דוטסטריד או פינסטריד: השוואה של שני התכשירים לטיפול בהתקרחות

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

למרות שדוטסטריד (הידוע גם בתור אבודרט) נחשב ליעיל יותר בתור טיפול בנשירה, אנשים רבים מעדיפים להתחיל מפינסטריד שגם עושה עבודה טובה ונחשב לבטוח יותר לשימוש. פינסטריד היא התרופה היחידה לטיפול בהתקרחות גברית טיפוסית הנצרכת בבליעה, שקיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

פינסטריד, שמוכר גם בתור פרוסקאר או פרופסיה, חוסם את האנזים 5-אלפא רדוקטאז וגורם לירידה של 70% ברמות ה-DHT ושל 10% ברמת הטסטוסטרון בגוף.

בדיוק כמו פינסטריד, גם הדוטסטריד מגביל את פעילות האנזים 5-אלפא רדוקטאז, עם זאת הוא עוצר את שני תתי הסוגים של האנזים. לעומת זאת, פינסטריד חוסם רק את האנזים 5-אלפא רדוקטאז מסוג 2.

השוואה בין מידת ההשפעה של שני התכשירים על צמיחת השיער

שנים ארוכות של מחקרים מדעיים הניבו ממצאים מפורטים בנוגע לתוצאות ארוכות הטווח של תרופות אלה להצמחת שיער הקרקפת.

מחקר שארך 5 שנים, גילה שבקרב 90% מהגברים שהשתתפו בו ונטלו פינסטריד, נרשמה עצירה בנשירת השיער או שהחלה צמיחה מחודשת שלו. לאחר 5 שנים, 50% מהמשתתפים השיגו שיפור בצמיחת שיער הקרקפת, אצל 42% מהמשתתפים הנסיגה וההידלדלות בשיער נבלמה, ורק 10% המשיכו לאבד את שיערם.

בדיקת ספירת השיער הראתה תוספת של 277 שערות חדשות על כל אינץ' של הקרקפת בסופן של 5 השנים שבהן התנהל המחקר. בנוסף, השיער החדש היה בריא וארוך יותר מהשערות הפגומות והדקות של המטופלים בתחילת הניסוי.

דוטסטריד (הידוע גם בתור אבודרט) סייע להפחית את ריכוז הורמון ה-DHT בגוף בשיעור של 91%, מה שלכאורה נראה יותר מרשים מהתוצאות של הפינסטריד. אבל, האנזים 5-אלפא רדוקטאז מסוג 1, אינו נמצא בכמויות גבוהות בזקיקי השיער, ולכן לא מדובר בתוצאות דרמטיות כל כך.

עם זאת, מחקר שכלל השוואה לקבוצה שקיבלה טיפול דמה (פלצבו) והתפרסם בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לבריאות העור הוכיח שהדוטסטריד יעיל יותר מהפינסטריד.

תוצאות מחקר השוואתי של שני הפתרונות לטיפול בנשירה

בואו נעבור בהרחבה על הממצאים והמסקנות של המחקר הזה. הוא כלל 416 גברים, שחולקו לשתי קבוצות שקיבלו דוטסטריד או פינסטריד כל יום במשך 24 שבועות.

הנתונים שהתקבלו חשפו שהדוטסטריד התגלה כעדיף על הפינסטריד מבחינת היכולת שלו להפחית ולמנוע נשירה בקרב גברים שאובחנו כסובלים מהתקרחות גברית טיפוסית. בסוף הניסוי, התבצע אבחון מקיף על ידי פאנל של מומחים בתחום הדרמטולוגיה ושחזור השיער, כדי להעריך את תוצאות הטיפול.

הממצאים הראו שהגברים שנטלו פינסטריד הצליחו להצמיח 75.6 שערות חדשות, בעוד שאצל המשתתפים שטופלו באמצעות דוטסטריד הופיעו 78.5 שערות חדשות בממוצע. מבחינת בטיחות הטיפול, לא נצפו או דווחו תופעות לוואי משמעותיות אצל רוב המטופלים שהגיבו היטב לשתי התרופות מבלי לסבול מהשלכות לא רצויות. לא התגלו הבדלים גדולים בין שני הקבוצות בניסוי מבחינת חומרת וכמות תופעות הלוואי לאחר הטיפול.

החוקרים סיכמו את ממצאי המחקר באופן הבא:

"תכשיר הדוטסטריד העלה את ספירת השיער באזור המטופל לעומת קבוצת הפלצבו שקיבלה טיפול דמה, בהתאם לגודל המינון שניתן. דוטסטריד במינון של 2.5 מ"ג סייע להשיג שיפור משמעותי יותר בצמיחת השיער לעומת הפינסטריד לאחר 12 ו-24 שבועות".

יש להדגיש שסך הכל 8 גברים פרשו מהניסוי עקב תופעות לוואי. כולם היו בקבוצת הדוטסטריד ודיווחו על עייפות, בעיות עור, ירידה בחשק המיני ובעיות נוירולוגיות.

תופעות לוואי של דוטסטריד ופינסטריד

תופעות הלוואי של שני התכשירים הן הפיכות ולא נפוצות: החוקרים דיווחו ש-3.8 אחוז מהגברים שנטלו פינסטריד סבלו מבעיות בתפקוד המיני.

תופעות הלוואי חלפו אצל כל המטופלים שהפסיקו את נטילת התרופה ובקרב 58% מאלה שהמשיכו את הטיפול כרגיל.

לאחר הסיום של הטיפול, תופעות הלוואי נפסקו לגמרי תוך כמה שבועות, ולא התקבלו דיווחים על תופעות לוואי בלתי הפיכות שנמשכו גם לאחר סוף הטיפול.

בנוסף, הגברים שהפסיקו  את הטיפול איבדו אך ורק את השיער שצמח או לא נשר  בזכות התרופה, וההתקרחות התרחשה במקומות שבמילא סבלו מנשירה עוד לפני השימוש בתכשיר.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo