האם מערכת עיכול בריאה יכולה למנוע התקרחות ונשירת שיער?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

לא מזמן צפיתי בהרצאה באינטרנט שעסקה בשינויים העצומים שעברו על התזונה ואורח החיים שלנו מאז אבות אבותינו הקדמונים וכיצד הבריאות שלנו מושפעת מהתפריט התזונתי שהתפתח בעידן המודרני.

אנחנו התקדמנו והשתכללנו בהמון תחומים, אבל ייתכן שהתפריט התזונתי של האדם הקדמון היה הרבה יותר בריא, מזין ומאוזן.

נקודה אחת שלא יוצאת לי מהראש היא הכמות הבלתי נתפסת של חומרים משמרים שאנחנו צורכים מדי יום, הרבה פעמים אפילו מבלי לשים לב ולדאוג יותר מדי.

הכימיקלים האלה מתחבאים במוצרי המזון שאנחנו צורכים. המטרה שלהם היא להאריך את חיי המדף של המזון ולמנוע ממנו להתקלקל במהירות.

אבל נראה שגם הצרכן מרוויח מזה: אנחנו יכולים לאחסן את המאכלים האהובים עלינו במקרר או במזווה זמן רב יותר ולצרוך אותם מתי שיתחשק לנו, מה שמקל על חיינו וחוסך לנו כסף רב.

למרבה הצער, הרכיבים הנפוצים האלה אינם כה תמימים ולא מזיקים כפי שכולנו נוהגים לחשוב. כשאנחנו אוכלים מוצרי מזון שמפוצצים בחומרים משמרים, אנחנו עלולים לעשות נזק לגוף ולסכן את בריאותנו.

החומרים המשמרים מבצעים את עבודתם בצורה פשוטה: הם מחסלים את החיידקים והבקטריות, ומונעים מהם לאכול את המזון שלנו במקומנו! אבל כשאנחנו מכניסים אותם לגופנו, הם ממשיכים לבצע את התפקיד שלהם ולהרוג אותם ללא הבחנה.

אם אתם תוהים מה הבעיה פה בכלל? אז התשובה פשוטה: מערכת העיכול שלנו מלאה בחיידקים טובים שמועילים לבריאותנו ולוקחים חלק חשוב בתהליכי הפירוק והעיבוד של האוכל שאנחנו צורכים.

כשאנחנו אוכלים מזון שמכיל חומרים משמרים, אנחנו פוגעים במושבות של החיידקים החיוניים האלה, ומאפשרים לבקטריות מזיקות ומסוכנות לתפוס את החלל שנוצר, לפגוע באיזון העדין במערכת העיכול ולשבש את התפקוד התקין של גופנו, כמו שאפשר ללמוד בהרצאה הזאת:

אבל הכימיקלים שנועדו למנוע מהמזון להתקלקל הם רק קצה הקרחון. התזונה המודרנית מכילה כמויות גבוהות במיוחד של סוכרים ועמילנים שהגוף לא מסוגל לעכל והם נשארים להירקב, לתסוס ולהצטבר בגוף. המשקעים האלה הם כר פורה לחיידקים הרעים שפוגעים בגופנו. הם ניזונים, מתרבים ומשגשגים בסביבה הזאת.

בזמן האחרון, אני חושב יותר ויותר על הקשר בין סביבת החיידקים במערכת העיכול שלנו (המיקרוביום) להתקרחות גברית טיפוסית.

כרגע אני יכול רק להעלות השערות והנחות לא מבוססות, אבל בקרוב מאוד אני מתכנן לחקור לעומק את הנושא הזה, וללמוד כמה שיותר על אוכלוסיית החיידקים במעיים שלנו והכימיקלים שהם פולטים ומפרישים.

אם החשד שלי שחוסר איזון בסביבת החיידקים במערכת העיכול יכול לגרום לנשירת שיער יתגלה כמבוסס ומוצדק, אני מתכוון ליצור תוכנית ניקוי וסילוק רעלים מפורטת ויעילה שתהווה טיפול בנשירת שיער.

היא תכלול שטיפות מעיים שינקו את מערכת העיכול מבקטריות מזיקות וצריכת פרוביוטיקה שתעזור לשקם את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים שעוזרים לגופנו לתפקד באופן יעיל.

אני מתכוון לבחון את אופן ההשפעה והתוצאות שיעניק הטיפול הזה מבחינת כמות השערות הנושרות או הצמיחה המחודשת של השיער. נראה אם אפשר יהיה להבחין בשיפור ממשי במצב.

קל להבחין בעובדה שלגורמים סביבתיים יש חלק מכריע בבריאות השיער שלנו. מספיק שתבדקו עד כמה נדירה תופעת ההתקרחות בקרב אוכלוסיות ילידות השומרות על אורח חיים מסורתי וטבעי יותר: בשונה מהמצב העגום במדינות המערב המפותחות והמתועשות שבו אובדן שיער הפך למגפה מדאיגה, עמים אלה בכלל לא יודעים במה מדובר.

אז, נכון שגם לגנים יש חלק חשוב בנשירת שיער מוגברת, אבל הם יכולים רק להגביר את הנטייה להתקרחות גברית טיפוסית.

שימוש מוגזם באנטיביוטיקה וצריכת חומרים משמרים (שנמצאים בשפע בכל מזון תעשייתי ומעובד) מוציאה את כל סביבת החיידקים בגופנו משיווי משקל. כל מנגנוני העיכול, הפירוק ופינוי הפסולת של הגוף יפסיקו לעבוד כמו שצריך, וההשלכות על בריאותנו יכולות להיות חמורות.

ייתכן שהתוהו ובוהו שנוצר במיקרוביום משנה את הדרך שבה זקיקי השיער מגיבים ל-DHT ומגביר את רגישותם להורמון זה? או שאולי החיידקים המזיקים שמתחילים לעשות חיים משוגעים מתחילים לשחרר כימיקלים שמגבירים את ייצור ה-DHT בגוף? אז כיצד אפשר להחזיר את סביבת החיידקים במערכת העיכול שלנו למצבה התקין והטבעי?

קודם כל, תפסיקו לצרוך אוכל מעובד, שמלא בתוספים וכימיקלים מזיקים – כולל חומרים משמרים שפוגעים בגופכם. תימנעו מצריכת אלכוהול ותשכחו את האוכל המהיר והמוכן שאתם מחממים במיקרו.

דבר שני, אתם צריכים לאתחל את מערכת העיכול וסביבת החיידקים בגופכם באמצעות דיאטת מיצי ירקות, שתנקה אותו באופן יסודי. לאחר 3 ימים, תרגיעו את מערכת העיכול שלכם ותקלו על עבודתה. בהתחלה הגוף שלכם ישנא את מיצי הירקות, אבל זה סימן מצוין שאתם נמצאים בדרך הנכונה.

קיימות בקטריות במעיים שלכם שניזונות מפחמימות מעובדות (כמו קנדידה למשל). יש להן תיאבון חסר גבולות לשמרים ולסוכר, וכשאתם מספקים להן רכיבים אלה בשפע (אפילו מאכילה יומיומית של לחם לבן), הן מתחילות לגדול, להתפשט בגוף ולגרום לצרות צרורות.

כמה ימים של שתיית מיצים טבעיים יסייעו לטפל בשורש הבעיה ולתקן את כל הבלאגן במיקרוביום שלכם. לאחר שהחיידקים האלה יחזרו למקומם הטבעי, חלק גדול מהדחף הבלתי נשלט שלכם למתוקים ובצקים (שנגרם עקב הכמות החריגה של בקטריות מסוכנות אלה שהפכו לאגרסיביות ופעילות במיוחד) יעלם, ויהיה לכם הרבה יותר קל לצרוך אוכל מזין ובריא.

דבר שלישי, תנסו לקחת מוצרי פרוביוטיקה. תקנו תכשירים מוכנים או תכינו פרוביוטיקה בעצמכם. היא תגביר את כמות החיידקים הטובים (והמועילים) בגופכם, ואתם רק תרוויחו מזה.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo