המהפך בשיער של אילון מאסק: איך הוא עשה את זה?

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

אילון מאסק הוא ללא ספק דמות יוצאת דופן שהגיעה להישגים מדהימים. במשך שני העשורים האחרונים, המיזמים השאפתניים והמהפכניים שלו לא יורדים מהכותרות ושומרים עליו תמיד באור הזרקורים.

גם לאחר שהוא הקים כמה חברות בינלאומיות מצליחות, הרוויח מיליארדי דולרים והפך לאחד מאנשי העסקים הפופולריים והמצליחים ביותר בעולם, נראה שהכול קטן עליו והוא לא מתכוון להוריד הילוך ולעצור אפילו לרגע.

עם זאת, היזם הנועז בעל מגע הזהב שהצליח להגשים רעיונות שנשמעים כמו מדע בדיוני, הראה שגם הוא אנושי ונכנע לאותם שינויים פיסיים טבעיים שעובר כל גבר רגיל.

האם ידעתם שגיבור העל הטכנולוגי התהלך בעבר עם קרחת? ממש אי אפשר להאשים אתכם אם תסריט כזה אפילו לא עלה בדעתכם.

כשמסתכלים על רעמת השיער המלאה והשופעת שלו כיום, קשה אפילו להעלות על הדעת שהקרקפת שלו ידעה גם תקופות עצובות וקשות.

במאמר הזה אתם הולכים לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של המהפך המדהים שעבר השיער של המיליארדר המפורסם. אנחנו ננסה להבין אילו טיפולים קרוב לוודאי עבר אילון מאסק כדי להשוויץ בשיער המדהים שיש לו עכשיו.

כדי לדעת את הסוד מאחורי השינוי הקיצוני תצטרכו להמשיך לקרוא, אבל אני מוכן לחשוף לכם רמז די עבה כבר עכשיו: בהמשך תמצאו סרטון עם עדות מצולמת למה שנראה בסבירות גבוהה מאוד כמו צלקת אחרי השתלת שיער.

השיער של מאסק בעבר ובהווה: מה לעזאזל קרה פה?

אילון מאסק לפני ואחרי השתלת שיער

כדי להבין את גודל השינוי שעבר השיער של אילון מאסק, צריך לחזור לאמצע שנות התשעים כשהוא החל להתפרסם בזכות ההצלחות העסקיות שלו.

באותו הזמן, רק עיוור לא יכל להבחין בנסיגה הבולטת בקו השיער הקדמי של מאסק. ייתכן שהתמונה הראשונה, מהתקופה של חשיפת פלטפורמת התשלומים המקוונים פייפאל, ממחישה באופן הטוב ביותר את המצב העגום.

תסתכלו על התצלום למטה ותשפטו בעצמכם: בקושי נשאר משהו מכל החלק הקדמי של הקרקפת שלו (התמונה צולמה בשנות העשרים המאוחרות שלו).

למרות שרוב נשירת השיער התרכזה באזור כתר הראש, מבט מעמיק יותר מגלה שאובדן השיער התקדם בהדרגה לכל חלקי הקרקפת. אם תביטו מקרוב, חדי ההבחנה שביניכם מייד יוכלו להבחין בשיער הדק והדליל מעל האוזניים משני צדי הראש:

למעשה, דפוס נשירת השיער על ראשו של מאסק שלל את האפשרות שמדובר בהתקרחות גברית טיפוסית, שמתאפיינת בנסיגה חדה ועמוקה המוגבלת לקו השיער הקדמי, בעוד ששאר האזורים על הקרקפת ממשיכים להצמיח שיער יחסית סמיך.

אם מאסק לא היה מנטרל את הבעיה, קרוב לוודאי שהיום היא הייתה מגיעה לשלב החמישי או השישי לפי סולם נורווד לדירוג חומרת ההתקרחות הגברית.

אבל, אם תצפו בסרטון הווידאו הזה משנת 2012, שבו אילון מתאר איזה כיף חיים הוא עשה עם מכונית העל החדשה שלו, השיער שלו נראה כמו של אדם אחר לגמרי:

איזה טיפול לשחזור שיער עבר אילון מאסק?

אז ברור לכולם שהיזם המפורסם עשה משהו עם השיער שלו והצמיח אותו מחדש. אבל, שאלת מיליון הדולר היא: "איך בדיוק הוא גרם לשאריות השיער שלו להפוך לשיער מלא ושופע, תוך כמה שנים בלבד?".

בתור אחד מאנשי העסקים המצליחים ביותר בעמק הסיליקון, בטוח עמדו בפניו כמה אפשרויות לעשות את הטיפול, אחרי הכול, כסף יש לו בשפע והוא מקושר לכל האנשים הנכונים.

