מוצרים לטיפול בנשירה עם אישור FDA: רשימה מעודכנת 2024

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

תופעת ההתקרחות לא מרחמת אפילו על בני מלוכה, ובתקשורת הבריטית דיווחו על כוונתו של הנסיך ויליאם לשקול ברצינות ניתוח השתלת שיער.

גם יורש העצר העשיר והמפורסם לא חסין בפני אותה בעיית שיער מביכה ומדאיגה שתוקפת גברים רבים: הוא החל לסבול מנסיגה הדרגתית בקו השיער שלו, וחלק גדול ממנו נעלם במהלך השנים. הציבור הבריטי ראה איך הבלורית המלכותית פינתה את מקומה למפרצים הידועים לשמצה.

על פי השמועות, יורש העצר סובל מהתקרחות של גברים ובזמן האחרון הוא החליט לפעול ולטפל בבעיה המציקה.

במידה והנסיך יחליט ללכת בסופו של דבר על השתלת שיער, קרוב לוודאי שהרופאים ימליצו על טיפול תרופתי במשך חצי שנה לפני הניתוח. התכשירים המקובלים והמסורתיים שזוכים לתמיכת המומחים בתחום נשירת השיער וקיבלו אישור רשמי מרשויות הבריאות הם Aindeem שמיוצר על ידי חברת התרופות הבינלאומית Actavis, ורוגיין שמיוצר על ידי התאגיד Johnson & Johnson. אלו הם המועמדים הסבירים ביותר לטיפול התרופתי שיורש העצר צפוי לקבל לפני ביצוע ההשתלה עצמה.

Aindeem (פינסטריד)

אריזת כדורים של פרופסיה

המרכיב הפעיל של Aindeem  (שמשווק בארץ בתור פרופסיה) הוא הפינסטריד, שנמצאו ראיות רבות התומכות ביכולתו לדכא את רמות ה-DHT בגוף, שנחשב לאשם העיקרי בהתקרחות גברית טיפוסית.

פינסטריד מונע את ייצור ההורמון הזה, ומנטרל את ההשפעה השלילית שלו על צמיחת השיער. כמו שכבר הזכרתי, היעילות של התכשיר הזה זכתה לגיבוי מדעי. מחקר מקיף וארוך טווח שנמשך 5 שנים בדק את השפעת הטיפול על צמיחת השיער. כדי לבחון את תוצאות השימוש בתרופה, החוקרים השתמשו בבדיקת ספירת שיער. לפניכם הממצאים שהם העלו:

  • 48% מהמשתתפים הצליחו להצמיח מחדש את השיער שאיבדו.
  • אצל 42% ממשתתפי המחקר, נשירת השיער נעצר לגמרי.

הצלחת הטיפול בפינסטריד לגברים (זה עדיין שנוי במחלוקת, אבל בינתיים הדיעה הרווחת היא שפרופסיה לא יעילה לנשים) תלויה בחומרת נשירת השיער שלכם ובשלב שבו התחלתם לטפל בבעיה.

בגלל שההתקרחות של הנסיך ויליאם נמצאת בשלב מתקדם יחסית, רוב הסיכויים שהתרופה רק תבלום את התפשטות הבעיה ותייצב את המצב.

רוגיין (מינוקסידיל)

תמיסת רוגיין קצף בריכוז של 5%

minoxidil, ששווקה במקור תחת השם רוגיין, היא תרופה המיועדת לשימוש מקומי וחיצוני על פני עור הקרקפת. ניתן לרכוש אותה בחופשיות ישירות ממדפי החנויות ובתי המרקחת (זה נכון עבור ישראל, עם זאת במדינות אחרות ייתכן שהיא מחייבת מרשם מהרופא). התכשיר משמש להאטת נשירת שיער מוגברת ועידוד צמיחה מחודשת שלו.

התרופה מבצעת את עבודתה באמצעות הארכת שלב הצמיחה הפעילה (אנגן) של תאי השיער, ומאפשרת להם לממש את מלוא פוטנציאל הגדילה שלהם. לפניכם כמה עובדות מעניינות על התכשיר הנפוץ:

  • התרופה הוכתרה על ידי כתב העת האמריקאי לרפואת עור בתור הטיפול החיצוני הבטוח והיעיל ביותר להתקרחות אצל גברים.
  • התכשיר היחיד לשימוש חיצוני על העור שקיבל אישור מה-FDA למטרת טיפול בנשירת שיער על רקע גנטי.
  • ה minoxidil סיפק קבלות מוכחות: מחקרים גילו ש-40% מאנשים שטופלו בתרופה השיגו צמיחת שיער משופרת תוך שישה חודשים.

הנתון הזה יכול להיראות די צנוע ולא מרשים במיוחד, אבל גם השיפור היחסי הזה בהחלט עדיף על כלום.

אל תצפו לראות תוצאה מיידית ותתאזרו בסבלנות – לוקח זמן עד שהתכשיר מתחיל להשפיע.

במסגרת ההכנות לניתוח השתלת השיער, הוד מלכותו צריך להגדיל את כמות השערות הבריאות על הקרקפת שלו ולמקסם את מספר זקיקי השיער שיוכלו לתפקד כשתלים. זה יעניק למנתח יותר חופש ומרחב תמרון ופעולה.

ומי יודע? אולי הוא יהיה מרוצה מתוצאות הטיפול התרופתי, יסתפק בשיפור שהוא השיג ויבחר לוותר על ניתוח ההשתלה.

תכשיר ביתי לשיפור צמיחת השיער

כמובן, שקיימים טיפולים אחרים שאושרו על ידי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) שאינם מיועדים לשימוש חיצוני על העור ומשמשים להגברת היקף וקצב צמיחת השיער. אני רוצה לחלוק אתכם במתכון מקורי שיצרתי בעצמי – מדובר על תרופת סבתא לנשירת שיער תוצרת בית. תצטרכו להצטייד במרכיבים הבאים:

  • 2 כפות של זרעי פטרוזיליה מרוסקים.
  • חצי כוס של רוזמרין קצוץ.
  • כמות מספקת של מים לרחיצת השיער.

כל מה שתצטרכו לעשות זה להרתיח את צמחי התבלין האלה בתוך המים, לסנן את הנוזל שהתקבל, לשטוף את השיער ולתת לו להתייבש באופן טבעי – זה כל הסיפור.

השתלת שיער רובוטית באמצעות מערכת ARTAS

מערכת ARTAS להשתלת שיער

כשהגיע הזמן להתקדם לשלב הסופי והאחרון ולבצע את השתלת השיער עצמה, הנסיך ויליאם לא הולך להתקמצן ולספור כל שקל (או פאונד): הוא יבחר בטיפול האיכותי המובחר והיקר ביותר שיעמוד בציפיות הגבוהות שלו. נראה שההימור הנכון והבטוח ביותר הוא סוג חדשני של ניתוח השתלת שיער שנעזר בזרוע רובוטית משוכללת. זה נשמע כמו סרט מדע בדיוני, אבל טיפול שחזור שיער בטכנולוגיית ARTAS אושר על ידי ה-FDA עוד בשנת 2011. לשיטה הזאת יש כמה יתרונות בולטים:

  • היא מאפשרת לקצור את השתלים בצורה הרבה יותר מהירה משיטות ידניות מסורתיות, ומקצרת את משך התהליך כולו.
  • היא מאפשרת למטופלים להימנע מקצירת רצועות עור עם יחידות זקיקי השיער, שהיא טכניקה שיכולה להשאיר צלקות ולהאריך את תקופת ההחלמה וההתאוששות מהניתוח.

אבל לא הכול מושלם: מערכת ARTAS מתקשה לזהות שיער בהיר, וזה יכול להיות מוקש רציני עבור יורש העצר הבלונדיני. החדשות הטובות הן שניתן להתגבר על המכשול הזה. גברים בעלי גוון שיער בהיר מתבקשים לצבוע את שיערם לצבע כהה יותר לפני הניתוח.

התחייבות להשתלת שיער היא החלטה חשובה וגורלית שאי אפשר לקבל ברגע אחד. לפני ביצוע השתלת השיער עצמה, יש לעבור טיפול תרופתי במשך חצי שנה. לפני שאתם מכריעים בנושא וקופצים על הפתרון הזה, חשוב לוודא שאתם מבינים היטב את הדרישות, המגבלות והחסרונות שלו. לא משנה כיצד יחליט לנהוג יורש העצר, ייתכן שהוא יתחרט על זה שהוא בזבז זמן יקר ולא טיפל בנשירת השיער שלו באופן מידי.

על בני מלוכה ופשוטי עם

הנסיך וויליאם מנופף לשלום עם היד

ככל שתקדימו לאבחן את בעיית השיער שלכם, כך סיכויי ההצלחה של הפתרונות שהזכרנו יהיו גבוהים יותר, כי כאשר ההתקרחות שלכם נמצאת בשלבים ההתחלתיים והראשוניים שלה, בדרך כלל היא תגיב בצורה טובה יותר לטיפול.

למרות כלל האצבע הזה שחשוב לקחת בחשבון, יש גם סיפורי הצלחה שהנסיך ויליאם יכול לשאוב מהם השראה: העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" פרסם את סיפורו של ג'יימס דרייפר, בן ארצו של יורש העצר. הוא צעיר בכמה שנים מהנסיך המקריח, אבל סבל מבעיית שיער זהה.

מה שיכול לעודד את המלך הבא של בריטניה היא העובדה שההתקרחות של "פשוט העם" הזה נשארה בעבר הרחוק. באמצעות ניתוח השתלת שיער הוא הצליח להצמיח מחדש את כל השיער שנשר. הוא טוען שהמראה שהתקבל כל כך טבעי ואותנטי, שאפילו הספר הקבוע שלו לא מצליח להבחין בשתלים החדשים.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo