השתלת שיער מחיר – כמה עולה השתלת שיער? סקירה מקיפה של שיטות טיפול השונות בישראל ובחו"ל

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

מחיר השתלת שיער: כמה עולה השתלת שיער? ניתוח השתלת שיער הוא אחד מהפתרונות הפופולריים ביותר להתקרחות ונשירת שיער, אבל הוא גם אחד מהטיפולים היקרים ביותר בתחום.

התדלדלות שיער והתקרחות הן בעיות נפוצות שפוגעות באיכות חייהם של אנשים רבים בגילאים שונים המבקשים צמיחת שיער בריאה וחזקה. הגורמים לבעיות ההתקרחות ודילול השיער או הפסקת צמיחתו הטבעית מגוונים ולרוב הם נובעים מבעיות בריאותיות שונות כמו מחלות כרוניות, תפקוד לקוי של המערכת ההורמונלית או מליקוים במנגנון צמיחת השיער הטבעי של הגוף. במקרים מסוימים השתלת השיער היא הפתרון לכך. מדובר בטכניקה כירורגית הכוללת לרוב הרדמה מקומית, ובמהלכה משתילים באזורים שבהם יש קרחות זקיקי שיער אשר נמצאו כעמידים גנטית להתקרחות. קיימות כמה שיטות מודרניות שונות לביצוע תהליך השתלת השיער, ולכן המחירים של סוגי השתלות השיער הם שונים ואינם נמוכים. במאמר זה נבחן את ההיבטים הכלכליים השונים הכרוכים בביצוע השתלת שיער, לרבות את העלות של תהליך וההוצאות הנוספות הנדרשות לביצוע התהליך בארץ או בחו"ל.

לפני ואחרי של גבר שעבר השתלת שיער

כמה עולה השתלת שיער? כל המידע המקיף

בזמן שהפוטנציאל לחיסכון בעלויות השתלת השיער באמצעות ביצוע שלו בחו"ל קיים, על המעוניינים לשקול את ההוצאות הנוספות שעליהם פירטנו למעלה, אל מול היתרונות של ביצוע השתלת השיער באחת מהמדינות הפופולריות לביצוע התהליך בחו"ל. ולכן חשוב לבצע השוואה בין מחירי הטיפול עצמו של ניתוח השתלת השיער בין המדינות השונות .הינה עלויות ביצוע התהליך במדינות ארה"ב, אנגליה, טורקיה וכמובן ישראל.

לפניכם, הנתונים המפורטים מאתר RealSelf:

השתלת שיער בישראל

כל מה שנוגע להשתלת שיער בישראל, ישראל נמצאת בקצה הגבוה של התמחור העולמי לתהליך, אך זאת מאחר שיש בה מנתחים מומחים נחשבים ביותר. עם זאת, העלויות הללו הן שגורמות לחלק מהמתעניינים בתהליך לחפש אופציות במדינות אחרות. אלו הם המחירים:

  • מחיר השתלת שיער ממוצע: $8,600
  • המחיר הנמוך ביותר: $7,100
  • המחיר הגבוה ביותר: $10,000

השתלת שיער באנגליה

באנגליה המחירים נוטים להיות נמוכים במעט מישראל, והם כוללים מתקנים רפואיים ורופאים מיומנים התורמים לתוצאות טובות, אף שהעלויות נותרות בקצה הגבוה ביחס ליעדים גלובליים אחרים.

  • מחיר השתלת שיער ממוצע: $5,975
  • המחיר הנמוך ביותר: $5,900
  • המחיר הגבוה ביותר: $6,000

כמה עולה השתלת שיער בטורקיה

אם אתם תוהים כמה עולה השתלת שיער בטורקיה, אז הגעתם למקום הנכון. מכיוון שטורקיה נחשבת לאחד היעדים המובילים בעולם לטיפול בזכות העלויות היחסית נמוכות בהשוואה ליתר המדינות. בעוד שהמחירים עשויים להשתנות, כאשר תבדקו כמה עולה השתלת שיער בטורקיה אתם תופתעו לטובה בהשוואה לעלויות של מדינות אחרות, וזאת מבלי להתפשר על איכות הטיפול והתוצאות.

  • מחיר השתלת שיער ממוצע: $5,975
  • המחיר הנמוך ביותר: $2,400
  • המחיר הגבוה ביותר: $4,000

השתלת שיער בקנדה

אף על פי שלקנדה יש תשתיות רפואיות מעולות ורופאים מיומנים, המחירים עבור טיפולים קוסמטיים שונים נותרים גבוהים מאוד ביחס לתוצאות, שכן קיימות אופציות טובות יותר במקומות אחרים. בקנדה מחירי השתלות השיער גבוהים והם:

  • מחיר ממוצע: $16,200
  • המחיר הנמוך ביותר: $12,400
  • המחיר הגבוה ביותר: $20,000

השתלת שיער בהודו

בהודו רופאים בעלי כישורים גבוהים וציוד רפואי מתקדם אשר מספקים לחולים תוצאות מעולות בעבור עלות נמוכה יחסית מהעלויות במדינות אחרות. תאילנד וטורקיה, אומנם, מתחרות בהודו מבחינת המחירים, אך הודו נותרת אטרקטיבית לביצוע השתלות שיער במחיר סביר. הודו טיפחה מוניטין של טיפול רפואי איכותי ובמחיר נגיש, כולל השתלות שיער במחירים שקשה להתחרות בהם:

  • מחיר ממוצע: $2,475
  • המחיר הנמוך ביותר: $400
  • המחיר הגבוה ביותר:$5,000

השתלת שיער בארצות הברית

ארצות הברית נותרת תחרותית ברמה הגלובלית בזכות תשתיות מוצקות, רופאים מוכשרים ומחירים נוחים. עם זאת, העלויות של ביצוע הליך השתלת השיער הין גבוהות באופן ניכר מאשר ביעדי תיירות רפואית מובילים אחרים. מחירי השתלות שיער עם מנתחים מומחים ונחשבים בארה"ב נעים בדרך כלל בין: 

  • מחיר ממוצע: $6,375
  • המחיר הנמוך ביותר: $4,500
  • המחיר הגבוה ביותר: $10,000

 קחו בחשבון שלא מדובר בנתונים רשמיים, אלא במידע שהועבר על ידי המטופלים עצמם. לכן, סביר להניח כי מחיר השתלת שיער בפועל יהיה טיפה יותר נמוך או גבוה מהמספרים האלה. אם אתם רוצים לקבל מושג ממשי על כמה עולה השתלת שיער, תבצעו סקר שוק מקיף ותבקשו הצעות מחיר מכמה מרפאות שונות.

מה הם הגורמים להבדלים בעלויות?

מאזניים של מחיר השתלת שיער

מחיר של השתלת שיער תלוי בגורמים רבים, כולל מיקום המרפאה שפניתם אליה, המוניטין והניסיון של המנתח, וחומרת ההתקרחות שלכם. בגלל שהמחיר של רוב השתלות השיער מחושב על פי מספר השתלים, ככל שהיקף נשירת השיער שלכם רחב יותר, ככה המחיר של השתלת השיער יעלה בהתאם. בנוסף, יש גם הבדלי מחיר בין השתלת שיער לגברים לבין השתלת שיער לנשים.

מחיר השתלת שיער – ממה מורכב המחיר ולמה משתנה בין המדינות השונות?

מחשבון שמחשב מחיר השתלת שיער

יש מספר גורמים חשובים שעוזרים להסביר את השוני הקיצוני בתמחור ברחבי העולם עבור השתלות שיער והם:

היצע וביקוש

בכלכלות השוק חופשי, המחירים של הליכים פלסטיים שונים משתנים בעיקר לפי ההיצע והביקוש שלהם. מדינות כמו טורקיה והודו השקיעו רבות בבתי חולים מתקדמים, ציוד ומומחיות ספציפית בתחום השתלות השיער לכן קיימים במדינות אלו מרכזים רבים המתחרים ביניהם. שפע ההיצע מאפשר להן להציע עלויות נוחות עבור השירותים שהן מספקות, ועדיין ליצור רווחים תוך כדי עידוד של ביקוש נוסף באמצעות אותם המחירים הנמוכים והתוצאות המעולות. לעומת זאת, במקומות כמו ארה"ב וקנדה, שבהן קיימים מרכזי שיקום שיער מועטים, רשימות ההמתנה ארוכות.  

מיסים מקומיים

מדינות שונות מממנות הוצאות ציבוריות כמו תשתיות רפואיות באמצעות מיסים. מיסים כגון מס הכנסה, מס מכירות או מס רכוש ועוד, נכללים במחיר שמשלמים הצרכנים על הטיפולים השונים, דוגמת ניתוח השתלת שיער, ובכך מעלים את מחיר הניתוח. בדרך כלל, המיסים במדינות מתפתחות יותר נמוכים יותר, בייחוד בעבור טיפולים רפואיים. לכן, חיסכון במיסים תורם להוזלת עלויות טיפולי השתלות שיער. מנגד, בקנדה לדוגמה, קיים מס כבד אשר גורם למחיר טיפולי השתלות השיער להיות מרקיע שחקים.

עלויות הציוד הרפואי

הציוד הרפואי העדכני ביותר שמשתמשים בו לביצוע ניתוחי השתלות שיער, יכול לעלות עשרות אלפי דולרים ועד למעל ממיליון דולר בעבור מכשיר או מכונה אחת. משום שהקליניקות חייבות להחזיר את ההשקעה שלהן במכשירים אלו ולהפיק רווחים כדי להמשיך את פועלן, התמחור של הטיפול כולל אחוזים מסוימים מעלות המכשור. מכשירים אלו הם מתקני עקירת יחידות שיער רובוטיים, מיקרוסקופים, לייזרים מיוחדים ועוד. 

השכר

הגורם המשמעותי ביותר המסביר את השונות במחירי טיפולי השתלות השיער בין המדינות השונות הוא שכר הרופאים והוצאות על כוח אדם. בעוד שבמדינות מפותחות יש רופאים מומחים בעלי מומחיות ייחודית, העלויות להעסקת אנשי מקצוע מיומנים אלה הן עצומות, ולכן הן גורמות גם לתמחור הטיפולים לעלות. לשם השוואה, במקומות כגון הודו יש מומחים המשתכרים בשכר שהוא רק אחוז מסוים משכר מומחים במדינות מתקדמות אחרות, מה שגורם לטיפולי השתלות השיער בהודו להיות זולים יותר ממדינות כמו ארה"ב, שבהן הרופאים מדורגים במקום השלישי מבחינת המשתכרים הגבוהים ביותר בממוצע.

מלבד עלויות ההשתלה, אילו עלויות נוספות יכולות להיות במקרה של השתלה בחו"ל?

עם כל היתרונות הנלווים לביצוע השתלת שיער בחו"ל, כמו חיסכון מסוים בעלויות וטיפול בידי מומחים ברמה עולמית, חשוב לזכור כי טיסה לצורך כך מביאה עימה שיקולים הקשורים לעלויות הנוספות שנסיעה לחו"ל דורשת. החל מהוצאות הכרוכות בטיסות, בנסיעות ובלינה ועד להוצאות אחרות המצטברות במהירות. חשוב לציין כי תהליך השתלת השיער כולל מלבד הניתוח עצמו טיפולים פוסט-אבחוניים, מעקבים אחרי החלמת הטיפול, עלויות תרופות ומוצרים קוסמטיים ועוד.

עלויות טיסה

נסיעה לפרוצדורה רפואית בחו"ל כרוכה בעלויות טיסה המשתנות בהתאם למרחק ליעד שבו בחרתם לבצע את השתלת השיער.

עלות מלון ואירוח

לינה בחו"ל היא אינה עניין של מה בכך. מטופלים חייבים להביא בחשבון את הוצאת השהייה בבית מלון או בדירה להשכרה למשך תקופת ההחלמה שלהם, שיכולה להימשך אל מעבר לתקופה הפוסט-ניתוחית המיידית שהיא כמה ימים עד שבוע.

עלויות השכרת רכב או תחבורה ציבורית

התניידות בעיר זרה לפני הניתוח ובמהלך שלב ההחלמה, היא עוד שיקול שיש להביא בחשבון העלויות. בין אם אתם בוחרים בהשכרת רכב או הסתמכות על תחבורה ציבורית, העלויות האלה צריכות להיות מחושבות כחלק מהשיקולים הכלכליים שלכם לביצוע השתלת שיער בחו"ל.

למרות העלויות, למה לי לעשות השתלה?

תמונה של גבר בחליפה עושה סימן עם הבוהן שהכל מצויין

הבחירה לבצע השתלת שיער היא אישית, וברוב המקרים היא נובעת מהרצון של האנשים, נשים או גברים, אשר סובלים מבעיית ההתקרחות להשיב לעצמם את הביטחון העצמי ואת המראה המלא והשופע. המראה החיצוני שלנו מושפע רבות גם מהשיער שלנו, והוא חלק עצום מהאישיות ומהזהות שלנו. חסרונו מסיבות רפואיות כאלו ואחרות יכול להשפיע לרעה על הערך העצמי של האדם, לכן אנשים הסובלים מהתקרחות או מדילול שיער יחפשו לשפר את המראה החיצוני שלהם, אשר משפיע גם על הדימוי העצמי שלהם ובצורה עקיפה גם על תחומי חיים חשובים אחרים כמו קריירה וזוגיות לדוגמה. ביצוע תהליך השתלת השיער מציע לאנשים אלו שינוי חיובי שיכול להשפיע לטובה על היבטים שונים בחייהם. ידוע כי עלייה בהערכה העצמית היא אחת התוצאות של השתלת שיער שעבר בהצלחה. דבר זה תורם רבות לביצועים משופרים בעבודה, לחיזוק היחסים הבין-אישיים ולתחושה כללית של רווחה. 

סיכום

בסקירת המחירים השונים של תהליכי השתלות השיער במדינות שונות בעולם, אפשר לראות כי עלויות ניתוחי השתלות שיער יכולות לנוע מכ-400 דולר ועד למעלה מ-20,000 דולר בהתאם למדינה והקליניקה הספציפית שבה תבחרו לבצע את התהליך. בממוצע, יעדי תיירות רפואית מובילים כגון טורקיה והודו מציעים עלות נמוכה יותר לביצוע תהליך באיכות גבוהה מאוד, ביחס לאפשרויות היקרות יותר בארה"ב, קנדה ואנגליה. עם זאת, על המעוניינים בביצוע תהליך השתלת שיער לשקול בבחירת היעד לבצע בו את הטיפול את גורמי העלויות הנוספים כגון מיומנות כירורגית, מוניטין הקליניקה, הוצאות הטיסה, הלינה והתחבורה בחו"ל. אומנם, המחיר משנתה מיעד ליעד אבל הוא אינו השיקול היחיד אצל המתעניינים בביצוע השתלת שיער. בסופו של דבר, מה שחשוב ביותר הוא התוצאות המוצלחות ושאתם תהיו מרוצים ותיהנו מהן, ולא בהכרח העלות. אם אפשר להשיג את התוצאה הזאת בעלות סבירה, זהו פשוט יתרון נוסף.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo