הדמיית שיער: המדריך המקיף על מיקרופיגמנטציה לקרקפת 2024

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

במאמר הזה נדבר על הדמיית שיער (מיקרופיגמנטציה לקרקפת) ונענה על כל השאלות בנושא.

סובלים מנשירה? אתם ממש לא לבד.

למעשה, מחקר אחד גילה ש-42% מהגברים בגילאי 18-49 סובלים מהתקרחות מתונה עד חמורה. אז נכון שנשירת השיער מעלה הילוך עם הגיל, אבל גם חבר’ה צעירים לא חסינים בפני התופעה המטרידה.

במיוחד אם אתם סובלים מהתקרחות גברית טיפוסית, תוכלו למצוא את עצמכם נאבקים בנשירה גם בשלב מוקדם יחסית בחייכם.

לרשותו של הגבר המקריח עומד מגוון רחב של טיפולים שונים להתקרחות: החל מתרופות כמו minoxidil, פרופסיה ועד לניתוחי השתלה. עם זאת מבחינת הצמיחה בביקוש ובפופולריות שלו, פתרון אחד בולט מעל כולם: הדמיית שיער.

טיפול זה הידוע גם בתור: "מיקרופיגמנטציה לקרקפת" וגם: "קעקוע שיער", מאפשר לשחזר קו שיער נסוג, ליצור מראה שיער מלא וצפוף יותר, ולהסתיר צלקות שנותרו לאחר השתלה.

במאמר הזה, אנחנו הולכים לבחון מקרוב את הנושא של הדמיית שיער, להציג את היתרונות והחסרונות שלה, ולהשוות את מידת היעילות והתוצאות שלה לניתוח השתלה של השיער וטיפולים אחרים בתחום ההתקרחות.

למה אני מאבד את השיער שלי?

גבר שתוהה למה הוא מאבד את השיער

לפני שנצלול למים העמוקים ונרחיב בצורה מפורטת על הדמיית שיער, בואו ננסה להבין למה גברים רבים מתחילים להקריח מלכתחילה. בדרך כלל, הכל מתנקז לגורמים הבאים:

  • גנטיקה: אם השיער שלכם נושר בקצב חריג, אז ייתכן שההורים שלכם אשמים במצב. הקוד הגנטי (DNA) בזקיקי השיער מכתיב את אופן ואיכות הצמיחה שלהם. במילים פשוטות יותר, אם אבא או סבא שלכם הסתובב עם ראש חלק ונטול שיער, אז יש סיכוי גבוה שגם לכם מצפה גורל דומה.
  • הורמונים: גבר בעל נטייה תורשתית להתקרחות יקבל בירושה זקיקי שיער בעלי רגישות יתר להורמון גברי שנקרא דיהידרוטסטוסטרון (או בגרסה הקצרה והקליטה יותר: DHT). הוא מכווץ ומחליש את הזקיקים, וגורם לשערות על ראשכם להפוך לדקות ושבריריות יותר. התוצאה הסופית של התנוונות השיער היא הפסקה מוחלטת של צמיחתו.
  • גיל: אי אפשר לברוח זה. ככל שאנו מזדקנים, קצב צמיחת השיער שלנו יורד.
  • גורמים אחרים: עישון, צריכה מוגזמת של אלכוהול, תרופות מסוימות ואפילו תזונה לקויה ולא מאוזנת – כל אלה יכולים לגרום לנשירה. ככה שמעבר לתורשה ולחוסר איזון הורמונלי שמשחקים תפקיד מכריע בהתקרחות, גם תנאים סביבתיים ואורח החיים שלכם יכולים להשפיע על צמיחת השיער.

הדמיית שיער: מבט כללי

הדמיית שיער מתבצעת באמצעות מחטים זעירות שמקעקעות את הקרקפת כדי לדמות זקיקי שיער קטנים.

השיטה הזאת יעילה במיוחד לאנשים שרוצים למלא אזורים עם שיער דק ודליל וליצור מראה שיער מלא ושופע, ויכולה להיות פתרון מצוין גם לאנשים הסובלים מהתקרחות קלה או נסיגה לא משמעותית של קו השיער.

הדמיית שיער: איך מתבצע הטיפול?

טיפול מיקרופיגמנטציה של הקרקפת בדרך כלל מתפרש על פני שלושה מפגשים נפרדים. כמובן שזה תלוי בחומרת ורמת נשירת השיער שלכם, בסגנון המיקרופיגמנטציה שיש לבצע, ובגורמים נוספים.

המומחה שמבצע את הטיפול מחדיר מחטים קטנטנות עם פיגמנט מינרלי בצבע השיער כדי ליצור שכבה של נקודות צבע צפופות על הקרקפת.

התהליך מאוד מזכיר עשיית קעקוע, אבל הדמיית שיער היא תהליך מאוד טכני, המבוצע על ידי מומחים מוסמכים. הדמיית שיער מחייבת הכשרה ייעודית ורמת התמחות גבוהה.

רק מטפל מיומן, מנוסה ומוסמך יכול (וצריך) לערוך טיפול מיקרופיגמנטציה לקרקפת. נקודות הפיגמנט הזעירות, שקועקעו על שכבת העור העליונה, יוצרות אשליה של שיער קצוץ על פני כל הקרקפת.

לפני טיפול המיקרופיגמנטציה הראשון שלכם, תפגשו את המומחה שיבצע את הדמיית השיער לפגישת ייעוץ והיכרות. תדונו בכל הצרכים, הדרישות והציפיות שלכם מהטיפול, כולל קו השיער הרצוי, המיקום שלו, וגם על רמת הצפיפות והצבע של הפיגמנטציה שאתם מעדיפים.

פצע זעיר נוצר בעת "קעקוע" של כל נקודת צבע בעור. סביב הפצע נוצר גלד שבסופו של דבר נופל מהקרקפת, ולוקח מעט מהפיגמנט המקועקע איתו.

בנוסף, מערכת החיסון בגופנו רואה בפיגמנטים איום, תוקפת אותם, וגורמת להם להצטמק. מהסיבה הזאת, הדמיית שיער באמצעות מיקרופיגמנטציה מצריכה כמה טיפולים עד לקבלת גוון הפיגמנט הרצוי.

בגלל הדהייה ההדרגתית של הפיגמנטים שמשתנה מאדם לאדם, יש צורך בכמה מפגשים שונים של הדמיית שיער כדי למצוא את הגוון הנכון שייראה מושלם ויתמזג היטב עם צבע השיער הקיים.

כל פגישה במסגרת הטיפול כוללת שימוש בכמה גווני פיגמנטציה שונים: הרעיון הוא לשלב בין כמה גוונים שיעניקו את המראה הטבעי שאתם מחפשים, עד שאי אפשר להבחין בין נקודות הצבע לשיער האמיתי שלכם. במפגש הראשון, בדרך כלל משתמשים בפיגמנטים בהירים יותר, ובפגישות הבאות עוברים לגוונים כהים יותר.

האם הדמיית שיער זה תהליך כואב?

חייל זוחל בבוץ כחלק מאימון

בעוד שחלק מהמטופלים יכולים לחוש בחוסר נוחות קלה, במיוחד בשלבים המוקדמים של התהליך, היא בדרך כלל הולכת והופכת ליותר נסבלת ככל שהטיפול מתקדם.

בכמה מהאזורים בקרקפת קצוות העצבים מסועפים, מורכבים ורגישים יותר מאשר בחלקים אחרים, אבל רוב המטופלים מעדיפים להתמקד בתועלת ובהשפעות החיוביות של התהליך שמצדיקות את אי הנעימות הזמנית של הדמיית שיער.

עם זאת, בשורה התחתונה, טיפול מיקרופיגמנטציה של הקרקפת גורם לפחות כאב מאשר קעקוע רגיל, והרבה פחות מניתוח השתלה. ניתן לבצע את הטיפול עם הרדמה מקומית של הקרקפת כדי לנטרל כל תחושת כאב, אבל רוב הגברים בוחרים לוותר עליה.

האם ישנן תופעות לוואי כתוצאה מהדמיית שיער?

גבר עם שיער קצר ועיניים כחולות מתחבא מחאורי משהו

הדמיית שיער הוא טיפול עם כמה תופעות לוואי זניחות, אם בכלל. אבל, שימו לב: עור הקרקפת יהפוך למעט מגורה ואדמומי לאחר כל טיפול, ונקודות הצבע יהיו כהות ובולטות יחסית בעת תחילת תהליך ריפוי העור.

כמו שכבר אמרתי, הגלדים הקטנים שנוצרו סביב כל נקודות הפיגמנט, יתקשו ויפלו מעצמם, תוך כדי שהם לוקחים חלק מהצבע שהוחדר.

האם הטיפול מיועד רק לגברים?

גברים במדים כחולים של פוטבול אמריקאי

הדמיית שיער היא פתרון יעיל גם לגברים וגם לנשים הסובלים מהתקרחות. שיער דליל הוא אינו מנת חלקם הבלעדית של גברים בלבד, וגם נשים סובלות מהתופעה.

נשים יכולות לסבול מנשירה משמעותית לאחר לידה, ניתוח, לחץ פיסי או נפשי, או כל טראומה אחרת. הפופולריות של הדמיית שיער באמצעות מיקרופיגמנטציה הולכת וצוברת תאוצה גם בקרב נשים.

חשוב להדגיש שקיים הבדל מהותי בין טיפולי המיקרופיגמנטציה המיועדים לכל אחד מהמינים: בעוד שגברים מקבלים טיפול המדמה זקיקי שיער קטנים המתאימים לתספורת קצרה, המטרה של הדמיית שיער לנשים הוא לצמצם את הניגודיות של הצבע בין השיער לקרקפת.

גם דפוס ההתקרחות האופייני לנשים שונה מההתקרחות הגברית הטיפוסית: אצל נשים, נשירת השיער מתרחשת באופן אחיד ושווה בכל רחבי הקרקפת ובדרך כלל אינה מובילה להתקרחות מלאה. בנוסף לכך, קו השיער הקדמי של נשים כלל אינו נפגע בעת תהליך נשירת השיער.

להבדיל מטיפול הדמיית שיער לגברים, לנשים אין צורך לגלח לגמרי את הראש לפני ביצוע הטיפול. במקום זה, המומחה שמבצע את המיקרופיגמנטציה מרים חלק אחר חלק של השיער וצובע באופן הדרגתי את הקרקפת. הגוון הכהה יותר של עור הקרקפת מפחית את ההבדל הבולט לעין בין השיער לקרקפת, ויוצר מראה של שיער סמיך ועבה.

הערה: טיפול מיקרופיגמנטציה לקרקפת מספק את התוצאות הטובות ביותר עבור נשים בעלות צבע שיער כהה או חום. פתרון זה בדרך כלל אינו מומלץ לנשים עם שיער בלונדיני ובהיר.

הדמיית שיער – מה הם החסרונות?

אחרי שהבנו איך מתבצע הטיפול ומהם היתרונות שלו, חשוב לבחון גם את הצד השני של המטבע ולהכיר את המגבלות ונקודות החולשה של הדמיית שיער. אין הרבה כאלה, אבל חשוב לקחת את כולם בחשבון:

  • בדומה לקעקוע, נקודות הפיגמנטים שידמו את זקיקי השיער ילוו אתכם לתמיד. ניתן לראות בזה גם חיסרון, כי אם תתחרטו ותרצו למחוק את הדמיית השיער או לשנות לגמרי את העיצוב והצורה, תצטרכו לעבור תהליך הסרת קעקוע בלייזר.
  • חשיפה מוגברת וממושכת לקרינת שמש אולטרה סגולה יכולה להגביר את קצב דהיית הפיגמנטים על הקרקפת שלכם. זה יכול לדרוש מכם לחזור למרפאה לעיתים קרובות יותר כדי לבצע תיקונים קטנים.
  • כדי להנות בצורה מלאה מהיתרונות של הדמיית שיער יש לשמור על תספורת קצרה מאוד של גלאח.

שאלות ותשובות

כמה זמן נמשך טיפול של הדמיית שיער?

משך טיפול הדמיית שיער ממוצע יכול להשתנות, אבל בדרך כלל החלק הראשון של המיקרופיגמנטציה לוקח בין שלוש לחמש שעות. ברוב המקרים, המפגשים הבאים לוקחים פחות זמן, כי המומחה שמבצע את הטיפול כבר מכיר אתכם וצריך לעשות רק כמה התאמות ושינויים כדי למצוא את הגוון והצפיפות הנכונים והמתאימים עבורכם.

לפני כמה זמן המציאו את המיקרופיגמנטציה לקרקפת?

יש ראיות מתועדות לכך שטיפולי הפיגמנטציה הראשונים לקרקפת התבצעו עוד בשנות ה-70. אבל השיטה הזאת דרכה במקום ונשכחה עד לשנת 2002, שבה היא החלה להתפתח ולהשתכלל בקצב מהיר, עד שבשנת 2006 בוצע הליך הדמיית שיער הראשון שהוצע לציבור הרחב.

מהם השימושים האפשריים של טיפול הדמיית שיער?

להדמיית שיער יש מגוון שימושים רחב החורג מטיפול בנשירה והתקרחות. הטכניקה הזאת מתאימה גם לטיפול בנשירה אחרי ניתוח, פציעה או כוויה, עוזרת לטשטש ולכסות הצטלקויות לאחר ניתוחי השתלה, ולהסוות פצעונים, כתמים או סימנים בולטים שנגרמו מטראומה וחבלה של העור. מיקרופיגמנטציה אפילו יכולה לשמש להעלמת כתמי לידה על הקרקפת.

כמה זמן נמשכת תקופת ההחלמה וההתאוששות מהטיפול?

לאחר סיום ההליך, תוכלו לחזור באופן מידי לשגרת חייכם. עם זאת, אתם עלולים לחוות אדמומיות קלה על העור במשך 24-48 שעות לאחר כל מפגש במסגרת הטיפול. רוב המטופלים שעוברים הדמיית שיער חוזרים לעבודה ולפעילות מלאה כבר ביום שלמחרת. המרווח הממוצע בין מפגשי הטיפול עומד על שבוע.

כמה עולה הדמיית שיער?

מחיר הדמיית שיער תלוי בכמה גורמים, כולל הקליניקה שבה תעברו את התהליך, המדינה שבה היא ממוקמת, וסוג הטיפול המדויק. הדמיית שיער סטנדרטית עם במספר מפגשים נפרדים תעלה בדרך כלל בין 2,500 ₪ ל-12,000 ₪ בישראל.

האם התוצאות המתקבלות תמיד נראות מציאותיות וטבעיות?

התוצאה הסופית של טיפול הדמיית שיער יכולה להשתנות באופן ניכר מחברה לחברה. זה תלוי במידה רבה גם בכישורים ובניסיון של המומחה שמבצע את קעקוע השיער. למרות שהרוב הגורף של הטיפולים מספקים תוצאה מצוינת ומדויקת, יש גם מקרים מצערים של עבודה חובבנית ומרושלת. כדי למנוע תרחיש כזה, חשוב לבצע סקר שוק רחב ולבחור במרפאה אמינה ובטוחה שזוכה לביקורות וחוות דעת חיוביות וטובות.

אם תחסכו כמה גרושים ותלכו על מקום מפוקפק עם תדמית גרועה, זה יכול לעלות לכם ביוקר בהמשך. כשאתם בוחרים את המקום שבו תעברו את התהליך, לעולם אל תתפשרו על מוניטין ומקצועיות, גם אם המחיר יהיה יותר יקר ממקומות אחרים.

איך לתחזק את הקרקפת לאחר הטיפול?

במהלך הימים הראשונים לאחר הדמיית השיער, יש להימנע מפעילויות מאומצות שיגרמו להזעה בקרקפת, כמו גם משטיפת הראש וחפיפתו באמצעות שמפו. החל מהיום הרביעי, רוב הגברים יכולים לגלח את הראש עם מכונת גילוח, אבל יש להקפיד לדלג על חלקים בקרקפת שלא החלימו לגמרי ושהגלדים בהם עדיין לא נפלו מהראש. רק ביום העשירי לאחר הטיפול, ניתן להתגלח עם סכין גילוח.

ברוב המקרים, הדמיית שיער באמצעות מיקרופיגמנטציה לקרקפת תחזיק מעמד 4-6 שנים. לאחר מכן, אפשר יהיה לבצע טיפול נוסף לריענון הפיגמנטים שיכולים לדהות.

מיקרופיגמנטציה של הקרקפת: לפני ואחרי

עדיין לא השתכנעתם שטיפול הדמיית שיער באמת עובד? אין בעיה. דאגתי לכם לתמונות לפני ואחרי של גברים שעברו את הטיפול, זאת הדרך הטובה ביותר להמחיש ולראות את התוצאות שלו.

אז אם אתם לא מסתפקים במילים ומחפשים קבלות מוכחות, הנה לכם תמונות מטיפולים מוצלחים של הדמיית שיער מאנשים אמיתיים:

הדמיית שיער על גבר לבן עם עגילים באוזניים לפני ואחרי
הדמיית שיער על גבר אסייתי לפני ואחרי
הדמיית שיער לפני ואחרי גבר לבן עם קוקו
תמונה לפני ואחרי של הדמיית שיער על גבר שחור

הדמיית שיער לעומת טיפולים אחרים בהתקרחות

הדמיית שיער היא אחת מהשיטות החדשות והטרנדיות ביותר של טיפול בנשירת שיער: מאז שהטיפול הזה הוצע לראשונה לציבור הרחב, הפופולריות שלו נמצאת במגמת עליה מתמדת.

בהשוואה לכל סוגי הטיפולים האחרים בנשירה, אין ספק שהדמיית שיער היא ייחודית ויוצאת דופן. קל ללכת לאיבוד במבחר העצום של האמצעים השונים למאבק בהתקרחות: תרופות, שמפואים לצמיחת שיער, ניתוחי השתלה ואפילו פאות ותוספות שיער, הם רק חלק קטן מהרשימה הבלתי נגמרת.

בואו ננסה לעשות סדר ונעבור בקצרה על כמה מהפתרונות הנפוצים והמקובלים ביותר:

טיפול תרופתי

תרופות הפכו לכלי נשק מועדף במלחמה נגד מפרצים וקרחות בשיער כבר לפני כמה שנים טובות. התרופות הפופולריות ביותר הן minoxidil ופינסטריד. שני התכשירים אושרו על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

minoxidil

מינוקסידיל נוזלי של חברת קירקלנד

התכשיר הזה ידוע גם בתור רוגיין או קירקלנד (תלוי בחברה), וניתן לרכוש אותו ללא מרשם רופא. minoxidil מגיע בצורה של תמיסה או קצף ויש למרוח אותו על הקרקפת פעמיים ביום.

תרופת הminoxidil נועדה במקור לטיפול בלחץ דם גבוה וצריכתה התבצעה בבליעה דרך הפה. אחת מתופעות הלוואי הלא צפויות שלה הייתה צמיחת שיער מוגברת. ציבור המקריחים לא יכל לפספס את המציאה הזאת וכך נולד פתרון חדש ויעיל לנשירה.

minoxidil מעודד צמיחת שיער חדש על הקרקפת, ובכל אזור אחר בגוף. התכשיר מרחיב את כלי הדם ומשפר את זרימת הדם לקרקפת, מה שמגביר את אספקת החמצן ורכיבי הזנה חיוניים אחרים המגיעים לזקיקי השיער דרך מחזור הדם.

מריחת התרופה על עור הקרקפת אינה לוקחת יותר מכמה דקות. משתמשי התכשיר צריכים לשמור על מרווח של 8-12 שעות לפחות בין שימוש אחד לשני.

יש לפזר את הנוזל או הקצף בצורה שווה בכל רחבי הקרקפת ולהחדיר אותו בתנועות עיסוי עדינות לתוך העור. יעילות הטיפול והתוצאות שהוא מעניק משתנות ממטופל למטופל, אבל רוב המשתמשים מדווחים שהם מתחילים להבחין בשיפור ממשי בצמיחת השיער תוך חודשיים עד שישה חודשים מרגע תחילת הטיפול.

לשימוש בתכשיר יש יתרונות וחסרונות שחשוב להכיר:

יתרונות
  • ייתכן שאחד מהיתרונות הגדולים ביותר של טיפול בminoxidil זאת הנגישות והזמינות הרבה שלו (אפילו אין צורך לקבל מרשם מהרופא) והשימוש הפשוט והנוח יחסית בתרופה. יש גם אנשים שמשתמשים בו כעל אמצעי לחיזוק צמיחת השיער לאחר ניתוח השתלה שעברו.
חסרונות
  • אחד מהחסרונות של הminoxidil הוא שהתכשיר מאבד מיעילותו כשמדובר בהתקרחות מתקדמת וחמורה: גברים בגיל מבוגר יכולים להבחין בתוצאות פחות טובות ומרשימות מאשר מטופלים צעירים יותר שסובלים מנשירה מינימלית. כמו שכבר אמרתי, ההשפעה של minoxidil אינה מיידית ותהליך הצמיחה לוקח זמן. לא רק שיש להתאזר בסבלנות עד לאפקט הראשוני, אלא שייתכן שתחוו סוג של נשירה מוגברת בתחילת התהליך, שבו השערות הפגומות והרדומות נדחפות החוצה על ידי זקיקי שיער חדשים שצומחים במקומן.
  • רק תכשיר minoxidil בריכוז 2% מאושר כטיפול להתקרחות נשית. הריכוז העוצמתי יותר של 5% יכול לגרום לתנודתיות חריגה בלחץ הדם אצל נשים. השפעה שלילית נוספת שקיימת בקרב נשים היא צמיחה של שיער באזורים לא רצויים.

פינסטריד

קלואוז אפ של פרופסיה

פינסטריד, המוכר יותר בתור פרופסיה, זמין לגברים בלבד וניתן להשתמש בו רק עם מרשם מרופא. פינסטריד מגיע בצורה של כמוסה ויש לצרוך אותו פעם אחת ביום.

הוא מבצע את עבודתו באמצעות הפחתה של רמות ה-DHT בגוף, שהוא הורמון בעייתי מאוד לשיער הקרקפת וברוב הגורף של המקרים אחראי לפגיעה בזקיקי השיער שמביאה לנשירתם הסופית. מנה אחת של פרופסיה במינון של 1 מיליגרם מסוגלת לצמצם את ריכוז ה-DHT בקרקפת ב-60% בשימוש יומיומי.

גברים רבים שניסו את התרופה מדווחים על צמיחת שיער משמעותית. עם זאת, כמו לכל תרופה אחרת, לשימוש בפינסטריד יש היבטים חיוביים מצד אחד, וסיכונים אפשריים שחשוב להכיר היטב מהצד השני.

יתרונות
  • התכשיר מוריד את רמות ה-DHT בגוף, מה שנחשב בעיני אנשים רבים לדרך היעילה היחידה להאט נשירה חזקה ולעצור אותה. אי אפשר שלא להזכיר גם את קלות השימוש בתרופה: בגלל שהיא באה בצורה של גלולה, לא צריך להתעסק עם תרסיסים, משחות או אביזרים מתוחכמים שיעזרו להחזיר את שיערכם לחיים.
חסרונות
  • ברגע שמפסיקים את השימוש בתרופה, התוצאות החיוביות שלה נעלמות גם כן. ואם זה לא מספיק, אי אפשר להתעלם מרשימת תופעות הלוואי הארוכה של התרופה. נטילת פינסטריד יכולה להגביר את הסיכוי להופעת כמה בעיות רפואיות רציניות כמו סרטן הערמונית ופגיעה בחשק המיני.
  • מעבר לזה, פינסטריד אינו מתאים לנשים הנמצאות בהריון או מתכוונות להיכנס אליו. צריכת התרופה בתקופה הרגישה הזאת עלולה לפגוע בהתפתחות התקינה של העובר.

ניתוח ההשתלה

לפני ואחרי של גבר שעבר השתלת שיער

בבסיס הטיפול הזה עומד עיקרון פשוט: לוקחים שיער מאזור מסוים בקרקפת, ומשתילים אותו לאזור אחר בקרקפת. קיימות שני שיטות עיקריות לביצוע השתלה: השתלת סטריפ (FUT) או חילוץ יחידת זקיק (FUE).

במסגרת השיטה הראשונה, המנתח מסיר רצועת עור מהחלק האחורי של הראש (האזור נשאר סמוי מהעין על ידי השיער שמסביבו). רצועת העור שנלקחה מהקרקפת שלכם מחולקת לשתלים קטנים, כשכל אחד מהם מכיל שערה אחת או כמה שערות בודדות.

ניתוח השתלת שיער בשיטת FUE מתנהל בצורה הבאה: לאחר גילוח החלק האחורי של הקרקפת, המנתח מחלץ שערות בודדות, אחת אחרי השנייה.

השוני העיקרי בין שתי הטכניקות האלה הוא באופן הליקוט של השתלים. אופן החדרתם לאזור המקריח זהה בשתי השיטות. השתלים מוכנסים לתוך חורים או חתכים שנוצרו על פני עור הקרקפת בעזרת אזמל או מחט. הליך השתלה ממוצע נמשך בין ארבע לשמונה שעות.

סוגים אחרים של טיפולי השתלה כוללים השלמת שיער, הרחבת רקמות, והקטנת הקרקפת. ניתן לבצע כל אחד מהניתוחים האלה לחוד ובפני עצמו, או לשלב ביניהם, כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר שיענו על כל הצרכים של המטופל. בנוסף, קיימים הבדלים גם בין השתלה של השיער לגברים לבין השתלה לנשים.

יתרונות
חסרונות
  • לניתוח השתלה יש גם חסרונות: למשל, העלות של הטיפול, שיכולה לנוע 10,000 ₪ ל-50,000 ₪. גם חברות הביטוח לא יושיעו אתכם, כי הן אינן נוהגות לכסות את העלות של טיפולים מסוג זה. כך, שכדי ליהנות מכל היתרונות של השתלה, תצטרכו להכניס את היד עמוק לתוך הכיס. עוד משהו שחשוב לשים לב אליו: טיפול זה אינו מתאים לכולם. ניתוח השתלה דורש כמות מספיקה של זקיקי שיער בריאים שנשארו על הקרקפת שלכם וישמשו כשתלים שישחזרו את הצמיחה הטבעית באזורים נטולי השיער.
  • חלק מהמטופלים מדווחים על הופעת גירוי ופריחה בעור הקרקפת, כולל גרד מציק ונפיחות. במקרים נדירים מאוד, השיער שהושתל אינו נקלט היטב ונושר כולו עוד לפני שהוא התחיל לצמוח.

שיטות אחרות

קיימות גם דרכים אחרות להתמודד עם נשירה, כולל הקפדה על תפריט תזונתי מזין ובריא ונטילת תוספי תזונה.

תזונאים ממליצים על תזונה עשירה בחלבונים, שיעזרו לחזק את זקיקי השיער ולהגביר את צמיחתם. מומחים אחרים טוענים שיש לשמור על כמויות מספיקות של ברזל, ביוטין, ואבץ שיסייעו להאט את ההתקרחות. אל תקחו תוספים המכילים ברזל אלא אם אתם סובלים מאנמיה.

אנשים שאינם מגיבים לכל סוגי הטיפולים האלה, נעזרים לפעמים בפאות ותוספות שיער כדי להחביא את הנסיגה בקו השיער וההתקרחות שלהם. ייתכן שחברות ביטוח יממנו רכישת פאה אם נשירת השיער שלכם נובעת מבעיה רפואית כלשהיא.

הדמיית שיער: סיכום ומסקנות

דוגמן אסייתי עם חגורה של הרמס שיש לו מבט שמגיע למסקנות

גם במבחר האדיר של שיטות וטכניקות טיפול שונות, הדמיית שיער מצליחה לבלוט בזכות יעילותה הגבוהה בהתמודדות עם שיער דליל ונסיגה בקו השיער.

אינספור מטופלים מרוצים יכולים להעיד על התוצאות המרשימות של הטיפול הזה שמתפתח בקצב המהיר ביותר מבין כל הפתרונות הזמינים לאובדן שיער.

יגאל בולדינג
יגאל בולדינג

יגאל הוא דמות פיקטיבית של פרופסור מפורסם בתחום נשירת והשתלות השיער. מוחו הוא מעיין ידע לא נגמר של כל מה שקשור לנשירת שיער גברית, וגם קצת נשית. פרופסור בולדינג תמיד ישמח לענות על שאלות, לתת מענה לקוראי האתר ולפרסם מחקרים, מאמרים, טיפים וגם את הגיגיו האישיים.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo