פריצת הדרך הכי גדולה בתחום ההתקרחות לשנת 2024

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

כבר התרגלנו לשמוע הכרזות דרמטיות והצהרות מרעישות על פריצת דרך חדשה שמבטיחה לפתור את בעיית ההתקרחות פעם אחת ולתמיד.

מדי שנה, אנחנו שומעים על עוד טכנולוגיה מהפכנית שתפתח עידן חדש בתחום הטיפול בהתקרחות. כמה פעמים כבר שמענו את ההבטחה שתוך 5 שנים בלבד ייצא תכשיר חדשני שישים סוף לכל הצרות והבעיות שלנו? למרות כל האכזבות והתקוות שהתנפצו, מיליוני גברים ונשים עם שיער מקריח ודליל ממשיכים להחזיק אצבעות להופעתו של פתרון פלא חדש שיספק 100% הצלחה.

אז בואו נעבור על כל החדשות החמות והעדכונים האחרונים בנוגע לפיתוחים המתקדמים ביותר בעולם נשירת השיער בשנת 2024.

שכפול שיער (שיבוט שיער) והכפלת זקיקים ממשיכים להסעיר את הדמיון שלנו וצפויים ליצור מהפכה אמיתית בתחום שחזור השיער.

השאיפה של החוקרים היא לקחת כמה שערות בודדות מהחלק האחורי של הקרקפת ולשכפל אותן בכמויות אדירות, מה שיאפשר ליצור מאות או אלפי זקיקים דומים.

הזקיקים מהחלק האחורי של הקרקפת חסינים יותר בפני ההשפעה השלילית של ה-DHT ואינם הושפעו מתהליך המזעור של השיער, לכן, הם מועמדים מושלמים להפוך לשתלים בריאים שיחזירו את רעמת השיער שלכם לימי הזוהר שלה.

זה נשמע כמו מדע בדיוני, אבל המדענים מבטיחים שבעוד 5 שנים טיפולים כאלה יתאפשרו במציאות וייפתחו לציבור הרחב. בשורה התחתונה, עדיין מדובר בטכנולוגיה נסיונית שנמצאת בשלבי מחקר ופיתוח מתקדמים. לפנינו עוד דרך ארוכה ורצופת מכשולים עד שהפיתוח החדשני הזה יהפוך לטיפול בטוח ואמין שניתן ליישם בקנה מידה רחב.

בצד השני של הסקאלה, כמה תאגידי תרופות בינלאומיים מנסים לשפר את התרופה היעילה ביותר כיום לטיפול בהתקרחות – פרופסיה.

הבעיה היא שטיפול תרופתי בנשירת שיער אינו נטול סיכונים וחסרונות. גברים רבים שהחליטו לנסות להשתמש בפרופסיה (פינסטריד) גילו מהר מאוד שהתועלת שלה יכולה להגיע עם מחיר כבד: מגוון רחב של תופעות לוואי לא רצויות כמו ירידה בחשק המיני, בעיות זקפה, ירידה בנפח הזרע בפליטה, וזאת רק רשימה חלקית של כל ההפתעות הלא נעימות. חשוב לציין שלפי מחקרים מדעיים, אחוז הסובלים מתופעות הלוואי הוא יחסית מאוד נמוך, עם זאת הסיכוי עדיין קיים.

יש משתמשים שהפרופסיה לא עזרה להם. גם לאחר שימוש ממושך בתרופה, הנסיגה בקו השיער שלהם נמשכה במלוא העוצמה ולא הראתה שום סימני ירידה או האטה.

דרך אגב, פרופסיה יכולה לגרום גם לנשירת שיער מוגברת בשלבים ההתחלתיים של הטיפול.

אבל, לא כולם מסתפקים בפיתוח גרסאות מתקדמות ועוצמתיות יותר של תרופת הפרופסיה. החוקרים עובדים מסביב לשעון ומשקיעים מאמצים אדירים בפיתוח תרופות חדשות לגמרי לטיפול בנשירת שיער. אחד מהגילויים האחרונים והמבטיחים ביותר בתחום זאת התרופה הניסיונית בשם: "SM04554".

גם המפתחים של התכשיר וגם אנשים רבים שסובלים מנשירת שיער מאמינים שמדובר בתרופת העתיד שתשנה את כל חוקי המשחק בתחום. אז בואו ננסה להבין איך "גלולת הפלא" פורצת הדרך הזאת אמורה לנצח את ההתקרחות.

במקום חסימת הורמון ה-DHT (כפי שעושה הפרופסיה), תרופת SM04554 עובדת בדרך אחרת: היא פועלת לוויסות רשת חשובה של חלבונים שנחשבת לבעלת השפעה מסוימת על צמיחת השיער (מסלול Wnt).

מחזור צמיחת השיערה

מדובר בתהליך טבעי המתרחש בגוף, אבל הוא יכול להיחסם על ידי החלבון DKK1.

וכאן התרופה החדשנית הזאת נכנסת לתמונה: החוקרים מאמינים שתכשיר SM04554 יכול לרסן את החלבון DKK1 ולמנוע ממנו לפגוע במסלול Wnt, מה שלטענתם יכול לחדש ולהחיות זקיקי שיער פגומים ורדומים ולשפר את צמיחת השיער. מסלול Wnt שממלא תפקיד חשוב בהתפתחות העובר, גם מחזק את פעילות תאי האב בעור (דומים לתאי גזע) ועוזר להם לבנות את שורש זקיק השערה.

אבל ההשפעה החיובית של מסלול Wnt על צמיחת השיער לא מסתכמת רק בזה. מעבר להגברת ייצור זקיקי שיער חדשים, המדענים מאמינים שרשת החלבונים הזאת מעודדת זקיקים רדומים להיכנס לשלב האנגן (צמיחה פעילה) ולהישאר בו כמה שיותר זמן. זה השלב החשוב ביותר במחזור צמיחת השיער, שבו מתרחשת עיקר פעילותו של הזקיק. היכולת לעורר את הזקיק הלא פעיל ולהשאיר אותו בתקופת הצמיחה הפעילה לתקופה ממושכת תאפשר לו לממש את מלוא פוטנציאל הצמיחה שלו ולגדול בצורה בריאה (אפילו אם הוא כבר נפגע מתהליך המזעור).

לתרופה יש עוד כברת דרך ארוכה לעבור עד לקבלת האישור הרשמי ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), אבל כבר נערכו כמה מחקרים ראשוניים שבדקו את השפעת התכשיר.

המחקר הראשון הראה שתרופת SM04554 בטוחה לשימוש מבחינת תופעות הלוואי שהתלוו אליה. ההשפעות הלא רצויות שנצפו היו מתונות והתבטאו באופן ממוקד ומקומי באזורי הטיפול.

המחקר השני התמקד בבדיקת מידת היעילות של הטיפול. הוא העלה תוצאות מבטיחות ומרשימות:

תוצאות הניסוי של SM04554

כמו שאפשר לראות בממצאים שלמעלה, מדד ספירת השיער המשיך לגדול גם לאחר הפסקת הטיפול (בסוף הניסוי שארך 90 יום). שני המינונים של התרופה (0.15% ו- 0.25%) השיגו תוצאות טובות יותר מאשר טיפול הדמה.

למרבה ההפתעה, תמיסת SM04554 בריכוז של 0.15% הביאה לתוצאות טובות יותר מאשר הריכוז הגבוהה יותר של 0.25%.

לבסוף, התבצע ניסוי בקנה מידה גדול יותר שאליו גויסו יותר מ-300 גברים. המחקר בדק מדדים חשובים כמו ספירת וצפיפות שיער כדי לבחון את השפעת התרופה.

התוצאות הצביעו על שיפור גם בספירת השיער וגם בצפיפות שלו אצל הקבוצה שקיבלה תרופת SM04554. תתרשמו בעצמכם מתוצאות הניסוי:

תוצאות הניסוי של SM04554 מבחינת ספירת השיער

כבר הזכרתי ממצא מוזר וחריג שעלה מהמחקר: מינון נמוך יותר של התרופה (0.15%) התגלה כיעיל יותר מאשר המינון הגבוה יותר (0.25%). החוקרים הסבירו את התופעה על ידי עיקרון: "אפקט הילדה עם תלתלי הזהב".

המאפיין יוצא הדופן הזה יכול להקשות על המשך המחקר, ובכלל לא בטוח שמפתחי התרופה מרוצים מהממצא הזה. המדענים היו מעדיפים לראות את הדפוס השגרתי והשכיח של: עלייה ביעילות התכשיר ככל שהמינון שלו הופך לגבוה יותר. התכונה הייחודית של התכשיר הנסיוני יכולה למנוע מהחוקרים לקבוע את המינון היעיל והמתאים ביותר במצבים שונים, או אפילו להבין מתי התרופה עלולה להפוך לקטלנית ומסכנת חיים.

החדשות הטובות הן שעומדות לרשותכם לא מעט דרכים יעילות להתגבר על נשירת השיער שלכם גם ללא טיפול תרופתי. תופעות הלוואי היחידות שמחכות לכם אם תיישמו את הדרכים האלה הן: אנרגיה בלתי נגמרת, איכות חיים ובריאות משופרת, ועלייה בחשק המיני.

איך זה קורה?

החזרת האיזון בגוף ואספקה חופשית ומלאה של כל מה שהשיער זקוק לו על מנת לצמוח בצורה מהירה וטובה. באותו הזמן, הגישות האלה יטהרו את הקרקפת שלכם מפסולת, רעלים וזיהומים שגרמו לכל בעיות השיער שלכם מלכתחילה.

אם אתם מצפים לשיקוי קסם שיעלים את ההתקרחות שלכם לנצח, אני מציע לכם לחזור לקרקע המציאות. הגיע הזמן להסתכל לאמת בעיניים: שום תרופה פורצת דרך לא תאפשר לכם להצמיח רעמת שיער מפוארת תוך יום אחד. אם תפנימו את העובדה הזאת, זה יחסוך לכם המון תסכול ואכזבות.

ברמה הביולוגית, התקרחות היא חוסר איזון בגוף – משהו משתבש בתפקוד הבריא והטבעי שלו והשיער שלכם מתחיל לנשור בכמויות. תסתכלו על העלייה המטורפת בכמות האנשים שסובלים מהתקרחות טיפוסית שהתרחשה בשנים האחרונות, ההתקרחות הופכת למגפה עולמית והנתונים המפחידים האלה מראים בבירור שהבעיה הזאת קשורה לחסרונות של אורח החיים המודרני ולתזונה לקויה.

לכל מקום שאליו מגיעים הקדמה המערבית והתעשייה המודרנית, מגיעה בהדרגה גם ההתקרחות.

אבל, יש בתופעה הזאת גם היבט חיובי שצריך לעודד את כל הסובלים והסובלות מהתקרחות: אם נשירת שיער קשורה לאורח החיים, לתנאים הסביבתיים ולהרגלי התזונה שלנו, זה אומר שאנחנו יכולים לשלוט בבעיה ולטפל בה בכוחות עצמנו. הכוח להאט את תהליך ההתקרחות ואפילו לחדש את צמיחת השיער נמצא בידיים שלכם.

התקרחות היא סטייה מהתפקוד הטבעי והרגיל של הגוף, לכן, שימוש בתרופות רק יכסה את התסמינים החיצוניים של הבעיה ויחביא אותם. זה יכול לעבוד לא רע בטווח הקצר, אבל בסופו של דבר, הגוף שלכם ישלם את המחיר אם לא תטפלו במקור האמיתי לבעיה.

כל מה שצריך לעשות זה להקשיב היטב למה שהגוף שלנו מנסה להגיד: כשתבינו את המסרים והאיתותים שלו, תדעו על כל בעיה שצריך לטפל בה וצורך דחוף שצריך לספק. זה יאפשר לכם לרפא את עצמכם באופן טבעי לגמרי.

כמובן שפתרונות טבעיים לא עובדים בצורה מושלמת 100% מהפעמים, ולפעמים הם לא עובדים בכלל. במקרים מסוימים רמת ההתקרחות היא כבר מעבר לטיפול טבעי, ובמקרים האלה במידה ואתם רוצים לשמר את השיער או להצמיח אותו מחדש, אז טיפול תרופתי או הליך רפואי אחר (כמו השתלת שיער בטורקיה) הם הדרך היחידה. עם זאת, אם השיער שלכם מאפשר את זה, שווה קודם לנסות דרכי טיפול טבעיות לפני שעולים שלב לטיפולים תרופתיים או השתלות.

בכל מקרה, לא משנה אם מדובר בתכשיר שמדכא את האנזים 5-אלפא רדוקטאז כדי לחסום את ייצור ה-DHT, או בתרופה חדשנית שמגבילה את תפקוד מנגנון היאנוס קינאז (קבוצת חלבונים שגורמת לזקיקים להיכנס לשלב המנוחה), התוצאה תהיה זהה: התערבות מלאכותית בתפקוד הגוף כדי להילחם בתסמינים החיצוניים של התקרחות.

הצמחת שיער בעכברים באמצעות טופציטיניב ורוקסוליטיניב
עכברים הצליחו להצמיח מחדש את השיער באמצעות טיפול חיצוני (תכשירים בשם טופציטיניב ורוקסוליטיניב) שהגבילו את השפעת חלבוני ה- Janus kinase. הבעיה היא שהעכברים שהשתתפו בניסוי לא סבלו מהתקרחות גברית טיפוסית, ולכן זה לא סביר שבני אדם הסובלים מבעיית השיער הזאת ישיגו תוצאות דומות, אפילו אם התרופה תאושר על ידי ה-FDA.

אני מאמין שרוב הקוראים של המאמר, לא רוצים לחכות לנצח לפריצת הדרך הבאה בתחום ההתקרחות, או להתערב בפעילות הגוף שלנו באופן מלאכותי.

במקום לסמוך על תכשיר פלא שיעשה את העבודה במקומנו, תמיד עדיף לנסות להתגבר על נשירת השיער בדרכים טבעיות. אבל כמו שאמרתי – אלה שאיבדו כמות גדולה ומשמעותית של שיער וההתקרחות שלהם אינה הפיכה ולא ניתנת לטיפול יכולים לשקול לבצע שכפול שיער כשהטיפול הזה ייפתח לציבור הרחב כנראה בעוד כמה שנים טובות, או לעשות השתלת שיער.

כל הפיתוחים הניסיוניים שנראים מושלמים על הנייר ומבטיחים הרים וגבעות יהפכו לרלוונטיים ונגישים רק בעוד שנים רבות. לכן, עדיף להתמקד בהווה, לא לבזבז זמן יקר, ולהתחיל לפעול כבר עכשיו.

מהבחינה של טיפולים טבעיים, הדרך המהירה ביותר להתחיל היא לבצע טיהור וניקוי יסודי של הקרקפת שירחיק ממנה משקעי DHT ולשנות את אורח החיים והתפריט התזונתי שלכם. המהפכה הזאת תיצור את התנאים הטובים ביותר לצמיחה של שיער חזק ובריא.

אגב, לא מזמן כתבתי מאמר על WAY 316606 – גם כאן מדובר בתכשיר ניסיוני של טיפול בנשירת שיער שעדיין עובדים על המחקר והפיתוח שלו.

מכירים פריצת דרך שלא דיברנו עליה במאמר? ספרו לנו בתגובות!

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo