תספורת לשיער דליל: 11 תספורות שיוסיפו נפח לשיער שלך

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

במאמר הזה נעזור לך למצוא תספורת לשיער דליל. נסיגת שיער בדרך כלל מבשרת על נשירה משמעותית שעומד להתרחש בקרוב. זאת בשורה קשה לעיכול שגברים רבים מסרבים להשלים איתה, ובזמן שהם נלחמים בהידלדלות השיער שלהם, הם עדיין רוצים להיראות צעירים, יפים ומושכים, ולהרגיש בטוחים במראה שלהם.

למרבה המזל, יש כמה צעדים שתוכלו לבצע על מנת לשקם את הביטחון והדימוי העצמי שלכם בזמן שאתם נאבקים בבעיות השיער שלכם. אפשרות אחת היא לעצב את השיער שלכם בצורה שתטשטש את הנסיגה בקו השיער ותרחיק את תשומת הלב ממנה לחלקים אחרים ויותר מחמיאים בשערכם.

במאמר הזה, אנחנו הולכים להכיר 11 תספורות אופנתיות שיתאימו באופן מושלם לקו שיער נסוג.

אם אתם מעוניינים לכסות את הנסיגה לגמרי או למנוע מקו השיער הבעייתי שלכם להיות הדבר הראשון שיקפוץ לעין, אני בטוחה שתמצאו לפחות סגנון אחד שתעופו עליו וייתן לכם בדיוק את מה שחיפשתם!

מהן הסיבות לקו שיער נסוג?

דוגמה לגבר צעיר עם נסיגת שיער

גברים רבים בכל רחבי העולם מתלוננים על הבעיה המביכה הזאת שמתרחשת לעתים קרובות. אבל מה בכלל גורם לקו השיער לסגת לאחור?

בואו נעבור על 3 הסיבות העיקריות למצב הלא נעים.

נשירת שיער מתיחתית

נשירה מהסוג הזה היא תוצאה של לחץ מכני רציף ומתמשך על זקיקי השיער שמתרחש בעקבות משיכה ומתיחה מתמדת שלו. הבעיה יכולה להשפיע גם על גברים וגם על נשים.

גורמים אפשריים לפגיעה כזאת יכולים להיות טכניקות בעייתיות לסידור ואיסוף השיער כמו קוקו או פוני הדוק מדי, עיצוב או הברשת יתר של השיער, או חבישת כובע לעתים קרובות – כל ההרגלים האלה יכולים לפגוע עם הזמן אפילו בזקיקי שיער בריאים לגמרי ולגרום לגירוי יתר שלהם.

במקרים חמורים יותר, התוצאה של הלחץ שמופעל על השערות תהיה נשירה מוגברת ופגיעה באיכות ובמרקם שלו.

התקרחות גברית טיפוסית (אלופציה אנדרוגנית)

כנראה שזאת הסיבה הנפוצה ביותר להתקרחות אצל גברים. הגורמים האחראיים להתפתחות התופעה הם רגישות יתר לפעילות הורמון ה-DHT ותהליך מזעור השיער.

אצל גברים הסובלים מצורה זאת של נשירה, הזקיקים באזור קדמת הראש רגישים באופן חריג ל-DHT. מדובר בנגזרת פעילה של הורמון המין הגברי טסטוסטרון, ועודף רגישות אליו יכולה לגרום לצרות צרורות על הקרקפת שלכם.

כשזקיקי השיער מושפעים מההורמון, הם מתחילים להצטמק ולהיחלש. זה מוביל למזעור השיער, ובסופו של דבר גורם להופעת שיער דק, שברירי ודליל שאינו מצליח לצמוח כמו שצריך.

בגלל המיקום הספציפי של קולטני ההורמונים הגבריים (אנדרוגנים) בקרקפת, גברים שסובלים מהבעיה, נוטים להתחיל להקריח באזור הקדמי של הראש. מצב זה ידוע בתור נסיגת שיער, ומדובר בסימן זיהוי של נשירה רציני וחמור יותר שכנראה עומד לפגוע בכם.

גנטיקה

ההיבט הזה קשור להתקרחות גברית טיפוסית, אבל מגיע לו סעיף נפרד ושלם בפני עצמו. זה אפשרי שהנסיגה וההידלדלות בשיער שעוברת בתורשה במשפחה שלכם לא קשורה להתקרחות גברית טיפוסית, וייתכן שתבחינו בנסיגה טבעית בקו השיער המתרחשת עם הגיל.

אבל, גם אם הבעיה מתפתחת על רקע גנטי, זה ממש לא אומר שהמאבק אבוד מראש ואין מה לעשות בנוגע אליה. בהמשך המאמר, תמצאו כמה טיפים מועילים שיעזרו לכם להצמיח מחדש את השיער שאיבדתם, אפילו אם יש לכם גנים בעייתיים.

איך לקבוע אם אתם סובלים מנסיגת שיער?

בן אדם מסתיר את הפנים עם פלקט שמצוייר עליו סימן שאלה

לפני שתעצבו את שיערכם באופן מחמיא יותר, חשוב קודם כל לזהות האם מתרחשת נסיגה חריגה בקו השיער שלכם, או שהוא פשוט טיפס במעלה המצח כחלק מתהליך ההתבגרות הטבעי שלו והפך לטיפה גבוה יותר מהרגיל. לפעמים, קשה להבדיל בין שני המצבים האלה, במיוחד כשאתם מתבגרים, או שבהיסטוריה המשפחתית שלכם היו תקדימים של התקרחות גברית טיפוסית.

חשוב לדעת להבדיל בין שתי התופעות האלה, על מנת שתוכלו לטפל באופן הולם ויעיל יותר בבעיה, וגם לבחור את התספורת הנכונה ביותר עבורכם שתיראה טוב (עכשיו ובעתיד).

אנשם רבים שוברים את הראש בנסיון להבין האם יש להם קו שיער נסוג או בוגר. סימן זיהוי בולט שתוכלו להיעזר בו ולהסתמך עליו הוא הדפוס של הנסיגה – קו שיער שמקבל צורה אחידה וסימטרית או מתאפיין בגבולות שאינם שווים ואחידים:

  • אם הוא נמתח בצורה ישרה בין הרקות שלכם – זה סימן שמדובר בקו שיער בוגר.
  • אם הוא מתחיל לזגזג במקומות מסוימים, והנסיגה הופכת לעמוקה ומשמעותית יותר באזור הרקות – מדובר בסימן מקדים של התקרחות גברית טיפוסית.

בואו נעבור על כמה דברים שיכולים לבלבל אתכם: לדוגמה, אם התבנית הקלאסית של התקרחות טיפוסית – האות: "M", היא הצורה הטבעית של קו השיער שלכם, אז למרות שנראה שמדובר בנסיגה חריגה, זה כנראה בכלל לא המצב.

אבל, מבנה טבעי כזה של קו השיער מופיע בדרך כלל כבר בילדות המוקדמת שלכם, בעוד הדפוס האופייני של התקרחות טיפוסית מתחיל להתעצב ברוב המקרים בגיל ההתבגרות ובשנות הבגרות המוקדמות.

תספורת לשיער דליל: 11 עיצובי השיער הכי טובים

אם קבעתם שקו השיער שלכם נסוג (או שלא מוצא חן בעיניכם שקו השיער הטבעי שלכם גבוה מדי), לפניכם כמה תספורות אופנתיות שתוכלו לנסות.

כמובן, שבאותו הזמן צריך לחפש פתרון לטווח הארוך ולטפל בנסיגה שלכם לפני שהיא תחמיר ותתפשט לכל רחבי הקרקפת (נדבר על כך בהרחבה בהמשך). אבל, בזמן שתטפלו בבעיה, תוכלו להתרשם מסגנונות העיצוב הבאים ולבחור תספורת לשיער דליל שתעוזר לכם להסתיר את הבעיה לבנתיים.

גילוח נקי

גבר עם קרחת שגילח את הראש

האפשרות הקלה ביותר – בפער אדיר מכל השאר! זה פתרון קלאסי לאנשים מקריחים. גילוח מלא של השיער צמוד וקרוב עד כמה שאפשר לקרקפת יסתיר את השיער הדליל והנסוג שלכם בלי להתאמץ יותר מדי.

קרחת מלאה ובוהקת נמצאת היום בשיא האופנה. תחשבו על כוכבי קולנוע אהובים כמו וין דיזל, ברוס וויליס, וג’יימי פוקס – הם הוכיחו שגם מראה מבריק ונטול שיער יכול לשדר כריזמטיות וגבריות.

תספורת צבאית קצרה

התספורת הזאת מוכרת לכולנו מהצבא. אנחנו מקצצים את השיער ומשאירים רק כמה סנטימטרים בודדים על הקרקפת.

זה יכול להיראות כבחירה מוזרה עבור מישהו שרוצה להסוות את נשירת השיער שלו, אבל הסגנון הזה יעזור להבליט ולהדגיש את קווי המתאר של פניכם. התספורת החשופה דווקא מצליחה לכסות את הבעיה ולהרחיק מבטים מקו השיער שלכם.

דה רגוליישן (תספורת תקנית)

תספורת לשיער דליל דה רגוליישן

אם אתם רוצים תספורת לשיער דליל שנראית מחוספסת וקשוחה, אבל הרעיון של גילוח צמוד של השיער לא קורץ לכם יותר מדי, אז יכול להיות שהתספורת הזאת היא בדיוק מה שאתם מחפשים.

השם יכול טיפה להטעות – לא מדובר בתספורת התקנית שדורשים בצבא.

מדובר בגרסה משודרגת של הסגנון הקודם, שהפכה לבחירה פופולרית בקרב אנשים שרוצים להשאיר שיער ארוך יחסית ולקבל מראה פרוע יותר.

העיצוב הזה עובד טוב בגלל שהוא מנצל את קו השיער ליצירת שביל. זה יכול להיראות מנוגד להגיון הבריא, אבל זה מאפשר לכם לעבוד עם מה שיש וליצור מראה טבעי.

תספורת לשיער דליל אנדרקאט

אם אתם רוצים להסיט את תשומת הלב מקו השיער הנסוג שלכם, התספורת הזאת תדגיש את כל המקומות הנכונים ותעזור להם לגנוב את ההצגה.

עיצוב האנדרקאט ידרוש מכם לשמור על אורך קצר של החלק האחורי וצדי הקרקפת, בזמן שהחלק העליון יהיה ארוך מהרגיל.

בשנים האחרונות, התספורת הזאת זוכה לפופולריות רבה אצל נשים, אבל היא אפשרות נפלאה גם לגברים שמחפשים מראה עמוק וארוך יותר מאשר המראה הקצוץ הרגיל.

תספורת מדורגת

תספורת מדורגת לשיער דליל

סגנון העיצוב הזה דומה לתספורת האנדרקאט, אבל מצריך חיתוך רב יותר של השיער. האורך של השיער הולך ומתקצר מאזור הכתר עד לבסיס הקרקפת. המראה שמתקבל דומה למראה מגולח, אבל דורש שיער ארוך יותר בחלק העליון ובצדי הראש.

השם של הסגנון הזה מדבר בעד עצמו ומתאר בצורה טובה במה מדובר. האפקט המדורג שנוצר מתחיל משיער בינוני עד ארוך בחלק העליון של הראש שהולך ומתקצר ככל שמתקרבים לחלק התחתון ובסיס הקרקפת.

תספורת עם טקסטורה מבולגנת

תספורת עם מראה מבולגן שתעבוד טוב עבור אנשים בעלי שיער ארוך יותר בחלק העליון של הקרקפת שרוצים לכסות בעזרתו את הנסיגה בקו השיער.

הסגנון הזה מגדיל את הנפח של השיער שלכם ומסיח את הדעת מכל הפגמים בקו השיער. בעיקרון, הוא משתמש בעיצוב האנדרקאט בתור בסיס (לפחות בחלק מהמקרים), אבל משאיר שיער ארוך יותר למעלה. באמצעות מספריים מקצועיות לספרים ומוצרי עיצוב מיוחדים החלק העליון של שיערכם הופך לאוורירי במיוחד.

עיצוב השיער הזה דורש תחזוקה רבה יותר מהסגנונות הקודמים שדיברנו עליהם, אבל מדובר בבחירה טובה לאנשים שרוצים מראה צעיר יותר.

המראה המבולגן

תספורת לשיער דליל המראה המבולגן

המראה הזה מכסה את קו השיער שלכם ומתאים במיוחד למי שרוצה לשמור על אורך שיער בינוני מבלי לדאוג מנסיגת השיער.

להקת הביטלס הפכה את הסגנון הזה לפופולרי, ועכשיו הוא עושה קאמבק מהסרטים. הסיבה לכך היא שמדובר במראה מגוון שמציע אפשרויות עיצוב רבות – ממראה חלק, נקי ואלגנטי, ועד למראה פרוע ומבולגן שנוצר באופן יזום ומבוקר.

תשתמשו בחוכמה בתספורת הזאת על מנת להחביא את קו השיער הבעייתי, ולאף אחד לא יהיה מושג שמשהו לא בסדר עם שיערכם.

פוני לצד

פוני לצד תספורת לשיער דליל לנשים

התספורת הזאת מזכירה קצת הברשת שיער למעלה, אבל עם טוויסט מודרני.

פוני הוא שיער גזור מלפנים שנח על המצח. אם אתם סובלים מנסיגה בקו השיער, אתם עלולים לחשוב שעיצוב כזה בכלל לא אפשרי במצבכם.

אבל, הסגנון הזה יעשה את הבלתי אפשרי וינצל את השיער באזור הכתר וצדי הראש כדי ליצור מראה מקורי וייחודי שיגרום לשיערכם להיראות הרבה יותר מלא ושופע.

תספורת לשיער דליל פומפדור

כנראה שמדובר בעיצוב הקלאסי, המהודר והמסוגנן ביותר ברשימה שלנו. הוא מציע מגוון רחב במיוחד של אפשרויות עיצוב (ודרכים לכסות את קו השיער).

ניתן ליצור את המראה הזה על בסיס עיצובים אחרים כמו אנדרקאט אוside fringe. הסגנון הזה ניתן להתאמה אישית מלאה: תוכלו לבחור את אורך השיער שאתם מרגישים איתו בנוח בצדי הראש, בעוד שבשכבה העליונה אתם שומרים על שיער בינוני עד ארוך.

תוכלו לעצב את השיער בכל דרך שמדברת אליכם – מיושר לאחור, לצד או עם שביל אמצעי. המראה הזה מצריך את איסוף השיער לרעמה שופעת ובולטת שתרחיק את המבטים מהאזורים הדלילים והמקריחים בשיערכם.

הברשת השיער למעלה

https://www.youtube.com/watch?v=ctKpdNYwuH8

גרסה מבולגנת וזרוקה יותר של סגנון הפומפדור. מדובר במראה מעוצב שיוסיף נפח וצורה לשיערכם על מנת לכסות את קו השיער הנסוג.

במקום המראה החלק והמסורק לאחור שמקושר בדרך כלל לתספורת הפומפדור, סגנון זה נועד להוסיף אופי ואישיות. למעשה, מדובר בגרסה חלקית של עיצוב הפומפדור, שבו מעמידים את השערות במקום לסרק אותם לאחור.

סירוק השיער לצדדים

העיצוב הזה עובד במקרים נדירים, אבל הוא יכול להסתיר את הנסיגה בקו השיער, אם עושים אותו כמו שצריך.

הסגנון הזה מזוהה עם התקרחות, ובדרך כלל הוא מראה עד כמה אתם נואשים לכסות את השיער הדליל והנסוג שלכם.

המועמדים המושלמים למראה הזה הם אנשים בעלי שיער בינוני עד ארוך בצדי הקרקפת והידלדלות מינימלית בכתר הראש. תזכרו שאתם רוצים לעבות את השיער בחלק העליון של הקרקפת, ולא לסרק את השיער בצורה שתיראה מוזרה ומתאמצת.

איך לעצור את נסיגת השיער?

אישה שעושה תנועת עצור עם יד פתוחה

בעוד שעיצובי השיער האלה הם פתרון זמני לא רע לכיסוי הבעיות שיש לכם בשיער, הנסיגה תמשיך בכל הכוח אם לא תטפלו בה באופן מיידי.

אחרי שהבנתם את זה, אני לא אשאיר אתכם ללא כמה המלצות בדוקות לבלימת הנסיגה בקו השיער שלכם שאולי אפילו יעזרו להחזיר את השיער שלכם לימיו הטובים.

תשתמשו בשמפו לנשירה תוצרת בית

בין אם קו השיער הנסוג שלכם נובע מהצטברות DHT בזקיקי השיער או שהוא נגרם מבעיות אחרות בשיער ובעור (כמו דלקת עור חלבית או קשקשת), שמפו ביתי יוכל לשפר את בריאות הקרקפת שלכם ולבצע ניקוי וטיהור יסודי שלה.

בשונה מרוב המוצרים התעשייתיים המוכנים שתמצאו על מדפי החנויות, תכשירים ביתיים שתכינו במו ידיכם יהיו נקיים מכימיקלים וחומרים משמרים מזיקים. הם פועלים בצורה הרבה יותר בטוחה על הקרקפת והשיער שלכם, ומכילים רכיבים חיוניים הנדרשים להזנת, החייאת ושיקום השיער.

מה שנפלא בשמפו כזה זאת העלות הזולה והפשטות של ההכנה שלו – זה אומר שתוכלו לנסות מרכיבים שונים עד שתמצאו את השילוב המושלם עבורכם. זה ממש לא מסובך וכל אחד יכול לעשות עם זה.

כל מה שתצטרכו זה רכיב ניקוי, שמן אתרי (אפשר גם יותר מאחד), ושמן בסיס. לפניכם מתכון שתוכלו להיעזר בו.

 מרכיבים:

  • מים (חצי כוס).
  • שמן שקדים (2-3 כפיות)
  • סבון קסטיל נוזלי (חצי כוס).
  • ג’ל אלוורה (שליש כוס).
  • שמן זית (כפית אחת).
  • שמן אתרי גרניום (10 טיפות).

 הוראות הכנה:

תשימו את כל המרכיבים במיכל, ותערבבו אותם היטב. תשימו את השמפו הביתי שהכנתם על שיער רטוב ותעסו אותו היטב לתוך הקרקפת במשך 1-3 דקות. תמתינו עוד 1-3 דקות לפני שתשטפו את השמפו משיערכם.

היתרונות הבריאותיים לשיער:

שמן הזית ושמן השקדים מעניקים לחות מוגברת, בעוד שג’ל האלוורה משכך ומרגיע את הקרקפת המגורה ויוצר סביבה בסיסית ובריאה יותר. בנוסף לכך, שמן הגרניום ידוע באיכויות האנטי-דלקתיות שלו וביכולתו לשפר את זרימת הדם המגיעה לקרקפת.

תשתמשו בטכניקות עיסוי וגירוי של הקרקפת

אם קו השיער שלכם כבר התחיל לסגת, מתחת לפני השטח מתרחש תהליך הרסני שנקרא מזעור השיער. במילים פשוטות, מתרחשת פגיעה בזקיקי השיער שמאטה את צמיחתם.

התוצאה תהיה שערות דקות, עדינות ושבריריות יותר (הידועות בתור שיער פלומתי). בסופו של דבר, תהליך הצמיחה ייעצר לגמרי, וזקיקי השיער הפגועים לא יוכלו להצמיח שערות חדשות.

אי אפשר להחזיר לחיים זקיקי שיער מתים, אבל תוכלו לתקן ולחדש זקיקים פגומים ולעורר אותם מהתרדמת שהם נכנסו אליה. אחת מהדרכים להשיג את המטרה הזאת היא לגרות את הקרקפת בצורה ידנית באמצעות עיסוי הקרקפת או תרגילים להמרצת זרימת הדם לקרקפת.

שתי הטכניקות האלה יגבירו את זרימת הדם לקרקפת – זה ישפר את אספקת החמצן ורכיבי ההזנה החיוניים שמגיעים לשיער דרך מחזור הדם, ויאפשר פינוי יעיל של פסולת (כמו DHT).

קל לבצע את הטיפול והוא לא דורש הרבה זמן ומאמץ. תעסו את הקרקפת בעזרת קצות האצבעות במשך 5 דקות ביום. אפשרות אחרת היא להשתמש באביזר דיקור הנקרא דרמה רולר, על מנת לקבל אפקט משודרג יותר ולהמריץ את זרימת הדם בצורה משמעותית.

תשפרו את התזונה שלכם

לדעתי הדרך הטובה ביותר להתחיל לטפל בהתקרחות גברית טיפוסית היא שינוי יסודי מבפנים. אני מדברת על מעבר לתפריט תזונתי בריא ומאוזן יותר עם פחות אוכל חומצי, שומני ומזיק. בנוסף לכך, תוכלו לשלב מאכלים שיפחיתו את ייצור ה-DHT ויחזירו את רמת ה- pH בדם לאיזון מלא.

אז איך בדיוק משיגים את המטרה הזאת? מכניסים לתפריט התזונתי שלכם כמה שיותר סוגי מזון בסיסיים (תוסיפו אותם למתכונים האהובים עליכם, ותכינו מהם שייקים טעימים או מיצים).

מומלץ גם להפסיק לצרוך קבוצות מזון שמשפיעות בצורה שלילית על גופכם (כמו דגנים מזוקקים ובשרים מעובדים). זה פתרון לטווח הארוך, שיעזור לכם להעניק לשיער שלכם סביבת צמיחה טובה יותר.

תספורת לשיער דליל: סיכום ומסקנות

גבר קרח מנגן בגיטרה בטבע

אם אתם נמצאים בעיצומו של טיפול בנשירה או שהחלטתם לעשות השתלת שיער בטורקיה, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי להחזיר את הביטחון העצמי שלכם ולכסות את הפגמים שנוצרו עד שהמצב ישתפר. זה כולל כמה עיצובי שיער מחמיאים שיבליטו את היתרונות של שיערכם ויחביאו את החסרונות.

מכירים תספורת לשיער דליל ששכחתי להוסיף במאמר? ספרו לי בתגובות!

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo