זמן היא צפויה להימשך.

לאחר מכן, אתם הולכים להכיר את הדרכים היעילות ביותר לבלום את הבעיה, וגם פתרונות חלופיים שכדאי לשקול ברצינות.

טיפול בפרופסיה

הבעיה הזאת יכולה להתרחש כשאתם לוקחים פרופסיה על בסיס קבוע בפעם הראשונה. התרופה הזאת מדכאת את האנזים 5-אלפא רדוקטאז שממיר את הטסטוסטרון ל-DHT.

התוצאה תהיה ירידה ברמות ה-DHT בגוף, מה שיסייע למניעת נשירה שמתרחשת בגלל תהליך המזעור שגורם להחלשת והצטמקות הזקיקים.

אבל מי שהחליט לנסות את התרופה הידועה כדי לשחזר את הצמיחה הטבעית של השיער, עלול להיבהל מנשירה שמתרחשת בתחילת הטיפול. מה שקורה זה שזקיקי השיער הרדומים שנמצאים בשלב המנוחה שלהם מתחילים ליפול מהקרקפת (בקצב מהיר יותר מהרגיל).

חשוב לקבל את התופעה הזאת ולהיות מוכנים לקראתה: זקיקי השיער הלא פעילים צומחים בקצב איטי מאוד (אם בכלל) ומוחלפים בהדרגה בשערות חזקות ועבות יותר.

לכן גברים רבים שמטפלים בנשירת השיער שלהם עם פרופסיה, לא באמת חווים צמיחה טובה ומשמעותית של שיער חדש לגמרי, אלא משיגים שיער עמיד ובריא יותר במקומות שהוא עדיין נשאר בהם והיה קיים גם לפני הטיפול.

השערות החדשות והפעילות ימשיכו לכסות את הקרקפת שלכם כל עוד אתם לוקחים פרופסיה, אבל ברגע שתפסיקו את השימוש, הן ייכנסו עוד פעם לתרדמת (עקב תהליך המזעור) ובסופו של דבר יתנתקו לגמרי מראשכם וינשרו.

בדרך כלל, הנשירה נמשכת פחות משלושה חודשים, ויכולה להתחיל בערך שבוע לאחר תחילת השימוש בתכשיר. אם התופעה לא חולפת לאחר פרק הזמן הזה או מתחילה להחמיר, תפנו לרופא המטפל שלכם ותתייעצו אתו כיצד לפתור את המצב.

איך אפשר לעצור את הנשירה?

אין פעולה ממוקדת שתפסיק את הנשירה הזאת בצורה ישירה. בכל מקרה, לא מדובר בבעיה חריגה שתצטרכו לעצור בגללה את השימוש בפרופסיה, אלא דווקא בסימן חיובי לכך שהתכשיר מתחיל לבצע את עבודתו ומחליף את השערות הרדומות בשיער פעיל (וזה דבר טוב).

עם זאת, יש המון דרכים לסייע לשערות החדשות והחזקות לצמוח מהר ככל האפשר. אתם צריכים לספק לשיערכם את כל מה שנדרש לצמיחה בריאה, כמו רכיבים תזונתיים, מינרלים ואנזימים שלוקחים חלק בבניית השערות החדשות. ללא האספקה החיונית הזאת, השערות שלכם יתקשו להתרומם ולצמוח בצורה תקינה.

בזמן השימוש בפרופסיה, צריך להפחית למינימום האפשרי את הכימיקלים המזיקים שהורסים את השיער, וגם הורמונים בעייתיים וחלקיקים מסוכנים אחרים במחזור הדם שישפיעו באופן שלילי על בריאות הקרקפת.

כבר דיברתי על שיטה שאני קורא לה: "פתרון רב תכליתי לבריאות הקרקפת". מדובר בטיפול מקיף שמשלב בין תכשירים טבעיים ושיטות ידניות לגירוי והמרצת הקרקפת. השיטה הזאת עוזרת ליצור את התנאים הנוחים והמתאימים ביותר לצמיחת שיער מהירה וטובה. למרות שהיא לא מיועדת באופן ספציפי לעצירת נשירת שיער בזמן טיפול בפרופסיה, היא בהחלט יכולה לשפר את המצב.

קחו בחשבון שהיתרונות של הפרופסיה מגיעים עם אפשרות לתופעות לוואי לא נעימות שתצטרכו להתמודד איתן. מעבר לכך, פרופסיה היא ממש לא האפשרות היחידה, וקיים מגוון רחב של טכניקות יעילות לטיפול בהתקרחות ונסיגה בקו השיער שיכולות להיות יעילות באותה המידה, או לשמש בתור טיפול נלווה.

תוכלו למצוא הרבה מאוד מידע באתר שלנו בנוגע לגישות טבעיות של טיפול בנשירת שיער שיכולות להוות תחליף לטיפולים קונבנציונליים או לשפר תוצאות מטיפולים תרופתיים. אני הולך לעבור בקצרה על הצעדים החשובים ביותר.

דבר ראשון, תפסיקו לשתות מי ברז! הם מכילים פלואור, שהיא מתכת כבדה שפוגעת במערכת האנדוקרינית (בלוטות האחראיות על ייצור והפרשת הורמונים) וגורמת לחוסר איזון הורמונלי. כבר נמצאו ראיות שקושרות בין מי ברז להידלדלות שיער.

דבר שני, תפחיתו את כמות המאכלים בעלי ערך גליקמי גבוה שאתם צורכים באופן יומיומי. דירוג זה מבוסס על השפעת סוגי מזון מסוימים על רמת הסוכר בדם. אם בריאות השיער שלכם באמת חשובה עבורכם, אתם צריכים לשכוח מלחם לבן, פסטה או דגני בוקר ממותקים. ההתמכרות שלכם לפחמימות מפוצצות בסוכר חייבת להסתיים. הגיע הזמן לאכול מזונות שיעלו את רמת האנרגיה בגוף באופן איטי והדרגתי, במקום אוכל מזיק שיקפיץ את רמות הסוכר בדמכם.

דבר שלישי, תחזקו את הסביבה הבסיסית של הגוף ותשלבו כמה שיותר מאכלים בעלי רמת בסיסיות גבוהה בתפריט התזונתי שלכם.

כל המאכלים שאנו מכניסים לגופנו לא נעלמים לגמרי אלא משאירים עקבות. התוצר של תהליך הפירוק, העיכול והעיבוד שלהם מזכיר אפר שנשאר לאחר שריפת עץ במדורה. לאחר שהגוף הופך את המזון לאנרגיה זמינה ומוציא מתוכו את כל הרכיבים התזונתיים החיוניים, מה שנשאר מאחורה הוא "אפר". "האפר" שנתקע בגופכם יכול להיות בסיסי או חומצי על פי סוג המזון שאליו הוא משתייך. לצערנו הרב, הרגלי הצריכה המודרניים (דגנים, בשר ומוצרי חלב) נוטים באופן ניכר לצד החומצי, וצריכה מוגברת שלהם גורמת לחומציות יתר בגוף.

לעומת זאת ירקות, פירות, אגוזים וזרעים הם מאכלים בסיסיים באופן כללי (כל מה שנחשב לאוכל מזין ובריא).

אבל למה כל כך חשוב למנוע מרמת החומציות לצאת משליטה? הגוף שלנו משתמש בקרטין – אבן הבניין העיקרית של זקיקי השיער, בשביל לסתור את החומציות החריגה, ולשחזר את מאזן החומציות והבסיסיות הטבעי בגוף. בגלל שהשיער לא נמצא בראש סולם העדיפויות שלו, הוא מוכן להקריב את צמיחתו ותפקודו התקין כדי למנוע מעודף החומציות שבגוף לפגוע באיברים חיוניים וחשובים יותר.

התחלתם להשתמש בפרופסיה ובמקום לצמוח, השיער שלכם התחיל לנשור? ספרו לנו בתגובות ונשמח לעזור!

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo