נשירת שיער בגיל המעבר: הכל על נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר

רץ ברחבי הרשת: הנה הטיפול הכי מדובר בנשירת שיער לשנת 2024.

HRGrowth – מוצר ייחודי המסייע בחיזוק שורש השיערה ובמניעה של נשירת שיער. לחצו כאן כדי לקבל הנחה על ההזמנה הראשונה!

הפעם נדבר על נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר.

הפסקת המחזור החודשי ואובדן הפוריות היא אבן דרך ונקודת מפנה חשובה ובולטת בחיי האישה.

תקופת גיל המעבר ("מנופאוזה" בשפה הרפואית) יכולה לפתוח פרק חדש, מלהיב ומרגש בחייכן, אבל היא עלולה גם לגרום להפרעות הורמונליות ולמגוון תחושות ותופעות לא נעימות, שאחת מהן היא נשירת שיער.

במאמר הזה נדבר על הסיבה הנפוצה ביותר לנשירת שיער אצל נשים בנות 50 ומעלה: גיל המעבר.

בין היתר, אנחנו הולכים לבחון באופן מפורט את המנגנון הביולוגי מאחורי נשירת שיער בגיל המעבר אצל נשים.

אבל, כמובן ששום מאמר בנושא לא יהיה שלם ללא כמה דרכים יעילות ובדוקות להאט (ואולי אפילו לעצור לגמרי) את הבעיה המטרידה.

אז בואו נצא לדרך.

בואו נבין קודם את שלבי צמיחת השיער

מחזור צמיחת השיערה

אז בואו נתחיל מהבסיס. כדי לדעת למה יש נשירת שיער בגיל המעבר, חייבים קודם כל ללמוד איך השיער צומח מלכתחילה. אם לא תכירו את מחזור חיי השערה, לא תבינו איך הוא יכול להשתבש.

כל השיער בגוף, כולל 100 אלף הזקיקים הנמצאים על הקרקפת, צומחים בדפוס אחיד, קבוע ומעגלי. תהליך זה כולל שלושה שלבים (1): אנגן (Anagen), קטגן (Catagen), וטלוגן (Telogen).

בשלב האנגן מתרחשת הצמיחה הפעילה של השערות שמבצבצות משורש זקיקי השיער (מבנה דמוי פקעת בבסיסם), מתקדמות במעלה תעלת הזקיק וחודרות אל מעל לפני עור הקרקפת. זהו השלב הארוך ביותר במחזור חיי השערה והוא נמשך בין שנתיים לשש שנים.

השלב האחרון והסופי הוא הטלוגן, שנמשך בין 6 ל-8 שבועות. בנקודת הזמן הזאת במחזור הצמיחה, השערה מתנתקת במלואה משורש הזקיק ונושרת מהקרקפת.

סיום חייה של שערה אחת מפנה את המקום לצמיחת שערה חדשה שתחליף אותה, ואז כל הסיפור הזה חוזר על עצמו ומתחיל מהתחלה.

כמובן, שכך מתנהל תהליך הצמיחה הטבעי והרגיל של אנשים עם קרקפת בריאה. כאשר מדובר בנשירת שיער, כל המנגנון הזה מתחרבש.

אז, איך גיל המעבר אצל נשים משבש את התהליך הזה וגורם לשיער דליל ונסיגת שיער? לפני שנצלול למים העמוקים ונענה על השאלה הזאת, חייבים קודם כל להבין את התפקיד שמשחק ההורמון אסטרוגן בכל הסיפור הזה.

איך רמת אסטרוגן נמוכה קשורה אל נשירת שיער בגיל המעבר?

מדענית חוקרת על אסטרוגן והקשר שלו עם נשירת שיער בגיל המעבר

בתקופת גיל המעבר (מנופאוזה) מתרחשת צניחה תלולה ברמות האסטרוגן בגוף.

אבל מה זה בכלל אסטרוגן, ואיזה תפקיד הוא ממלא בגוף הנשי?

אסטרוגן הוא הורמון המין הנשי העיקרי שאחראי על ההתפתחות המינית ותפקוד מערכת הרבייה הנשית (2).

ניתן למצוא את ההורמון גם אצל גברים, אם כי בכמויות נמוכות יותר.

בתקופת גיל המעבר, מופיעות תופעות הלוואי הבאות עקב הירידה החדה ברמת האסטרוגן בגוף (3):

  • גלי חום
  • הזעות לילה
  • הפרעות ונדודי שינה
  • יובש בנרתיק
  • עצבנות ודיכאון
  • חילוף חומרים איטי ועלייה במשקל
  • יובש בעור
  • הידלדלות שיער

רוב התסמינים האלה קשורים ישירות להפחתה הטבעית והפתאומית ברמת האסטרוגן. עם זאת, דווקא התופעה החשובה והמעניינת ביותר עבורנו, נשירת השיער, קשורה להורמון המין הגברי טסטוסטרון.

אני אסביר:

הירידה ברמת האסטרוגן בגיל המעבר אצל נשים, גורמת לעליה ברמת הטסטוסטרון בגוף שמגיע לשיאים חדשים.

אבל לא חייב להיווצר עודף טסטוסטרון כדי להגביר את כמות השערות הנושרות שאתן מגלות על המסרק שלכן.

הסיבה לכך נעוצה בנטייה גנטית של נשים מסוימות לרגישות יתר לטסטוסטרון, שגורמת להם להגיב בצורה חריגה גם לרמות תקינות שלו.

אבל לפני שננסה להבין טוב יותר את מערכת הקשרים בין נשירת שיער לטסטוסטרון, צריך ללמוד על תפקיד ההורמון הגברי הידוע הזה בהתפתחות התקרחות גברית טיפוסית (MPB), הידועה גם בתור אלופציה אנדרוגנית (AGA).

מה זה טסטוסטרון?

גבר שרירי מלא בטסטוסטרון בחדר כושר

הטסטוסטרון אחראי להתפתחות מערכת הרבייה וסימני המין המשניים של הגברים. הוא נחשב למקבילה הגברית לאסטרוגן הנשי. ההורמון הזה הפך לסימן ההיכר של הגבריות ויש לו תפקיד מכריע בהתבגרות המינית של הגבר (4).

אבל הגורם האמיתי לנשירת שיער היא נגזרת של הטסטוסטרון שנקראת דיהידרוטסטוסטרון או בגרסה המקוצרת DHT. להורמון הזה יש תפקיד מכריע בהתפתחות איבר המין ובלוטת הערמונית (פרוסטטה) אצל עוברים ממין זכר.

ה-DHT עוצמתי פי 5 מהטסטוסטרון ורמות נמוכות שלו יכולות להוביל להתפתחות מוגברת של החזה אצל גברים.

DHT: הגורם המוביל להתקרחות (ואובדן החשק המיני)

זוג שאיבד את החשק המיני יושב על המיטה

תינוקות זכרים שנולדים עם מחסור של האנזים האחראי להמרת הטסטוסטרון ל-DHT נוטים לסבול מבעיות התפתחות חמורות בערמונית ובאיברי המין. עוברים ממין זכר הסובלים מחוסר חמור של האנזים הזה עלולים להיוולד ללא איבר מין בכלל.

בעוד שהורמון ה-DHT אינו לוקח חלק בהתפתחות העובר הנשי, הוא אחראי על ויסות ובקרת הפעולות הבאות, אצל שני המינים:

  • צמיחת שיער הגוף.
  • הפרשת הסבום (שומן) בתוך העור ופעילות בלוטות הזיעה.
  • חשק ותפקוד מיני.

למרות התפקידים החשובים של ה-DHT במגוון מערכות ותפקודים בגוף, גם עודף שלו יכול להזיק. כשרמות ההורמון הזה יוצאות משליטה הן עלולות לגרום לא רק לאובדן שיער בקרקפת, אלא למגוון השלכות לא רצויות אחרות, כמו התנהגות אגרסיבית ותוקפנית, חשק מיני מוגזם, ובאופן מעניין למדי, גם שעירות יתר בפנים ובאזורים אחרים בגוף.

אבל, מאיפה בכלל מגיע ה-DHT וכיצד הוא נוצר?

כל הקסם קורה כאשר הורמון הטסטוסטרון הופך ל-DHT בזכות עזרתו של האנזים 5 אלפא רדוקטאז. האנזים הזה שוכן בבלוטות השומן של זקיקי השיער.

כשה-DHT נקשר לקולטנים בזקיקים, מתחיל בלאגן אחד גדול. הוא מפעיל את תהליך המזעור שמחליש ומכווץ את השערות, והתוצאה היא האטה משמעותית בקצב ואיכות צמיחת השיער, שעם הזמן מחמירה והופכת לבולטת וגלויה לעין.

כמו שכבר הזכרנו, רמת הטסטוסטרון לא חייבת להיות גבוהה כדי לגרום למצב של נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר.

הירידה הבלתי נמנעת ברמת האסטרוגן בגיל המעבר תוביל "ליתרון" ברור של הטסטוסטרון שהתפקוד שלו בגוף יעבור לדומיננטי ומורגש יותר.

גיל המעבר והתקרחות נשית טיפוסית

תמונת אילוסטרציה של אישה עם נשירת שיער בגיל המעבר

התקרחות נשית טיפוסית מתבטאת ומתפתחת בצורה שונה לגמרי מהתקרחות גברית טיפוסית: תשכחו מהמפרצים הידועים לשמצה ומנסיגת השיער בצורת הפרסה האופיינית של ההתקרחות הגברית, הגרסה הנשית מתחילה בדרך כלל בנשירת שיער מוגברת באזור קודקוד ומרכז הראש (6).

זהו גם השלב הראשון על פי סולם לודוויג (סולם שנועד לקבוע את חומרת ההתקרחות אצל נשים). בדרגה זו, נשירת השיער עדיין קלה, וניתן להסוות אותה בקלות עם תסרוקות מתאימות.

כשהבעיה מחריפה ועוברת לדרגה 2 בסולם לודוויג, ההתקרחות באמצע הקרקפת מתרחבת והופכת לבולטת ומשמעותית יותר. במקביל, מתרחשת ירידה בנפח השיער הכולל.

השלב החמור ביותר על פי סולם לודוויג, מגיע כאשר אובדן השיער מתפשט לכל החלק האמצעי של הקרקפת ומגיע עד לקו השיער הקדמי.

אבל האם יש הבדל ביו התקרחות נשית טיפוסית לבין נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר?

ברוב המקרים, מדובר באותה התופעה.

העובדה היא שהסיכון לפתח התקרחות נשית גובר עם הגיל. על פי מחקר משנת 2005, השכיחות של המחלה "עולה מ-12% בקירוב בקרב נשים בגיל 20-29 עד למעלה מ-50% אצל נשים מעל גיל 80. (7)"

אני לא מנסה להפחיד אתכן ולטעון שהתקרחות ונשירת שיער מוגברת היא חלק בלתי נמנע מגיל המעבר והמנופאוזה, אבל, בהחלט ישנה אפשרות שתחוו נשירת שיער מסוימת בתקופה הטעונה הזאת. אם במשפחתכן היו מקרים נוספים של נשירת שיער, אז הסיכון להתקרחות נשית טיפוסית יעלה בצורה משמעותית.

גורמים נוספים שתורמים לנשירת שיער בגיל המעבר

בלבול בתקופה של נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר

אז נכון שהירידה ברמות האסטרוגן בגיל המעבר מספיקה כשלעצמה כדי לפגוע בצמיחת השיער הרגילה, אבל יש גם סיבות נוספות שיכולות לעורר ולהחמיר נשירת שיער בזמן המנופאוזה.

הגורמים השכיחים ביותר קשורים בדרך כלל למחסור בויטמינים ורכיבים תזונתיים חיוניים אחרים.

למה?

ההזדקנות הטבעית של הגוף גורמת לשינויים פיזיולוגיים משמעותיים בתפקודו המשפיעים על היכולת שלו לספוג ולעבד רכיבים תזונתיים חשובים.

לדוגמה, בגיל מבוגר ישנה ירידה בהפרשת מיצי הקיבה המסייעים לעכל ולפרק את האוכל המוכנס לגופנו. זה מוביל לקליטה לא מספקת של ויטמין B12 ורכיבים תזונתיים אחרים.

מחסור בויטמין B12

רמות נמוכות של ויטמין 12B יביאו למגוון רחב של בעיות בריאותיות, ונשירת שיער היא רק אחת מהן. בגלל הבעיות הנוצרות בעקבות מחסור של הויטמין החשוב הזה בשלל מנגנונים בגוף, לפעמים קל להתבלבל בין השפעות המחסור שלו לתסמינים של מחלות אחרות. לכן, רק לעיתים רחוקות נשירת שיער חזקה מיוחסת לגירעון של ויטמין B12 בגוף.

ויטמין B12 נקרא לעתים קובלמין, ומשחק תפקיד מכריע בחילוף החומרים, חלוקת התאים והיווצרות של תאי דם אדומים (8).

אם אינכן צורכות כמות מספקת של B12 או שהגוף שלכן אינו מסוגל לספוג אותו ביעילות, לא רק שאתן עלולות לסבול מעייפות, אובדן זיכרון, דיכאון, אנמיה, לקות ראייה, הפרעות שינה, ובעיות במערכת העיכול, אלא גם מנשירת שיער.

בלי ויטמין B12, יהיה קשה יותר לגוף להצמיח שיער חדש. ואם זה לא מספיק, אספקת החמצן לזקיקי השיער, באמצעות מחזור הדם, הולכת להצטמצם במידה ניכרת, מה שישאיר את השערות בלי אוויר לנשימה ויכול להביא לנשירתן.

לפעמים, אנחנו להוטים לטפל בגורמים מרכזיים וידועים יותר להתקרחות נשית, שאנחנו שוכחים להקפיד על רמות תקינות של הוויטמין הזה, ככה שתיקחו את הנקודה הזאת בחשבון.

מחסור בחלבון

גם מחסור בחלבונים היא תופעה מוכרת שמופיעה ככל שאנחנו מתבגרים.

חשוב לזכור שהשיער שלנו עשוי מקרטין, סוג של חלבון, וכדי לייצר שיער חזק ובריא לאורך זמן יש לשמור על אספקת חלבונים מספקת לגוף, וגם, חשוב שהגוף יצליח לקלוט את החלבונים מהמזון שאנחנו צורכים (9).

בניגוד לדעה הרווחת, חלבונים לא נמצאים רק במאכלים מן החי, ויש גם לא מעט מקורות צמחיים לחלבון איכותי. ככה, שאם אינכן רוצות לאכול סטייקים וחזה עוף כל היום, אתן יכולות להסתמך על טופו, עדשים, שעועית וקינואה, ולשלב כמה שיותר מהמאכלים האלה בתפריט היומיומי שלכן.

במקרים מסוימים, צמחונים וטבעונים עלולים לסבול ממחסור בויטמין B12. הוא נמצא בכמויות גדולות בעיקר בבשר, וייתכן שהתזונה שלהם לא מכילה מספיק חלבון. ניתן לפתור את הבעיה הזאת באמצעות אכילה של מוצרי סויה ודגנים מלאים שעשירים בחלבון ממקור צמחי.

לחץ נפשי יכול לגרום לנשירת שיער בגיל המעבר?

תמונת אילוסטרציה של לחץ נפשי שלא עובר

נשירת שיער בגיל המעבר יכולה לקרות בגלל לחץ נפשי. תקופת הפסקת הווסת וגיל המעבר גורמת לחוסר איזון נפשי אצל נשים רבות ומקפיצה את מפלס המתח והדאגה שלהן. אם המצב חמור מספיק, הוא בהחלט יכול לגרום לנשירת שיער.

אז אחרי שדיברנו על שני סוגי נשירת שיער מרכזיים ונפוצים אצל נשים – התקרחות נשית טיפוסית שנובעת מרגישות יתר להורמון ה-DHT, ונשירת שיער שיער הנובעת מחוסרים תזונתיים, הגיע הזמן להכיר צורה נוספת של נשירת שיער שנגרמת מלחץ נפשי ומאירוע טראומטי – Telogen Effluvium (נשירת שיער מפושטת).

מה שקורה זה, שבעקבות תגובה של הגוף לאירוע מלחיץ, מתחילה נשירה שיער פתאומית במהלך שלב הטלוגן – שלב המנוחה במחזור צמיחת השיער.

באותו האופן שבו יכולה להתחיל נשירת שיער אחרי לידה (תופעה הנקראת Postpartum Alopecia), גם בגיל המעבר ייתכן שתבחינו בנשירה.

מדובר בתגובה של הגוף לצניחה החדה ברמות ההורמונים הנשיים שמכניסה את זקיקי השיער להלם ומפסיקה את צמיחתם. בנשירת שיער אחרי לידה לא מתרחשת התקרחות מוחלטת, אלא נשירת שיער זמנית שחולפת כאשר רמות ההורמונים חוזרות לאיזון תקין.

נשירת שיער מפושטת (טלוגן אפלוביום) וטרום גיל המעבר

טלוגן אפולביום מתרחש בזמן ירידה בכמות זקיקי השיער הנמצאים בשלב הצמיחה הפעילה שלהם. כשנשארו רק שערות ספורות שממשיכות לצמוח (שלב האנגן), מספר הזקיקים הרדומים והלא פעילים על הקרקפת עולה על מספר השערות הצומחות. ככל שיותר ויותר שערות נכנסות לשלב הטלוגן, נשירת השיער מתגברת, ואתן רואות כיצד רעמת השיער המרהיבה והשופעת שלכם מתחילה להעלם לכן מול העיניים.

בדרך כלל, טלוגן אפלוביום קורה במהלך טרום גיל המעבר, מה שאומר שנשירת השיער עלולה לקחת זמן רב ולהטריד אתכן במשך שנים ארוכות. ברגע שהמחזור החודשי מפסיק באופן סופי, ההתקרחות הנשית הטיפוסית משתלטת על העניינים.

גיל המעבר הוא התחלה חדשה

אישה בגיל המעבר רגועה ומחייכת לפני התחלה חדשה בחיים

שיער שופע, עבה ומלא חיים תמיד סימל יופי, נעורים ופוריות. נשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר הוא צלצול השכמה שנועד להזכיר לנו שאנחנו נכנסות לשלב חדש לגמרי בחיים.

אי אפשר להפוך את תהליך ההזדקנות ולמנוע אותו, לטוב ולרע, זהו חלק טבעי מחיינו. אבל, יש לנו את הכוח לשנות את היחס שלנו לפרק החדש בחיינו. במקום להתמלא בייאוש, תסכול וחוסר אונים, ולהתלונן ששנות השיא כבר נמצאות מאחורינו, אולי כדאי לראות את הצדדים החיוביים במצב החדש ולהתחיל להעריך אותו וליהנות ממנו. אם תשנו את התזונה שלכן ותלמדו לשלוט בלחץ הנפשי, זה ישדרג את איכות החיים שלכן ויסייע לכן להוציא מהם את המקסימום.

ייתכן שלא תשחזרו את השיער שהיה לכן כשהייתן נערות צעירות, אבל זה לא כזה נורא. תאמצו סגנון חיים בריא, רגוע ופעיל יותר ותחגגו כמו שצריך את השנים הנפלאות והיפות שנשארו לכן, אם או בלי שיער.

מה אפשר לעשות כדי לעצור נשירת שיער בגיל המעבר?

בניגוד לדעה המקובלת, יש המון דרכים לשפר את המצב ולטפל בנשירת שיער אצל נשים בגיל המעבר. לא רק שהצעדים האלה ישפיעו לטובה על הקרקפת שלכן, אלא שהם גם ישפרו את בריאותכן הכללית, וזה ערך מוסף חשוב שצריך לקחת בחשבון.

תתחילו לשלוט על הדברים שנכנסים לכן לפה. תהיו זהירות יותר ותתחשבו בשלב החדש שגופכן נכנס אליו. תחשבו על אכילה בריאה בצורה הבאה: כמויות גדולות של "מזון מת" ישאבו את כוחות החיים שלכם, ומזון חי וטבעי יעניק לכם חיים מחודשים.

מזונות מעובדים שמיוצרים באופן מלאכותי במפעל הם מתים לגמרי. אין בהם שום אנזימים חיים והם רחוקים שנות אור מהגרסה הטבעית והבריאה שלהם. לעומת זאת, תתארו לעצמכן פטל שחור טרי ורענן, שגדל על השיח ומהפנט אתכן בגוון המשגע ובניחוח המדהים שלו – זה בדיוק מה שהגוף שלכן צריך.

כמובן שאי אפשר להסתפק רק בפירות יער שנקטפים ישירות מהשיח, וחשוב להקפיד על תפריט תזונתי מאוזן, רחב ומגוון שיכיל את הכמויות המומלצות של כל אבות המזון והרכיבים התזונתיים החיוניים.

כשהגוף שלנו לא בריא, הוא הולך לעשות את כל מה שביכולתו כדי להגן על החלקים החשובים שלו: האיברים הפנימיים.

לצערנו, השיער הוא ממש לא בראש סדר העדיפויות כשמדובר באיברים חשובים שהגוף צריך להגן עליהם. אם פעם השיער שלנו היה משמש בתור סמל למיניות ופוריות, הרי שאחרי גיל המעבר הוא כבר לא משמש למטרה זו. במצב הזה, מה שחשוב לגוף שלנו הוא לשמור עלינו בחיים כמה שיותר זמן כדי שנוכל לגדל את הילדים שלנו (מבחינה אבולוציונית).

תקופת גיל המעבר פותחת שלב חדש לגמרי בחייכן. הגוף שלכן עובד בקצב איטי יותר ומתחיל לחסוך אנרגיה. יותר קשה לו להתמודד עם הפסולת שחודרת אליו מהסביבה, מהמזון, וממקורות אחרים.

לכן, דווקא כשהגוף שלכן חלש מהרגיל והמערכות שלו משתנות, מתפתחות ונערכות לקראת הזקנה, חשוב שבעתיים להקל על תפקודו ולהעניק לו את כל מה שהוא צריך כדי לשגשג. אם תקטינו את כמות הפסולת והרעלים שהגוף שלכם צריך לטהר ולפנות, זה לא רק ישדרג את בריאותכן הכללית, אלא ייצור את התנאים הטובים ביותר לתפקוד יעיל של העור ושיער הקרקפת, מה שיכול לנטרל את הנזק לזקיקי השיער ולמנוע את הנשירה שלהן.

לפניכם כמה דרכים לעמוד במשימה הזאת:

נוגדי חמצון

נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים החופשיים שמאיצים את תהליך ההזדקנות של תאי הגוף, מה שיסייע לכן לשמור על גוף אנרגטי, רענן ומלא נעורים. הרכיבים התזונתיים החיוניים האלה לא רק יאטו את מחוגי הזמן ויפחיתו את סימני הגיל אלא גם יבטיחו לכן חיים ארוכים יותר.

איפה אפשר למצוא נוגדי חמצון? במזונות טבעיים ממקור צמחי.

הכנתי עבורכן רשימה של סוגי המזון העשירים ביותר בנוגדי חמצון. תשלבו אותם כמה שיותר בתפריט היומיומי שלכן וגופכן יהיה אסיר תודה:

  • צמחי תבלין כמו ג’ינג’יר (זנגוויל) וכורכום.
  • פירות יער כמו אוכמניות ופטל שחור (כלל אצבע שימושי שתוכלו להיעזר בו: ככל שצבע פירות היער עז ובולט יותר, כך הם מכילים ריכוז גבוה יותר של נוגדי חמצון).
  • ירקות מצליבים ועלים ירוקים (שוב, עיקרון דומה תקף גם במקרה הזה: ככל שצבע הירק בוהק ורענן יותר, כך כמות נוגדי החמצון שהוא מכיל גדולה יותר)

כמובן, שנוגדי חמצון לבדם לא יפתרו את כל הבעיות שלכן, אבל, הצעד הבא- חיזוק הסביבה הבסיסית של הגוף, בהחלט יכול לעזור.

העלאת רמת הבסיסיות בגוף

במהלך תהליך העיכול ופירוק האוכל על ידי הגוף, נותרות שאריות שיכולות להיות בסיסיות או חומציות, בהתאם לסוג המזון שגופנו מעבד. זה דומה לאפר שנשאר לאחר תהליך השריפה של חומר כלשהוא.

התזונה המודרנית (שמבוססת על דגנים, מוצרי חלב ובשר) מתאפיינת בחומציות יתר ומכילה מוצרים תעשייתיים ומעובדים בעלי ערך תזונתי נמוך. צריכת כמויות גדולות של מאכלים חומציים אלה לאורך זמן ובאופן קבוע מעלה בהדרגה את רמת החומציות של הגוף.

מה הבעיה בזה? כדי לתפקד באופן יעיל ובריא, הגוף שלנו צריך לשמור על סביבה מעט בסיסית (שהיא הסביבה הרגילה והטבעית שלו) (10). רמת החומציות והבסיסיות נמדדת בעזרת סולם PH. כל חוסר איזון ברמת ה-PH של הגוף יזיק לבריאותנו ויוביל לשורה ארוכה של מחלות שונות. כדי להילחם בעודף החומציות ולשמר את רמת ה-PH האופטימלית, הגוף שלנו מתחיל להשתמש בקרטין (אבן בניין של השיער), כדי להפחית את רמת החומציות בדם. השימוש החריג באבן הבניין העיקרית של השיער פוגע בצמיחתו ומונע משיערות חדשות לגדול.

למרבה המזל, מקום שגופכן יהרוס את השיער כדי להיאבק בעודף חומציות, אפשר פשוט לצרוך יותר מזונות בסיסיים שיסתרו את החומציות המוגברת שנוצרה.

פירות וירקות בעלי רמת בסיסיות גבוהה, ולכן תקפידו לאכול כמה שיותר מהם על חשבון דגנים ומוצרי חלב שכדאי להפחית את צריכתם.

הכנת מיצי ירקות טריים לשיפור בריאות הקרקפת והשיער זאת דרך מצוינת לשמור על תזונה בריאה מבלי להתאמץ ולטרוח יותר מדי.

גם אם נראה לכן שהקשר בין תזונה בסיסית לצמיחת שיער טובה הוא מופרך ולא הגיוני, אני מציעה לכן לשקול את זה מחדש, כי אי אפשר להתווכח עם העובדות: קיימות ראיות שתומכות בתועלת של צריכת מאכלים בסיסיים לבריאות הגוף (11).

לפניכן רק חלק קטן מהיתרונות של תזונה בסיסית:

  • שיפור יחס הנתרן-אשלגן בגוף. המדד הזה יכול להצביע על "חיזוק בריאות העצמות, מניעה של דילול שרירים, והפחתת הסיכון ללקות במחלות כרוניות חמורות כמו לחץ דם גבוה ושבץ מוחי."
  • העלאת רמות הורמוני הגדילה שיכולה להשפיע באופן הבא: "שיפור תפקוד מערכת הלב וכלי הדם, הזיכרון והכישורים הקוגניטיביים."
  • הגברת ריכוז המגנזיום בתאים, "שנדרש לפעילות תקינה של מערכות אנזימים רבות…"

וכמובן חשוב לציין שאם כל הפעולות הטבעיות הרשומות מעלה לא עזרו, אפשר תמיד לפנות לטיפולים רפואיים כמו השתלת שיער

נשירת שיער בגיל המעבר: סיכום ומסקנות

אישה מבוגרת מגיעה למסקנות על נשירת שיער בגיל המעבר אצל נשים

גיל המעבר היא תקופה של שינויים גדולים וקיצוניים בגוף האישה. למרות שמדובר בתקופה מאתגרת שנשים רבות חוששות ממנה ומתקשות להשלים איתה ולהסתגל אליה, הרבה מהשינויים יהיו לטובה.

אבל עם כמה מהם, כמו התנודות החדות במאזן ההורמונלי ובהידלדלות השיער כתוצאה מכך, יכול להיות שיהיה יותר קשה לחיות בשלום.

אבל החדשות הטובות הן שממש לא חייבים לחיות עם שיער דק, דהוי וחסר חיוניות וברק גם לאחר שחגגתן יום הולדת 50.

עבור רוב הנשים, מנופאוזה אינה מצביעה בהכרח על שיער דליל והתקרחות, וזה נכון אפילו אם יש לכן סיכון מוגבר להתקרחות נשית טיפוסית.

אז מה הוא "הסוד" למניעה של נשירת שיער בגיל המעבר? הוא הרבה יותר פשוט ממה שנראה לכן: תזונה וסגנון חיים בריא.

בעוד שאי אפשר להיאבק בשינויים ההורמונליים הטבעיים שהגוף שלנו מתוכנת לעבור, אפשר להקדים תרופה למכה ולהבטיח שהשלב החדש הזה יעבור בצורה החלקה והטובה ביותר ללא כל בעיות ותקלות מפתיעות. אם תעניקו לגופכן את מה שבאמת דרוש לו בשביל תפקוד מאוזן ויעיל, בקושי תרגישו את תופעות הלוואי.

עדי היירלוס
עדי היירלוס

עדי היא דמות פיקטיבית של דוקטור מפורסמת המומחית לכל מה שקשור לנשירת שיער אצל נשים. ד"ר עדי היא אישה חזקה, עצמאית ופורצת דרך שמטרתה בחיים היא להעניק מעצמה ומהידע שלה לכל אישה שסובלת מנשירת שיער או התקרחות.

נשמח לשמוע את דעתכם!

השאר תגובה

פתרון מהפכני לנשירת שיער
מגזין בולדינג
Logo