חשוב לציין שהוא החליט לשמור על העניין בסוד ואף פעם לא חשף בפני הציבור את פרטי הטיפול שהוא עבר והשיטה הספציפית שהוא בחר בה, לכן, כל מה שנשאר לנו לעשות זה להעלות השערות וספקולציות ולנסות לפצח את התעלומה המסקרנת. כדי להגיע לתשובה ההגיונית והמבוססת ביותר, צריך להרכיב ביחד את כל החתיכות בפאזל ולעבור על כל הרמזים והסימנים השונים. נתחיל מניתוח שתי הטכניקות שהכי סביר שמאסק נעזר בהן:

טיפול תרופתי להתקרחות ונשירת שיער

פינסטריד ומינוקסידיל הם שני הפתרונות המומלצים והמבוקשים ביותר בשוק התכשירים לשיפור צמיחת השיער. למרות שזה אפשרי שאילון מאסק הצליח להצמיח את שיערו מחדש בהצלחה יוצאת דופן בעזרת התרופות האלה, הייתי אומר שזה פחות סביר. חשוב להפנים שטיפול מהסוג הזה בעיקר בולם את נשירת השיער שלכם, מאשר מביא לצמיחה מחודשת שלו לאורך זמן.

מעבר לכך, תכשירים אלה מגיעים עם שורה ארוכה של תופעות לוואי לא נעימות כמו פריחה ואדמומיות על העור, נפיחות ואפילו אימפוטנציה, לכן סביר להניח שמאסק היה מוותר על התענוג הזה.

בנוסף לכך, כדי להגיע לצמיחה מטורפת כזאת של שיער בריא, מאסק היה צריך לקחת את התרופות האלה למשך פרק זמן ארוך במיוחד.

השתלת שיער

סביר להניח שאילון מאסק עבר השתלת שיער כדי לקבל את השיער שיש לו היום. השתלת שיער היא שיטה מתקדמת ומשוכללת במיוחד שברוב המקרים מעניקה תוצאות מרשימות: בדרך כלל המראה שמתקבל הרבה יותר טבעי מאשר ללבוש פאה מיושנת ומסורבלת.

תחום השתלות השיער קפיצת דרך משמעותית לאחרונה, שאפשרה לקצר את אורך הניתוח לכמה דקות בלבד (כמובן שזה תלוי בחומרת ההתקרחות אצל המטופל ובהיקף ההשתלה שיש לבצע).

זקיקי שיער אמיתיים (מחלק בריא בקרקפת שנקרא האזור התורם) מועברים לאזור הבעייתי והמקריח בקרקפת באמצעות מכשירים מיוחדים.

האם אילון מאסק היה מועמד מתאים להשתלת שיער?

קבוצה גדולה של הרבה אנשים שונים

כדי שטיפול השתלת שיער יהפוך לאפשרות מעשית ומומלצת עבורכם, אתם חייבים כמות מספקת של שערות באזור התורם כדי לכסות בצורה מלאה את כל החלק הפגוע והמקריח, בנוסף לאזורים אחרים שיכולים להקריח בעתיד. אם אין לכם מלאי רחב של שתלים זמינים, זאת עלולה להיות בעיה גדולה.

אנשים בגיל 30 ומעלה מתאימים במיוחד להשתלת שיער, כי דפוס ההתקרחות שלהם הוא יציב וקבוע בהשוואה למטופלים צעירים יותר. שינויים פתאומיים וקיצוניים בקצב ואופן נסיגת השיער יכולים להפחית את יעילות הטיפול ולפגוע בתוצאות שלו.

נראה שמאסק ענה לקריטריונים שפירטנו: אם לשפוט על פי התמונות הישנות שלו לפני טיפול השתלת השיער, רואים בבירור כמות גדולה של שערות בריאות באזור התורם מאחורי הקרקפת. הוא איבד כמות שיער משמעותית בקדמת הראש ומסביב לרקות, ורוב הנזק הוגבל לאיזור הזה.

אז מדובר בהשתלת שיער! אבל מאיזה סוג? והאם נשארה צלקת?

אז נכון שאילון מאסק שומר על דממת אלחוט בקשר לשיער החדש שלו, אבל כל הסימנים מצביעים על השתלת שיער. גם מומחים מנוסים בתחום שחזור השיער מאשרים זאת. ד"ר ייטס למשל, מנתח מוביל משיקגו, משוכנע שאילון מאסק עבר את הניתוח.

השתלת יחידת זקיקי שיער (FUT) וחילוץ יחידת זקיקים (FUE) הן שתי שיטות אמינות להשתלת שיער שזוכות לפופולריות רבה. בסרטון למטה ניתן לראות משהו שנראה כמו רצועה נטולת שיער בצד האחורי על הראש של מאסק: נראה שזאת מזכרת מהשתלת השיער שהוא עבר. תצפו בסרטון ותראו בעצמכם:

אבל מהו הבדל בין שתי הטכניקות? בעוד ש-FUT כוללת הסרה של רצועת עור מהחלק האחורי של הקרקפת, הוצאת הזקיקים ממנה, והשתלה שלהם באיזור המקריח, ה-FUE מורכבת מקצירת זקיקי שיער בודדים זה אחר זה והשתלה שלהם באיזור המקריח.

מעבר לשוני המהותי באופן חילוץ השתלים, ניתוח FUT משאיר אחריו צלקת בולטת באזור התורם (שממנו הוצאו השתלים), שלוקח לה זמן להחלים. לעומת זאת, השתלת שיער מסוג FUE אינה גורמת להצטלקות. בנוסף, תהליך ההחלמה של שיטת FUE קצר יותר ומאפשר לחזור לשגרה מלאה מהר יותר.

לדעתי זה גם היה הקש ששבר את גב הגמל: מאסק נמצא במרכז תשומת הלב הציבורית, עיתונאים עוקבים אחר כל תנועה שלו, והוא אוהב להיות מעורב בעסקים שלו ולפקח עליהם מקרוב, לכן אני בטוח שאיש העסקים האגדי בחר דווקא בניתוח FUE – זה נראה כמו משהו שמתאים יותר לסגנון החיים הפעיל שלו.

כמה זמן ארך תהליך ההשתלה?

שעון על רקע ורוד וטורקיז

טיפול FUE מצריך מספר מפגשים נפרדים בגלל התהליך המעט מורכב יותר, כשכל אחד מהם לוקח בין 3 ל-4 שעות.

בגלל שהטכניקה הזאת מתבצעת בכמה פגישות ובהדרגתיות, זה מקל על כך שצמיחת השיער החדש נראית טבעית לאנשים מהצד.

זה יכול להסביר בקלות איך ייתכן שאף אחד לא הבחין בשום סימן להשתלת השיער שעבר אילון מאסק. המוח המבריק מאחורי חברת SpaceX לא שמר על פרופיל נמוך או הסתתר מעיני הציבור בשנים האחרונות, אבל, למרות שהוא הופיע בעשרות אירועיים ציבוריים, אף אחד לא עלה על משהו מוזר וחריג שקרה בשיער שלו.

האם מאסק באמת היה זקוק להשתלת שיער?

סימן שאלה עם ספל קפה בצבע כתום

אולי "זקוק" היא מילה חזקה מדי במקרה של אילון מאסק. כשסלב עושה השתלת שיער זה מייד הופך לאייטם תקשורתי שמתקבל ברגשות מעורבים. אבל, אפשר להבין את המניעים של מפורסמים רבים שבוחרים לשחזר את השיער המקריח שלהם. אחרי הכל, כמו כל אדם אחר, הם רוצים להיראות אטרקטיביים, יפים וצעירים. שיער שופע, מבריק ומלא נפח משדר את כל האיכויות האלה ומשדרג בגדול את המראה החיצוני שלנו. למעשה, זה הוכח באופן מדעי על ידי מחקר שמופיע בספריה הרפואית הלאומית בארצות הברית.

יכול להיות שאילון מאסק לא היה חייב השתלת שיער דחופה ויכל להסתדר גם בלי הטיפול. ההתקרחות שלו לא הגיעה לשלב סופי ומתקדם במיוחד, ולכן הוא יכל להמשיך לחיות בשלום עם נשירת השיער שלו שהייתה בתחילת דרכה. אבל, אם לוקחים בחשבון, שמדובר בגאון יחסי שיווק שהתדמית שלו יכולה להשפיע ישירות על החברות שהוא מנהל והמשקיעים בחברות האלו, קל מאוד להזדהות עם הצורך שלו לשדרג את המראה החיצוני. מפרצים וקרחות בשיער לא בדיוק משתלבים עם דמות ה: "איירון מן" שהדביקו לו.

האם זה כאב?

גבר מחזיק את החזה בצד שמאל שלו כי כואב לו הלב

אנשים רבים ששומעים את המילים קציר, אזמל וניתוח, נכנסים להלם, מדמיינים שמדובר בעינוי ולא רוצים אפילו לשמוע במה מדובר. אבל עד כמה שלפעמים קשה להאמין בזה, התהליך אינו מלווה בכאב.

איך זה יכול להיות?

אילון מאסק, כמו כל מטופל אחר שעובר השתלת שיער, מקבל זריקת הרדמה שמונעת כל תחושה של כאב בזמן התהליך.

אז בואו נסגור את הפינה הזאת אחת ולתמיד: ברוב המוחלט של המקרים, אינכם הולכים להרגיש כאב כלשהוא בזמן שהרופא יפעיל את קסמיו על הקרקפת שלכם.

כמה אילון מאסק שילם עבור השתלת השיער?

יד שמחזיקה כרטיס אשראי

כמובן שהשאלה הזאת בכלל לא הטרידה את מאסק, אבל מדובר בשיקול הרבה יותר משמעותי לאנשים שאין להם מיליארדי דולרים בעובר ושב, והתקציב שלהם הרבה יותר צנוע.

בשוק השתלות השיער המשגשג והפורח יש היצע אדיר של מאות ואלפי מרפאות שונות המציעות את שירותיהן. זה גורם לטווח רחב של מחירים שונים, ולכן קשה לקבוע כמה בדיוק מר. מאסק שילם על הטיפול.

עם זאת, קחו בחשבון שהעלות הממוצעת (בארצות הברית) יכולה להגיע ל-10,000 דולר. המחיר נקבע לפי כמות השתלים שתצטרכו, כך שהעלות יכולה להשתנות ממטופל למטופל.

סביר להניח שאילון מאסק שילם הרבה יותר מ-10,000 דולר: הוא כנראה הלך על הרופא הטוב ביותר ופנה לאחד ממנתחי השיער המובילים בעולם. אם יש לו משאבים כספיים בלתי מוגבלים והוא יכול להרשות את זה לעצמו, אז למה לא? כנראה שהוא לא ביקש הנחה או עשה השתלת שיער בטורקיה במרפאה מפוקפקת כדי לחסוך כמה שקלים.

העובדה שכל התהליך הזה נשמר בסודיות מלאה מעוררת הערכה, ותאמינו לי שמבצע חשאי כזה עלה לו הרבה כסף. לכל אמצעי התקשורת ועדר הפפארצי שרודפים אחריו לא היה שמץ של מושג שאחד מהיזמים המצליחים והידועים ביותר בעולם ביצע השתלת שיער.

האם השיער המושתל של מאסק יכול לנשור בעתיד?

אילון מאסק נותן הרצאה

נקנח באחת מהסוגיות החשובות ביותר שמטרידות אנשים רבים ששוקלים לעבור השתלת שיער. אז, חשוב להבהיר שאף אחד לא יכול להבטיח שהשיער החדש שלכם יצמח לנצח.

השתלת שיער עוזרת לשחזר את השיער שכבר איבדתם, אבל לא יכולה למנוע התקרחות עתידית. אין כל אחריות שהבעיה הישנה לא תכה בעוצמה מחודשת ותגרום לצרות צרורות על הקרקפת שלכם.

בנוסף, השתלים שנקצרים מהאזור התורם חייבים להיות חזקים ובריאים, כדי שהם ייקלטו היטב באזור המושתל ויצמחו בצורה טובה. אחרת, יכול להיווצר מצב שבו הכל היה לחינם, וזמן קצר לאחר ההשתלה, תתחילו לאבד את השתלים, וכן, אפילו אילון מאסק עלול לסבול מבעיה דומה.

עם זאת, שתלי שיער ידועים בעמידות הגבוהה שלהם ובדרך כלל הם ילוו אתכם זמן רב. במיוחד, כשהניתוח מתבצע על ידי בעל מקצוע מיומן ומוכשר שיודע טוב מאוד מה הוא עושה.

זה מובן מאליו שמאסק לא התקמצן ובחר בקפדנות את הרופא הטוב ביותר, לכן לא צריך לצפות לנסיגה מחודשת בקו השיער שלו בעתיד הקרוב.

הנחיצות בהשתלת השיער של מאסק וההחלטה שלו לעבור אותה יכולה להיות נתונה לוויכוח ולגרור דעות לכאן ולכאן, אבל בסופו של דבר אנחנו חייבים להתמקד בשיעור החשוב באמת מכל הסיפור הזה: מדובר בהוכחה חד משמעית לכך שגבר מקריח יכול להציל את כל השיער שאיבד, ולהפוך את השיער לשופע, מלא ובריא.

המקרה של מאסק הוא דוגמה מצוינת לכך ששתלי שיער יכולים להשתלב היטב בשיער הטבעי שלכם וליצור מראה אותנטי וטבעי במיוחד. כל זה הודות להתקדמות האדירה בטכנולוגיית השתלות השיער ורמת המומחיות וההתמקצעות של המנתחים והרופאים בתחום.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo