נשירת שיער ומי ברז: 3 דרכים שבהן מי ברז יכולים לגרום לנשירת שיער

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

במאמר הזה אתם הולכים לגלות מדוע מי ברז ומתכות כבדות יכולים לגרום לנשירת שיער.

אתם גם תלמדו מה צריך לעשות כדי לבלום את ההשפעה השלילית שלהם ולהעניק לשערכם את הסיכוי הטוב ביותר להשתקם.

מי ברז ופלואוריד

גבר מוזג מים לתוך כד דרך מסנן מים מאולתר

אם אינכם משתמשים במסנן מים ביתי, גופכם יהפוך למסנן אנושי בעצמו. כשאתם שותים מי ברז, הגוף שלכם בעצם מסנן מהם את כל הלכלוך, הפסולת והחלקיקים הזרים, אורגניים או לא אורגניים, שמגיעים למים במקרה או בכוונת תחילה.

בהתאם לאיכות המים במקום המגורים שלכם, בגופכם יצטברו בהדרגה כימיקלים כמו פלואוריד (המרכיב הפעיל ברעל עכברים), כלור ואלומיניום, יחד עם כמה מתכות כבדות כמו ניקל, עופרת וקדמיום, שכדאי להרחיק ממחזור הדם שלכם.

נתרן פלואורידי יכול לגרום ליובש ודלקת בקרקפת ולהאיץ את תהליך מזעור השיער, ומומלץ מומלץ לשמור מרחק מהכימיקל המזיק הזה עד כמה שזה אפשרי, במיוחד אם אתם בתהליך של טיפול בנשירת שיער.

אסור לשכוח גם את האבנית (משקע סידן פחמתי) שנמצאת במים קשים וגורמת להסתיידות בקרקפת ונשירת שיער.

מי שתייה בבקבוקי פלסטיק אינם טובים בהרבה עקב נוכחות של כימיקלים שמסתננים למים דרך הפלסטיק. ככל שהבקבוק גדול יותר כך המצב יהיה פחות חמור. אז תימנעו מבקבוקי שתייה קטנים, ותלכו על בקבוקים בגודל 1.5 ליטר שתוכלו להשתמש בהם בביתכם, או בקבוקי זכוכית.

עם זאת, מים מינרליים ממעיינות טבעיים עדיפים על מי ברז כי הם אינם עוברים הפלרה (הוספת פלואוריד).

למרבה המזל, יש דרך פשוטה לקבל מי שתייה מושלמים על ידי שימוש במכשיר מיוחד לסינון וטיהור המים שמותקן על הברז במטבח.

בשלב הראשון, המים עוברים דרך מסנן פחם פעיל שמסיר מהמים חלקיקים צפים וחיידקים. לאחר מכן, המים עוברים תהליך אלקטרוליזה (שיטת פירוק על ידי העברת זרם חשמלי), שמאפשר להיפטר מכל הכימיקלים החומציים כמו כלור, פלואוריד ומתכות כבדות שנמשכים לצד אחד וממתינים לסילוקם, ומינרלים בסיסיים שנמשכים לצד השני.

לא רק שמערכת הסינון הזאת מסירה כימיקלים מזיקים שעלולים להוביל להידלדלות שיער, אלא גם מגבירה את רמת הבסיסיות של המים, מה שהופך אותם לבריאים יותר עבור הגוף (חומציות יתר פוגעת בבריאותנו והסביבה הטבעית והרגילה של הגוף היא מעט בסיסית).

בנוסף לכך, מתקבלים מים מיוננים שמשמשים כנוגד חמצון עוצמתי אשר נלחם ביעילות ברדיקלים חופשיים ומנטרל את השפעתם ההרסנית.

ואם כל זה לא הספיק לכם, אז המסנן הזה גם משנה את הסידור המולקולרי של המים ומקטין את גודלן בחצי, מה שמאפשר להן לחדור בקלות לתוך רקמות הגוף ולספק להן מינרלים חיוניים ויונים בסיסיים שיועילו לבריאותכם.

באופן אישי, אני לא מחזיק במסנן כזה בביתי (הוא די יקר). אבל אם אתם יכולים להרשות אותו לעצמכם, זאת יכולה להיות השקעה טובה.

מתכות כבדות שאפשר למצוא במי ברז

תמונה של ברזל לא מעובד

חלקיקי מתכות כבדות הם קטנים ועוצמתיים. הם משמשים כקטליזטורים ביולוגיים חזקים, כלומר, הם מסוגלים לזרז תגובות כימיות בגוף. בכמויות גדולות יותר הם מסוגלים לגרום לבלאגן רציני בגלל היכולת שלהם להאיץ ואפילו לשנות לגמרי תגובות חשובות בגוף שמתרחשות ברמת התאים.

כמה מתכות כבדות שמבקרות לעתים קרובות בגופנו יכולות לשמש כמתווכים בתגובות ביולוגיות הקשורות להורמונים. ריכוז גבוה יותר של מתכות כבדות ממה שהגוף התרגל אליו יכול לגרום להפרשת יתר של הורמונים ולשבש את האיזון ההורמונלי.

כמויות לא תקינות של מתכות כבדות החורגות מהריכוז הטבעי שלהן, עשויות להאיץ את ההמרה של ההורמון הגברי טסטוסטרון ל-DHT, באמצעות היכולת שלהן לקשור את האנזים 5 אלפא רדוקטאז לטסטוסטרון בצורה יעילה וקלה יותר. את ההשפעה של רמות גבוהות מדי של DHT על שיער הקרקפת כולנו כבר מכירים היטב.

סוגי מתכות כבדות

פעמון נחושת

קדמיום הוא אחד מהקטליזטורים (הזרזים) הביולוגיים היעילים ביותר מבין כל המתכות הכבדות. המתכות האחרות כמו ארסן, בריום, כרום, עופרת, כספית, וכסף, גם מעלות את מהירות התגובות הכימיות בגוף, אבל מתכת הקדמיום התגלתה כעוצמתית במיוחד מהבחינה הזאת.

המתכות הכבדות מקיפות אותנו מכל עבר ולכן זה לא מפתיע שהן חודרות לגופנו באופן יומיומי ועם הזמן מתחילות להשתקע בו.

רק אם התגוררתם במערה מבודדת באזור הררי בנפאל, אכלתם אגוזי בר ופירות יער, ושתיתם מים טהורים וטבעיים, אז רוב הסיכויים שלא תהיה לכם כמות חריגה של מתכות כבדות בגוף מעבר לריכוז הטבעי שלהן.

הצטברות ביולוגית

הצטברות של המון חרוזים ממתכת בצבעים שונים

מתכות כבדות יכולות להגיע לגופנו במגוון דרכים שונות, כמו נטילת תרופות, חיסונים, צריכת סוגי מזון מסוימים (חומר שמצטבר ביולוגית עובר במעלה שרשרת המזון), מי ברז, מוצרי טיפוח והיגיינה אישית, וזיהום אוויר.

המתכות המסוכנות האלה נוטות להצטבר ולהשתקע בגופנו במקום להתפנות החוצה, כי מערכות סילוק וניקוז הרעלים בגוף אינן עובדות כמו שצריך ולא עומדות בעומס המטורף המופעל עליהן. אבל כשריכוז החומרים הרעילים האלה שובר שיאים, הן פשוט לא מצליחות להדביק את קצב חדירתם לגוף.

ובמצב הזה, הרעיון של ניקוי רעלים יכול להיות שימושי ומועיל. טיהור כזה של הגוף מקל על עבודתו ומעניק לו את האפשרות להיפטר מחלקיקי המתכות הכבדות העקשנים והחמקמקים ביותר שלפני כן היו דבוקים לדפנות האיברים ולשכבות העמוקות ביותר של התאים.

כשאתם מתנסים בדיאטת ניקוי רעלים, הגוף שלנו מוציא הרבה פחות אנרגיה על עיכול ועיבוד המזון, כך שחלק גדול מהמשאבים שלו מתפנים לטובת סילוק כל הזבל והפסולת שנתקעה בגופנו במשך הזמן.

החדשות הטובות הן שגופנו יכול להאיץ באופן משמעותי את פינוי המתכות הכבדות ובמיוחד קדמיום באמצעות שימוש בחומרים סופחים מיוחדים המשמשים לנטרול הרעלה ממתכות.

סוכני העל הקשוחים והנמרצים האלה מסיירים בכל רחבי הגוף ונקשרים לחלקיקי המתכות (אם אתם זוכרים אז כבר הזכרתי שמתכות כבדות הן קטליזטורים עוצמתיים- כלומר הן מזרזות תגובות כימיות).

התכונה הזאת מאפשרת להן להתחבר בקלות לחומר הסיפוח (Chelating agent) המתאים ואז פעולת הסילוק שלהן מהגוף הופכת להרבה יותר פשוטה ומהירה.

באופן אישי, אני לא ממליץ על שימוש בתרכובת EDTA – חומר סינתטי חזק לניקוי מתכות מהגוף, אלא אם כן אתם נחשפים לכמויות גדולות במיוחד של מתכות כבדות עקב אופי העבודה שלכם או נסיבות אחרות. הטבע העניק לנו את המרכיבים הנכונים למאבק במתכות הכבדות. כוסברה ואצת כלורלה יתאימו לעבודה זאת וניתן לצרוך אותם בצורה של תוסף תזונה.

הסוד הוא לשלב בין דיאטת מיצים או מים לניקוי רעלים יחד עם תוספים המכילים כוסברה ואצת כלורלה. זה כל הטריק. תוספי התזונה לבד יספקו תוצאות פחות טובות (אבל גם זה עדיף על שום דבר. במקום לשאוף לשלמות, תסתפקו גם בהתקדמות הדרגתית!). שימו לב שגם תוכנית ניקוי רעלים ללא תוספי תזונה תקח זמן רב.

אני ממליץ על תמיסה צמחית לסילוק מתכות כבדות המכילה כוסברה ואצת כלורלה מאת מותג Planetary, אבל כל תוסף שמכיל כוסברה ואצת כלורלה, ביחד או לחוד, יעשה את העבודה.

אני חייב להודות שהמחקר המדעי בנושא עדיין נמצא בשלביו המוקדמים, מה שמקשה לקבוע בוודאות עד כמה משמעותי התפקיד של מתכות כבדות בייצור לא טבעי של DHT אצל גברים.

אבל בהחלט מדובר בתחום מחקרי מבטיח ומסקרן לכימאים וביולוגים ויש להמשיך לבחון סוגיה זאת.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

2 תגובות
  1. מאז שקראתי את המאמר אני שותה רק מים מנרלים אבל רציתי לשאול, מה לגבי מקלחת ושטיפת השיער במי ברז האם זה גם יכול להזיק לשיער?

    • הגב
      פרופסור יגאל בולדינג 25 ביוני 2020 ב15:21

      היי יוסף,

      זה מאוד אינדבידואלי, עם זאת אנשים רבים טוענים שמאוד עזר להם לעשות מקלחת קרה ולהשתמש בדרמה רולר בזמן המקלחת.
      בלי קשר – דרמה רולר הוא לדעתי מוצר חובה בבית ואנחנו מדברים על הנושא לא מעט במדריכים השונים שבמגזין. היתרון שלו הוא, שמדובר במכשיר מאוד זול, שאחוז התוצאות החיוביות שלו מאוד מרשים ביחס למחיר.
      תוכל לקרוא על זה עוד במאמר שלנו על דרמה רולר בקישור הזה.

      המשך יום נעים,
      יגאל

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo