מינוקסידיל: 16 תופעות לוואי וסיבוכים נפוצים של מינוקסידיל

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

מינוקסידיל תופעות לוואי: במאמר הזה אנחנו הולכים לדבר על תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של שימוש במינוקסידיל.

אני יודע שהנושא הזה הוא לא בדיוק כוס התה של כל מעריצי וחובבי התרופה הפופולרית לשיפור צמיחת השיער, אבל אי אפשר לברוח מהמציאות, וחשוב להיות מודעים גם להשלכות הרבה פחות נעימות של נטילת התכשיר שיכולות לגרום לכם לחשוב פעמיים האם באמת כדאי לקחת אותו.

השתמשתי במינוקסידיל בעצמי ודיברתי עם מאות גברים ונשים אחרים שצרכו את התכשיר. ככה שאני באמת יודע על מה אני מדבר ומכיר את כל התלונות והבעיות שחוזרות על עצמן שוב ושוב.

אני מקבל הערות ותגובות בסגנון הזה כל הזמן מקוראים מתוסכלים שנתקלו בצדדים היותר בעייתיים של צריכת מינוקסידיל:

"השתמשתי במשחת מינוקסידיל 5 אחוז ריכוז ובקרם מינוקסידיל בריכוז 12.5% במשך חודש אחד. נאלצתי לעצור את הטיפול כי הרגשתי קשיי נשימה והבחנתי בעיגולים שחורים מסביב לעיניים שלי. גם עכשיו, לאחר שהפסקתי את השימוש, לא חזרתי לעצמי ב-100% ואני עדיין סובל מדי פעם מכאבים בחזה ומקוצר נשימה."

לכן, אנחנו נעבור על כל תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של טיפול במינוקסידיל, כדי שתדעו ממה צריך להיזהר ועד כמה התכשיר באמת מתאים עבורכם.

אבל, המטרה שלי היא לא רק לספק תמונת מצב כנה ואובייקטיבית על חסרונות השימוש במוצרי מינוקסידיל לטיפול בנשירת שיער, אלא להראות שגיליתי אלטרנטיבה טבעית נפלאה שאני משתמש בה מדי יום.

היא הוכחה באופן מדעי כיעילה יותר מתמיסת מינוקסידיל, היא הרבה יותר זולה ממנה, ואינה מכילה כימיקלים ותוספים מזיקים.

כן, כן, קראתם נכון: אתם הולכים להכיר שיטה טבעית לגמרי שיכולה להביא לתוצאות מרשימות יותר מתרופת המינוקסידיל המהוללת שנחשבה לפתרון העוצמתי ביותר להצמחת שיער חדש. ואם זה לא מספיק, אז היא בטוחה לגמרי ונטולת תופעות לוואי. מה עוד אפשר לבקש? נראה שהחלום הרטוב של כל אדם שסובל משיער דליל ומקריח סוף סוף התגשם.

חברות התרופות שמפמפמות בכל הכוח עד כמה המינוקסידיל מושלם ויעיל, לא רוצות שתכירו את התכשיר הטבעי הזה שתוכלו להכין במו ידיכם!

לבסוף, אני אראה לכם מכשיר פשוט שיכול להגביר את יעילות הטיפול במינוקסידיל (או האלטרנטיבה הטבעית שלו) ואחשוף כמה פתרונות חלופיים למאבק יעיל בנשירת שיער והתקרחות.

אם תנצלו את היתרונות של כמה טכניקות שונות למניעת התקרחות, התלות שלכם במינוקסידיל תרד, תשתמשו בו במינון נמוך ולעיתים נדירות יותר, מה שיצמצם באופן משמעותי את הסיכון לתופעות לוואי פוטנציאליות.

השימוש במינוקסידיל כתרופה לאובדן שיער

מינוקסידיל נוזלי של חברת קירקלנד

הייעוד המקורי של תרופת המינוקסידיל היה הפחתת לחץ דם גבוה באמצעות הרחבת כלי הדם, אבל המחקר המדעי גילה שהיא יעילה במידה רבה גם בהאטת והפחתת נשירת שיער בקרב מטופלים הסובלים מהתקרחות.

המדענים משערים שהצורה הפעילה של התכשיר, מינוקסידיל סולפאט, גורמת להרחבת הנימים בקרקפת שמזרימים את הדם לזקיקי השיער ומזינים אותם, מה שמשפר את תפקודם ומעודד צמיחת שיער מהירה וטובה יותר.

הראיות שהצטברו מראות שהתכשיר מחליף את השערות הפגומות והמוחלשות שעומדות לסיים את חייהן ולנשור מהקרקפת בזקיקי שיער חזקים ובריאים שנמצאים בשלב הצמיחה הפעילה שלהם (אנגן).

הרבה מטופלים נוהגים לערבב את הטיפול במינוקסידיל עם תרופות סינתטיות אחרות למניעת התקרחות, כמו פינסטריד, ובמקרים רבים משתמשים בו גם במסגרת ההכנה לניתוחי השתלות שיער בטכניקות מתקדמות כמו נאוגראפט.

איך משתמשים במינוקסידיל?

התכשיר משווק בדרך כלל בצורה של משחה או קצף המיועדים לשימוש חיצוני על עור הקרקפת. המינוקסידיל ידוע גם בשם המסחרי שלו רוגיין. ניתן למצוא אותו בתור נוזל, קצף או קרם שיש לעסות ולהחדיר היטב לתוך הקרקפת.

משאירים את התרופה לזמן מסוים עד שהיא תיספג היטב בתוך העור, שם היא מומרת לגרסה הפעילה שלה שממריצה את התרחבות הנימים וכלי הדם המספקים חומרים מזינים לזקיקי השיער ומשפרת את זרימת הדם החיונית לצמיחתם התקינה.

מהו המינון המומלץ?

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר לאחרונה את השימוש בקצף מינוקסידיל 5 אחוז הידוע בשמו הנוסף "מינוקסי 5" ריכוז בתור טיפול בנשירת שיער מוגברת בקרב גברים ונשים, בעוד שהפתרון הנוזלי בריכוז 5% אושר אך ורק לגברים בלבד.

קיים גם תכשיר בריכוז 2% שאושר בשנת 1992 כטיפול בטוח ויעיל עבור נשים. יש להקפיד למלא את הוראות השימוש הרשמיות של היצרן, ולהשתמש בכמות המומלצת פעמיים ביום: בבוקר ובשעות הערב.

כמה זמן יש לחכות עד לתוצאה ממשית מהטיפול בתכשיר?

חברת רוגיין מצהירה שניתן להבחין באפקט החיובי לאחר הטיפול במינוקסידיל כבר לאחר ארבעה חודשים לכל היותר. ישנן כמה ראיות מקוטעות המבוססות על חוות דעת סובייקטיביות התומכות בכך ששימוש בגרסה הנוזלית של התרופה מביא לתוצאות טובות יותר, כי הוא מאפשר להתמקד באופן מדויק יותר באיזורים הבעייתיים בקרקפת, בעוד שאת הקצף הרבה יותר קשה להחדיר בצורה יעילה לשורשי השערות ולתוך הקרקפת.

במקרה של התקרחות חמורה שנמצאת בשלבים המתקדמים שלה, ייתכן שהטיפול במינוקסידיל כלל לא יועיל ולא יביא לשיפור המצב.

אם ראשכם בקושי מכיל זקיקי שיער, כבר לא ניתן יהיה להאיץ את צמיחת השיער, כי בקושי נשארו שערות שניתן להציל ולעורר.

הנה מחקר שמשווה ריכוז של 2% של מינוקסידיל, לעומת מינוקסידיל 5 אחוז (מינוקסי 5) ריכוז בגברים ובנשים.

מה חייבים לקחת בחשבון לפני השימוש?

מינוקסידיל הוא תכשיר פופולרי לעיכוב ההתפתחות של התקרחות מקומית ,וייתכן שהוא כלל לא מסוגל לטפל בצורה יעילה בסוגים אחרים של התקרחות.

לכן, חשוב שתאבחנו בצורה מדויקת את צורת ההתקרחות שאתם סובלים ממנה ותבינו את הגורמים שהביאו להתפרצותה. אם אתם לא בטוחים ממה נגרמת הנסיגה בקו השיער שלכם, אז חשוב שתתייעצו עם הרופא שלכם לפני תחילת הטיפול במינוקסידיל, במיוחד אם יש לכם היסטוריה משפחתית של נשירת שיער מוגברת.

וכמובן שאם אתם יודעים שיש לכם אלרגיה לאחד מרכיבי התרופה, מובן מאליו שאתם צריכים לוותר עליה.

אם אתם רגישים לפרופילן גליקול, אתם צריכים להימנע משימוש חיצוני במינוקסידיל שכן הוא יכול לגרום לדלקות בעור אצל חלק מהמטופלים. מינוקסידיל קצף אינו מכיל פרופילן גליקול.

אין להשתמש בתרופה בתקופת ההריון או ההנקה שכן אופן ההשפעה של המינוקסידיל על התפתחות העובר עדיין אינו ידוע, וייתכן שהוא עלול להזיק לתינוק שטרם נולד.

אנשים שצורכים תרופות אחרות וסובלים מבעיות במערכת הלב וכלי הדם, או מלחץ דם חריג ולא תקין (גבוה או נמוך), צריכים להתייעץ עם רופא לפני תחילת הטיפול במינוקסידיל.

התרופה מגיעה למחזור הדם, ועל כן יכולה ליצור תגובה עם תכשירים רפואיים אחרים, ולגרום לתוצאות לוואי לא צפויות.

אופן ההשפעה של מינוקסידיל על נערים וילדים לא נחקר לגמרי, ולכן הוא אסור לשימוש מתחת לגיל 18. אם עור הקרקפת באזורים המקריחים שאתם רוצים לטפל בהם מגורה או פגום, יש להימנע מהטיפול בתרופה.

אין להשתמש בתרופה על חלקים אחרים בגוף ובפנים מלבד לחלק העליון של הקרקפת, ויש לשטוף היטב את הידיים לאחר השימוש בתכשיר.

מינוקסידיל קצף יכול לגרום לסחרחורות, במיוחד כשמשתמשים בו יחד עם אלכוהול או סמים מסוימים. לכן בפעמים הראשונות, מומלץ להשתמש בתרופה בסביבה נוחה, בטוחה ומבוקרת, שבה תוכלו להעריך בצורה מודעת כיצד הגוף שלכם מגיב לתכשיר החדש. לנסות מינוקסידיל באמצע מסיבה פרועה, כשאתם מסטולים לגמרי, זה רעיון גרוע מאוד.

בפעם הראשונה שנוטלים את התרופה, מומלץ להימנע מנהיגה על הכביש, עד שתהיו לגמרי בטוחים שהיא לא גורמת לכם לסחרחורות.

האלכוהול שמכילים רוב מוצרי המינוקסידיל יכול לגרום לגרד וגירוי בעור, ולכן עדיף לבחור בגרסה נטולת אלכוהול.

תופעות לוואי נפוצות

גבר שם ידיים על הפנים כי יש לו מינוקסידיל תופעות לוואי נפוצות

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר שמשתמשי מינוקסידיל רבים מדווחים עליהן אינן מהוות סכנה מיידית לבריאות שלכם. עם זאת, אם הן מחמירות או אינן עוברות לאחר זמן ממושך, יש להשהות את השימוש בתרופה ולהתייעץ עם רופא.

תופעת הלוואי הנפוצה ביותר של המינוקסידיל היא עור מגרד ופריחה.

כמו שכבר אמרנו, ייתכן שמדובר בתגובה אלרגית לפרופילן גליקול, כך שאם אתם סובלים מתופעת הלוואי הזאת לאחר שימוש חיצוני על העור במינוקסידיל, ייתכן שהיא תיעלם לאחר שתעברו לגרסת הקצף של התכשיר.

תופעות לוואי לא חמורות אחרות יכולות להיות בחילות ושלשולים.

בחור אחד סיפר לי שהוא השתמש במינוקסידיל יותר מארבעה וחצי חודשים, עד שהוא הרגיש לא טוב במשך ארבע שבועות. הוא לא הבין מה נפל עליו ולא קלט את הגורם לבעיות המטרידות, עד שהוא לא הפסיק להשתמש במינוקסידיל. ואז נפל לו האסימון שהתכשיר אחראי להפרעות במערכת העיכול שהוא לפתע החל לסבול מהן. הוא הוסיף שהן הופיעו רק לאחר שלושה וחצי חודשים, ושלפני זה הוא לא חש בשום דבר חריג. תוך כמה ימים ללא מינוקסידיל, הוא הצליח סוף סוף לצאת מהשירותים ושכח מתופעות הלוואי שחלפו מעצמן.

עוד אחד מהקוראים של האתר סיפר לנו שהוא התעורר יום אחד עם נפיחויות כהות באזור העיניים כתוצאה משימוש במינוקסידיל. הוא כל כך נבהל שהוא החליט להתמקד רק בטיפול טבעיים בנשירת שיער, ולא לגעת יותר בתרופות – כל אחד ומה שעובד בשבילו.

תופעות לוואי נדירות

ישנן גם כמה תופעות לוואי הרבה יותר קשות וחמורות כתוצאה משימוש במינוקסידיל. למרות שהסיכוי להופעתן נמוך מאוד, אם אתם נתקלים בתסמינים הבאים, תפנו בדחיפות לרופא:

  1. נפיחות בכפות הידיים או הרגליים.
  2. עלייה פתאומית ולא מוסברת במשקל.
  3. כאבים בחזה.
  4. סחרחורת.
  5. איבוד הכרה.
  6. קשיי נשימה.
  7. דפיקות לב מהירות וחזקות (פלפיטציות).
  8. תגובות אלרגיות קשות.
  9. נפיחות בלשון ובשפתיים.

חלק מתופעות הלוואי המופיעות ברשימה הזאת נובעות מריכוז גבוה מדי של מינוקסידיל במחזור הדם. אם אתם ממשיכים את הטיפול בתרופה, תימנעו ממינון יתר ותתייעצו עם הרופא שלכם לגבי הכמות המתאימה והנכונה עבורכם.

עדכון! שקים ועיגולים שחורים מתחת לעיניים

אישה עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים

למרות שתופעת הלוואי הזאת לא מופיעה באופן מפורש בכל עלוני הוראות השימוש הרשמיים, קיבלנו כמה אימיילים מקוראים שסובלים מהבעיה. זאת כנראה תופעת הלוואי הלא צפויה השכיחה ביותר שיכולה להיגרם ממינוקסידיל.

וזה לא נראה שזה נגרם מסתם עייפות ומחסור בשינה, ושיש קשר ישיר בין השימוש במינוקסידיל לבין העיגולים השחורים בעיניים. לא תמיד העיגולים השחורים נעלמים מיד עם הפסקת הטיפול, ולחלק מהמטופלים זה לוקח מספר שבועות עד להיעלמות המוחלטת של העיגולים השחורים מתחת לעיניים.

אם גם לך יצא לחוות את תופעת הלוואי הזאת, נשמח לתגובה ממך בתגובות שמתחת למאמר, שתפרט את החוויה האישית שלך בנושא.

מינוקסידיל: תופעות לוואי וסיבוכים כתוצאה משימוש שגוי בתרופה

גבר עם ידיים על הפנים שסובל תופעות לוואי

יש להשתמש במינוקסידיל נוזלי וקצף בהתאם להוראות ולהנחיות של היצרן והרופא שמטפל בכם. תשמרו את התרופה במקום סגור הרחק מידם של ילדים כדי למנוע הרעלה.

אין להשתמש במינוקסידיל על אזורים אחרים מלבד הקרקפת. אם התכשיר נכנס לעיניים, לאף או לפה שלכם, תשטפו היטב את האזור עם מים קרים.

יש לאחסן את התכשיר במקום מוגן ובטוח, בתוך מיכל סגור היטב והרחק מאור השמש ומקורות חום אחרים. כדי למנוע חימום יתר, יש לאחסן אותו בטמפרטורת החדר (20-25 מעלות צלסיוס).

אם אתם או אדם אחר בלעו את התרופה בטעות, יש להתפנות מיד לחדר מיון ולקבל טיפול חירום הולם.

השימוש במינוקסידיל להפחתת לחץ דם גבוה ותופעות הלוואי הקשורות להשפעה זאת

תמונה של בדיקת לחץ דם בבית חולים

המינוקסידיל הוא מרחיב כלי דם ידוע שיכול למנוע לחץ דם גבוה. לטיפול יעיל בלחץ דם חריג, השימוש במינוקסידיל משולב עם חומר משתן.

באמצעות הרפיית ושחרור דפנות הנימים והעורקים, המינוקסידיל עוזר להפחית את לחץ הדם בגוף. כשהגוף מתחיל להסתגל לירידה הפתאומית בלחץ הדם, מטופלים רבים עלולים להרגיש סחרחורת וישנוניות.

זאת תופעת לוואי מוכרת ונורמלית של טיפול במינוקסידיל ביתר לחץ דם, אבל היא לא אמורה להתרחש בעת שימוש חיצוני ומקומי למניעת התקרחות. במקרה שאתם מרגישים בתסמינים האלה, הפסיקו מיד את הטיפול ותפנו לרופא שלכם.

עוד השלכות שליליות של השימוש במינוקסידיל לויסות לחץ דם גבוה יכולות להיות:

  1. כאבי חזה
  2. בחילות
  3. הקאות
  4. שינויים חריגים בשיער הגוף
  5. חום גבוהה
  6. כאבי ראש

מינוקסידיל: תופעות לוואי וסיבוכים נוספים

לעתים נדירות, תופעות הלוואי של שימוש חיצוני במינוקסידיל (מריחה שלו על העור), זהות לתופעות הלוואי שלו משימוש פנימי שלו (בליעה של כדור).

חלק מהמטופלים מבחינים בשינויים פתאומיים בצבע של השיער בגוף, לצד צמיחת יתר של שיער ארוך ושופע יותר באזורים שונים בגוף, סימפטום בולט של תסמונת היפרטריכוזיס, או בשפה פשוטה יותר, צמיחה של שיער בכל רחבי הגוף.

האזורים הראשונים שבהם בדרך כלל אפשר לראות את התסמינים הם הרקות והאזור בין הגבות. הסימפטומים המוקדמים יכולים להופיע 3 עד 6 שבועות לאחר תחילת הטיפול במינוקסידיל.

הפסקת השימוש בתכשיר תוביל לירידה בצמיחת שיער גוף חדש, אבל לעיתים נדרשת אפילו חצי שנה של הימנעות מהטיפול כדי שהכול יחזור לקדמותו.

תופעת לוואי רצינית של צריכת מינוקסידיל דרך הפה היא אגירת וספיחת יתר של מלחים ונוזלים בגוף. 7% מהאנשים שהתנסו בשימוש במינוקסידיל דיווחו על בצקות ונפיחויות זמניות.

במקרים מסוימים, צריכת מינוקסידיל יכולה להוביל לדלקת קרום הלב – שזה כבר סיבוך מאוד רציני.

בנוסף, דווח כי 60% מהאנשים שטופלו בתרופה חוו שינויים בקצב הלב, למרות שאין מחקר שבדק את זה לעומק ואימת את הדיווח.

בדיקות מעבדה של הדם, הכבד והכליות עלולים להראות הבדלים במדדים שונים לפני ואחרי השימוש במינוקסידיל. עם זאת, יש להדגיש ששינויים אלה לא מתבטאים בשום סימפטום חיצוני נראה לעין.

האם יש פתרונות חלופיים למינוקסידיל?

תמונה בצבע שחור לבן של אישה שתוהה לעצמה

אז האם יש אלטרנטיבות לתרופת המינוקסידיל, שלא מכילות כימיקלים שעלולים להזיק?

כן, ברור שיש.

אפשר לנצל את היתרונות המוכחים של חוסמי DHT טבעיים ולשפר את צמיחת שיער הקרקפת באמצעות טכניקות פשוטות להמרצת זרימת הדם באזור.

אני רוצה לחלוק אתכם מתכון ביתי לתכשיר טבעי וחלופי למינוקסידיל.

רכיבים:

  1. חומצה היאלורונית (6 חלקים יחסיים)
  2. דקל ננסי (חלק יחסי אחד)
  3. פוליפנול תפוחים (חלק יחסי אחד)
  4. שמן עץ התה (חלק יחסי אחד)
  5. שמן אמו (2 חלקים יחסיים)
  6. שמן זרעי דלעת (חלק יחסי אחד)

החלקים המצוינים בסוגריים מייצגים את היחס הנכון בין המרכיבים השונים. הכמויות שתכינו כבר לגמרי תלויות בכם, אך חשוב להקפיד על יחס זה בין רכיבי התכשיר. אפשר לאחסן את הרקיחה הטבעית במקרר שלכם למשך חודש שלם.

תעסו את התערובת היטב לתוך הקרקפת (במיוחד באזור עם השיער הדליל, הדק והנסוג). תשאירו את התכשיר למשך 10 דקות לפני שתשטפו אותו מראשכם עם מים פושרים.

אלטרנטיבה פשוטה וטבעית ללא כל תופעות לוואי אפשריות

אלטרנטיבה טבעית למינוקסידיל בלי תופעות לוואי

אני הולך לפנק אתכם בעוד מתכון מובחר של תכשיר ביתי מעולה שאני משתמש בו באופן יומיומי כדי למנוע נסיגה בקו השיער שלי.

אל תחשבו שכל מה שמיוצר במעבדה על ידי יצרן מפורסם תמיד יהיה יעיל ובטוח יותר לשימוש מתכשיר ביתי שאתם יודעים מה נכנס לתוכו. הפתרון הטבעי שאני מכין יכול להיות אפילו יעיל יותר מתמיסת מינוקסידיל, זול בהרבה, נטול תופעות לוואי וגם טבעי לחלוטין.

תהליך ההכנה פשוט מאוד וכל אחד יכול להסתדר איתו. קודם כל, תרכשו בקבוקון עם שמן מגנזיום. הוא יעיל במיוחד במניעת הסתיידות (היווצרות משקעי סידן שפוגעים בתפקוד הגוף), שיכולה לעורר ולהאיץ נשירת שיער. לכמות של 200 מ"ל משמן המגנזיום, תוסיפו 10 מ"ל שמן אתרי של מנטה (נענע חריפה) ו-10 מ"ל שמן רוזמרין.

מחקר מדעי שבחן את מידת ההשפעה של שמן מנטה על צמיחה מחודשת של זקיקי השיער, גילה כי שמן מנטה לשיער מספק תוצאה מרשימה יותר ממינוקסידיל (כמו שאפשר לראות בגרף המצורף)!

אפילו הכותרת של המחקר שנערך בשנת 2014 מדברת בעד עצמה: "שמן מנטה משפר את צמיחת השיער ללא השפעות מזיקות". החוקרים הוכיחו שבהשוואה למינוקסידיל, לשמן מנטה אין שום תופעת לוואי בולטת שחזרה על עצמה.

ספירת שיער של שמן נענע חריפה בהשוואה למינוקסידיל

כל זה הופך את שמן המנטה למועמד מושלם עבור טיפול מניעת התקרחות. גם שמן הרוזמרין שמופיע במתכון הוכח כיעיל יותר ממינוקסידיל. לא רק שהם לא מכילים שום תוסף כימי, אלא גם יחסכו לכם המון כסף. כשמערבבים אותם עם שמן מגנזיום, נוצר תכשיר עוצמתי לטיפול משודרג בנשירת שיער.

פשוט תערבבו היטב את כל הרכיבים ותשתמשו בבקבוק עם שפריצר כדי לרסס את התערובת על קו השיער לפני שאתם הולכים לישון. תשאירו את התכשיר במשך הלילה ותאפשרו לו לעשות את עבודתו. כשתקומו בבוקר, תשטפו היטב את התערובת עם מים צוננים.

איך להגביר את היעילות של תכשירי מינוקסידיל לשימוש חיצוני על העור

שיגור טיל שמדמה הגברת היעילות של מינוקסידיל

אפשרות נוספת שתעזור להוציא את המירב מהטיפול במינוקסידיל ולהפחית את הסיכונים הטמונים בו, היא להשתמש בטכניקה יעילה שנקראת מזותרפיה. באמצעות שימוש במכשיר הדרמה רולר, שמכיל מחטים זעירות הדוקרות את העור, ניתן להפעיל את מנגנון הריפוי וההתחדשות של העור, ולהביא לצמיחה מהירה וטובה יותר של זקיקי השיער.

השיטה הטיפולית הזאת משתלבת היטב עם שימוש במינוקסידיל ומאפשרת להגביר את התוצאה החיובית המתקבלת ממנו. הטכניקה הזאת מאפשרת לצמצם את כמויות תמיסת המינוקסידיל שאתם שמים על הקרקפת, מה שיפחית את הסיכוי להיווצרות תופעות לוואי מסוכנות.

מחקר שנערך בשנת 2013 העלה את הממצאים הבאים:

תוצאות המחקר של דרמה רולר מול מינוקסידיל

כמו שאפשר לראות למעלה, בדיקת ספירת שיער שנערכה 12 שבועות לאחר תחילת טיפול משולב של דרמה רולר לשיער יחד עם מינוקסידיל הציגה זינוק חד במספר הזקיקים שצמחו: 317 לעומת 218 אצל קבוצה שטופלה באמצעות תמיסת מינוקסידיל בלבד. מדובר בעליה של 45% ביעילות הטיפול.

הנה עוד תמונה עם נתונים שממחישים את תוצאות הניסוי:

תוצאות מחקר של מינוקסידיל מול דרמה רולר בטבלה

כמו שאפשר לראות על מטופלים 1 ו-2 מהקבוצה שקיבלה טיפול באמצעות דרמה רולר, בתמונה שלמטה, התקבלו תוצאות מרשימות:

לפני ואחרי טיפול של מינוקסידיל ביחד עם דרמה רולר אחרי 12 שבועות

היכולת של מכשיר הדרמה רולר להאיץ את צמיחת השיער הטבעית ולשדרג את האפקט שמעניק המינוקסידיל קיבלה ביסוס מחקרי נרחב שאי אפשר להתעלם ממנו.

הנקודה שלי פשוטה: אם אתם באמת מודאגים מתופעות הלוואי האפשריות של תכשיר המינוקסידיל, אז למה שלא תנסו תמיסה טבעית לגמרי שתוכלו להכין במו ידיכם?

וגם, למה לא להגדיל את התוצאות שלכם באמצעות דרמה רולר? ככה תוכלו להשתמש בפחות מינוקסידיל = פחות תופעות לוואי אפשריות.

האם שמעתם על אולרופאין (Oleuropein)?

אולרופאין

מדובר בחומר בעל סגולות בריאותיות חשובות רבות המופק מעלי עץ הזית ומצוי גם בשמן ארגן.

מחקר מעניין שנעשה בשנת 2015 השווה בין יעילות שימוש חיצוני באולרופאין לעומת מינוקסידיל בהצמחת שיער חדש. התוצאות הפתיעו את המדענים ואני בטוח שהן יעניינו גם אתכם.

למרות שהניסוי נערך על עכברים ונמשך רק 28 יום, עדיין מדובר בתוצאות מאוד מעודדות.

האולרופאין הביס את המינוקסידיל בכל קריטריון ומדד שהחוקרים בדקו כדי לבחון את השפעת הטיפול מבחינת שיפור צמיחת השיער:

  1. אורך זקיקי השיער
  2. היקף זקיקי השיער
  3. מספר זקיקי השיער שצמחו
  4. עובי העור (נתון זה חשוב לזרימת דם חופשית ותקינה לזקיקי השיער)
  5. מידת השיפור במנגנון ההזנה והבנייה של הזקיקים

החוקרים גילו שלאחר 28 יום, הנסיינים שטופלו באולרופאין הצמיחו כמות גדולה יותר של שיער לעומת הקבוצה שקיבלה מינוקסידיל, והרבה יותר מהביקורת שקיבלה טיפול דמה.

גרף ממחקר של השפעת שמן זית על נשירת שיער

האולרופאין השאיר אבק למינוקסידיל גם מבחינת כמות הזקיקים החדשים שהופיעו והקוטר שלהם, כמו שאפשר לראות בגרף:

ספירת כמות הזקיקים והקוטר שלהם מהניסוי של אולרופאין

עובי העור יכול לתת אינדיקציה בנוגע לאופן צמיחת השיער החדש. שכבת עור עבה וקשיחה יותר רומזת על אספקת דם גדולה יותר של חומרי הזנה חיוניים לזקיקים.

שוב, כמו שאפשר לראות בגרף המחקר משנת 2015, אולרופאין קיבל תוצאות טובות יותר מהמינוקסידיל ומקבוצת הדמה.

תמונה של עובי השיערה מהניסוי על אולרופאין

לבסוף, האולרופאין גם המריץ את תפקוד התאים האחראיים על צמיחת זקיקי השיער. פעולה זאת מאיצה את קצב הצמיחה של שיער בריא וחזק יותר.

תאי דרמה פפילה בניסוי באולרופאין

כשנתקלים בדיווחים על תופעות לוואי כתוצאה משימוש במינוקסידיל, ומתרשמים מעדויות מדעיות חדשות לפתרונות טבעיים שעולים על התכשיר הידוע מכל הבחינות, עולה השאלה למה בכלל להשתמש בתרופה הסינתטית?

אם אתם צריכים להתמודד עם תופעות הלוואי האפשריות של המינוקסידיל, או יכולים להימנע מכל זה בזכות תכשירים טבעיים לגמרי ויעילים במיוחד כמו שמן מנטה (נענע חריפה) או אולרופאין, באיזו אפשרות הייתם בוחרים?

בשבילי, התשובה מאוד פשוטה.

בכל אופן, אם אתם עדיין רוצים לנסות מינוקדיסיל או כבר משתמשים בו ורואים תוצאות טובות בלי תופעות לוואי שמפריעות לכם, אין עם זה שום בעיה, פשוט תהיו מודעים שיש עוד דרכים ששווה לנסות שאולי יעבדו בשבילכם.

תופעות לוואי: סיכום ומסקנות

בחור צעיר שמחייך כי אין לו מינוקסידיל תופעות לוואי

חשוב מאוד להתייעץ עם רופא מומחה לפני שמתחילים טיפול במינוקסידיל, וגם להיות מודעים לתופעות הלוואי האפשריות שלו.

כל אדם מגיב באופן שונה למינוקסידיל, בהתאם לרקע הרפואי ולמצב הבריאותי האישי שלו.

אי אפשר לדעת את ההשלכות ארוכות הטווח של שילוב בין מינוקסידיל לטיפול תרופתי אחר, ולכן יש להיוועץ ברופא המטפל שלכם שימליץ האם כדאי להימנע מהשימוש במינוקסידיל או שאין כל סיבה ספציפית שצריכה לגרום לכם לוותר עליו.

גם אם קיים סיכוי לחוות תופעות לוואי כתוצאה מטיפול במינוקסידיל, רוב תופעות הלוואי אינן חמורות ויחלפו מעצמן לאחר הפסקת הטיפול.

תופעת הלוואי השכיחה ביותר (בפער עצום מהשאר) היא הופעת גירויים, אדמומיות ופריחה על העור. ייתכן שהם לא נגרמים מהמרכיב הפעיל של התרופה, אלא מחומר אחר שהיא מכילה – פרופילן גליקול. אם הבנתם שאתם רגישים למרכיב הבעייתי פשוט תעברו למוצר מינוקסידיל שאינו כולל את הרכיב הזה ותוכלו להמשיך בטיפול מבלי להזיק לעור.

בשורה התחתונה, מינוקסידיל היא תרופה מאוד יעליה, ועם זאת היא לא מספקת מענה לכל הסוגים של נשירת השיער. היא מצוינת כשמדובר באנשים הסובלים מהתקרחות מקומית למשל, אך לא יביא לכל שיפור ממשי במקרה של נשירת שיער הנגרמת מגורמים אחרים כמו לחץ ומתח נפשי או זיהום פטרייתי.

ישנם פתרונות ממוקדים המיועדים לטיפול בצורות אלה של אובדן שיער, והם יעשו את עבודתם בצורה הרבה יותר יעילה. אתם חייבים לבחור בטיפול או בתכשיר שיתמודד בהצלחה עם שורש הבעיה שגורמת לשיערכם להקריח. אז אם ניסיתם מינוקסידיל וזה לא עבד לכם? אין בעיה, יש עוד הרבה פתרונות חוץ ממנו!

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo