שמפו ניוקסין: המדריך המלא על שמפו Nioxin לנשירת שיער

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

שמפו ניוקסין מבטיח להפחית הידלדלות שיער ולהחזיר לחיים שיער שברירי ודליל, אבל האם יש כיסוי לכל ההצהרות האלה והמוצר הזה באמת מספק את הסחורה?

במאמר הזה, אתם תוכלו למצוא סקירה כנה, נוקבת ומפורטת על תכשיר הניוקסין. אני הולך להציג את היתרונות והחסרונות שלו (כרגיל, אני אסתמך על עובדות מוכחות עם גיבוי מדעי) כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת ומבוססת בקשר לשימוש במוצר.

נבדוק לעומק את כל הטענות המפתות על תווית המוצר בקשר לאיכויות ולהשפעות של השמפו, ונראה מה יש למחקר המדעי להגיד על כל אחת מהן.

נבחן גם את הסיכונים האפשריים של השימוש בתכשיר ונעבור על תופעות הלוואי שתוכלו לחוות כתוצאה מחפיפת הקרקפת שלכם עם שמפו ניוקסין.

מוכנים לצלול למים העמוקים? אז, קדימה… בואו נצא לדרך!

למה בכלל להשתמש במוצרי חברת ניוקסין?

מוצרי חברת ניוקסין

חברת ניוקסין מציעה כמה סדרות מוצרים המיועדות לניקוי ושטיפה של הקרקפת. ערכות מוצרי הטיפוח האלה לשיקום שיער דליל מתיימרות לחולל ניסים ונפלאות עם השיער והקרקפת שלכם.

אם להאמין להבטחות של היצרן ולכותרות על אריזת התכשיר, מוצרי הטיפוח האלה מסוגלים להגן על השיער שלכם ולשמור על בריאותו. זה מתרחש בזכות היכולת שלהם להפחית את רמת השומניות של עור הקרקפת, להגביל את ייצור ה-DHT, ולהגביר את זרימת הדם לקרקפת.

למרות שלמוצרי ניוקסין יש גם כמה היבטים שליליים (שאותם נפרט בהמשך), הם מכילים כמה רכיבים מועילים בעלי השפעה חיובית מוכחת על בריאות השיער. היכולת שלהם לטפל ביעילות בגורמים השונים להתקרחות גברית טיפוסית נתמכת על ידי ראיות מדעיות.

חלק גדול מהתמציות הטבעיות האלה מסוגלות לשפר את בריאות העור, להרגיע גירויים ודלקות, ולשפר את זרימת הדם בקרקפת.

אבל לא הכל מושלם. יחד עם התמציות הטבעיות, התכשיר מכיל גם כמיקלים (כמו סלניום סולפיד). הנוכחות של החומרים האלה מגבירה את הסיכוי לתגובות אלרגיות או תופעות לוואי לא רצויות.

אם אתם שוקלים להשתמש במוצרי ניוסקין לטיפול בשיער נושר ודליל, חשוב שתתייעצו עם רופא לפני השימוש בו. הוא ימליץ לכם על הפתרון המתאים והיעיל ביותר לשיקום קו השיער הנסוג שלכם או לעצירת נשירת והידלדלות שיער.

מה זה בכלל שמפו ניוקסין?

שמפו ניוקסין וקו המוצרים של החברה פותחו כדי לתת מענה להידלדלות ונסיגה בקו השיער, והם מבצעים את תפקידם באמצעות חיזוק בריאות הקרקפת.

במהלך השנים, המוצר שינה את פניו ועבר גלגולים שונים. המרכיבים שלו השתנו כמה פעמים, ולבסוף קו המוצרים כולו נמכר לחברה גדולה יותר.

אם אתם חושבים ברצינות להשתמש במוצרי ניוקסין, חשוב שתעשו מחקר מקיף על התכשיר ותבינו לעומק את ההשפעות, המגבלות ונקודות החולשה שלו. תקחו בחשבון שהמוצר שתמצאו כיום על מודפי החנויות שונה מהתכשיר המקורי, לכן תשימו לב שאתם מסתמכים על מידע עדכני שמתייחס לגרסה העכשווית של המוצר.

הרכיבים של ערכת ניוקסין לניקוי הקרקפת

ערכת ניוקסין לניקוי הקרקפת

מים, סודיום לאורת’ סולפאט (Sodium Laureth Sulfate, ידוע גם בשמו המקוצר SLES), סודיום לאוריל סולפאט (Sulfate Sodium Lauryl, ידוע בשם המקוצר SLS), קוקמידופרופיל בטאין (Cocamidopropyl Betaine), סודיום ציטראט (Sodium Citrate), Sodium Xylenesulfonate, סודיום כלוריד, קוקאמיד MEA, סודיום בנוזאט (Sodium Benzoate), חומצה סליצילית, שמן נענע חריפה- Mentha Peperita, מנתול, שמן עלי מנתה- Mentha Arvensis, טטרה סודיום Edta (Tetrasodium Edta), מתיל פרבן (Methylparaben), פרופילן גליקול (Propylene Glycol), תמצית עלי תה ירוק (Camellia Sinensis), Cystine BIS PG Propyl Silanetriol, לציטין, תמצית צמח Urtica Dioica (עלי סרפד עוקצני), תמצית פרי דקל ננסי (Serenoa Serrulata), תמצית כשות (Humulus Lupulus), תמצית קליפת אשכולית (Citrus Paradisi), Saccharomyces, פרמנט מגנזיום (Magnesium Ferment), ביוטין, חומצה פולית, ציאנוקובלאמין (Cyanocobalamin), ניאצינאמיד (Niacinamide), חומצה פנטנואית (Pantothenic Acid), פירידוקסין (Pyridoxine), ריבופלאבין (Riboflavin), תיאמין (Thiamine), פוליפפטידים של שמרים (Yeast Polypeptides), תמצית שמרים (Yeast Extract), Saccaromyces (תסיסת שמרים וברזל), Saccharomyces (תסיסת שמרים ונחושת), צבע מאכל צהוב 5, פנוקסיאתנול (Phenoxyethanol), צבע מאכל כחול 1, צבע מאכל אדום 33.

מה זה סודיום לאורת’ סולפאט (SLES) וסודיום לאוריל סולפאט (SLS)?

מדובר בחומרי ניקוי מקציפים שנמצאים במגוון רחב של מוצרי טיפוח והיגיינה אישית. בזמן האחרון, הם לא סובלים מיחסי ציבור טובים במיוחד בגלל מודעות ציבורית הולכת וגוברת בנוגע להשפעות השליליות שלהם. מתנגדי ומבקרי החומרים האלה דורשים להגביל ואפילו לאסור את השימוש בהם.

אז בואו ננסה להבין על מה כל המהומה? הכימיקלים האלה יכולים לגרום לפגיעה וגירוי בעור – מוצרים שמכילים את החומרים השנויים במחלוקת האלה יכולים להוביל ליובש וגרד בעור (1).

המרכיבים האלה הם אלרגנים נפוצים, וייתכן שהם אחת מהסיבות העיקריות לגירוי העור שיכול להיגרם מהשימוש בשמפו ניוקסין ובמוצרי ניקוי ושטיפה אחרים.

התועלת של שמפו ומוצרי ניוקסין לבריאות השיער והקרקפת

למרות שאני לא יכול לגבות באופן אישי את כל הטענות האלה, לפניכם רשימה של כל האיכויות והסגולות הבריאותיות של שמפו ניוקסין, לפחות על פי מה שמבטיחים החברה והמשווקים של מוצרי הטיפוח האלה:

  • הגבלת ייצור ה-DHT בגוף. ההורמון הזה ידוע כאחד מהגורמים העיקריים להתקרחות. הוא פוגע בזקיקי השיער ומונע מהם להצמיח שערות חזקות ובריאות (2).
  • המרצת זרימת הדם לקרקפת, מה שמבטיח אספקה חופשית ומלאה יותר של חמצן ורכיבי הזנה חיוניים אחרים לזקיקי השיער. כשהזקיקים יקבלו את כל מה שדרוש להם על מנת לשגשג ולתפקד ביעילות, יהיה לקרקפת שלכם יותר קל להתמלא בשערות.
  • שיכוך והפחתת תהליכים דלקתיים בקרקפת ובעור. זה יעזור להסיר מגבלות וחסימות בזרימת הדם ולנטרל את ההשפעה השלילית של בעיות עור שונות על זקיקי השיער.
  • הרגעת קשקשת בעור – בעיה שמצביעה על תפקוד לקוי של העור ופעילות יתר של בלוטות החלב.
  • יכולות אנטי-בקטריאליות ופטריות שמשפרות את הבריאות של הקרקפת ומונעות דלקת עור חלבית – סיבה שכיחה לנשירת שיער.
  • הפחתת תופעת הגרד בראש. זה יגרום לכם להפסיק להתגרד בטירוף ולפגוע בשיער ובקרקפת.

טוב, זה באמת נראה די מרשים. אבל, האם המוצר הזה שמבטיח הרים וגבעות באמת עושה את עבודתו כמו שצריך?

האם שמפו ניוקסין באמת עובד?

שמפו ניוקסין ושאר מוצרי המותג אינם פועלים להצמחת שיער מחודשת, אלא מיועדים להתמודד עם כמה גורמים נפוצים לנשירת שיער מוגברת.

אם נשירת השיער שלכם נגרמה ישירות מזרימת דם חלשה ומוגבלת לזקיקי השיער או בגלל הצטברות של משקעי סבום (פתיתי שומן לבנים) שנגרמת מפעילות הורמון ה-DHT, אז ייתכן שחלק מהשיער שאיבדתם יצמח בחזרה, בתנאי שהתחלתם את הטיפול בשלב מוקדם יחסית עוד לפני שנגרם נזק חמור לשיער.

קיימות ראיות מוגבלות להשפעה החיובית של חלק מהרכיבים שמכילים מוצרי ניוקסין על צמיחת השיער, מעבר ליכולת של תכשירי ניוקסין להגביר את זרימת הדם ולהוריד את רמות השומן הטבעי (סבום) בקרקפת.

ישנם ממצאים מדעיים התומכים ביכולת של כמה מרכיבים טבעיים (כמו שמן נענע חריפה) לעודד צמיחת שיער בריאה, אבל כמובן שיש צורך במחקר מקיף ומעמיק יותר שיאשר את הממצאים הראשוניים האלה ויסביר את המנגנון המדויק שבאמצעותו הם פועלים (3).

איך שמפו ניוקסין עובד?

מדען מבצע מחקר במעבדה

שמפו ניוקסין שומר על קרקפת בריאה, מה שמבטיח את התפקוד התקין והיעיל של זקיקי השיער ותורם לצמיחה של שיער עבה וחיוני.

מוצרי ניוקסין משפרים את בריאות הקרקפת בשתי דרכים עיקריות: באמצעות פגיעה בתהליך המרת הטסטוסטרון ל-DHT וחיזוק זרימת הדם לקרקפת ולזקיקי השיער (4).

הפרסומות של מוצרי ניוקסין תמיד מדגישות את העובדה שהוא מכיל כמה צמחי מרפא ותמציות טבעיות שמחזקים את בריאות העור ומגבירים את זרם הדם בכלי הדם הקטנים שמתחברים לזקיקי השיער.

בואו נבחן באופן מעמיק יותר את היתרונות הפוטנציאליים של השימוש בשמפו ניוקסין לבריאות השיער והקרקפת שלכם. למרות שהמוצר מכיל מגוון רחב של מרכיבים – אנו ננסה להבין את התרומה והתפקיד של החשובים והמועילים ביותר מבחינת בריאות הראש.

עוזר להפחית את רמות ה-DHT בקרקפת

יש המון גורמים שונים שמעורבים בהתפתחות של התקרחות גברית טיפוסית, אבל אין ספק שאחד מהמדוברים והידועים ביותר הוא DHT (או דיהידרוטסטוסטרון). ההורמון הגברי (אנדרוגן) הזה מיוצר באופן טבעי אצל גברים ונשים וממלא תפקיד חשוב בתהליך ההתבגרות וההתפתחות המינית (5).

יש המון משתנים שונים שמשחקים תפקיד מסוים בנשירת שיער- גנים, תנאים סביבתיים וסגנון החיים. אבל, ה-DHT נחשב כבר זמן רב לאחד מהאשמים המרכזיים בפגיעה החמורה בזקיקים שמשבשת וקוטעת את צמיחת השיער (6).

רמות גבוהות של ההורמון הזה נמצאו אצל גברים ונשים הסובלים מהתקרחות טיפוסית (אלופציה אנדרוגנית) סוג נשירת השיער השכיח ביותר בקרב גברים (7).

הפעילות שלו גורמת להתפתחות תהליך המזעור ההרסני, אבל היא גם פוגעת בבלוטות הסבום בעור וגורמת להפרשת יתר של שומן טבעי זה. כשהמשקעים האלה מצטברים בזקיקי השיער, הם מפחיתים באופן משמעותי את היכולת להצמיח שיערות בריאות.

כמה ממרכיבי שמפו הניוקסין – סרפד עוקצני ודקל ננסי, הוכיחו את יכולתם להוריד את ריכוז ה-DHT בגוף (89). עם זאת, יש לחקור לעומק את ההשפעה המדויקת והמלאה שלהם על ה-DHT בקרקפת.

אז בואו ניגש לתכלס: האם שמפו ניוקסין מסוגל לחסום את הורמון ה-DHT? לצערי, אי אפשר לספק תשובה ברורה וחד משמעית לשאלה הזאת. אבל, ייתכן שזאת אחת מהדרכים שבעזרתן התכשיר ממלא את תפקידו ומצליח להפחית נשירת שיער מוגברת ולהגדיל את צפיפות השיער.

שיפור זרימת הדם בקרקפת

כדוריות דם אדומות

כלי הדם שממלאים את הקרקפת שלנו הם הכביש המהיר שדרכו עוברת אספקת החמצן ורכיבי הזנה חיוניים אחרים לזקיקי השיער. ללא מזון ואוויר לנשימה, הזקיקים יתקשו להצמיח שערות חדשות. הבעיה היא שתהליכים מסוימים שמתרחשים בקרקפת יכולים לפגוע בזרם הדם. זרימת דם בעייתית ומוגבלת יכולה לגרום לצרות צרורות בקרקפת שלכם.

כמו שכבר אמרתי, ה-DHT משחק תפקיד חשוב בנשירת שיער על רקע תורשתי. ההורמון הגברי נצמד לקולטנים שנמצאים בזקיקי השיער, ואצל אנשים הסובלים מרגישות יתר לנוכחות ההורמון, זה יגרום לגירוי חריג של השיער ולהתפתחות תהליך דלקתי בזקיקים.

ללא טיפול מהיר והולם, הנזק הזה יצטבר ויחמיר עד שהוא יהפוך לתהליך ארוך טווח שנקרא: "מזעור השיער" (10).

בסופו של דבר, הדלקת תהפוך לקבועה ותגרום להצטמקות והחלשת השיער. השערות הדקות והמכווצות לא יוכלו לצמוח כמו שצריך, ובמקרים מסוימים, התוצאה תהיה התקרחות בלתי הפיכה.

אבל, איך כלי הדם בקרקפת קשורים לכל הסיפור נזה?

כשתהליך המזעור מעלה הילוך, החיבור בין הפקעת בשורש זקיק השיער לכלי הדם הופך לחלש ורופף, עד שמנגנון ההזנה (דרמל פפילה) מתנתק לגמרי מזקיק השיער (11).

המשמעות של זה היא ניתוק הזקיק מאספקת המזון והחמצן שעברה דרך מחזור הדם. אם זה לא מספיק, מתרחשת פגיעה גם במנגנון פינוי הפסולת והרעלים מהזקיק (כולל DHT) שהתבצע דרך זרם הדם. השיער הופך ליותר ויותר דק ושברירי, מה שמגדיל את הסיכוי שהוא יתנתק מהקרקפת או יישבר לאחר כל מגע קל.

אבל האם ניתן לשקם את הזקיקים שנפגעו מתהליך המזעור ולהחזיר אותם לחיים?

התשובה היא חיובית, אבל בתנאי שהתחלתם לטפל בבעיה בשלבים המוקדמים שלה. ברגע שמחזירים את זרימת הדם התקינה, תאי הדרמל פפילה יכולים לחזור לתפקוד תקין ובריא, ולהאיץ את תהליך ההתחלקות וההתרבות שלהם. זה נדרש לצמיחה מחודשת של השיער, ואני לא צריך להסביר לכם שזאת המטרה העיקרית של כל אדם מקריח.

אז איזה מרכיב של תכשיר הניוקסין יכול להתמודד עם המשימה הזאת?

סודיום ציטראט.

מדובר בנוגד קרישה שמסוגל להמריץ את זרם הדם ולהסיר חסימות שמפריעות למעבר התקין שלו בקרקפת (12).

כתב העת לפיזיולוגיה כללית דן בסגולות הרפואיות של סודיום ציטראט. הוא קובע שהכימיקל הזה הוא חומר נוגד קרישה יעיל שאינו מפחית את ריכוז הסידן בדם.

הסודיום ציטראט שנמצא בשמפו ניתן בטיפול חיצוני על עור הקרקפת, ולכן הספיגה שלו לתוך מחזור הדם תהיה מינימלית.

ההשפעה המקומית והממוקדת של המרכיב הזה על נימי הדם הקטנים בקרקפת מאפשרת להגביר את זרימת הדם לזקיקי השיער מבלי לגרום לתופעות לוואי משמעותיות.

עוזר להפחית הצטברות משקעים מזיקים על הקרקפת

מעבר לצורך בזרימת דם טובה וחזקה לאזור הראש, הקרקפת וזקיקי השיער נוטים להיפגע מהצטברות של סבום (השומן הטבעי המופרש בעור) או מההשפעות השליליות של הורמון ה-DHT על הצמיחה הפעילה של השערות (שלב האנגן).

התוספת של תמצית צמח הסרפד לסדרת מוצרי ניוקסין משפרת את היכולת שלהם להפחית תהליכים דלקתיים בקרקפת, מה שימריץ את זרימת הדם.

על פי מאמר שהתפרסם בכתב העת Avicenna Journal of Phytomedicine, האיכויות נוגדות הדלקת של הסרפד העוקצני נחקרו היטב בקרב בעלי חיים, והחוקרים גילו שהצמח הזה יעיל במיוחד בשיכוך ומניעת דלקות (13).

מעבר לכך, המנתול שנמצא בשמפו לא רק משאיר תחושה נמרצת ומרעננת, אלא גם מפחית את הגירוד המציק והבלתי נסבל שקשור לתהליך הדלקתי בקרקפת (14).

הרגעת הדלקות והקלת הגירוד וחוסר הנוחות בעור הקרקפת ימנעו מכם להתגרד בטירוף ולשבור שערות על הדרך. התוצאה תהיה האטת ובלימת נשירת השיער שלכם.

מוצרי ניוקסין מגבירים את גמישות העור והקרקפת ומשפרים את בריאות העור.

הממצאים של מחקר שנערך בשנת 2013 מוכיחים שתמצית צמח הכשות יעילה במניעת הזדקנות העור ויכולה לטפל בהצלחה בעור רפוי, מתוח ושקוע (15).

מרכיב נוסף של השמפו – תמצית קליפת אשכולית, יכול לשפר ולאחד את גווון העור ולחזק את בריאותו הכללית בזכות היכולת שלו להפחית את ריכוז פטריות השמר בקרקפת, לווסת את רמת השומניות בעור ולמנוע הצטברות משקעי סבום (16).

תפקוד זקיקי השיער מושפע בצורה ישירה מבריאות עור הקרקפת. לכן, חשוב למנוע הצטברות של חיידקים, פטריות שמר ושומן (סבום).

שמנים טבעיים עם השפעות נוגדות חיידקים

קומקום מוזג תה ירוק לתוך כוס

מאמר שהתפרסם בספרייה הלאומית לרפואה בארה"ב טוען ששמנים אתריים מסוימים שאפשר למצוא במוצרי מותג ניוקסין בעלי תכונות אנטי-מיקרוביות (17).

נמצא גיבוי מדעי ליכולת של שמן מנטה להקטין מושבות של חיידקים. לעומת זאת, ההשפעה שלהם על פטריות היא מינימלית (1819).

מרכיב נוסף בתכשיר ניוקסין הוא תמצית עלי תה ירוק, שמיוחסות לו איכויות אנטי-בקטריאליות. האפקט החיובי הזה רק יגביר את תועלת השמפו לבריאות הקרקפת.

על פי מחקר שהתפרסם בכתב העת הרפואי Pharmacognosy Review, צמח הקמליה הסינית מסוגל למנוע התפתחות והתרבות של בקטריות (20).

עם זאת, צריך לציין שהמחקר הזה מתבסס על סקירת ניסויים אחרים שהתבצעו על בעלי חיים. עד שלא ייערך מחקר מדעי רציני על בני אדם, לא נוכל להבין לעומק את השפעת הצמח הזה על בריאות העור או הקרקפת. זאת גם המסקנה של המחקר המדובר, שקורא לבצע ניסויים נוספים שיבדקו את הסוגייה הזאת.

חומצה סליצילית מאפשרת להסיר עודפי שומן (סבום) מהקרקפת

עוד מרכיב מועיל שמופיע בתכשיר לניקוי הקרקפת של מותג ניוקסין הוא חומצה סליצילית. החומר הזה ידוע ביכולת שלו לטפל במגוון רחב של בעיות עור- כולל אקנה, פסוריאזיס, יבלת עור, קשקשת, ודלקת עור חלבית (סבוריאה) (2122).

הוא עומד במוקד המחקר המדעי בשנים האחרונות ותוכלו למצוא אותו בקלות על מדפי החנויות ובתי המרקחת. בזכות היתרונות הבריאותיים שלה, חומצה סליצילית הפכה למרכיב נפוץ במיוחד במוצרי טיפול וטיפוח לעור.

המנגנון שבאמצעותו שמפו ניוקסין מבצע את עבודתו ונלחם בנשירת השיער מתבסס בעיקר על היתרונות הבריאותיים של המרכיב החשוב הזה – התמודדות יעילה עם קשקשים ודלקת עור חלבית.

מעבר למטרות הטיפוליות העיקריות של תכשירי ניוקסין – הגברת זרם הדם והפחתת רמות ה-DHT בקרקפת, ייתכן שגם לרכיבים האחרים שהם מכילים יכולה להיות תועלת מסוימת לבריאות הקרקפת והשיער.

אני מתכוון לשמנים האתריים והתמציות הטבעיות שנמצאים בקו המוצרים של החברה.

חשוב להדגיש, שהמחקר המדעי בנוגע להשפעת רכיבים טבעיים אלה על צמיחת השיער נמצא בשלבים הראשוניים והמוקדמים ביותר. לכן, יש עוד כברת דרך ארוכה לעבור עד שנבין באופן מעמיק וחד משמעי את התועלת המלאה והכוללת של שמפו ניוקסין לצמיחת שיער בריאה.

מכיל מרכיבים שונים שמסוגלים להילחם בדלקת עור חלבית

על פי כתב העת לרוקחות ותרופות, דלקת עור חלבית היא בעיה דלקתית כרונית בעור שמופיעה בעיקר אצל אנשים מבוגרים יותר (23).

מדובר באחד מהגורמים השכיחים ביותר לנשירת שיער, בגלל הנזק שהיא גורמת לקרקפת והתפתחות יובש וקשקשים בעור.

המנגנון שבאמצעותו מתפתח המצב הדלקתי הזה קשור להצטברות של משקעי סבום על הקרקפת ובנקבוביות העור. גם לפטריית המלסזיה יש חלק מסוים בהתפתחות הבעיה.

שמפו ניוקסין מטפל בשתי הבעיות האלה: הוא מסיר את משקעי השומן המיותרים שמכבידים על הקרקפת וזקיקי השיער, ומונע מפטריית המלסזיה לצאת משליטה ולגרום לצרות צרורות בקרקפת שלכם.

היכולות האלה הופכות את תכשיר הניוקסין לכלי נשק יעיל בהתמודדות עם דלקת עור חלבית (סבוריאה). חפיפה יומיומית של הקרקפת בעזרת השמפו הזה יכולה לעזור לפחית את הסיכון להתפרצות של בעיית העור הזאת.

יכולת להילחם בזיהומים פטרייתיים

אילוסטרציה של זיהומים פטרייתיים

כמו שאמרתי מקודם, כמה מהרכיבים שמכילים מוצרי ניוקסין הם בעלי איכויות אנטי פטרייתיות. התכונה הזאת יכולה לשפר את בריאות הקרקפת ולהקטין את הסיכוי להתפתחות של בעיות שיער.

התרבות של שמרים ופטריות בקרקפת יכולה לגרום לגירוי של העור או להוביל לבעיות חמורות יותר כמו דלקת עור חלבית (24).

אבל זה רק קצה הקרחון.

אחת מהסיבות הנפוצות ביותר להידלדלות שיער (כשהתקרחות גברית תורשתית לא מעורבת בסיפור) יכולה להיות זיהום פטרייתי בתעלת השערה (25).

כמה מהמרכיבים של שמפו ניוקסין (כמו מנטה ונענע חריפה) יכולים להפסיק את החגיגה של חיידקים ופטריות שעשו חיים משוגעים על הקרקפת שלכם. כלומר, אם מאחורי נשירת השיער שלכם עמדו הפולשים הלא נחמדים האלה, תכשירי ניוקסין יוכלו להיות מועילים במיוחד.

תופעות לוואי אפשריות ותגובות שליליות של שמפו ניוקסין

גבר עם חולצה לבנה שיש לו תופעות לוואי

כפי שיכולתם להתרשם מרשימת המרכיבים הבלתי נגמרת של המוצר, הוא מכיל קוקטייל שלם של רכיבים שונים מכל הסוגים והמינים. הכמות הגדולה של התמציות הטבעיות וצמחי המרפא השונים מעלה את הסיכון לתגובות אלרגיות לאחד מתכשירי ניוקסין.

מוצר הניקוי והשטיפה שמציעה החברה מכיל גם שני רכיבים – סודיום לאוריל סולפאט (SLS) וסודיום לאורת’ סולפאט (SLES). אני בטוח ששמתם לב שבזמן האחרון יותר ויותר יצרנים מתגאים בכך שהמוצרים שלהם נטולי SLS ו-SLES, ויש לזה סיבה טובה. המקציפים העוצמתיים האלה אולי מגבירים את יעילות השמפו ומרגישים נפלא על השיער שלכם, אבל הם גם יכולים לגרום לגירוי בקרקפת ובזקיקים ולהזיק לשיער.

אם הבחנתם בתופעת לוואי לא רצויה כתוצאה מהשימוש בשמפו ניוקסין, חשוב שתפסיקו להשתמש במוצר ותתייעצו עם רופא במקרה של תגובה חריגה לתכשיר.

תופעות הלוואי של שמפו ניוקסין יכולות לגרום לתסמינים הבאים:

  • אדמומיות ודלקת.
  • גירוד.
  • נפיחות.
  • עור סדוק ומקושקש.
  • רגישות ותחושת חוסר נוחות בעור.
  • שיער יבש ושברירי.

אם נתקלתם באחד מהתסמינים האלה, אני ממליץ להפסיק את השימוש בסדרת מוצרי ניוקסין באופן מידי.

ניוקסין חוות דעת

תמונת אילוסטרציה של הרבה חוות דעת וביקורות

אחד מהשיקולים החשובים ביותר שעוזרים לנו להחליט האם לנסות מוצר חדש או לוותר עליו זה הרושם שהוא השאיר על אנשים אחרים שניסו אותו. אז בואו נבדוק עד כמה מרוצים ושבעי רצון האנשים שכבר בדקו על עצמם את סדרת תכשירי ניוקסין.

קודם כל, שמני המנטה החריפה מעניקים לשמפו ניחוח מרענן. משתמשים רבים של השמפו נהנו מהתחושה העוקצנית והממריצה של המוצר.

בתור שמפו לשימוש יומיומי, התכשיר מיועד לניקוי יסודי של הקרקפת. הוא משאיר אחריו עור רך ובריא שמריח ומרגיש נפלא. תחושת השומניות והכבדות בעור נעלמת לאחר חפיפת הקרקפת.

חלק גדול מחובבי ומעריצי המוצר מתלוננים על השינוי במרכיבים ובאופן הייצור שלו. הם טוענים שמכירת המותג לתאגיד גדול עשתה לו רק רע. לטענתם, האיכות של המוצר ירדה, ואנשים שניסו את שמפו ניוקסין המחודש קובעים שהביצועים שלו פחות טובים מהמוצר המקורי.

מותג ניוקסין תמיד התגאה בעובדה שהוא מיוצר בארצות הברית, מה שמראה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר. זה היה נכון בעבר, אך כיום ייצור קו המוצרים של החברה מתבצע במקסיקו.

הלקוחות שמשתמשים שנים ארוכות במוצרי ניוקסין ומכירים אותם היטב, מוכנים להישבע שהשמפו העכשווי הוא מוצר פחות טוב שלא דומה למוצר המקורי, מבחינת המרכיבים והתוצאות שהוא מספק.

כמה עולה שמפו ניוקסין?

יד שמחזיקה כרטיס אשראי

על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר ולהפיק את המירב מהשימוש במוצר, מומלץ להשתמש בכל סדרת ניוקסין להחייאת שיער דליל.

ערכה חודשית של מוצרי המותג תעלה לכם בערך 40 דולר. אבל, העלות יכולה להתייקר באופן משמעותי, אם תלכו לפי המלצת היצרן ותשתמשו במוצרים האלה באופן יומיומי.

אם אתם מעדיפים להתמקד במוצר היעיל ביותר ולוותר על השימוש בכל מארז הטיפול, אפשר להשתמש רק בתכשיר לניקוי יומיומי של הקרקפת. הוא מכיל את המרכיבים הפעילים היעילים ביותר שיוכלו להגביל את ייצור ה-DHT ולשפר את זרימת הדם לזקיקי השיער.

בהשוואה למוצרים אחרים בשוק שמשפיעים באופן דומה ומיועדים לטיפול באותן הבעיות, מוצרי ניוקסין הם אחת מהאפשרויות היקרות ביותר שיש.

בנוסף לכך, מוצרי ניוקסין מיועדים לשימוש בתדירות גבוהה יותר לעומת פתרונות חלופיים שצריך להשתמש בהם לעיתים רחוקות יותר. זה אומר שתצטרכו להוציא הרבה יותר על תכשירי ניוקסין שייגמרו הרבה יותר מהר. האם התוצאות שמספקת סדרת ניוקסין מצדיקות את תג המחיר שלה? לא בטוח. חלק מהאנשים שניסו מוצרים דומים דיווחו על השפעה דומה.

שמפו ניוקסין: סיכום ומסקנות

הלוגו של חברת ניוקסין

על מדפי החנויות תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים לשיפור בריאות הקרקפת, שהמטרה שלהם היא להפחית את נשירת השיער שממנה אתם סובלים.

אם אתם מתלבטים האם כדאי ללכת על סדרת מוצרי ניוקסין, חשוב שתבינו לעומק את היכולות וההשפעות האמיתיות של התכשיר, זה יבטיח שתקבלו תמונת מצב מציאותית ומדויקת יותר על התוצאות שהוא יספק ולא תפתחו ציפיות גבוהות מדי.

חושבים שפספסנו משהו? יש לכם שאלות? ספרו לנו בתגובות שלמטה!

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo