נשירת שיער רק בצד אחד של הראש: הסיבות ודרכי הטיפול

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

אם אתם סובלים מנשירת שיער רק על צד אחד של הראש, זה עלול להיות סימן לבעיה רצינית יותר, או לאותת על התקרחות או נסיגת שיער שמצפה לכם בעתיד.

במאמר הזה תמצאו סקירה של הסיבות הנפוצות ביותר לתופעה הזאת, כמו גם טיפולים טבעיים שתוכלו להשתמש בהם כדי להתמודד עם המצב ולהצמיח מחדש את שיערכם.

מהי נשירת שיער בצד אחד של הראש?

מדובר בשיער דק, דליל ומקריח המופיע בחלק מוגבל של אחד מצדי הקרקפת או מתפשט על כולו. הבעיה יכולה להתבטא בקווצות שיער מסוימות, או להופיע בצורת התקרחות מפוזרת שמתרחשת בכמה מוקדים שונים.

לא מדובר בבעיית נשירת שיער שכיחה, והיא יכולה להיגרם ממספר סיבות. אפילו אנשים שאובחנו עם התקרחות טיפוסית, יכולים לסבול מנסיגה המתרחשת בעיקר בצד אחד (התופעה ידועה בתור קו שיער לא אחיד).

אבל, התקרחות חד צדדית אמיתית היא סימן זיהוי של בעיות עמוקות יותר. בואו נבחן מה יכול לעמוד מאחורי התופעה.

מה גורם לנשירת שיער לא אחידה?

התקרחות אזורית

מה היא אלופציה אראטה? מדובר בכשל במערכת החיסון שמתבטא בכמה מוקדים מפוזרים של שיער מקריח. מה שקורה הוא שמערכת החיסון תוקפת תאים בריאים של הגוף. במקרה הזה, אלה בדיוק התאים שנדרשים לצמיחה תקינה של השיער. רוב המטופלים שמאובחנים עם הבעיה הזאת סובלים מהתקרחות נקודתית.

ישנם מקרים של התקרחות מלאה על הקרקפת והפנים, כמו גם נשירה מוחלטת של שיער הגוף. מדובר בתופעה נדירה, המתרחשת רק באחוז או שניים מהמקרים.

תלישת שערות (טריכוטילומניה)

זאת הפרעת טורדנות כפייתית הגורמת לסובלים ממנה למרוט שערות מהראש של עצמם. מדובר בגורם נפוץ לנשירת שיער מקומי.

בגלל חרדה, לחץ, דיכאון, או הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), אנשים עם הבעיה הזאת מרגישים לחץ בלתי נשלט להסיר שערות מהקרקפת, הפנים, ואזורים אחרים בגוף, כמו הגפיים, הריסים והגבות.

יש כמה פתרונות אפשריים לאנשים עם התסמונת הזאת (כולל טיפול פסיכולוגי ותרופתי), אבל אפילו אחרי שההרגל לתלוש שערות חולף, יהיה קשה להצמיח את השיער מחדש בגלל הטראומה שנגרמה לקרקפת.

טראומה או מחלה

החל מחבלות ופגיעות ראש ועד לשבץ, מספר פציעות ומחלות שונות יכולות לגרום לנשירת שיער לא סימטרי.

הצטלקות וזרימת דם חלשה למקום כלשהוא בקרקפת הן הסיבות השכיחות ביותר להידלדלות שיער הנובעת ממחלה ופציעה.

קשקשת ודלקת עור חלבית

זה נכון שבעיות מסוימות בקרקפת כמו קשקשים ודלקת עור חלבית הן תופעות מציקות ומכאיבות שיכולות להפוך לכאב ראש לא קטן. אבל מעבר לאי הנעימות, הפגיעות האלה בעור יכולות להפריע לצמיחת השיער.

אף אחת מהבעיות האלה לא קשורה ישירות להתקרחות, אבל, הגרד העז והתהליך הדלקתי המתלווים אליהן בהחלט יכולות להביא להתקרחות ולפגיעה באיכות ובמרקם של השיער.

ואם התסמינים האלה מתמקדים באזור מסוים של הקרקפת, זה יכול להוביל לנשירת שיער נקודתית.

איך לטפל בנשירת שיער רק בצד אחד של הקרקפת?

אישה צעירה עושה יוגה ליד הנהר בחוץ

אחרי שהבנו בצורה טובה יותר את הסיבות השכיחות ביותר לתופעה, הגיע הזמן ללמוד איך לטפל בה ולהחזיר את השיער שאיבדתם.

תאתרו את הגורם לבעיה

כמו שכבר ראינו, יש כמה מצבים ונסיבות שיובילו לנשירת שיער חד צדדית. כדי לטפל בבעיה באופן יעיל והולם, חייבים להגיע לסיבה שעומדת מאחוריה ולהתמקד בהתמודדות איתה. במקרים מסוימים, קל לזהות במה מדובר. אבל, לפעמים רק רופא עור יוכל לאבחן את הסיבה המדויקת.

תטפלו במקור הבעיה

תמיד תוכלו לנסות תרופות ללא מרשם ותכשירים שונים לטיפול בנשירת שיער, אבל הפתרון הטוב ביותר הוא לפתור את המקור של הבעיה. זה לא רק יסתיר את הסימפטומים החיצוניים, אלא יעזור להיפטר מהבעיה כולה.

אין פתרון אחיד שיתאים לכולם, והצעד שצריך לקחת תלוי בסיבה הספציפית להידלדלות השיער שלכם, ולתסמינים שמופיעים אצלכם. בואו נעבר על כמה מהטיפולים הנפוצים ביותר.

עיסוי והמרצת הדם לקרקפת

זה פתרון מצוין לאנשים עם זרימת דם בעייתית ומוגבלת (למשל פציעת ראש או הפרעה של תלישת שערות). כמו שאפשר לדמיין, לזרימת דם חופשית יש חשיבות גדולה בתהליך צמיחת השיער. זה נובע מכך שהדם לא רק מספק חמצן ורכיבים תזונתיים החיוניים לזקיקי השיער, אלא גם מפנה פסולת ומשקעים מזיקים מהקרקפת.

כדי להתחיל בטיפול, תשתמשו בקצות האצבעות לעסות את הקרקפת (תקדישו תשומת לב מיוחדת לאזור עם הנשירה) במשך 5 דקות לפחות מדי יום.

בנוסף, תוכלו להשתמש במעסה מיוחד לקרקפת או דרמה רולר על מנת להמריץ את זרימת הדם.

להפחית לחץ וחרדה ולטפל בגורמים שיצרו אותם

אחת מהסיבות הנפוצות ביותר לנשירת שיער היא לחץ מוגבר. זה נכון במיוחד במקרים של תלישת שערות (טריכוטילומניה). מדובר בגורם תורם להתפתחות של התקרחות אזורית, אם כי זאת לא הסיבה העיקרית.

יש מספר טכניקות פשוטות להפגת ושחרור מתח ולחצים שתוכלו ליישם בקלות בביתכם. הן כוללות תרגילי נשימה נכונה, יוגה, ועיסוי עצמי. כמובן שתוכלו לפנות לשירותיו של בעל מקצוע, כמו מעסה או יועץ פסיכולוגי.

בנוסף להורדת מפלס הלחץ והדאגה, צריך לטפל בגורמים שהפרו את האיזון הנפשי שלכם. לא תמיד זה אפשרי, במיוחד אם אתם סובלים מחרדה, אבל זה בהחלט יקל על המצוקה הנפשית שלכם.

שימוש במוצרים טבעיים

כשהקרקפת שלכם נמצאת "תחת מתקפה", צריך לשמור עליה היטב ולטפל בה בשיא הרגישות והעדינות. ניתן לעשות את זה בעזרת מוצרי שיער טבעיים, כמו סרומים, תרופת סבתא לנשירת שיער כמו למשל שמפו תוצרת בית.

מה שנפלא בשמפו ביתי שתכינו במו ידיכם היא היכולת להתאים אותו לצרכים ולהעדפות שלכם.

תוכלו לכלול מרכיבים לשיפור זרימת הדם (כמו שמן מנטה או שמן רוזמרין), להפחית דלקות (למשל ג'ינג'ר וכורכום), ואפילו להרגיע לחץ נפשי (לדוגמה שמן אתרי של לוונדר).

לפעמים, המכשול הגדול ביותר שמרתיע אנשים שמחפשים דרך להפחית את כמות הכימיקלים במוצרי השיער שהם משתמשים בהם הוא זמן – מוצר תעשייתי מוכן נחשב לעתים לאפשרות נוחה יותר שתחסוך לכם עבודה.

החדשות הטובות הן שהכנת תכשיר ביתי לא לוקחת זמן רב, אבל היא בהחלט דורשת יותר מאמץ מלקחת מוצר מהמדף בחנות. למרבה המזל, בחנויות יש גם מוצרים טבעיים לגמרי, פשוט לפעמים קשה יותר למצוא אותם וצריך לדעת מה לחפש.

לא משנה מהי הסיבה לבעיה, אתם ממש לא צריכים לסבול מנשירת שיער נקודתית: זאת יכולה להיות חוויה מתסכלת ומטרידה, אבל בהחלט ניתנת לטיפול. ואם שום דבר לא עובד, אפשר תמיד לעשות השתלת שיער.

סובלים מנשירת שיער רק בצד אחד של הראש? נשמח לעזור לכם בתגובות!

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo